Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #76 Skrevet 18. mars 2011 At det er noe muffins med noe. Det er jo direkte søtt:)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #77 Skrevet 18. mars 2011 Artig feiltakelse den der, men egentlig litt rart at det skal være så vanskelig å lære seg forskjell på muffins og muffens.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #78 Skrevet 18. mars 2011 Hehe, ja, men det er litt sjarmerende (hos barn)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #79 Skrevet 18. mars 2011 hehe sant. bjørnetjeneste kommer av at : en fyr hadde en flue på hodet. så slo bjørnen alt han kunne på mannens hode for å fjerne fluen for han. ja, han fikk fjernet fluen men mannen fikk hjernerystelse dette er ikke basert på en sann historie. men det er dette en "bjørnetjeneste" kommer av. en tjeneste som er ment godt men som gjør ting værre.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #80 Skrevet 18. mars 2011 Nå heter det IKKE full som en dupp, det heter full som en ALKE. Dette kommer av alkens ustøe gange.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #81 Skrevet 18. mars 2011 "å kjenne lusa på gangen!" Jeg trodde i alle år at det var ei lus som befant seg i gangen/entreen. Skjønte jo betydningen iallefall, at man feks skjønner at noe er på ferde. Men måtte le litt for meg selv når jeg oppdaget at "gangen" betød "ganglaget". Ellers så sa jeg for noen år siden til mine venninners store glede "at det er ikke til å stikke under en...kommode". Husket ikke i farta hva det egentlig het. Samboeren min fortalte om ei i klassen sin. Hun kunne si de utroligste ting, og klassekameratene sa til henne ved en anledning. "å du ---, du har nå noen gullkorn!" Da snudde hun seg rundt og børstet seg på klærne og sa: "Hvor har jeg gullkorn??"
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #82 Skrevet 19. mars 2011 Det heter å stikke under stol. Man stikker ikke under ÉN stol, ei stikker man heller under stoleEN. Dette er et generelt uttrykk, ikke konkret. Jeg kan ikke stikke under stol (skjule/holde tilbake) at forelskelsen er borte.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #83 Skrevet 19. mars 2011 Var nettopp ei som skreiv "pensles inn på". Men det heter vel egentlig "penses inn på rett spor", som kommer fra skifte av toglinje?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #84 Skrevet 19. mars 2011 Bloggoverskrift: dagen idag Høres veldig galt ut..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #85 Skrevet 19. mars 2011 Dagen i dag kan godt sies. Idag er ikke et ord. Dagen i dag er en merkelig dag. Den er din. Dagen i går slapp ut av hendene. Den kan ikke få annet innhold. Dagen i morgen har du ikke noe løfte på. Du vet ikke om du kan regne med den. Dagen i dag er det eneste du kan være sikker på. Den kan du fylle med hva du vil. Benytt deg av det.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #86 Skrevet 19. mars 2011 "Dette var prikken over i'en som fikk begeret til å renne over" kjenner en som aldri har kontroll på ordtakene og som gjerne setter flere sammen (dette var bare ett eksempel). Det heter: "prikken over i'en" og "dråpen som fikk begeret til å renne over". Har også alltid trodd at det heter "braket sammen" og stusset veldig da det for en tid siden begynte å dukke opp overskrifter der det stod "barket sammen". Har siden funnet ut at det siste faktisk er det riktige. Og så blir jeg litt oppgitt over de som skriver +- 30 år når de f.eks beskriver en gjerningsmann. Vil dro at de fleste ser forskjell på f.eks en 10 åring og en 40 åring Det heter 30 år +- som betyr at gjerningsmannen er ca 30 år.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #87 Skrevet 19. mars 2011 Jeg ser mange som ikke kan forskjell på hos og oss.. Feks kan de skrive "Vinkveld oss naboen" etc..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #88 Skrevet 19. mars 2011 Jeg bor også i Vestfold, og har aldri hørt noen si "hvem bok/bil" osv. Så hvor i Vestfold er det du bor?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #90 Skrevet 19. mars 2011 Å kjederøyke betyr jo ikke å røyke (nødvendigvis) fordi man kjeder seg. Det betyr bare at man røyker mange sigaretter med kort mellomrom - som en kjede.... Skjer rett etter hverandre. Så man kan godt si at man kjederøyker fordi man kjeder seg. Man kan også kjederøyke på en fest f eks, man kjeder seg ikke, men man bare røyker og røyker og drikker ...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #91 Skrevet 19. mars 2011 Og folk som sier "jeg spiser EN muffins" Muffins med s på slutten er flertall...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #92 Skrevet 19. mars 2011 Jeg som skrev det om kjederøyking her om dagen og jeg mener definitivt at det refererer til at man tenner den ene sigaretten etter den andre, som i en kjede. Likevel har jeg hørt folk bruke det i den andre betydningen, og det høres rart ut. Da kunne de jo likegodt ha sagt at de røyker mest når de kjeder seg. Verbet å kjede er også noe annet enn å kjede SEG. Sånn sett blir "kjederøyking" å røyke fordi DU kjeder meg, he he ;-)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #93 Skrevet 19. mars 2011 Feil. På norsk heter det en muffins, muffinsen osv På engelsk heter det a muffin http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=muffins&begge=S%F8k+i+begge+ordb%F8kene&ordbok=begge&s=n&alfabet=n&renset=j
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #94 Skrevet 19. mars 2011 Hohoho! Ler godt av hun som bakte muffens, for ikke å snakke om de som mener det er noe muffins. Hahaha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå