Gå til innhold

Noen som reagerer på noe i denne artikkel, som kom rett etter den forrige, dagens dagblad?


Gjest

Anbefalte innlegg

Du fikk oppgaven alt for tidlig, les hele også siste studien jeg sendte, før du har gjort det har du ikke grunnlag for til å kalle min faglige tyngde for ikke-eksisterende.

Jeg påstår 80 % sier du, hvor står det? Jeg vet at mesteparten av menneskets immunsystem sitter i tarmen, jeg påstår ikke jeg vet det.

Jeg vet også at du ikke vet, du kan lese studier, det er jobben din, og der stopper det tydeligvis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lukter en sammenheng her, mellom to penicillin kurer og hvordan kroppen hans håndterte viruset.

Ostepop DerArzt og EJ gjør ikke det, konkulderer jeg, så langt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener din misvisende kildebruk blir rettet opp av at jeg leser den siste studien du sendte? Dét sier isåfall ganske mye om din faglighet.

 

Og siden du vet så godt at immunsystemet (du skrev da virkelig mellom 70-80%) sitter i tarmen, hvorfor er det da så himla vanskelig for deg å dokumentere det?

 

Siden jeg er så enfoldig at jeg bare kan lese studier, får du nesten vise meg en studie som bekrefter dine påstander, da. Eller annen type litteratur. Hva som helst som ikke er bare deg.Your choice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke uttalt meg om det, så teknisk sett har du vel rett i at jeg ikke har konkludert med noe.

At du spekulerer vilt omkring får du stå for selv, men ikke dra meg inn i dine spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det dere sier er??At ingenting av immunforsvaret sitter i mage/tarm kanal!? eller diskuterer dere omfanget!? For meg er det en veletablert sannhet at mesteparten av immunforsvaret sitter i tarmen, har alltid hørt 70-80% Har ikke hatt tid til å lete etter forskningsdokumentasjon på dette, men vil tippe at det ligger en del på nettet. Om ikke det står akkurat prosentandel, vil jeg tro det ikke er vanskelig å finne dokumentasjon på at mesteparten ligger i tarmen... Det er ganske utrolig hvordan man henger seg opp i detaljer, i stedet for å diskutere det tråden faktisk begynnte med!! Er det ikke SANNSYNLIG at immunforsvaret hans var nede på grunn av dette...slik at svineinfluensaviruset fikk større spillerom... Ja, eller nei!? JA, fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henge seg opp i detaljer?! Hallo.

Din konklusjon om at mannen fikk svineinfluensa støtter seg på to teser:

1) 70% (eller 80%, avhengig av "kilde") av kroppens immunsystem befinner seg i tarmen

2) Penicillin forstyrrer immunsystemet i tarmen.

 

Tese 1) har ingen av dere begrunnet eller sannsynliggjort tilstrekkelig.

Tese 2) er feil, se innleggene fra DerArzt.

 

Hvordan kan du da konkludere som du gjør? Ser du virkelig ikke den logiske bristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EJ,

 

Hvis du leser DerArzt innlegg en gang til vil du se at det var snakk om diare, ikke immunsystemet i tarmen.

 

Mitt svar på tråden:

 

Ja, jeg reagerer. Jeg antar at de fleste som dør her til lands dør i hendene på skolemedisinen. Om jeg husker riktig så er vel bare bivirkninger for medisin feks den 7. største dødsårsak i Sverige.

 

Dette understreker behovet til å sikre retten til å velge selv feks gjennom pasientrettighetsloven og gjennom støtte til organisasjoner som feks fritt helsevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis du leser DerArzt innlegg en gang til vil du se at det var snakk om diare, ikke immunsystemet i tarmen."

 

Det er jo nettopp mitt poeng. En forstyrrelse av bakteriefloraen som resulterer i diaré er ikke det samme som at immunsystemet er satt ut av kraft.

 

Hvordan resten av ditt innlegg er relevant for denne saken bør du redegjøre litt nærmere.

Og "Fritt helsevalg" er så absolutt ikke en organisasjon som er verdt å støtte. Noen mer kunnskapsfiendtlige antivitenskaplere skal man lete lenge etter. Snakk om eufemisme i "fritt helseevalg"... jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar fra FHI og statens legemiddel, de konkluderer mer eller mindre med at ca 1/1000 har allergi til penicillin. Mer eller mindre er fordi de faktisk ikke har funnet en klar oversikt over dette, det finnes ikke et register over hvem og hvor mange som har allergi mot penicillin, men som fhi svarte i en mail til meg; skulle du dukke opp på et sykehus få penicillin og reagerer; da er du kommet på det beste sted.

Jeg kunne også kjøpe en slik kapsel og ha rundt halsen.

Jeg påstår fremdeles ikke at denne episoden lukter allergi mot penicillin reaksjon, jeg mener den satte ut immunsystemet hans.

De to mest brukte penicillinmerker i norge er Apocillin og Weifapenin, for de som er interessert, så kan man gå inn på felleskatalogen og lese litt på disse.

Jeg er ikke i tvil om at to penicillinkurer etter hverandre vil sette ut immunsystemet, ikke lett etter dokumentasjon på det og fordi som vil fortsette diskusjonen på dette håper jeg det dukker opp oppbygging for min påstand snart via andre kanaler, kanaler som dere stoler på.

Jeg har sett mange nok "pasienter" til å se sammenheng med mange antibiotika kurer og nytt angrep av virus bakterie sopp infeksjoner i etterkant. For så å få en ny antibiotika kur, slik holder man det gående gjennom en vintersesong, diare- dårlig opptak av vitamnier og mineraler, dårlig tarmflora, økt risiko for soppvekst. Det er ikke uten grunn at mange kvinner etter en antibiotikakur får sopp i underlivet.

En ting er jo flott, nå kan jeg få meg et nytt smykke rundt halsen, dere andre som er allergisk mot penicillin, gjør det samme, så kan jeg føle fellesbåndet med noen.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du fortsatt baserer dine spekulasjoner på at penicillin "setter ut immunsystemet". Begrunnelsen er "jeg er ikke i tvil". Jammen da så. Du er så forut din tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan ikke du EJ09 heller komme med rapporter som sier at Pencilin og Antibiotika IKKE svekker immunforsvaret fremfor drive med ditt flisespikkeri?

 

Helt utrolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunnmamma

Det er påfallende at du, med all din innsikt, må sitte og google for å finne støtte til påstandene dine. Er det google universitet som har gitt deg all din kompetanse?

Problemet er jo at ingen av linkene du forsøker å spamme ned forumet med, støtter din sak. Hvorfor poster du dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du komme med noe som beviser at rosa enhjørninger ikke eksisterer?

Poenget er: Ikke-eksistens lar seg vanskelig bevise.

Dessuten har jeg ikke påstått noe. Jeg vil bare ha belegg for påstandene som fremmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunnmamma

Ser du ikke selv det hjernedøde i å hente frem en studie som antyder at antibiotikabruk i tidlige leveår kan øke sjansen for astma i ett forsøk på å bevise påstanden "penicillin setter ut immunsystemet"? Deretter spør du om andre også ser sammenhengen? Er du på syre?

Bevis påstandene dine på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kan ikke du EJ09 heller komme med rapporter som sier at Pencilin og Antibiotika IKKE svekker immunforsvaret fremfor drive med ditt flisespikkeri?"

 

Mener du helt seriøst at det hvis du kommer med en påstand så er det oss andre sin oppgave å motbevise?

I så fall kan man påstå akkurat hva man ønsker uten å ha dekning for det, siden utsagnet blir stående inntil motpart har motbevist.. Da bryter enhver diskusjon sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen link kan du jo trekke ut f.eks et sitat som underbygger sammenhengen du er ute etter. Legg så ved linken for de som ønsker å lese hele artikkelen du henter fra.

 

Det holder ikke bare å poste masse linker til semi-relevante ting uten å snevre det lit inn for andre lesere. Gjør du litt forarbeid blir innlegget ditt leservennlig og ikke minst får det større tyngde. Da er det lettere å diskutere skikkelig i stedet for at alle sitter på hver sin stol og sutrer sånn som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://insciences.org/article.php?article_id=8222

 

Denne linken er kort og grei.

Det holder egentlig å linke alle disse, om man er ordentlig interessert. Det er ofte det som er så synd på dette forum, man er egentlig ikke så interessert i å finne ut, hverken den ene eller andre fløy, det er om å gå i strupen på hverandre, uten i det hele tatt å ha lest innlegg.

Denne tar deg 2 min.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...