Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #26 Skrevet 26. mars 2011 Fytti flate så latterlig uvitende noen av svarene her inne er! Den stakkars jenta har en fødselsdepresjon, og tydeligvis en alvorlig en. Dere som sier at barnevernet vil bli koblet inn bør gå en runde med dere selv. Dama har reist, forhåpentligvis midlertidig, fra babyen sin, men babyen er jo med faren! Det er jo på ingen måte noe barnevernet eller politiet har noe med, eller noe som er en barnevernssak overhode. Så lenge en omsorgsperson er tilstede når den andre er alvorlig syk har jo babyen det bra. Det som kan være en sak er jo om dama har skadet seg! Og det er noe som politiet kan hjelpe med. I det minste kan de prøve å finne ut hvor hun er og om hun har det etter forholdene bra. Håper det ordner seg! Ikke døm jenta værsåsnill, hun har det helt sikkert ikke bra med seg selv og trenger hjelp og støtte!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #27 Skrevet 26. mars 2011 Da misforstår du, hvis du tror jeg gjør det for å henge henne ut. Hvis jeg ønsket det, hadde jeg skrevet stygge ting. Hele familien er fortvilet, og jeg brukte dette forumet som en ventilasjon i min frustrasjon rundt saken. Jeg har bevisst ikke sagt noe til mine venner og bekjente om dette, nettopp for å skåne henne, Slik at det blir en ikkesak nå hun dukker opp, og hun kan få den behandlingen de trenger.
Gjest Skrevet 26. mars 2011 #28 Skrevet 26. mars 2011 Forlater man barnet sitt på den måten der, burde man i mine øyne ikke ha barn. Det er ingen som har påstått at det er lett å bli foreldre
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #29 Skrevet 26. mars 2011 Linda_Mor til vakreste <3: Og det er ingen som har sagt at det er lett å forstå hvordan mennesker som er psykisk syke har det heller. Du er jo et levende bevis på at det kan være umulig...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #30 Skrevet 26. mars 2011 Du linda, mor til vakreste..den uttalelsen der kunne du nok spart deg! Man er faktisk ikke en dårlig mor selv om man har en depresjon! Fytterakkern, blir litt matt av deg! Denne mammaen trenger hjelp, og pappaen også, ikke idiotuttalelser som din. Sorry, men det er iallfall min mening. HI: Håper alt går bra med pappa og baby, og at mammaen kommer tilbake når hun har fått kommet seg litt! Alt ordner seg til slutt, og dette er såvisst ingen barnevernssak, babyen er med pappaen og har det bra!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #31 Skrevet 26. mars 2011 Du henger jo ut selv om du ikke skriver stygge ting.... Jeg hadde aldri ville skrevet om noe så dramatisk i min familie eller venner på et nettforum. At du trenger ventilering gjør det ikke greit mener nå jeg da, men du om det. Håper det ordner seg for familien, det var trist å lese
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #32 Skrevet 26. mars 2011 Hi her... Jeg anser ikke henne for en dårlig mor, Hun er en kjærlig og snill person, som ikke har vist stort glede i snart et år (fra da hun ble gravid). Min bror ønsker ikke å skilles, eller å frata henne babyen. Alle innser at familien har det best om hun er i den, men frisk.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #33 Skrevet 26. mars 2011 Deg om det... Ingen rundt vet jo hva som har skjedd, så det blir jo ingen uthenging.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #34 Skrevet 26. mars 2011 Linda_Mor til vakreste<3 Du har jo ikke peiling. Jeg hadde en fantastisk nydelig venninne, herlig jente som alle likte. Tvers igjennom god. Da hun ble mamma var hun verdens stolteste, hun er vel den jeg alltid har sett for meg som en god mamma, det lå helt naturlig for henne. Da babyen var 3 mnd, stakk hun av. Hun druknet seg selv..! Håper hun kommer tilbake, HI, og håper hun får den behandlingen hun så tydelig trenger..føler med broren din og den lille babyen. Uff..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #35 Skrevet 26. mars 2011 Så fint å lese at du ikke dømmer mammaen for dette HI og at du skjønner hun er syk. Gjør det dere kan for at hun får den hjelpen hun trenger for å bli frisk og vær tolmodige. Godt å høre at babyen har en flink pappa som tar seg av den, dette ordner seg nok til slutt.
Gjest Skrevet 26. mars 2011 #36 Skrevet 26. mars 2011 Det er ikke alle som burde ha barn, det har ingenting med om man er en god eller dårlig person å gjøre. Hvis det er depresjon så burde familie/venner/pappaen sørget for at hun fikk den hjelpen hun trenger. Jeg kjenner også mødre som har hatt og som har fødselsdepresjon, aner ikke hvor mange ganger jeg har blitt fortalt at noen ønsker å kaste babyen sin i veggen, men de har aldri gjort det. Det er også mange som skriker til babyen sin i frustrasjon, og selv om jeg heldigvis ikke har hatt det slik selv, syntes jeg ikke man er en dårlig mor på det grunnlaget. Mødre er sårbare mennesker som alle andre, og de blir slitne. Og ingen baby tar skade av at moren har et verbalt utbrudd. Men å først nekte å gi sin 2 mnd gamle baby mat, for så å rømme, DET er i mine øyne et tegn på at man ikke burde ha barn. Alle har lov til å ha sin mening, og dette er min. Jeg står i allefall for den, i motsetning til alle de som gjemmer seg bak "anonym"
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #37 Skrevet 26. mars 2011 Hadde dette vart faren, som hadde stukket så hadde hodene rullet noe så ekstremt.. Hvorfor er det nesten helt greit, at moren gjør sånn?? Jeg syns heller ikke man skulle hatt barn, hvis man skal gjøre slikt. Noen er ikke egnet til å være mor. Uansett om man har psykiske problemer elle ikke.
Gjest Skrevet 26. mars 2011 #38 Skrevet 26. mars 2011 Og ja, moren trenger støtte og hjelp for å komme på bena igjen, men det er ikke hun som har skrevet dette innlegget
Sol Skippertaksdronning Skrevet 26. mars 2011 #39 Skrevet 26. mars 2011 Da håper jeg inderlig ingen av dere to noengang blir så deprimerte at dere ikke ser noen annen utvei enn å rømme. Mammaen her stakk av-ja, hun ville ikke gi mat-ja, selvsagt er det kjempetrist. MEn jeg tror at når hun kommer tilbake, og fortsetter med terapi etc, vil det gå kjempefint med hele den lille familien der. Og igjen, babyen har en fullt oppegående pappa som ordner mat og omsorg og alt hun trenger! Mammaen er syk, hun trenger hjelp, det er ikke dermed sagt at hun aldri skulle hatt barn! Hadde jeg skulle ment det, måtte hun isåfall parkert ungen på et fortau et sted og stukket. Så lenge hun lot babyen være hos pappaen, viser det at hun faktisk vil det beste for babyen, som i dette tilfellet nok er å være hos faren mens mammaen kommer til hektene igjen. Trnagsynte, uempatiske...noe!! Ja, jeg blir sint, depresjoner er ikke lett!! og dømmende mennesker gjør aldri ting bedre. Jeg var en av de anonyme litt over som glemte å huke av den crappers anonym-knappen.
Gjest Skrevet 26. mars 2011 #40 Skrevet 26. mars 2011 Jeg får meg ikke helt til å tro på at man ikke har annet valg. Man har ALLTID et valg. Ei god venninne av meg er bipolar, og barnet dems slet med kolikk lenge. Hun var sliten, frustrert, og ja hun ropte til han da hun hadde det som verst. Men hun var der, han fikk mat, og all den omsorgen han trengte. Å forlate barnet sitt var aldri et alternativ for henne. Jeg har hatt depresjon selv også, dog ikke etter jeg fikk barn, men jeg kan til en viss grad sette meg inn i det. Og min konklusjon basert på min egen erfaring er fortsatt at man alltd har et valg
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. mars 2011 #41 Skrevet 26. mars 2011 Mammaen stakk ikke av og lot babyen være alene ! Pappaen var der ...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #42 Skrevet 26. mars 2011 Hi her Jeg har ikke sagt hun er førstegangsfødende. Hun har et bar som allerede har forlatt redet. Det barnet er oppdratt på en fin måte, og har blitt flink og ansvarsfull. Da hun og min bror valgte å få barn, var det på ingen måte noen som visste det skulle bli slik. Hun får hjelp, men foreløpig har de valgt å ikke medisinere henne, noe de antakelig burde gjøre. Helsestasjonen mente ammingen var viktigere enn antidepressiva. Vi håper selvfølgelig av forsatt psykologtimer og medisinering skal gjøre henne frisk. Det er en fortvilende situasjon, og broren min er selvfølgelig redd for at hun vil velge å reise med babyen, men mest av alt vil han at hun skal komme gjem og få hjelp. Derfor skal han også snakke med lege og helsestasjon på mandagen. De som bevisst neglisjerer eller skader barna sine bør ikke ha barn, men min svigerinne gjør ikke dette som en bevisst handling.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. mars 2011 #43 Skrevet 26. mars 2011 Mammaen er heldig som har en svigerfamilie som bryr seg om henne Og det er mye bedre at hun får medisiner enn at babyen får mm . Her tar helsesøster feil mener jeg .... Man må ikke følge helsesøster sitt råd .. Det beste for mor er om hun blir innlagt på sykehuset en liten stund . Ingen skam i det . Masse lykke til og håper hun dukker opp snart .
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #44 Skrevet 26. mars 2011 Linda_Mor til vakreste<3 Du er virkelig uvitende. Hvem som helst kan få svangerskaps eller fødsels depresjoner i mildere eller verre grad. Dette kan du ikke vite om før det skjer. Neste gang kan det være din tur. Jeg har ikke hatt det selv, men kjenner to som har vært hardt angrepet og det er umulig å beskrive hvor tøft dette har vært for de. Det at en om har svangerskaps eller fødsels depresjon kan ikke legges til grunn i en barnefordelings sak.
Gjest Skrevet 26. mars 2011 #45 Skrevet 26. mars 2011 anonym 22.53, les svarene mine før du uttaler deg er du snill Jeg er fullstendig klar over at hvem som helst kan få depresjon, det er heller ikke poenget.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #46 Skrevet 26. mars 2011 Ikke bare uvitende, men noe så fordømmende og selvgodt er det lenge siden jeg har lest. Burde pakke seg ut herfra. Hvertfall ikke gå inn på noen av sliter-forumene.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #47 Skrevet 26. mars 2011 Stakkars mammaen...og pappaen, dette er en tøff situasjon. Håper de får hjelpen de trenger. Jeg blir varm i hjertet av å få inntrykk av at damen har en svigerfamilie som skjønner hun er syk, trenger hjelp og ønsker det beste for henne. Har selv vært gjennom en fødselsdepresjon. Den manglende støtten og omsorgen jeg opplevde fra min svigerfamilie var fryktelig vondt.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 26. mars 2011 #48 Skrevet 26. mars 2011 Hei! :-) Jeg vet om 2 stk som fikk alvorlig fødselsdepresjon... og den ene reiste direkte fra fødeavdelingen til psykriatisk avd uten babyen sin som faren tok med hjem.... Og ei anna mor reiste på psykriatisk da babyen var noen uker gammel.... Begge var og er veldig oppgående mennesker og ble helt friske etter en stund! :-) Det er VELDIG viktig å ikke dømme disse mødrene som får en slik depresjon for dette er noe dei ikke kan klandres for, og det har faktisk INGENTING med at det ikke er glad i babyen sin å gjøre kanskje nettopp det motsatte....! Håper at denne mammaen også får den hjelp og støtte hun kan, også fra dei viktigste personene i livet hennes, nemlig de aller nærmeste familie slik at hun blir fort frisk! :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #49 Skrevet 26. mars 2011 HI: Jeg skjønner godt at du trengte å lufte dette! Håper alt går bra med hele familien din! Men, jeg blir litt redd, hva om hun kommer tilbake, og så tar babyen med seg neste gang? Mennesker i fødselsdepresjon er jo totalt ustabile, Brooke Shields fortalte jo at hun hadde fantasert om å slenge babyen i veggen og sånt. Kjempeskummelt!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #50 Skrevet 26. mars 2011 Huff, så trist!! Stakkars alle tre!! Syns man i en slik situasjon må la være å dømme denne moren, og tenke at hun faktisk er syk. Hun har nok en KRAFTIG depresjon! Håper de finner henne, at hun får hjelp, og at forholdet ordner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå