Gå til innhold

Har vært så heldig å blitt smittet av chlamydia.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke så mye å si, er egentlig mest sjokkert nå, og syntes virkelig synd på deg HI!

Vil bare si at jeg blir stolt av deg av å lese det du skriver her! Du virker reflektert og samlet! Du holder barna i fokus, og nå er det faktisk det viktigste!

Mannen din er jo en taper av dimensjoner, jeg kan ikke si noe mer om ham, for da spyr jeg utover tastaturet mitt her!

Du fortjener mye bedre enn ham, og det er jeg sikker på at du finner! ALDRI vær redd for å snakke om dette, ikke hold noe skjult til fordel for ham, la familien din, hans og vennene dere vite hva som skjedde!

Masse lykke til og tusen gode tanker sendes din vei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo faktisk ikke det at han har vært utro som er det verste. Men han smittet meg i tilegg med Chlamydia! Det er et dobbelt svik. Jeg synes det er helt jøvlig frekt å ikke engang gidde å bruke kondom når man faktsik er så dum å gå til det skrittet å være utro.

I verste fall kunne jeg blitt steril om dette ikke hadde blitt oppdaget!

Det er ikke alle som har symptomer på denne sykdommen.

Og hvis dere hadde leste hele tråden, så hadde dere sett at han har vært utro tidligere. Hvem med vettet i behold legger ut kontaktannonser og søker etter diskret sex når man er gift? Jeg er overbevist om at han var utro den gangen også.

Vi har hatt et godt sexliv. Det har aldri gått over en uke uten sex (unntatt etter fødsel) og det har vært mer enn variert nok, uten at jeg gidder å gå i detaljer. Mannen har aldri til dags dato sagt et ord om at han er misfornøyd med sexlivet. Og hvis det er kun sexlivet som er dårlig i et forhold, (hvis det hadde vært det) så er ikke det noen grunn i seg selv til å være utro! Da snakker man med partneren sin først!

Jeg vil heller at barna mine KOMMER FRA et ødelagt hjem, enn Å BO I ET! Om andre vil være en dørmatte og finne seg i alt, så er det helt greit. Jeg gjør det ikke!

HI.

Skrevet

Til hovedinnlegger; du gjør helt klart det rette.. :) Mannen din virker ufattelig umoden og DUM ikke minst! Hadde aldri kunne bodd med en sånn mann etter gang på gang med svik. Og, han skal presentere ungene deres for en ny dame?! I helvette, hadde aldri latt det skjedd hadde det vært mitt barn! Hadde han hatt nok hjernekapasitet hadde han kanskje skjønt at enkelte venter så lenge som ett år og lengre før de inkluderer nye partnere i ungene sitt liv.

Og til dere brødhoder lengre opp her; Hva f**n mener dere med at HI bare venta på en unnskyldning for å dra fra han fyren? Når han gjentatte ganger har vært utro...Skal man være en dørmatte uten ryggrad så fort det er barn involvert? At enkelte tydeligvis klarer å finne seg i sånne ting gjør meg litt kvalm.

Du virker samtidig ufattelig rolig HI, og veldig reflektert. You go girl, dette klarer du:)

Skrevet

Kjære HI.

Synes du fremstår som en veldig reflektert og oppegående dame.

Ønsker deg masse lykke til fremover. Husk å pass på deg selv i denne tiden. Har vært gjennom det samme selv og fikk knekken først etter noen uker. Håper du har familie/venner som kan ta seg litt av barna så du får litt tid til å sørge og bare tenke på deg selv også.

Stor klem

Skrevet

HI!

Du virker ganske merkelig. Du sier: "Det er jo faktisk ikke det at han har vært utro som er det verste. Men han smittet meg i tilegg med Chlamydia! Det er et dobbelt svik."

Så du mener han smittet deg med vilje ? Det er ingen i rett forstand som håper på å bli smittet for å smitte sin kone. Da burde hun han hadde sex med visst hun var smittet og bedt han bruke kondom da.

Han hadde sex med gode intensjoner, han kunne ikke vite at hun hadde en kjønnsykdom. Og han visste det nok ikke selv at han var smittet før du sa det til han, han la da alle kortene på bordet. Så han har vært ærlig.

Jeg synes dere skal oppsøke hjelp, og prøve å få forholdet til å fungere. Dere har tydeligvis begge issues.

Og du sier at ingen normal mann i et gift forhold som har et dårlig sexliv søker sex utenfor ekteskapet ? haha da er du naiv! Er jo derfor man har sex med andre, fordi noe er galt i ekteskapet eller at man ikke er fornøyd med sexlivet. Så det virker som du lever i et glasshus!

Ta deg sammen!

Skrevet

12.08.. Glem det! Hun kan ikke være sammen med en fyr som dette.. Det kan du da virkelig ikke mene..?! Jeg syns synd i både deg og dine barn om du er villig til å være en dørmatte for en eller annen fyr!

Skrevet

12.08:

Sex med gode intensjoner????? Joda, han ville ha en utløsning, hvis det er det du kaller gode intensjoner.

Og jeg synes du er ganske så naiv hvis du tror det skal et dårlig sexliv i ekteskapet til for at en mann skal søke seg til andre damer. Mange menn har sex med andre for variasjonens skyld, noen for spenningens skyld, noen for sportens skyld og noen bare fordi sjansen bød seg. Så går de hjem til konene sine og har "gode intensjoner" om å få seg en omgang der også.

Men det er klart: dette finner du ut når du blir voksnere og mer livserfaren.

HI: synes du er tøff, og støtter valget ditt.

Skrevet

sex med gode intervesjoner? han var utro uten kondom. det medfører både utroskap og fare for at både han og kona skal få smitte. skjønner HI godt jeg!

Skrevet

12.08

Jeg har sjelden blitt mer sjokkert på nettet enn nå i denne tråden, og du er en av de jeg reagerer mest på.

Sex med gode intensjoner. Er du helt på jordet?? Hva hvis han hadde smittet kona med hiv. Hadde det vært helt greit det da, for han hadde jo sex med gode intensjoner, og skal derfor beskyttes og støttes i sine handlinger.

Er man så innmari dum at man er utro mot sin kjære, så får man jammen ta såpass ansvar å tre på en kondom!!

Skrevet

Utrolig hva noen klarer å lire av seg. Mener du ærlig talt at det finnes en grunn som er god nok til utroskap?

Og karnsje du skulle lest videre i innleggene og se hva mannen har gjort i ettertid.

Utroskap er alltid den personen som er utro sin skyld.

Man må ikke ha sex for å overleve og om han følte at han fikk for lite sex hjemme og Hi ikke ville ha mer så hadde han et valg. Leve med det sex livet han hadde eller å gå ut av forholdet.

Det å være utro er så utrolig lite respektfullt at jeg kan ikke fatte at noen kan lire av seg det du skrev.

Og han er vel ikke så veldig intresert i å fortsette når han nå har flyttet inn med elskerinna?

Og viser at han ikke kan ta hensyn til sine barn og tenke på deres beste i det hele tatt. Nei rull inn å gå å legg deg.

Skrevet

Er dere tilbakestående ?????

Hvordan i svarte kunne denne mannen vite at han kom til å bli smittet ?

Normale folk som vet de har sykdommer gir beskjed så man kan beskytte seg! Denne mannen var naiv som menn er, og trodde siden han ikke ble bedt om å ta på beskyttelse at hun var frisk.

Ingen menn liker å ha kondom, kan man ha sex med noen uten kondom så gjør man det! Så enkelt er det!

Så å bruke dette som en hovedgrunn for å gjøre det slutt er bare tull og tøys!

Poenget her er at han var utro, og det kan man ordne opp i og leve med å fortsatt få et godt og fungerende forhold!

Ta dere sammen, ikke la det virke som det kun er tullinger her på forumet og bruk hue.

Skrevet

12.48

Snakk om å kaste stein når man selv sitter i et glasshus:-)

Det finnes mennesker der ute som er smittet med både clamydia, hiv og andre OS, uten at de har noen anelse om det.

Er du utro uten kondom, knuller du med en potensiell tikkende bombe. Helt greit at du tar den risikoen for din egen del, men at du risikerer liv og helse for din ektefelle( og dine barn), er totalt uakseptabelt.

Skrevet

Stakkars deg HI. jeg skjønner ikke hvordan folk kan være så hjerteløse at de faktisk skal lage en diskusjon her inne for det du skriver. Du må gjøre som du føler er rett for deg! Den dusten av en mann har gjort valget sitt, og i tillegg oppfører han seg som en drittsekk. Du fortjener bedre! Jeg hadde ihvertfall gjort det samme som deg. Og ikke la han få ha barna hos henne. De trenger ikke møte henne på en god stund. De kommer til å ha mer enn nok med å godta alt som skjer. Det burde faren også forstå! Håper det går bra med deg:-) ihvertfall så bra det kan gå :-)

Skrevet

Ha ha ha 12:08 / 12:48! Han kunne ikke vite at han ville bli smittet! Gode intensjoner! :-D :-D :-D Enten er du tidenes kuuleste troll eller det mest tjukknøttede som har eksistert. Håper det siste, fordi det hadde vært uutholdelig morsomt.

Skrevet

Forstår ikke helt.

Hun kaster han ut, vil ikke ha noe med han å gjøre.

Når han da kommer og henter klærna og lar HI være alene så blir hun plutselig sjalu og ønsker å skrike til han og den dama...Hun må bestemme seg, enten så har han sviktet henne og hun vil ikke ha noe mer med han å gjøre. Eller så får hun være sjalu og jobbe for forholdet.

Og nei, du kan ikke nekte mannen din med å ha barna hos henne, du kan ikke nekte faren til barna å ha barna noen plass. Det er hans ansvar at de har det godt når de er med Far. Ikke ditt! Du har ingen form for makt til å kunne nekte noe sånn. Så ta deg sammen.

Ellers så fortjener han å bli kastet ut. Men du må bestemme deg for hva du vil.

Skrevet

Wow, det var iskaldt! (13:22) Selv hører jeg med blant dem som forstår at HIs situasjon er en enorm følelsesmessig påkjenning som fremkaller mange reaksjoner. Og at det fort kan ta en time eller to å rydde opp i følelsene.. Men det er nå meg.

Skrevet

Nei hun virker ikke følelsesmessig, hun virker kald og ond! Hun driter fullstendig i mannen. Hun ønsker ikke å snakke med han, hun ønsker ikke å diskutere noe som helst med han bortsett fra å nekte han å ha barna.

Hun må ta et valg, enten være sjalu, snakke med han, prøve å ordne opp i forholdet sitt.

Eller så må hun bli voksen, la han ha barna for hun kan ikke nekte han å ha barna hvor som helst han vil ha dem. Og kunne komme i kommunikasjon med han og ha et voksent samarbeid rundt barna.

Skrevet

Tro du meg, utroskap med påfølgende smitte hadde nok ikke brakt ut det mildeste i meg heller. Jeg vil gå så langt som å kalle det umenneskelig å ikke kjenne noen slags hat etter den behandlingen! Jeg er helt sikkert på at HI raskt vi bli konstruktiv i forhold til sine barn, men la henne nå for guds skyld få en utblåsning her inne etter å ha blitt utsatt for verdens verste mann!

Skrevet

hun skriver at de har et BRA sex liv, ikke et dårlig et!

Skrevet

Dere her som skriver at han har vært utro med gode intensjoner osv, dere fortjener ikke et svar engang! Noe så jævlig dumt skal man lete lenge etter. Heldigvis klarer jeg å le av dere :)

13.22: Hvor står det at jeg er sjalu? Jeg er så ferdig med denne mannen som det går ann å få blitt. Jeg synes det er frekt å ta med seg en ny flamme bare timer etter at det er slutt, og jeg synes det er frekt å bli med han hjem til vårt hjem! Hadde ikke du også villet sagt din mening til sånne mennesker?

Og jeg synes det hadde vært på sin plass at han faktisk hadde tatt seg en prat med meg, og ikke minst barna før han velger den letteste løsningen og bare forsvinner. Jeg vet hvor han er, men ikke barna. Hva sier jeg når dem spør? Jeg vet faen ikke! Hva skal jeg si?!

Og ja, jeg har allerede nektet mannen å ha med barna til henne, og det har han akseptert og faktisk bedt om unnskyldning (!) for at han var så korttenkt. Han vil ikke introdusere denne damen enda, og skal ha dem hjemme hos foreldrene eller her frem til huset er solgt. Han har heldigvis roet seg på det. Og det er jeg vanvittig glad for, for da slipper jeg den kampen.

