Gå til innhold

Noen som reagerer på noe i denne artikkel, som kom rett etter den forrige, dagens dagblad?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jada, EJ09. stå imot til bevisene skriker mot deg. Mens du kniper øyne og ører igjen og roper "mer dokumentasjon"!

 

Her er litt påfyll. Antibiotikasaken har tatt vendinger leger for få år siden aldri ville innrømme.Ei heller forutså. Vidundermedisinen har fått store og alvorlige skraper I lakken. Endringer i praksis vil nå endelig framtvinges. På høy tid at vi tar inn over oss at det er andre - og langt tryggere og bedre grep mot ufarlige infeksjoner.

 

http://immunedisorders.homestead.com/antibiotics.html

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bevis? Det er jo typisk for deg å anføre en blogg som "bevis".

Vis nå endelig at penecillin setter immunsystemet ut av spill. Det ville nemlig medføre en enorm komplikasjonsrate og mortalitet av sekundærinfeksjoner, noe vi vet ikke er tilfelle. Altså er påstanden at penecillin setter immunsystemet ut av spill mer enn tvilsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fornekter deg ikke mx3...

 

Når det gjelder bevisførsel så lukker du øya, stikker fingra i øra og roper "lalala" hver eneste gang det kommer noe dokumentasjon som er pro-skolemedisin. Du har bestemt deg for hva du skal lese om og hvilke resultater du skal benytte deg av, helt uavhengig av kildekritikk eller troverdighet.

Så spar oss for å bruke den retorikken mot oss, for der har du tapt for lenge siden.

 

'Vindundermedisin' er et uttrykk som KUN brukes i alternative kretser for å selge sine egne udokumenterte preparater som f.eks "Miracel Mineral Solution (MMS)", "Colloidal Silver", "Super Greens" osv osv.

Skolemedisin bruker ikke slike uttrykk da verden ikke fungerer like sort/hvitt som du skal ha det til.

 

MX3 "..langt tryggere og bedre grep mot ufarlige infeksjoner".

Så alle infeksjoner hvor penicillin er ufarlige? Ville du sagt nei til antibiotika etter f.eks en operasjon, 3.grad brannskade, lungebetennelse mm?

Du har et så snevert syn på hvordan verden fungerer at du ikke slutter å overraske meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttalte meg sikkert klønete, siden du tror jeg mener at alvorlige operasjoner, 3.grad brannskade og lungebetennelser er ufarlig. Dette er en annen historie. Da er det ektremt, og vi trenger ekstreme tiltak.

 

Vi vet da ALLE at det er den utstrakte og helt unødvendige (les: ukritiske) bruken av antibiotika som er galskapen her. Foreldre har i god tro poppet ungene fulle av antibiotika, bare de har litt snue. Med legenes velsignelse. HELDIGVIS er dette nå iferd med å snu. For få år siden var mange leger reneste langere av antibiotikakurer - bekymrede foreldre fikk alltid en kur i hånden - for å være "på den sikre siden". Resultatet av dette ser vi i dag. DESSVERRE!

 

At angrep er beste forsvar, ja det er en velkjent tekninkk EJ9 og MortenO kaster seg over når de kommer til kort. Men skjellingen og smellingen preller av som vann på gåsa, er jeg redd .-D

 

Les videre her. Nyttig og informativt for oss alle sammen:

http://immunedisorders.homestead.com/immune101.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overhodet ikke uenig med deg i at antibiotika (eller noen andre legemidler for den saks skyld) skal gis utkritisk, og jeg har ikke sett noen her propagere det her, men det er en heeeelt annen diskusjon enn den som føres her akkurat nå, da den omhandler resistens og t.o.m. multiresistens. Hvis du mener at jeg eller noen andre her har oppfordret til ukritisk bruk av antibiotika bør du sjekke øynene dine.

Her har vi imidlertid en påstand om at penicillin har den bivirkning at den regelmessig setter pasientens immunsystem ut av funksjon, og det er i mangel av en slik komplikasjonshyppighet og -alvorlighet bare ikke mulig. Sagt på en annen måte: Dersom du ikke har et fungerende immunsystem har du helt andre problemer enn at overdrevent antibiotikabruk skaper resistente bakterier. Da har du nemlig noe som ligner mistenkelig på AIDS. Og jeg har tilgode å se noe sted at penicillin forårsaker noe slikt. Med mindre Mette Elisabeth kan vise oss det. Men jeg tror pressen hadde snappet opp en slik sensasjon lenge før noen av oss. På den annen side er hun jo så veldig forut sin tid, så jeg er spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mx3: "At angrep er beste forsvar, ja det er en velkjent tekninkk EJ9 og MortenO kaster seg over når de kommer til kort. Men skjellingen og smellingen preller av som vann på gåsa, er jeg redd .-D"

 

Nøyaktig hvor mener du jeg kom til kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste hele tråden, ja tro det eller ei, jeg ser at det gjenstår for meg å komme med en skikkelig link til hva antibiotika gjør med immunsystemet. De linkene jeg har lagt ut antyder det, hver på sin måte, selv om det er bredspektrert antibiotika, over tid, spebarn .......

Om du MortenO fremdeles har i bakhodet å sende forspørsel via din kvinnelige venn får du unnskylde vedkommende med at det tar litt av på disse sider.

Min påstand om at immunforsvaret nedsettes, settes ut av drift (og EJ09, jeg mente ikke 100 % ute av drift som jeg ser du prøver å vinkle det til) Jeg vil prøve å holde meg så presis som mulig, men jeg mener bestemt at antibiotika nedsetter immunforsvaret. Og at det er verdt å spekulere! Ja jeg kaller det det, når det gjelder denne saken: Kunne mannen klart virusinfeksjonen bedre om han ikke hadde fått to penicillinkurer?

Det er ikke å vente at man besitter tung kunnskap om immunsystemet her inne, og jeg ser at mange ikke har skjønt hva jeg har skrevet samt hatt ingen kunnskap om immunsystemet. Om noen av dere har fått noe ut av dette blir jeg glad, jeg har arbeidet med mange nok mennesker til å si at tarmen er det organet vi bør se på ved de fleste sykdommer; allle autoimmune sykdommer, allergi, intoleranse, psykiatriske....

Jeg får håpe det kommer en "hit the nail" artikkel snart

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...