Gå til innhold

Mammaen har forlatt babyen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt sjokkert...

Broren min har en prematur baby som nå er 2 mnd. Hun har blitt fullammet av moren hele tiden. I går sa hun plutselig nei til å amme eller holde jenta da hun var kjempesulten. Da hadde det gått 3 timer siden siste amming, og hun pleier å få mat en gang i timen.

Derfor måtte broren min ta med seg ungen ut på jakt etter mme og flasker. Da han kom tilbake var moren borte!

Broren min har prøvd å ringe henne, men hun la først på røret og etterpå skrudde hun av telefonen. Nå har det gått 1,5 døgn, og hun har ikke gitt lyd fra seg.

Hun er under utredning for depresjon, men blir ikke betegnet som suicidal på noen måte. Antagelig er hun hos ei venninne, men hun nekter også å ta telefonen/åpne døra.

Niesen min får det hun trenger av mat og omsorg av min bror, men mammaen har brått blitt borte uansett. Broren min skal snakke med lege og helsestasjon på mandag. Han har allerede søkt om å overdra permisjonen en periode, siden svigerinnen min har blitt sykemeldt.

Jeg vet ikke akkurat hva jeg vil med dette, men jeg er overrasket over at noen bare kan nekte å gi babyen mat og så forlate den...

Hun har truet med å forlate dem tidligere i sinne (har voldsomme og uforutsigbare humørsvingninger). Er det mulig at han kan få omsorgen hvis det går mot et brudd? Hun truer med å flytte til en annen kant av landet også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At foreldre forlater sine barn, ikke vil ha noe med dem å gjøre og ikke ønsker kontakt er ikke så sjokkerende. Det gjør fedre over hele verden hver eneste dag.

Skrevet

Hvis dere ikke vet hvor hun er, ville jeg kontaktet politiet for å være på den sikre siden. Tenk hvis hun skader seg selv.

Skrevet

Er ikke fullt så vanlig å høre om at mor forlater barnet.

Så, blir litt mer "sak" ut av det enn at far gjør det.

Syns det er dumt gjort av henne.. Ring politiet..

Skrevet

Det høres uvanlig ut, men hvis dere ikke ønsker innblanding fra Barnevernet bør dere ikke underrette helsestasjon og politi.

Alle offentlige personer som får vite om dette vil nok føle seg forpliktet til å kontakte Barnevernet.

Så ikke lurt hvis du ikke vet om det er et samlivsbrudd.

Men det høres nok ut til at det går i den retningen.

Skrevet

Stakkars mammaen ,hun har det helt sikkert helt forferdelig nå!

Hva med at broren din gir mammaen en pause og ikke kontakter henne , så tar hun sikkert kontakt når hun er klar ...

Mammaen er sikkert veldig fortvilet , redd og skammer seg helt sikkert mye for at hun har stukket av .

Please ikke døm denne mammaen nord og ned når hun dukker opp igjen ...(dere som er i fam hennes) .

Skrevet

Barnevernet?? Haha! Barnet er jo hos sin far og har det bra selv om mor er borte. Og klart man kan melde henne savnet hos politiet uten at barnevernet blir koblet inn. På lik linje som man kan ringe politiet om far er borte.

Det at mor er borte er ingen barnevernssak så lenge barnet har sin far.

Skrevet

Ja, jeg er klar over det. Men siden hun fullammet, forsvant jo maten hun var vant til også. Dessuten har hun hatt babyen inntil seg 24/7 i over 2 mnd. Fedrene som stikker har som regel ikke hatt størsteparten av ansvaret for barnet. Det er kun den siste uka som broren min ikke har jobbet.

Hadde min bror stukket fra dem, hadde jeg blitt like sjokkert. Men det hadde vært mer ubegripelig hvis han hadde vært den som ga babyen mat.

Skrevet

Oi ! Off trist situasjon. Syns noen burde ha grepet inn tidligere hvis hun har hatt tegn til depresjon. Babyen overlever nok på mme, men viktig at broren din passer på at hun får maltekstrakt så hun ikke får vondt i magen ved en så brå overgang.

Skjønner godt at du er overrasket men fødselsdepresjoner kan vel være ganske tunge. Han kan vel kanskje ha en sjangs på å få omsorgen om det går mot et brudd, ja, men det er jo en depresjon som for de fleste går over, så det tenker de jo sikkert på.

Er nok ikke så veldig mye polti kan gjøre med saken. De vet jo ikke hvor hun er og tlf er jo av.

Han får ta seg av ungen så godt han kan og se om hun dukker opp. Hjelper nok selvfølgelig å ta en prat med helsesøster osv også som han har tenkt og han får sikkert overtatt permisjonen en periode når hun er sykemeldt. Depresjonen har nok blitt litt for mye for henne slik at hun bare har måttet komme seg bort

Skrevet

Joda, men fedre stikker jo ikke av med matfatet samtidig da.

