Gå til innhold

Norske Kari Ann Volden må forlate sine 1 år gamle tvillinger i India? Er det ingen som bryr seg om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er jo synd at Kari Ann Volden har fått lov til å gjøre sitt beste for å ødelegge livet til disse barna, men synes du virkelig at hun skal få beholde dem slik at det deretter blir fritt fram for alle nordmenn med penger i pungen å drite i å søke adopsjon på lovlig måte, men heller bare dra til et fattig land og kjøpe seg et barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jo, jeg mener vel Norge må ta ansvar for de stakkars guttene, men ikke slik at Voldens plan går gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han brukte sin egen sæd og er derfor biologisk far.

 

Kari Ann Volden brukte ikke sine egne egg og barna er derfor ikke mer hennes enn et hvilket som helst annet barn på gatene i India.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arve Juritzen er biologisk far til barnet sitt da han bidro med sæd.. Kari Ann Volden kjøpte egg, sæd og en livmor og fikk laget to barn og har ingen biologisk tilknyttning til barna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh jeg blir så oppgitt. Brødhue.

 

Skal du begyne å sortere hvilke foreldre som er best egnet etter alder osv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, arve j er biologisk far til barnet sitt.

Men det er ikke likt for kvinner siden den som føder barnet iflg norsk lov er mor. I tillegg var det ikke Voldens egg engang

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske alle nå kunne se litt lenger enn sin egen nesetipp, og innse at dette ikke lenger handler om at Kari Ann har gjort en stor feil, men at det nå handler om fremtiden til to barn. Disse barna har i ett år hatt en stabil relasjon til et menneske, og skal nå rives opp og omplasseres. Dette kommer med stor sikkerhet til å medføre relasjonskader for barna.

 

Er dette greit synes dere??

Skal barnas psykiske helse ofres pga morens feil.

NEI!

 

Jeg har vært fostermor til et relasjonskadet barn, og det unner jeg ingen. Hverken barnet eller de evnt foster/adoptivforeldrene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev jeg at alle som er adoptert er relasjonskadet??

 

Det er mange adopterte barn som sliter med tilknyttningen. Det kan man se på kursene til Joachim Harklou. Det er det mange adoptivforeldre og mange fosterforeldre.

 

Her har vi to barn som har hatt en trygg tilknyttning til nå, og den vil vi risikere ved å sette barna bort til en adopsjon som IKKE er nødvendig.

 

I motsetning til "ordinære" adoptivbarn som ikke er i en slik situasjon at man kan velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tvillingene burde skrive en bok, gråte på tv og snike til seg en utdanning på den norske stats regning under falsk navn, da skal dere se folk stimler til på facebook for å hjelpe de til Norge.

 

Jeg blir fysisk kvalm av dobbeltmoralen til dere sidræva, bedrevitende kjerringer her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg veldig om det, synes det er en tragisk og svært, svært vanskelig sak. Nettopp fordi det er små uskyldige barn i bildet.

 

Hun har brutt norsk lov, og myndighetene kan ikke bare gjøre et unntak for henne, da vil man se flere slike saker i kjølvannet og norsk lov svekkes. Hvor skal da grensen trekkes?

 

Jeg håper likevel det kan komme en eller annen levelig løsning på dette, for ingen ønsker vel at tvillingene skal miste sin mor, for det er jo det hun er for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er snakk om å se lengre en sin egen nesetipp, om hun fikk ta barna med seg Norge vil det åpne for at andre kan gjøre det senere. Lettere å omgå loven når det finnes en sak og henvise til.

 

Det er selvfølgelig synd på barna men de kan få et godt liv og kunne allt ha fått det om hun ikke hadde sett bare seg selv og heller sett barnas beste. Hun kunne ha latt barna blitt adoptert bort med en gang det ble klart at hun hadde løyet og ikke var biologisk mor til barna og derfor fikk avslag.

