Gå til innhold

Amming og likestilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mme inneholder transfett da det inneholder palmeolje......Ønsker ikke at ungen min skal få i seg slik dritt. Og hadde mannen min ment at han bare kunne gitt mme på flaske hadde jeg dratt fra han på dagen. Noe som innebar å flytte 200mil vekk, der jeg kommer fra. Så kan han bare sitte der å drikke den deilige erstattninga selv.....alene! Hahaha, så det kan jeg gjøre OM far vatr så dum å bare gi mme på flaske.

Jada, du tror vel ennå far bestemmer like mye om ammingen:) Nei, tenk...

Men min mann er ikke like korka i hodet som deg. Du er vel med på TvNorges unge mødre......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

23:02, jeg tror jeg kan trøste deg med at de få (eller han ene?) som har snakket for fars selvskrevne rett, nedfelt i loven faktisk, til å flaskemate ungen med MME mot mors vilje, er bare en mann med mindreverdighetskomplekser og ekstrem puppe- og livmorsmisunnelse.

Ikke noe å bry seg om:)

Skrevet

"Amming en menneskerett, og statens forpliktelser" (Hvordan du ammer ditt barn, utgitt av Helsedirektoratet og Rikshospitalet). (...) Amming er en menneskerett både for mor og for barn. Dette betyr at staten og det øvrige samfunnet er forpliktet til å legge forholdene til rette for at det skal være like lett for alle å amme. (...) Norge har gjort FNs konvensjon om barns rettigheter, som også omfatter amming, til norsk lov og dermed signalisert at staten erkjenner dette ansvaret (Convention on the Rights of the Child, ratifisert av Norge i 1991, ble den 21. mas 2003 inkorporert i norsk lov, i følge Dert kgl. justis- og politidepartements Odelstingsproposisjon nr.45 (2002-2003) Om lov om endring i menneskerettsloven mv. (Innarbeiding av barnekonvensjon i norsk lov)).

Skrevet

... og DER var den debatten parkert!

Flott! :)

Skulle egentlig bare mangle, selvfølgelig skal amming være en menneskerett for mor og barn!

Skrevet

Hehe! Herlig at fakta blir lagt på bordet:D

Så synd den ikke kom fram til de hønene i går kveld som bastant mener far har sååå masse rettigheter.

Skrevet

Ja, jeg måtte bare legge det frem, jeg.. Får håpe de allvitende damene som har ment diverse ting får lest mitt bidrag til debatten. ;)

Hilsen hun som la ut loven :)

Skrevet

Fantastisk innlegg Pashla!!! Som om jeg har skulle sagt det selv. Heldigvis forstår mannen min meg, og lar meg amme og være hjemme så lenge jeg og lillemannen vår trenger det.

Vel talt!!

Skrevet

Jeg vil tippe de har lest det jeg, men de har vel muligens måttet innse galskapen i at far skal ha rett til å fucke opp ammingen for mor, uten å ønske å vedkjenne seg nederlaget her inne.

Jeg er forresten ganske overbevist om at de mest ivrige Fedre har RETT til å flaskemate spedbarn med MME-forkjemperne her inne er menn. For menneskehetens videre fremtid håper jeg ikke mødre kan være så stokk dumme.

Skrevet

Hahaha, ja nå kan de se. Far bryter faktisk menneskerettighetene og barnekonvensjonen om han gjør det.

Hva sier dere nå, dere som mente far kunne bestemme selv om han ville gi mme.

Hahaha, jeg fryder meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...