Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #76 Skrevet 14. januar 2011 Hvordan du hvasker ull da? Sammen med resten av tøyet?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #77 Skrevet 14. januar 2011 Hei HI, hvor mange gensre, skjørt etc har du da? Har du flere enn så det holder en uke, til du får vaska til helga :-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #78 Skrevet 14. januar 2011 Jeg tror at dere som er så "sjokkert" over at andre har 5-10-15-20 sett med ullundertøy til ungene sine ikke bruker ullklær slik vi andre gjør det. Her bruker vi ikke under vanlige klær (jo selvfølgelig hvis vi skal bort, på shopping etc), men jeg bruker ullundertøy som ENESTE plagg når barna er inne. Barna på 1 og 3 år har kun ullundertøy på seg inne både hjemme og i barnehagen. Det er mange lekre sett, så jeg kjøper masse for å ha litt å skifte på. Hadde jeg bukser, genser osv inne, da hadde det nok holdt med noen få sett. Men her er altså ullundertøyet det barna har på seg. Barna mine går i naturbarnehage og er ute 80% av dagen...enkelte dager 100% (borsett fra sprengkulde). De gangene de er inne, eks ved samling og når de spiser.....da har alle ungene kun ullundertøy. Samme gjelder hjemme.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #79 Skrevet 14. januar 2011 Ja, du har nok ett poeng der. Jeg bruker også ulla på samme måte som deg, og da er det klart at det blir både mer bruk, mer skittent og mer slitasje. Er ungene hjemme (går 2 dager i bhg i uka) så går de rundt i ulltrøye og stilongs/strømpebukse. Så deilig og komortabelt. Hilsen 5-barnsmammane lenger oppe i tråden.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #80 Skrevet 14. januar 2011 godt tips! har jo en del sånne tynne gensere så kjekt å få brukt de nå på vinteren mens de enda passer Vi får brukt ulla lenger i helger og når han er hjemme, men i bhg. er det kjekt med en genser uttapå. Vi hadde bare tre sett med ull før jul og det gikk, men blir vasking hver dag ja (tok ikke lang tid å skylle opp i vasken, men blir litt lei) etter jul har vi nå seks sett og det går helt fint, men hadde vi hatt/fått så vi hadde 15 hadde jo det vært supert men selv så føler jeg at det holder med seks sett, så kommer ikke til å kjøpe fler.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #81 Skrevet 14. januar 2011 Har ikke akkurat talt over, men tipper vi har 10-15 sett. Mye er arvet, har ikke kjøpt noe nytt denne sesongen. Noe er på vei til å bli for smptt og noe er enda for stort - kjekt å ha som "nødløsning". Vekdig OK, han er 3 år og griser seg en del ut. Dessuten holder han på med bleieavvenning, og da er det veldig greit å ha mange skift. Storebror bruker også mye ull, så det blir minst en maskin i uka med ull likevel:) Ikke at det er noen andre sin sak, men...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #82 Skrevet 14. januar 2011 Den hvite Miloen er uten parfyme, den bruker jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #83 Skrevet 14. januar 2011 I barnehagen går de rundt i ullundertøy hele dager, spiser, søler, maler osv. Da trenger de en vask.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #84 Skrevet 14. januar 2011 I vår barnehage skal det alltid ligge minst to skift i hylla, ikke i sekken. 3-åringen her holder på med bleieslutt, og da er det kjekt med mange skift tilgjengelig. De går rundt i ullundertøy hele dagen når de er inne, og det kan jo hende at en og samme treåring blir skikkelig sølete/våt mer enn en gang en dag?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #86 Skrevet 14. januar 2011 Utrolig merkelig at denne tråden er så poppis...??? Hvorfor tar fok helt av liksom! Det er snakk om klær! Ja ja, nå ble den så populær at jeg også bare MÅTTE kommentere...Huff, jeg er et svakt menneske! (som forøvrig ikke er noen fan av ull i det hele tatt... Ull klør =( Og ungene får eksem (Og før alle superullmødrene svarer da har du ikke prøv ditt og datt... JODA, har prøvd, men det funker ikke...!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå