Gå til innhold

Noen som reagerer på noe i denne artikkel, som kom rett etter den forrige, dagens dagblad?


Gjest

Anbefalte innlegg

Ok, denne er for deg MortenO

The investigators show that "good" bacteria in the gut keep the immune system primed to more effectively fight infection from invading pathogenic bacteria. Altering the intricate dynamic between resident and foreign bacteria – via antibiotics, for example – compromises an animal’s immune response, specifically, the function of white blood cells called neutrophils

Hentet fra; http://insciences.org/article.php?article_id=8222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra!

Mye enklere å forholde seg til for alle lesere. Spesielt etterhvert som tråden blir lang, så slipper man å klikke seg inn på alle linkene for å se hva innholdet egentlig var.

 

Hadde alle her fulgt litt 'basisregler' for kildehenvisninger i dette forumet så hadde det vært mye enklere å holde seg on-topic og kanskje tonen hadde blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen handler om dine spekulasjoner rundt at en mann med påvist svineinfluensa ble så fryktelig syk som en følge av to penicillin-kurer han fikk.

 

Også kommer du trekkende med en artikkel som begynner med:

 

"Scientists have long pondered the seeming contradiction that taking broad-spectrum antibiotics over a long period of time can lead to severe secondary bacterial infections. Now researchers from the University of Pennsylvania School of Medicine may have figured out why."

 

Det er jo ikke rart at du misforstår og drar slike fundamentalt gale slutninger når du er "hjemmelært", men man skulle jo virkelig tro at du så dine egne begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen handler om: jeg påstår at immunsystemet til pasienten er redusert pga to pencillin kurer. Også har jeg lagt ved noen linker, etter ønske fra andre her, som skal vise at Antibiotika reduserer immunsystemet, de linker jeg har lagt ved viser det.

 

Påstår du at jeg tar feil? Påstår du at to pencillinkurer ikke gjør noe med immunsystemet til en pasient i negativ retning?

 

Påstår du at du ikke finner link mellom min påstand om at penicillin nedsetter immunforsvaret i noen av linkene jeg har lagt ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine linker er da overhodet ikke relevante, og det vet du. At de siterte forskerne tror at lang behandling med "broad spectrum" antibiotika over lengre tid ("prolonged antibiotic use") kan ha en effekt på immunsystemet gir overhodet ikke dekning for din påstand om at to behandlinger med penicillin i løpet av en ukes tid "satte ut" pasientens immunsystem, attpåtil slik at han pådro seg svineinfluensa.

Jeg begynner å ane hva ostepop refererte til som tvilsom eller misvisende kildebruk i din oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rest my case EJ09 og DerArtz, fremdeles håper jeg på MortenO, som jeg anser som real. Ser du linken mellom min påstand og linkene?

Husk min påstand er ikke som EJ viser til; jeg sier at pga to penicillinkurer var immunsystemet nede og taklet ikke svineinfluensa like godt som det villle ha gjort uten disse kurer. Jeg mener altså ikke at han fikk svineinfluensa pga penicillinbruken

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All honnør til deg, Mette Elisabeth, som gidder å gå denne kvernende gjengen i møte. De gjør hva de kan for å kneble deg. Og det faller tilbake på dem selv.

 

Du viser til nteressante linker, som viser med all tydelighat hva du mener. Ikke la deg vippe av pinnen! Det er ren kverrulering som møter deg!

 

Vi ser tydelig hva EJ09, DerAtrz, Sunnmamma, ostepop og MortenO står for her inne. Jeg tipper de er en gjeng legestudenter som har sidene her som sitt "prosjekt". Deres intense forsøk på å latterliggjøre og ufaliggjøre motstandernes syn og meninger er mest morsomt. Vi ser fanatisme under dekning av "dokumentasjon".

 

All kritikk mot legemiddelstyrt forkning avfeies med at det finnes få uærlige sjeler i alle yrker. Evnen til å gå legemiddelindustrien i sømmene er helt fraværende. All kritikk avfeier eller bagatelliseres. Mønsteret er overtydelig.

 

Kritiske røster (enten det gjelder svinelinfluensa-saken, HPV-vaksinen, skepsisen til "forsvarsapparatet" til MMR eller hva som måtte komme av motstand mot vaksiner generelt) møtes med et innbitt forsvar.

Jada, og vi vet alle her inne hva disse mener om alle andre en tradisjonell skolemedisin.

 

Bra innlegg, Mette Elisabeth! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME: Jeg har ikke lest linkene dine skikkelig, ei heller satt meg inn i denne problemstillingen. Derfor har jeg heller ikke kommentert saken utover å oppfordre til bedre henvisninger, hvilket du imøtekom. Eksempel til etterfølgelse.

Jeg har imidlertid vurdert flere ganger å samle sammen trådens påstander og sende over til ei jeg kjenner som er spesialist i allmennmedisin. Kan se om jeg får tid til det idag så får vi se hva hun evt sier om sammenhengen mellom tarmflora, penicillin og immunforsvar. Jeg tror antakelsen din ikke holder, men har som sagt ikke forsøkt å sette meg større inn i denne saken. Utrolig nok, tenker dere vel ;)

 

Mx3's innlegg gidder jeg ikke kommentere ytterligere. Tilhengere av Nyhetsspeilet.no og verdensomfattende konspirasjoner får man aldri til å se noe annet enn hva de allerede har bestemt seg for å se.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You rest your case, Mette Elisabeth?! Føler du virkelig at du har frembrakt nok til å påstå at penicillin gjør at immunsystemet ditt er nede?

Tror du virkelig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen det handler om i denne artikkelen, hadde i utgangspunktet ett nedsatt immunforsvar, da han måtte gjennom to kurer med penicilin. Penicilin er en av de tryggeste medisiner man kan ta.

Det anbefales både til gravide og ammende. At noen får allergier, og soppinfeksjoner er to bivirkninger. De som vet at de er allergiske tar forbehold om medisinering. Det gjaldt ikke denne mannen. Siden de ga han to kurer. Soppinfeksjon er naturlig reaksjon, når tarmloraen blir forstyrret. Heller ikke det står det noe om at han fikk.

Almentilstanden blir ikke videre nedsatt. Av penicilin behandling. Men man blir heller ikke immun mot virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen var IKKE allergisk mot penicilin, siden han fikk to kurer.

Sitat fra artikkelen:

Det var 16. november 2009. Han hadde hanglet en ukes tid, fått penicillin i to runder men så blitt drastisk dårligere. Han fikk konstatert svineinfluensa, ble sendt i ambulanse fra Kleppe til Stavanger universitetssykehus og lagt i koma.

Sitat slutt.

 

Han fikk konstatert svieninfluensa, etter å ha vært dårlig i to uker. Sannsynligvis var det Svineinfluensa han hadde hatt hele tiden. Penicilinkurene han fikk hadde ingen effekt, fordi de ikke hjelper på virus. Og man testet ikke for svineinfluensa, fordi man ikke hadde kapasitet til det. Viruset angrep lungene. Og utviklet seg, slik det gjorde for mange. Det var det som var det lumske ved svineinfluensaen, noen ble alvorlig syke rett etter smitte, noen kom det litt snikende på, og andre merket nesten ikke de var syke.

 

Jeg skjønner ikke hvordan du kan klare å lage dine egne meninger ut dra denne artikkelen.

 

Har du egentlig ikke peiling på forskjellen mellom virus og bakterier?

 

Eller er du bare ute for å kverulere. Og la medisinske realiteter basert på vitenskap og forskning, forkastes , sånn helt uten videre.