Det hun har gjort er å gjøre det vanskligere for de som faktisk har brukt eget egg,sæd eller til og med begge deler fordi de nå blir mer mistrodd en før.

 

En annen ting er at hun er økonomisk ruinert fordi hun har gjort de valgene hun har gjort. Så skulle hun ta med barna hit til landet hvor hun ikke har et sted å bo, eier overhode ingenting og ingen inntekt.

Er det virkelig det beste for barna å komme til en slik usikkerhet.

Og er det rett at en person som gjør det hun har gjort skal komme til norge og livnære seg og barna på stønader fra staten.

Det er ikke lett å bli godtatt som adoptivforeldre og det er med god grunn at det er slik. Så når hun ikke ble godkjent må vi anta at det ligger noe til grunn som tilsier at hun ikke ville være en egnet mor for disse barna.

Men vi vil aldri vite hva som er grunnen til dette da det kun er hennes side av historien vi vil få, de som jobbet/jobber med saken har ikke lov til å utale seg om konkrete saker.

 

Hvis hun var en god mor som tenkte på barna først og ikke seg selv hadde hun passet på at barna fikk sjangsen til et stabilt og tryggt hjem hvor de hørte til for resten av livet i stede for å tvi holde på de nå sitvasjonen er som den er.

 

Som mamma hadde jeg satt mine barns velferd forann meg selv, og selv om det ville vært drepen å adoptere bort barna mine, hadde det vært valget å ta om jeg ikke kunne gi de trygghet,stabilitet og allt de trenger av utstyr og mat.

 

Men aldri ville jeg endt i hennes sitvasjon heller, jeg gikk i 8 år med en dom over hodet at jeg ikke kunne få barn så jeg vet mye om hvordan det føles og hvor desperat man kan ønske seg det.

Men det denne damen gjorde er ikke lovelig, og myndigheter og alle oss mennesker må forholde oss til dette.

 

Å skulle bruke det at barna er knyttet til henne funker ikke som måte å gå om loven. Selvfølgelig er de det, fordi hun har gjort det slik. Men de vil etter en litt slitsom og trøbbleteovergang kunne få det helt bra hos en ny familie. Og for det vi vet karnsje mye bedre en hva de vil få om hun skulle bo med de.

 

Jeg regner med at de blir plassert i barnehjem nå når hun må dra da håper jeg virkelig hun er oppegående nok til å la de bli adoptert bort, og ikke lar de leve på barnehjem imange år fordi hun ikke vil gi slipp på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en bruker surrogat, men har egne varer er det greit, ingen snakker om stakkars fattige surrogatmødre da.

Men, når en trenger egg og spermdonor er de plutselig fattige.

 

Er utrolig mange som får barn via IVF, ikke alle de får adoptere heller.

Det er også for få barn å adoptere bort, derav milevis med kø.

 

Hun har ikke brutt noen lover, men kansje vi burde se på lovverket her?

Norge lever i steinalderen når det gjelder ivf, ea, ed osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pedagog. og jeg har lest en del om at det faktisk er veldig vanlig med relasjonsangst hos adopterte barn. Ofte har de en veldig utagernde og styrnde atferd fordi de føler behov for å ta kontroll over situasjonen sin, fodi de tideligere har hatt liten kontroll og oversikt over sin situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen andre skal adoptere barna slik mange mener, synes jeg ikke de bør bli adoptert til Norge. Her kommer de altid til å måtte dra med seg denne saken.

 

I et annet land vil de kunne få en ny start som bare et adoptert tvillingpar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem er ikke hennes rent juridisk, men deres biologiske opphav vil ikke ha dem, dem er statsløse og attpåtil vil man straffe ungene gjennom å ta ifra dem den eneste moren dem har for å fremme et poeng. Det er hjerterått, og feil måte å håndtere dette på. Smakløst av Norge :o(. Noen MÅ kunna hjelpe henne å finne en løsning. Det KAN ikke være umulig.?? Hun har opptrådt tankløst JA, men her er straffen urimlig ifht brottet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...