Gå til innhold

Norske Kari Ann Volden må forlate sine 1 år gamle tvillinger i India? Er det ingen som bryr seg om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Loven sier at den som føder er moren.

Dette gjelder om den som føder har hatt eggdonasjon.(meg du siktet til)

eller embryoadopsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, vi bryr oss. Det finnes nå to facebooksider minst. gå til hjelp Kari Ann og tvillingene hjem. Der er det 7000 medlemmer, mange aktive. Halvdan Sivertsen har engasjert seg. Grønne bestemødre samler inn penger i forbindelse med morsdagen. Du er ikke alene om å bry deg, det er bare regjering som ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen andre som gjør krav på barna. Det er blitt til med donorer, og en surrogatmor som har barn fra før. I realiteten vil barna havne på barnehjem, som to av flere millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes veldig mange foreldreløse barn i India. Ikke alle barnehjem har "norsk standard". Dere vil overlate guttene til sult, fattigdom og tilfeldigheter, for at de kanskje skal bli adoptert en dag- av noen. Når de allerede har en som bryr seg, og er villig til å ta ansvar,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil å si at regjeringen ikke bryr seg. Men man må følge loven og ikke gjøre unntak i enkelte tilfeller fordi media setter søkelyset på KAV eller Ameli. Jeg sier som barnetv - likt for alle!

Vi kan på ingen måter åpne døren for slike ting for da er det garantert at flere prøver seg.

 

Og hva er problemet her?

KAV visste NØYAKTIG hva hun gjorde. Ingen av delene var lov her i Norge, men alt var lov i India. Så da er jo saken grei, KAV kan skaffe seg ett liv der.

 

Hvor er FB-sida som forteller at KAV må begynne å leve det indiske liv og skaffe seg inntekt og oppholdstillatelse der slik at barna kan begynne å leve og ikke sitte i ingenmannsland og vente.

De er mer Indisk enn de er norsk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De barna er norske da deres mor er norsk.

Nå må vi få opp øynene og hjelpe barna til et liv her.

 

Ene er hjertesyk, og plages ekstra pga klimaet i India.

ED og EA er ikke lov her, men kan ikke nektes da barna blir født her.

Egentlig ikke store forskjellen.

 

Er så glad for at jeg har en livmor som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren deres er jo ikke norsk. Nåværende omsorgsperson er norsk, men hun er ikke juridisk eller biologisk mor.

 

Barna har indiske gener, er født i India, produsert i India og født av en indisk statsborger. De er vesentlig mer indiske enn norske på det nåværende tidspunkt. Hva de ender opp med å være vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor egget er fra og hvem som fødte har ikke noe med saken å gjøre ifølge Indisk lov er de Norske.

 

Men, saken er vel at barna trenger et statsborgerskap, trygge rammer og ikke minst medisinsk behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indisk lov gjelder ikke i Norge. Ramser man opp fakta har ungene en vesentlig sterkere tilhørighet til India enn til Norge. Hva indisk lov sier er i så måte irrelevant. Norge er nemlig ikke underlagt indisk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at ungene befinner seg i India betyr ikke at Norge må rette seg etter indisk lov. At de befinner seg i India gir India et særskilt ansvar.

 

Er du ute av stand til å være rasjonell i det øyeblikket du er følelsesmessig involvert? Det er så forbannet tåpelig med kommentarer som "er dere laget av stein" basert på nøkterne og rasjonelle kommentarer. Jeg har ikke med et eneste ord sagt hva jeg føler om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer tydlig nok frem hva du mener om saken.

Kall det tåpelig så mye du ønsker, jeg står ved hvert ord.

 

Hvis det ikke kommer føleser i bildet for de to guttene må jeg spørre hva hjertet deres er laget av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan føle og mene så mye jeg vil, det er jo helt tragisk. Men det er moren som med viten og vilje har satt barna i denne posisjonen.

Vi kan jo ikke bare gi unntak fra lovene bare fordi vi blir litt følelsmessig involvert. Loven skal være lik for alle. I følge norsk lov er ikke barna hennes, sånn er det bare.

 

Skal hun kunne ta med seg barna hjem, må det lovendring til. Da er det det dere må jobbe for. Men klart at slikt tar tid. Så hun må jo bare skape seg ett liv der nede mens hun venter på lovendring.

Det er det hun trenger hjelp og støtte til nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har sagt at de ikke har sympati for tvillingene, tror ikke det er noen så hjerteløse her.

Problemet her er at KAV har gjort noe som er direkte ulovlig, og likestilles med menneskehandel etter norsk lov. Hva indiske lover sier er irrelevant i saken. Vist KAV skal få komme hjem til Norge med tvillingene må loven forandres, men spørsmålet er heller om man ønsker at loven skal forandres? En kan ikke bare gjøre ett unntak. Hva med neste da som gjør det samme, skal den personen behandles annerledes? Det blir som å stikke hånda inn i ett vepsebol.

 

Dessverre er det ikke sånn at lovene kan endes pga lovene går utover barn, hva med andre kriminelle da. Skal dem slippe straff fordi det går utover barna? Feks alle disse liksom alene mødrene som ble tatt nå, skal de slippe straff altså? Der er det garantert barn med i bildet, siden alle parene er småbarnsforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15:43 tror du ofte at du er synsk? Siden du mener du vet hva følelsene mine sier om denne saken? Du driter deg loddrett ut hvertfall. -jeg kan nemlig skille på følelser og fakta. Du derimot kommer med svulstigheter som "hva hjertet deres er laget av". Hjerter skal ikke avgjøre denne saken, lover, regler og presedens skal avgjøre denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jeg støltter allerede 4 veldedige organisasjoner hver måned, i tillegg til å drive med frivilliog arbeid på ukentlig basis :) Volden sin sak får andre kjempe for, jeg har andre ting jeg brenner for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av noen her inne. Dere er mennesker som er fullstendig blottet for empati og sympati. Men jeg trøster meg med, at med slike holdninger dere har, kan dere umulig ha det noe bra med dere selv.. Tenke å skrive skam dere. Men det hjelper ikke. Dere virker jo så utrolig dumme.

 

Få tvillingene hjem. Og ønske noe annet i denne saken er bare kvalmende idioti!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så dersom noen får nok sympati og empati, så kan man bare omgå loven. Er det det du mener?

 

Da kan jo hvem som helst omgå loven da så lenge de får nok sympati. Synst du det er rett?

 

Har vi ikke lover og regler for en grunn?

Vi kan diskutere om lovene er rett, og om de bør endres. Men vi kan ikke bare omgå og gi unntakk fordi vi synest synd på noen.

Mener dere virkelig at vi skal det, at det er rett å bare se bort fra lovene?

 

Det handler ikke om å være blottet for empati og sympati, men å se realitetene.

Jeg synest også denne saken er tragisk, og jeg føler med tvillingene, helt forferdelig at moren har satt dem i denne posisjonen. Moren derimot har jeg liten sympati for. Hun har gjort dette enten med viten og vilje, eller hun har vært så dum at hun ikke har skjekket ordentlig opp i hvordan ting fungerer før hun satte i gang med prosjektet sitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...