Er det en hobby du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blix, jeg foreslår at du leser det jeg har skrevet i denne tråden, så kan du spørre etterpå. Les innleggene mine, da vil du bla finne ut at jeg ikke påstår at han var allergisk mot penicillin, og mest sannsynlig hadde han svineviruset i seg før han fikk penicillinkurene, det er dette jeg peker på: Kan disse to kurene med penicillin ha satt ut immunsystemet hans slik at han ikke taklet virusinf. like godt som han ville ha gjort uten to kurer penicillin?

Jeg mener altså at penicillin nedsetter immunsystemet, slik at det ikke var sterkt nok til å takle viruset.

 

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må forklare dette, det er nesten som å slå hodet i en steinvegg her inn, så nå håper jeg du leser tråden før du uttaler deg igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest den før. Du lytter IKKE.

Han var IKKE allergisk mot penicilinet. Slik at immunforsvaret hans IKKE var nedsatt. Penicilin er ett trygt medikament, som gis både til gravide og ammende.

 

Hva du mener er totalt uinteresant. Før du ikke kan legge ut studier som kan støtte deg i dine uttallelser.

Det er jo en hobby for deg. Vri å vrenge til det ugjenkjennelige.

 

Og hadde du ventet at det satt eksperter her klare til å svare deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel, Mette Elisabeth, hvorfor i all verden all denne energien på penicillinallergi (du har jo til og med kontaktet FHI) dersom du mener det er irrelevant i denne saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostepop: Det var kun for å svare DerArtz som tydelig ikke hadde kunnskapen ei heller respekt for penicillin, siden jeg selv er allergisk mot penicillin ble jeg provosert nok til å ta kontakt med fhi. Nå ser jeg at blix antagelig kun har lest dette med penicillinallergi, men la meg da få gjøre deg oppmerksom på blix; du kan se allergi mot penicillin som et sidespor!

 

ALLERGI MOT PENICILLIN HAR INGENTING MED SAKEN Å GJØRE.

 

JEG TROR IKKE MANNEN HADDE ALLERGI MOT PENICILLIN!

 

JEG TROR PENICILLIN VAR MED PÅ NEDSETTE MANNENS IMMUNSYSTEM SLIK AT HAN IKKE TAKLET SVINEINFLUENSA VIRUSET.

 

Også får du lese studiene jeg har lagt ved, du kunne google deg til de selv i løpet av den tiden du vaser deg inn i en stor hybelkanin her inne, blix

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at (sitat) "PENICILLIN VAR MED PÅ NEDSETTE MANNENS IMMUNSYSTEM"?

Dine linker tillater overhodet ikke en slik konklusjon. Dersom du mener at de likevel gjør det hadde det vært fint om du viser nøyaktig hvilken del av de linkede artiklene gjenspeiler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I linken din står det som følger Mette Elisabeth:

I tarmen finnes det normalt store mengder bakterier. De er viktige for fordøyelsen, og de utgjør en viktig beskyttelse mot inntrengning av sykdomsfremkallende bakterier. I forbindelse med antibiotikakurer vil mange av disse "normale" bakteriene bli utryddet. Det oppstår en forstyrrelse i bakteriesammensetningen i tarmen, og det svekker tarmens motstandsevne mot sykdomsfremkallende bakterier. sitat slutt

 

Det står: svekker tarmens motstandsevne mot sykdomsfremkallende bakterier.

 

Det har ingenting med en pågående virusinfeksjon å gjøre.

Da er svaret mitt. NEI. Hans immunforsvar var ikke svekket for å bekjempe virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, forstår din måte å se det på, men så enkelt er ikke immunsystemet bygd opp. Immunsystemet er innvikelt og et helt lite studium. Men om jeg sier til deg at penicillin nedsetter de nøytrofile, stormtroppen i kroppen, som kommer først tilstede for så å sette igang dominoeffekt i resten av immunsystemet, forstår du da hva jeg mener. Kroppen er i helhetlig samarbeid.

 

Altering the intricate dynamic between resident and foreign bacteria – via antibiotics, for example – compromises an animal’s immune response, specifically, the function of white blood cells called neutrophil

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...