Gå til innhold

Har vært så heldig å blitt smittet av chlamydia.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd noe lignende selv,og vil bare ønske deg lykke til :)

Du gjør helt rett i å gå. Han har tidligere fått sjanser. Hvor mange skal han få? Han fortjener deg ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal tenke slik: SYND for han at han mister deg fordi du er en fantastisk dame som er tusen ganger mer verdt enn han!

SYND for han at han selv fucka opp livet sitt,SYND for han at han for resten av livet skal vite at HAN ødela sine egne barns hjem.

lykke til,kan ikke tenke meg til hvordan du har det.

du høres veldig reflektert og oppegående ut.hadde det vært meg hadde jeg vært helt knust og utrolig bitter.jeg er hevngjerrig av meg så hadde han gjort noe slikt mot meg vet jeg ikke hva jeg hadde gjort tilbake,iallefall ikke vært lett å ha med å gjøre...

Skrevet

Takk for svar snille damer :)

Han kom hjem å hentet en bag med klær og div annet, sent i går kveld. Og gjett hvem som ventet i bilen på han? Jo hans siste flamme. Eller elskerinne. Kall det hva du vil. Jeg måtte bruke all selvbeherskelse for å ikke gå ut å snakke med henne. (skrike til henne!)

Men jeg klarte å forholde meg rolig ovenfor begge. Barna sov heldigvis, men i dag tidlig lurte dem på hvor pappa er :(

Han bor nå hos henne. Vet ikke om han skal finne seg en leilighet, men jeg håper det for hans del, for det er vel ikke akkurat gunstig å ha samvær med barna hos en kvinne som er totalt fremmed for dem. Det har jeg faktisk lyst til å nekte. Kan jeg det?

Herregud for et kaos. Men det blir vel bedre håper jeg.

Er på jobb nå, og skal gå til pause nå kl 11, men måtte bare fortelle dette. Godt å skrive ned det som skjer. Føler meg merkelig nok litt bedre etterpå.

Ha en fin dag alle :)

Skrevet

Lykke til! :)

and GOOD RIDDENS.

Skrevet

18:08

Dette gjelder ikke bare selve tillitsbruddet da!! Hallo?? Hun fikk kjønnsykdom! Tenk om det hadde vært noe mer alvorlig?

Jeg har kjent en med Hiv og er ingen sykdom å kimse av. Ikke noe vits å prøve å være med mannen hvis du ikke greier å ha respekt for han, da er det i utgangspunktet dødfødt.

Jeg valgte selv å fortsette med min samboer etter utroskap, og som jeg har sagt til han: Det er tilgitt..., men ikke glemt. Dermed er det jeg som har VALGT å være sammen med han igjen og er klar over hva det forutsetter. Det første jeg sjekket meg for var kjønnssykdommer, selv om han bedyret bruk av kondom. Hadde jeg fått noe, så hadde ikke tilliten vært det verste.... Men at det er greit å ofre min helse, det er det ikke. Gjorde det faktisk slutt et år pga det.

Men jeg synes HI gjør rett i å gå fra han, at det går ann å være så tanketom og utsette moren til barna dine for reel helsefare, bare for å få seg et nyp!!? Nei vet du hva!

Skrevet

Ja, det forundrer meg ikke at han har en "fast". Var litt for enkelt det der med at han ikke visste hvem av de to som hadde smittet ham....

Skulle ikke forundre meg om det er et forhold som har vart over tid, men det skulle forundre meg om ikke kameratene hans visste om det. Det bruker de nemlig å gjøre.

Lykke til med det du MÅ gjøre, jeg forstår deg så godt.

Selv har jeg valgt den andre, tunge og arbeidskrevende måten for å få tilbake tilliten til min "drømmemann". Har vel egentlig over tid konkludert med at alle menn er utro om de gis muligheten, så da kan jeg like godt gjøre det beste ut av den jeg har, og som tross alt har mange gode egenskaper.

Men du verden det er tøfft å få tilbake tilliten. mest lyst til å utstyre ham med kyskhetslås og elektronisk sporing.

Sender en cyberklem til HI. Forstår hvilket helvete du har.

Skrevet

Vil bare sende deg en klem! Du virker som en utrolig fornuftig og oppegående dame med bein i nesa, synes det er helt riktig av deg å gå fra han etter ett sånt svik!