Skrevet

Så lenge mor og far er samboere vurderes ikke faren alene, men sammen med mora.

Skrevet

Jeg burde vel ha vært på din brors side her.

Men jeg synes faktisk utrolig synd i mammaen her.

Hun må være dypt fortvilet stakkars:((((

Skrevet

Uff da, håper det går bra med mammaen.

Du får holde oss oppdatert.

Skrevet

Og da tar det seg iallfall utrolig dårlig ut om man ikke melder mor til sitt barn savnet når hun er borte og de ikke oppnår kontakt med henne. Hvilket signal gir det om man ikke foretar seg noe?

Skrevet

Han har ikke prøvd å kontakt henne siden i morges. Jeg har sagt hun dukker opp når hun er klar (vi føler oss sikre på at hun ikke har gjort seg noe).

Vi vet hun har det vondt, hun er under behandling hos lege og psykolog på helsestasjonen. Vi vil absolutt ikke dømme henne. Vi vil at hun skal bli frisk, for det er til det beste for både henne og jenta. Broren min er bare fortvilet. Han klarer ansvaret, men det kom brått på. Dessuten er han redd hun skal ta med babyen hvis hun stikker en annen gang.

Skrevet

Hi, du har ikke en god venn som er flink med data? Eller har peiling på det selv.

Hvis ja, det går ann å søke opp mobilnummeret! og da kan du også få vite hvor hun er. Men problemet er å vite hvor man finner slikt hen.

Om du ønsker det, kan jeg være med å lete etter noe oppsøkingsprogram?

Skrevet

Det høres ut som en form for fødselsdepresjon. Hun føler sikkert at babyen har det bedre uten henne.

Jeg håper dere finner henne igjen og at hun får hjelp. Min sympati går til ALLE som er involvert her.

Skrevet

21:01 : Det er faktisk ikke lovlig, din stalker.

Vil man finne personer som er savnet så ringer man politiet. Og t.o.m politiet har ikke lov til å opplyse hvor andre mennesker befinner seg så lenge de er over 18 år, ikke har begått noe kriminelt eller er til fare for seg selv eller andre.

Skrevet

Det å finne personer via mobiltelefonen fungerer bare om mottager har selv innstallert en app. som tillater slike søk.

Skrevet

HI her.

Politiet er i kontaktet fordi vi føler oss sikre på at hun ikke har gjort noe dumt. Hun har allerede truet med å reise, med og uten babyen.

Selvfølgelig skal helsestasjonen og legen underrettes. Broren min samarbeider allerede med dem rundt min svigerinnes sykdom. Denne depresjonen startet tidlig i svangerskapet, men de har foreløpig valgt å ikke medisinere.

Det vi håper på er at de skal starte medisinering, slik at hun blir mer stabil. Disse truslene med å stikke, blir utløst av banale ting.

I tillegg til å være bekymret for konen sin, er han selvfølgelig bekymret for hva som skjer med babyen oppi alt. Nå har broren min vært såpass mye med jenta, så hun har hele veien vært trygg og rolig.

Skrevet

Jeg tror jeg tør vedde på at denne mammaen er psykisk syk, og trenger hjelp! Hun vil trenge både profesjonell hjelp og et nettverk av familie og venner som støtter henne.

Heldigvis for den lille babyen er pappa tilstede mens mamma kommer seg litt til hektene, og det går nok helt fint.

Hvis mammaen har tidligere psykisk sykdom syns jeg ikke det er noe rart om denne perioden etter fødselen har blitt for mye å takle. Det kan vel hver og en som ikke har psykisk sykdom også synes. Babyen hennes ble i tillegg født prematur, noe som også er en svært traumatisk opplevelse, spesielt for en førstegangsmamma.

Ikke sammenlign med psykisk friske mammaer og på den måten tenke på hvor rart det er å forlate babyen osv osv. Dette handler om noe helt annet som det nok for de fleste friske er umulig å sette seg inn i.

Jeg håper den lille familien får den hjelpen de trenger, og at alt går bra til slutt!!

Skrevet

det samme gjorde moren min med meg når jeg var liten nyfødt baby.

hun stakk. og pappa sto der med tre barn, en på 4, en på 3 og en nyfødt.

hun kom tilbake etter noen uker. men i følge pappa var hun aldri seg selv igjen, men det kan jo være at noe mellom dem var ødelagt etter dette også. noe som jo er naturlig.

de er fortsatt sammen, men jeg er den eneste av barna som ikke har noe særlig tilknyttning til moren min, og hun føler nok det samme for meg.

han får bare gjøre det beste ut av det, og vil han ha hovedomsorgen om det blir slutt er han jo dum om han ikke kontakter politiet.

hvordan ska han hellers kunne stå i en rettsak siden og få folk til å forstå alvoret i at hun dro?

Skrevet

Huff:(

Godt at niesen din har pappaen sin, han vil nok trenge mye støtte.

Håper mammaen blir bedre og kommer tilbake snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...