Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #76 Skrevet 8. februar 2012 Jeg er så enig!! Hater Lysbakken! At man ikke skal få velge slikt selv. Høres sikkert ego ut dette men, det er JEG som går gravid, spyr, sliter med migrene, bekkenløsning, utvider kroppen min, ødeegger den fine magen min og puppene mine, føder, ammer bruker av min lille energi i et år for at baby skal komme til verden for så å bruke resten av min energi til å amme så lenge som mulig. i tillegg til barn vi har fra før. Så skal pappan ha halvparten av permisjonen??? Neeeiii, tror ikke det.... Han preker om likestilling, den er grei den, hadde begge kjønn hatt samme muligheter og samme kropp. Nå er det en gang ikke slik! Den dagen pappa kan ta halve svangerskapet, fødselen, ammingen og alt som følger med dette så skal han gladelig få halve permisjonen. PS: Pappa her i huset er helt enig i dette! Stakkars lille deg! Kanskje du ikke burde få barn da siden det er så forferdelig å gå gravid? Sytekjærring! Du får kjenne de første sparkene og skaper tilknyttning til barnet før det er født. Stakkars mannen din må holde ut med all sytinga di i 9mnd! Har ikke hatt rosenrøde svangerskap jeg heller, men går ikke rundt og opphøyermeg selv som mor, og påroper meg rettigheten til all permisjon av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #77 Skrevet 26. februar 2012 Syns hver enkelt familie skal få bestemme selv! Jeg blir så sint av Lysbakken at jeg kunne spydd over hele han!! Arrrg!!
Vogndilla Skrevet 27. februar 2012 #78 Skrevet 27. februar 2012 Når jeg fikk mine to første barn var jeg student og far fikk dermed ikke permisjon. Men barna mine kunne ikke hatt en bedre far for det, og jammen har de et like godt og nært forhold til han som de har til meg. Tenk det dere, han har ikke hatt permisjon men er en god far for det -utrolig!! Han tar sin del og vel så det på hjemmebane, han er hjemme med syke barn og han kan fint være alene med de (mange dager istrekk tilogmed!!!). Heh, høres ut som dere foreldre perm forkjempere tror at pappaer uten perm er uinteresserte, egoistiske menn uten nære bånd til sine barn. Nå jobber vi like mye, og jeg vil påstå at vi har et helt likt forhold til våre barn. Denne gangen har han rett på perm, dette er noe han ønsker seg men ikke kan ta ut fordi han tjener langt over 6G (som er lønnsgrensen til NAV), vi er avhengige av hans inntekt fordi jeg er i et lavtlønnet kvinneyrke. Så nå er det vi har råd til at han deler opp permisjonen sin i enkelt dager og sprer de utover et år, dermed mister vårt barn disse tolv ukene hjemme med foreldrene sine og må gå i bhg istedet. Er dette rettferdig??? Er dette likestilling? Hvem taper på dette tror dere????? Joda det er det lille barnet... Mange vil si at man ikke kan bruke lønn som argument, men jo i den faktiske verden vi lever i i dag så kan man det. Mange har høye lån som MÅ betjenes, dermed er man også avhengig av inntektene, og i de fleste forhold er det fortsatt far som tjener best. Lysbakken burde slått et slag for lønningene istedet, begynt i riktig ende som jeg kaller det. Da kunne vi snakket likestilling og lik perm for far og mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå