Gå til innhold

Ser at noen skriver at de har 15 (!!!!!) sett med ull til barna.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

What????

Har dere ikke vaskemaskin? Gidder dere ikke vaske før maskinen er full..... =(

Hva er greia med dette her liksom? Ser det er flere som nevner at de har maaaase ulltøy..... Hvordan får dere brukt alt sammen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har godt over 12-13 sett med ulltøty. Har arvet og fått i gave. Takker ikke nei til det vet du:-)

Skrevet

Kanskje de stakkars barna må gå med ull på sommeren også, hihi...

Har 3-4 sett jeg, det holder jo i massevis...?

Skrevet

Mener du ullundertøy? Gutten vår på 3år har 8 sett, å det holder helt greit det. Mindre enn det er for lite, da maskina går i ett sett da vi er 4stk som fint fyller opp kurven hele tiden.

Han bruker jo ull hver dag nå på vinteren, å de blir skittne etter en dag, så da sier jo det seg selv.

Skrevet

Da kan jeg spør deg hvor mange truser du har? Får du brukt alle før du har vasket de andre?

Skrevet

Det beste for miljøet og lommeboken (sett fra driftens perspektiv) er selvfølgelig å vaske fulle maskiner. Hadde vi tatt oss råd til å kjøpe femten sett per barn hadde vi garantert fått brukt det. Det er deilig å slippe å vaske midt i uka :)

Skrevet

Mini bruker ull hver dag nå, og er 3 år og griser en del. Er altfor fort gjort å bli våt eller å få en flekk, vettu.

Derfor går det fort en del ull.

Jeg har kjøpt minimalt selv, men fått mye fra andre ;)

Skrevet

Hvorfor spør du meg om det?

23:20

Skrevet

Men 8 sett er jo også himla mye da`???

Haloooo? Har dre det veldig rotete? Vi vasker ull annenhver dag her i huset... Maskinen bruker 56 minutter på et ullprogram, og ulla tørker over natten. Har tre sett til hver. Aldri noe problem det!

Skjønner ikke hvorfor dere gidder å ha så mye jeg ;)

Skrevet

Om man vasker fulle maskiner med ull, blir det ikke alltid like reint.. Og ullprogram er ikke det som bruker mest energi akkurat!

=)

Skrevet

Har ca 15 truser tipper jeg. En til hver dag om jeg skal på ferie ;)

Skrevet

Ikke så selvfølgelig det når du svarer på mitt innlegg. Skriv på rett plass i tråden så unngår man slike misforståelser.

23:20

Skrevet

Har ikke barn enda, men jeg har 8-9 sett med ull, hvis jeg summerer kort og langt, pluss noen trøyer. Samboer har også en del, pluss at vi bare bruker ullstrømper vinterstid.

Vasker ull hver uke, full maskin (ullprogrammet tar bare 2 kg). Og jeg bruker ull flere dager før jeg vasker, bortsett fra strømper.

15 sett var litt mye, men hadde nok fått brukt det, ja..

Skrevet

Full som i maks hva ullprogrammet tåler. Maskinen vår tar 4 kg ull og vi klarer så og si aldri å fylle opp det. Ikke at jeg tror det er det som bikker strømregninga, nei. Men det hadde vært deilig å slippe å tenke på å vaske ulla :-D

Skrevet

Haha, skal vi si at vi ikke ønsker å ta imot ullundertøy når eldstegutten fikk det til jul da?

Altså, VI synes 8 sett er helt perfekt. Å nei, vi har det overhodet ikke rotete. Hvor fikk du det fra!? haha.. "8 ullsett, vel da må de ha det rotete.." okei??

Vi gidder å ha så mange sett, rett og slett fordi vi har behov for det.

Skjønner ikke hvordan du klarer å bli plaget av at andre har så eller så mange ullsett til ungene sine... da kan du ikke ha mange bekymringer her i verden.

Skrevet

jeg bruker aldri ull selv, hater det, blir så statisk!

noen som vet om det hjelper med tøymykner i ullvask?

Skrevet

Hvorfor er det mye????

Har du f.eks bare 3 truser eller 3 t-skjorter eller 3 par sokker?? Du ville jo sikkert klart deg med det hvis du vasket hver dag......

Her har ungene masse ull, litt usikker på hvor mye.

Men de har jo 2-3 sett med skift i barnehagen + x antall skift her hjemme. I tillegg til hvite ulltrøyer som brukes under kjoler/skjorter.

jeg vasker IKKE hver dag. det har jeg hverken tid eller energi til!

Skrevet

Ulla skal ikke ha tøymykner. Det er ikke bra for fibrene visstnok. Men det hjelper litt å bruke vaskemiddel beregnet på ull.

Skrevet

Milo tøymykner for ull!

Inneholder lanolin (ullfett) som smører ullfibrene, fyller opp det som foravinner i vask, helt supert.

Så får det heller være at den er parfyrmert, har generellt ikke noe behov for å parfyrmere klærne mine...

23:29 (eller noe sånt)

Skrevet

Nei jeg har ikke mange bekymringer =) Så heldig er jeg

Så bare for meg en uke uten å vaske tøy... da hadde mitt vaskerom sett BOMBA ut...... Men jeg blir gal av å ha skittentøy liggende da. Er nok litt overhysterinsk når det gjelder vasking =)

Og vi byttet to sett med ull som vår sønn fikk til jul... Rett og slett for det hadde ikke blitt brukt... I steden fikk han fotballnikkers og fotballsko.... =)

hi

Skrevet

Sønnen min har sikkert 13-14 sett med ullundertøy. Men så bruker han kun ullundertøy fra september til mars (bortsett fra når vi skal bort, på shopping etc).

Han går i utebarnehage og når de er inne for å spise eller inne pga ekstrem kulde løper alle barna kun i ullundertøy.

Sånn er det også hjemme, går kun i ullundertøy - mykt og behagelig.

Jeg kjøper mange sett i ulike farger og merker. Litt å bytte på.

Hadde sønnen min kun brukt det som undertøy under andre klær hadde jeg kanskje hatt 2-4 sett.

Så.....folk har ulike behov!!!!

Skrevet

Ren ull genererer ikke statisk elektrisitet, det skjer kun hvis plagget er en blanding med f.eks bomull i. Hvis du får mye støt, er det kanskje sofaen som er av polyesterblanding? Vi har det "problemet".

Skrevet

truser og sokker bruker man hver dag hele året.... =( Dårlig sammenlikning!

Skrevet

Jeg sier jo at jeg vasker flere maskiner daglig, altså, jeg har ikke plass til å sette inn en egen ullvask hver dag i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...