Jeg har "kastet han ut", men hvor står det at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre? Jeg er knyttet til han for resten av livet pga barna, og klarer utmerket godt å samarbeide med han, og være såpass voksen at vi kan snakke om ting uten at det blir krangling av det.

Og når jeg skriver kastet ut, så betyr det at det er slutt. Han skulle ligge på gjesterommet (eller jeg) skrev jeg lenger opp. Han valgte selv å dra til henne. Helt greit for meg, men jeg synes det er feigt! Jeg har ikke skreket eller kjeftet. Hvis du hadde lest innleggene mine, så hadde du sett at jeg har forholdt meg rolig. Jeg sto til og med med tårer i øynene når han var innom. Situasjonen er vond, tross alt!

Jeg håper for øvrig du får oppleve dette på kroppen selv en dag. Nøyaktig det samme. Kjennne kvalmen som brer seg i kroppen, skjelvingen, usikkerheten, og ikke minst følelsen av å ha mistet en del av deg selv, når du finner ut at din beste venn, din livspartner og sjelevenn har sviktet deg på det groveste, ved gang på gang å være utro, og ikke den han har gitt seg ut for å være. Når den dagen kommer, så kan vi ta en prat. Men husk at mannen din må få flere sjanser. Og han må smitte deg med en kjønnssykdom. I tilegg må du oppdage kontaktannonser hvor han fornekter både deg og barna, med nakenbilder av sine edle deler osv. Dette må du tilgi. Opp til flere ganger. Så kan jeg sitte her å fortelle deg hvor dum du er som vil beskytte barna og gjøre det som er det beste for deg og barna i situasjonen! Ikke hva som er best for alle andre.

Snakk om å sparke folk nede som nettopp har fått livet sitt snudd totalt på hodet.

Selvfølgelig kunne jeg tilgitt han denne gangen også, men da kunne vi like gjerne hatt et åpent forhold, for han har hatt mange. Det er jeg overbevist om!

HI.

Skrevet

HI, skal si du virker voksen hehe.

Du skriver jo at du hadde LYST å skrike til denne dama. Hva har nå denne dama med saken å gjøre ? Kan være noen andre han var med som smittet deg.

Og ta opp noe kamp ang barnas bosted hos han kan du ikke gjøre uansett. Så den kampen kan du bare glemme! Du har ingen rettigheter til å nekte han noe som helst.

Dette var bare for å poengtere tingene som forrige skribent skrev. Og siden du mistet all respekt for han for lenge siden pga den annonsen så er det meg merkelig at du i det hele tatt bryr deg nå.

Skrevet

14-07: Det å ha LYST til å gjøre en ting, og det å faktisk GJØRE det, er to vidt forskjellige ting!! Hadde mannen hennes klart å skille mellom det, så hadde ikke dette ekteskapet vært over.

Du må være det største brødhue her inne!! Du mangler både gangsyn og empati. Herregud for et tvers gjennom råttent menneske du er!!

Heldigvis tror jeg du er et troll som bare liker å provosere, for ingen klarer å tenke så kort som deg!!!!

Skrevet

Hvis dette noen gang kommer til å skje meg, så skal jeg tenke tilbake på deg HI. Jeg synes du takler hele saken utrolig bra under de forholda som er, jeg føler nesten at jeg er litt "stolt" av deg. Utrolig lei meg på dine vegne, eks-mannen din som taper på dette helt klart!

Ønsker deg masse lykke til fremmover og sender en trøste klem

Skrevet

14.07: Selvfølgelig mister jeg respekten for sånne mennesker! Og det har jeg null dårlig samvittighet for.

Men gunnen til at jeg bryr meg... Hmm Hva kan det være da? Barna kanskje?!! At det går ann.. Jeg er snart 40 år, og ferdig med å kaste bort livet mitt på mennesker som vil meg vondt. Livet er altfor kort til det!

Og du lenger opp som skriver at jeg er kald og ond. Takk for den. Jeg er så kald at jeg nå er sykemeldt pga bruddet og har det helt jævlig! Så hvis du mener jeg er kald, så er det kanskje fordi jeg har gjort det slutt med denne mannen? Deg om det. Hvis du hadde gått videre med en sånn mann, så er du det jeg tørker av skoene mine på før jeg går inn i et hus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...