Lykke til videre,masse klemmer sendes til deg!

Skrevet

Er nok ikke av den oppfatning at absolutt alle menn er utro som det sies over her, men mange er nok det. Skremmende mange faktisk.

Jeg synes du gjør det rette, og ville ønske deg lykke til. Fysj for en mann altså! En ting er å være utro, men i tilegg å gi pokker i å beskytte seg, er så disrespekt som det går ann!

Klem til deg!

Skrevet

Fikk en sms tidligere i dag hvor han krever å få ha barna til helgen. Hos henne. Han ber meg holde kjeft om hva som har skjedd inntil da, for han skal fortelle sin side av historien først. Jeg prøver å si at man kan ikke fortelle dette til barna. Vi må prøve å fortelle dem at mamma og pappa ikke lenger kan bo sammen, og finne på en grunn hvorfor. Jeg aner ikke hva han har tenkt å si, men det blir i alle fall ikke hans side. Han mener jo at dette er greit gjort av han. Så det blir sikkert noe negativt om meg, og det er ikke aktuelt. Jeg har ikke kastet han ut. Han kastet seg selv ut. Han tok et valg i stedet for å snakke med meg!

Hva ville DU gjort? Han vil ha dem fra fredag til søndag kveld. Jeg gruer meg til tiden som kommer :(

HI.

Skrevet

wow for en fantastisk dømmekraft han har, Han skal presantere ny dame samme dag som han skal fortelle at mamma og pappa ikke skal bo sammen. Ungene trenger litt tid før de skal ha stemamma. Men på den posetive side vil han atagligvis ikke være så intresang for denne dama så lenge til når hverdagen setter inn.

Men for gud skyld ta en samtale med barna før dette besøket hos faren om du sender de avgårde.

Jeg hadde nok gitt beskjed at det var på tide han satt seg ned å tenkte på barnas beste og at samværet ville bli ordnet etter at møtet på familiekontoret er ferdig. Men han kan komme å treffe barna hjemme om han ønsker det.

Du bryter ikke en samværkontrakt når den ikke er skrevet ennå og du nekter han da ikke å se barna men får litt kontroll over både hva han sier til barna og at det tar litt lengre tid før barna må forholde seg til henne

Skrevet

Jeg hadde vært listig og tatt kontakt med foreldrene hans og spurt om de hadde hørt noe fra han (siden de ikke har peiling på hva som foregår) Og når de lurer på hvorfor du skulle ha hørt noe i fra han så forteller du hva som har skjed.

Dette med barna; hadde sagt at han ikke fikk ha barna før der har vært på mekling og fått avklart samvær. Er du usikker så hadde jeg tatt en tlf til fam.vernkontoret og forhørt meg om hvordan du bør forholde deg til samvær frem til dere blir enige om en samværsavtale.

Hadde i samme slengen fått meg en advokat for når han begynner og lage kvalm og begynner og kreve ting og tang så bare henviser du ham til din advokat;) Det funka veldi for min søster når hennes eksmann begynnte og skape seg og kreve en masse tull og tøys;))

Skrevet

Herregud, er han helt idiot?

Snakk om å sette barnas behov først! Nei, dette må du ikke gå med på, hi.

Skrevet

Stor klem til deg!

Jeg ville aldri ha latt han møte barna hos henne, det er alt for tidlig å møte en ny dame nå. Tenker han ikke på barna???

Da hadde jeg krevd at han bodde hos foreldrene sine eller noe slikt.

Evt kommet "hjem" på dagen, og at du kommer deg ut litt.

Det er nok nytt som skjer rundt barna nå.

Lykke til i tiden som kommer.

Skrevet

Fy faen for en mann! Blir skikkelig irritert her.

Der ser man hvordan man kan bli lurt. Skummelt..

Men du gjør det riktige her, helt klart. Han dukker opp med elskerinnen sin for å hente klærne dine. Gud for en drittsekk. Virkelig.

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Er det kanskje smart å sette dere ned sammen og fortelle barna at dere ikke er sammen mer? Tror det vil bli en mer nøytral versjon egentlig...

Og å sende til stemor eller elskerinne eller hva som helst hadde jeg slitt med selv.. Men vet ikke hva som er lov/ikke lov mtp dette med samvær før mekling...

Skrevet

Jeg har tenkt meg godt om nå, og når jeg leser de siste svarene her, så ser jeg jeg at jeg har tatt rett besluttning. Han kan komme hit å se barna. Han få dem ikke med seg. Hvor forvirret vil han at dem skal bli?!

Jeg tviler på at jeg klarer å få han til å sette seg sammen med meg å fortelle barna at mamma og pappa ikke skal bo sammen lenger, men jeg kommer til å ta en prat med dem selv. En enkel prat med 4 åringen, og litt mer "alvorlig" med 7 åringen. Han kommer til å savne pappaen sin veldig tror jeg. 4 åringen er "heldigvis" veldig knyttet til meg om dagen, og jeg er usikker på hvor mye hun skjønner. Men dette blir jo vondt for dem før eller senere uansett.

Har bare lyst til å sove til neste år! Dritt!! :(

Får brev i posten om time til megling. Håper det ikke er kjempelang ventetid. Heldigvis står vi begge på huslånet, så huset selges, og overskuddet deles. Regner med vi dekker gjelda og får litt til overs. Jeg kunne beholdt det, men orker ikke minnene.

Skrevet

Jeg har tenkt meg godt om nå, og når jeg leser de siste svarene her, så ser jeg jeg at jeg har tatt rett besluttning. Han kan komme hit å se barna. Han få dem ikke med seg. Hvor forvirret vil han at dem skal bli?!

Jeg tviler på at jeg klarer å få han til å sette seg sammen med meg å fortelle barna at mamma og pappa ikke skal bo sammen lenger, men jeg kommer til å ta en prat med dem selv. En enkel prat med 4 åringen, og litt mer "alvorlig" med 7 åringen. Han kommer til å savne pappaen sin veldig tror jeg. 4 åringen er "heldigvis" veldig knyttet til meg om dagen, og jeg er usikker på hvor mye hun skjønner. Men dette blir jo vondt for dem før eller senere uansett.

Har bare lyst til å sove til neste år! Dritt!! :(

Får brev i posten om time til megling. Håper det ikke er kjempelang ventetid. Heldigvis står vi begge på huslånet, så huset selges, og overskuddet deles. Regner med vi dekker gjelda og får litt til overs. Jeg kunne beholdt det, men orker ikke minnene

Skrevet

Jeg tror det er veldig lurt å ha samvær en stund hjemme i deres vante omgivelser. Du kan jo evnt. være ute når han er der. Det er nok ikke greit for barna å få servert en ny stemor rett etter dere har gått fra hverandre.

Jeg synes du er utrolig sterk og tøff som tar det riktige valget, både for deg og barna dine!

Stor klem til deg!!

Skrevet

Anonym 18:08.

Jeg må si meg veldig enig med deg.

Og dette har ingenting med kjønn og gjøre. Om det er menn eller kvinner så mener jeg ikke at et utroskap skal automatisk oppløse et forhold, spesielt når det er barn innvolvert. Jeg mener man skal oppsøke hjelp, prøve så godt en kan å jobbe seg igjennom dette og prøve så hardt man kan for seg selv og barna for at forholdet kan fortsette.

Er klart, som HI sier så hadde hun det kjempe fint, hun trodde alt var strålende! Mannen er tydeligvis ikke enig, og mannen kan for alt vi vet prøvd å ta opp problemer uten at HI har forstått det, eller ønsket å snakke om det. Vi kjenner ikke HI og deres samliv, så det kan ha vært problemer der som HI ikke nevner.

Det kan godt være at mannen til Hi ikke er fornøyd med sexlivet, han kan ønske å ha mye mer sex enn HI, han kan synes det er for kjedelig sex. Og HI er fornøyd som det er, og kanskje de har diskutert det, HI har sagt ja, men ingenting skjer. Da blir man jo frustrert når man tar opp et problem men ingenting skjer.

Så jeg må si meg enig med Anonym 18:08, utroskap skal ikke automatisk være et brudd i et forhold. Da er man tilbake på barnehage stadiet. Alle kan gjøre feil, han innrømmet utroskapen, greit nok han ikke hadde noe valg, men han var ærlig og sa det var 2 ulike.

Så til dere som dømmer mannen til HI må tenke dere om, vi kjenner ikke til årsaken for utroskapen.

Og de fleste utroskap tråder vi ser her og på andre forum så vil de prøve og se om det kan ordnes, men HI virker ganske egoistisk her og sier det er bang slutt og ingenting kan gjøres, kaller mannen for patetisk som ønsker å fortsette og vil ordne opp i dette.

Nei, HI virker lite voksen og seriøs spør du meg!

Skrevet

Enig med Ano 01:41.

Om hun hadde blitt smittet eller ei så er det bare en unnskyldning. Om han hadde brukt kondom så hadde det ikke hjulpet innstillingen til Hi uanset. Virker som HI bare ventet på en unnskyldning for å stikke i fra mannen og ødelegge barna i en skilsmisse og skape en vanskelig hverdag og tid for barna fremover. Barna kan få langavrige skader av dette.

Så hvorfor ikke prøve å se om de kan leve sammen, oppsøke hjelp, prøve å få forholdet tilbake som det skal være.

Skrevet

Jeg hadde også sagt at det var bang slutt, ferdig, finito, hadde mannen min vært utro med ikke bare en, men to, og i tillegg ikke beskyttet seg selv, OG smittet meg med en kjønnsykdom. Viser at han ikke tar ansvar for barna heller, han kunne ha smittet moren til sine barn med HIV!

Jeg hadde aldri stolt på ham igjen og kunne ikke fortsatt i et forhold uten tillitt.

Skrevet

Herregud HI forklarer jo at de har hatt et PERFEKT forhold. Kanskje det er utroskapen som gjorde at han var så kjempe fornøyd og som igjen gjorde at dere har et så godt ekteskap.

Hvorfor skal du ødelegge dette da siden du er så fornøyd ? Ha et åpent ekteskap da eventuelt, hvor han er ærlig når han har en elskerinne så er jo alle fornøyd. Eller så må dere jobbe dere igjennom dette, du kan ikke bare gi opp og ødelegge barna som hun over sier her.

Skrevet

Jeg er uenig 01.14..

Om du leser innlegget en gang til, så ser du at han har sviket før også!

Kan ikke gi sjanse på sjanse. Og du ser jo nå hvordan han oppfører deg!

Han kom trossalt og hentet noen av tingene sine med elskerinnen i bilen utenfor!!!

Større tosk skal man lete lenge etter..

Til HI: Du tar det rette valget. Denne manne fortjener virkelig ikke deg! Du tar det rette valget både for deg og deres barn. Barna vil heller vokse opp med en "helgepappa" enn en ulykkelig mor i et ulykkelig forrhold.. Tro meg, dette vet jeg alt om..

Sender deg en stor klem! Du har det sikkert helt forferdelig nå, men ta tiden til hjelp. Etterhvert så ser du at du tok det riktige valget.. Det er en mann der ute som virkelig fortjener deg!:) Du virker som ei tøff, selvsikker og smart dame..

Dette klarer du!:)

Skrevet

HALLO 01:49.... Du kan egentlig bare dra deg tilbake til middelalderen..

Vi lever i 2011 nå! Man skal ikke holde ut med mannen! Man skal leve MED mannen..

"Barna får varige men" ? Er du helt dum eller?!

Får ikke barna "varige men" om de vokser opp med foreldre som ikke tåler hverandre, krangling, utroskap, sårhet, bitterhet ol da?

Du kan da virkelig ikke mene at barn skal vokse opp å se et kjærlighetsløs ekteskap mellom mamma og pappa? Og tro at det er sånn det skal være? For ikke å snakke om en depresiv mamma eller pappa..

Må du virkelig gi deg her altså.. Jeg er selv et "skilsmissebarn"... Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har noen varige men ei heller ulykkelige foreldre!

Takk gud for det!

Skrevet

Her var det jammen mange som ikke skjønner at om HI ikke kan stole på mannen mer så er det meningsløst å være gift med ham.

Jeg forstår dette veldig godt. Tillit er viktig.

Hadde min mann gjort det samme hadde ikke jeg heller klart å stole på ham og å flytte fra ham hadde vært den mest fornuftige løsningen for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...