Gå til innhold

Norske Kari Ann Volden må forlate sine 1 år gamle tvillinger i India? Er det ingen som bryr seg om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det beste for disse 2 barna ville være å få bli hos den eneste moren dem kjenner. Hun har fått avslag på adopsjon pga måten hun gjorde dette på og ikke fordi hun ikke er egnet som forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er blant dem som har skrevet her, ikke syns tvillingene er Voldens barn, og heller ikke syns de skal komme til Norge via omveier. Men ikke syns jeg spesielt synd på Maria Amelie heller.

 

Som prinsipp syns jeg ikke det er noe problem at russere studerer og arbeider i Norge, og jeg syns heller ikke det er noe problem at barn adopteres fra utlandet.

 

Jeg syns ganske enkelt at når det fins regler, så skal alle følge dem, enten de er nusselige ettåringer, desperate rugesjuke 48-åringer, velstuderte 25-åringer eller hva det måtte være. Maria Amelie har ikke beskyttelsesbehov fra annet enn foreldrenes mafia-kontakter, og det er ikke et folkerettslig spørsmål. Småtvillingene i India kan adopteres av hvem som helst, og har heller ikke noe spesielt behov for å bo i Noreg.

 

Så alt i alt ville jeg ikke signert noe opprop på facebook for noen av dem.Ikke noen dobbeltmoral her, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke hennes adopterte barn, de er ikke hennes biologiske eller juridiske barn. Det kan derfor ikke sammenlignes med adoptivfamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir en del av familien når de kommer hit selvfølgelig. Men i dette tilfellet er de ikke en familie, uansett om Volden har vært sammen med barna i India eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i seg selv, og det står det heller ikke. Men det er grunner til at man foretrekker par som foreldre til små barn, mht godkjenning som adoptivforelder. Jeg er selv enslig og har det godt med det, men jeg er glad jeg ikke er bortimot 50 og drar opp tvillinger... Og det er en usikkerhet i forhold til dette når hun er så gammel, hun kan falle fra uten at det er noen forelder nr.2 tilgjengelig. Det skjer ikke meg, for om jeg dør kan barna flytte til far. Det kan ikke disse, de har ikke far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har brutt Norsk lov, men ikke Indisk. De Indiske myndighetene vil ikke gi barnen Indisk statsborgerskap, og Norge vil ikke gi de Norsk statborgerskap. Er det noen som vet hvordan Usa stiller seg til dette ? Kan hun feks søke oppeholdstillatelse i Amerika eller annen plass som godkjenner surrogati? Slik at hun kan flytte med dem og så søke Nytt statsborgersap for barna fra en annen stat. Der dem blitt godkjent som hennes barn av Annen stats/lands myndigheter??? Samme pokker burde det finnes en løsning et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo hun har brutt norks lov da hun fortalte løgner når hun prøvde å få pass til barna. hun skrev nemmelig i papirene at hun var biologisk mor, at hennes egg var brudd. klart det er ulovelig å komme med slike usannheter i offentlige dokumenter.

 

Da kunne jeg reist til india eller andreland. Funnet en mor som skulle til å føde og ikke ville ha barna . og så skrive at disse barna var mine barna var mine biologisk. Det er jo til dels det ho har gjort. bare at hun har gjort det hakket værre da de er født med surrogatmor og derfor ikkehar noen tilhørighet med noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synes att det er plass for både Marie Amalie og tvillingene sammen med den moren dem kjenner her i Norge. Forskjellen med disse 2 er at Marie Amelia er voksen og kan ordne slik at hun kan komme tilbake hit. Hun har støtteapparatet som skal til for å hjelpe henne å kunna leve slik hun ønsker. Disse 2 tvillingene har ikke den muligheten, fordi dem ikke kan tale sin egen sak. Det burde finnes muligheter å hjelpe dem å komme til Norge gjennom andre kanaler og gjøre dette lovlig gjennom andre lenders lovgiving. Det er jeg sikker på må gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått nytt visum, hvis du skal skrive et så krast innlegg bør du bite fakta!!!

 

Det er helt tragisk ja, ingen tvil om det. Det er mye som er tragisk fordi mennesker velger å bryte loven. Det gjør det ikke mer lovlig av den grunn!

 

Jeg synes det er forferdelig at denne damens dårlige valg skal gå ut over barna, men hun er da ikke alene om å gjøre dårlige valg for barna sine. Det betyr ikke at vi skal gjøre om lovverket for alle som bryter loven. Du må forstå at hvis vi forandrer loven for denne kvinnen (som har gjort noe ulovlig med vilje) så kan hvem som helst reise til utlandet og gjøre det samme. Da snakker vi om en lovendring, det tar både tid og krever skikkelig debatt.

 

Husk på denne saken neste gang du skal stemme med et valg, så kan du være med å hjelpe denne damen og andre i samme situasjon med å stemme frem de som vil åpne for denne måten å få barn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cat 68, hun kommer ikke ut av India uten statsborgerskap dessverre.

Tror USA er veldig strenge når det gjelder statsborgerskap.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig grunn er at det kan legge et stort press på spessielt fattige kvinner til å gjøre dette. For de færreste er det enkelt å sende fra seg et barn som er deres eget kjøtt og blod og som de har båret i 9 mnd.

Om det var lovlig i Norge kunne man for eksempel si at arbeidsledige fertile kvinner kunne ta seg jobb med å bære frem og føde unger for hvilken som helst kvinne som enten ikke kunne eller ikke hadde lyst på den jobben selv.

Man bør ikke kunne kjøpe et barn på den måten. Burde barna foresten komme med garanti om god helse? Hva skjer når det oppdages på UL at barnet er alvorlig sykt og kjøperen da sier "nei takk"? Hvem skal ha barnet om kjøperen ikke betaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at de ønsker seg et liv i Norge????

Jeg vil anta at de mest av alt ønsker seg fornuftige voksne rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nemlig. Her har 1325 huet på rett plass.

Og på samme måte kan man mene at reglene som f eks utestenger Maria Amelie, er for snevre, men de er der akkurat nå, og hun må forholde seg til dem. Beskyttelse (asyl) får hun ikke, men da gjelder det å velge partier som mener at f eks vanlig arbeidsinnvandring er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om et norsk par som jobbet i et land i Afrika. En dag lå det en baby på trappa deres. De tok seg, etter å ha snakket med de rette myndighetene osv, seg av han som sin egen, men for å kunne få han med seg hjem til Norge så måtte de reise fra han i Afrika, komme hjem hit og bli godkjent for adopsjon, sikkert på noen særskilte vilkår. Det tok rundt et år før de endelig kunne hente hjem gutten sin.

 

Men, nå var ingen av dem over 45, så den toget har vel gått i denne saken...

 

Det er i grunnen en trist sak, og det tristeste er at den kunne ha vært unngått om Volden hadde gjort hjemmeleksa si FØR hun bestilte barn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun HAR gjort hjemmeleksa si, hun var fullt klar over at det ikke var lovlig med eggdonasjon....var derfor hun løy når hun søkte pass til barna.

Hun har brutt lovverket med viten og vilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem har sagt at dem ikke har det? fornuftige voksne rundt seg. Hvor mange kan si at dem ikke tatt ukloke valg, man ikke riktig såg for seg konsekvensene av? Uten at det for den saks skyld gjør dem uegnet til foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...