Gå til innhold

Den store ketolysetråden


Gjest overlord

Anbefalte innlegg

Leste litt mer om stixen nå, og er visst i ketose!! Å nå ble jeg glad :-) Trenger gjerne ikke veie så mye da, siden det er passe det jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flinke dere har vært, alle sammen! Jeg har slitt skikkelig med motivasjonen i romjula og det var nesten så jeg grein lille julaften fordi jeg hadde mistet all matlyst og hadde angst med tanke på julegildene jeg skulle utsettes for... Men jeg kom meg gjennom det. Julaften spiste jeg både risgrøt, julemiddag med lefse og tyttebær og en liten potet. Det resulterte i at jeg kom ut av ketose for minst 2 døgn og vektnedgangen stoppet opp i en hel uke etterpå.

Jeg fant ut at det ikke var verdt det og fant nytt mot til å gyve løs på nyåret. Men jeg må også takke alle dere og spes. ketolysedronninga som tok initiativet til denne tråden! Takk :-)

 

Nå skal vi klare det, jenter, og de som har lagt inn vekt her i dag, er jeg sikker på at vil nå målene sine! Til dere andre som kanskje leser og ikke er helt i gan enda - start, stå på og spør om dere lurer på noe! Vi er her for hverandre...

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du alt om lavkarbo og ketose? For å være i ketose må man ikke spise mer enn 20 gram karbo, og ikke mindre enn 15! Kroppen blir syk av for lite karbo også.

Dine råd er ikke de aller beste heller må jeg si, de fungerer bare for de med stålmotivasjon, og best helse. Ingen anbefales å gå på ketosekur uten samråd med legen først, da dette er en kur som forandrer selve metabolismen i kroppen din!

Vi var over 20 damer i forskjellig form og farge og alder som gikk på denne kuren i til sammen 6 mnd, med påfølgende moderat lavbarbo-livsstil. Vi hadde ALLE SAMMEN fri hver lørdag, og ingen av oss kom ut av ketose en eneste gang! Målt med ketosesticks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sånn at jeg vet alt om ketose. Men jeg vet hva som gjelder meg og mine erfaringer. Når man leser og diskuterer her inne må man ta i betraktning at vi ikke er verken leger eller ernæringsfysiologer, så mange av oss. De svarene jeg kan gi, er hva som funker/ikke funker for meg.

Det er kanskje det som kan hjelpe og støtte andre og gi litt motivasjon til å gjennomføre.

Nå har jeg lest nok om ketolysekuren til at jeg vet at det ikke er skadelig i befinne seg i ketose i en 6-månedersperiode. Men så bør man ta en pause før man evt fortsetter.

Jeg datt ut av ketose etter en dag utskeielser. Kanskje er det noe feil med mine stix, kanskje hadde jeg ikke vært nøye nok verken den ene dagen, dagen før og dagen etter. Men man kan fortsatt være i ketose selv om man overskrider 15 g karbo om dagen, der er vi individuelle.

Det er såkalt streng lavkarbo som har de anbefalingene.

Jeg følger Torkil P. Andersens bok. Jeg har ikke konferert med lege, men har tatt blodprøver før og underveis. Jeg hadde antageligvis fått diabetes 2 ganske snart hvis jeg ikke hadde begynt på ketolyse. Kanskje får jeg det likevel med tiden, men akkurat nå er helsa mi viktigst, det er ikke stålmotivasjon, det er ren overlevelsesmekanisme :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å gi rapport på veiedagen i går...

 

På søndag veide jeg 79kg. I går veide jeg 77,9. (-1,1kg)

 

Total vektnedgang siden jeg startet etter påske er 16kg.

 

Fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ketolysedronninga

Baby3imagen:

 

Jeg følger rådene til Dr.Torkil Andersen. Leser boken hans og følger med på forumet han driver på ketolyse.no.

 

Alt jeg skriver her inne henter jeg fra disse kildene, som jeg anser som de mest pålitelige kildene man kan finne for denne kuren.

 

På ketolyse anbefales 15 gram kh per dag for kvinner, man kan evnt. øke litt etterhvert. Såkalte "utskeielsedager" anbefales IKKE, og ødelegger for de fleste vekttapet i flere dager etterpå. Heldigvis finnes det godsaker man kan lage på ketolyse også. Det finnes mange gode oppskrifter på forumet og på lavkarbo.no.

 

Til dere andre:

 

Les boken Slank med Ketolysekuren. Det er den beste veilederen dere kan få for denne kuren. Ellers hjelper jeg dere gjerne med informasjon. Ser at det også er mange andre her inne som kan mye om denne kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i det hele da kan jeg spise så mye jeg vi så lenge jeg ikke spiser mer enn 15 karbohydrater pr dag?

 

Feks så kan jeg spise alt det jeg vi av feks; biffkjøtt, fisk og kylling? Det er bare til og steke maten i MASSE meierismør? Helle masse olje over salaten? Bare jeg ikke spiser mer enn 15 karber???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Det er også viktig å passe på at du får hovedinntaket ditt av KH i form av varierte grønnsaker. Du bør ha både fett, kh og proteiner i alle måltider. Det finnes en utregning som viser hva man bør ha av de forskjellige (fett, kh og protein) i forhold til vekt og høyde, men jeg har ikke brydd meg om å finne min formel.

 

Du må prøve deg frem hva som fungerer for deg. Går du ikke ned må du redusere matmengden eller balansere på en annen måte. Det står mye om dette i boken, eller du kan søke på nett. Lavkarb.no er et gratis forum med en god søkemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lest boka (bestilte en Startpakke fra Ketolyse.no), har alt i hus, skrevet handleliste til i morgen og er klar til start. Glede meg masse og er kjempe spent!!

 

Jeg vet ikke hva jeg veier nå, har ikke vekt i hus, men jeg har lagt på meg en del etter jeg var gravid og merker på klærne, på formen og på humøret at dette går gale veien. Så i morgen er det pang-start og jeg håper å komme inn i de gamle buksene mine til påske:)

 

Lykke til meg selv og til alle andre her inne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Velkommen skal du være!

 

Jeg vil anbefale deg å kjøpe deg en vekt for å kunne følge med på hva som fungerer for deg, og kunne justere maten etter det. Mange kan f.eks ikke spise kunstig søtstoff uten at det går utover vekttapet, mens andre tåler det helt fint. For noen kan rømme og fløte være partystoppere osv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med ketolyse og alkohol? Skal i utdrikningslag til ei venninne på lørdag.. Kan vell ikke drikke vin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Man anbefaler ikke å drikke alkohol de første fire ukene, men jeg gjorde det uten å gå ut av ketose. Vær imidlertid oppmerksom på at vekttapet stopper opp noen dager etterpå for de fleste. Man tåler også mye mindre alkohol enn vanlig når man er i ketose, mange opplever å bli dårlige. Vodka inneholder ingen karber. Du kan blande med f.eks Sprite Zero og fun light med ferskensmak eller granateple. Det er ganske godt. Du kan også drikke et par glass rødvin, velg da en med minst mulig sukker og regn inn litt karber. På polet vet de hvilke viner som er minst sukker, det er de tørreste vinene.

 

Når jeg skal drikke alkohol spiser jeg bare proteiner og fett og minimalt med kh før jeg skal avgårde. Så kan jeg bruke flere karber på rødvinen:)

 

Kjøp med deg baconsnacks og tørrfisk slik at du også har noe salt snack når de andre dukker i peanøttene og chipsen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for kjapt svar! :-) Utrolig greit å spørre her inne, du har alltid gode og utfyllende svar :-)

Kanskje jeg skal prøve meg på vodkaen ;-) Vi får se. Lurt å ha med baconsnacks! Vet du hvilken som er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Kims baconsnacks er ganske godt. Maarud sitt er også ok. Se bak på bakken. De skal ikke inneholde mer enn maks 2 gram kh per 100 g om der er de som jeg mener. De kan også dippes i seterrømme og first price tacosaus om ønskelig, eller varmes i ovnen.

 

Jeg spise bacongull kun til fest dersom jeg må ha noe salt. Er egentlig ikke noe salthungrig av meg. Min last er atkinsbaren med sjokoladesmak. Den er fantastisk.

 

Kos deg på fest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte kuren i dag. Testa mørk rosa på ketosestix (mellom 10 og 50) akkurat nå. Er det virkelig mulig på DAG 1?! Lys, fin urin, og har drukket masse vann og farris. Syns det lukter veldig pussig av ånden min også, men er ikke dette for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Velkommen!

 

Det er mulig å komme i ketose samme dag, selv om de fleste bruker ett par dager. Ånden du snakker om er ganske typisk. Man får en smak av metall i munnen. Apoteket selger fribol drops som er helt uten kh. De er veldig gode på smak og gode å ha på jobb og i andre sammenhenger der man helst vil ha ok ånde:) De finnes i mange forskjellige smaker, min favoritt er sitron.

 

Lykke til med kuren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Ketolysedronninga! :-) Alltid flott med folk som har bedre greie på ting enn en selv. Mener at jeg har satt meg ganske grundig inn i denne slankekuren, men kunne ikke finne ut at det gikk an å komme i ketose så fort.

 

Bra med tips om Fribol. Det skal jeg jammen meg benytte meg av! Fikk sjokk da jeg oppdaget at mine sukkerfrie Fisherman, nesten utelukket består av karbohydrater (møkka-sorbitol! -grr!).

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Bare hyggelig!

 

Du bør kanskje for sikkerhets skyld teste igjen i kveld, 2-3 timer etter siste måltid. Egentlig er det bare da stixen er helt pålitelig. Men jeg er nokså sikker på at du er kommet i ketose. Jeg kom også i ketose første dag første gang jeg brukte denne kuren.

 

Eneste "vanlige" pastiller du kan spise tror jeg er store sukkerfrie Ifa, men sjekk for sikkerhets skyld på pakken. Jeg spiser ikke disse selv.

 

Bare spør hvis det er noe mer du, eller andre, lurer på. Og oppfordrer alle til å "rapportere" på denne tråden dersom dere finner et produkt med få karber som resten av oss burde vite om:) Jeg slår et slag for First price tacosaus. Den ahr bare 3.6 g kh og er god som dressing på salater. Særlig om du krydrer kjøttet du bruker med hjemmelaget tacokrydder (dette har jeg beskrevet under tråden for oppskrifter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med treningen jenter? Trener dere i tillegg? Planen var å gå mye tur her, noe jeg som regel er flink til. Men nå har det vært klink is overalt, dermed har det blitt lite turgåing. Har trent litt med rockering eneste...

Jeg har ikke merket noe til energi enda... heller slapp og trøtt. Håper den kommer snart ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baconsnacks er jo godt! Kan jo knaske litt på det mellom måltidene da :-D Tusen takk for supre tips!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en ny stix, og gjett hva! Enda mørkere utslag nå. Da setter jeg meg selv i kategorien KETOSE! :-) Jippi! Skal bli interessant å følge denne tråden framover (mulig den burde vært splittet i flere deler :-).

 

God natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Så flott mor Løvehjerte!

 

Lykkeligtobarnsmamma: Du bør nok ikke spise det så altfor ofte, for det er veldig salt og binder mye vann. Fint å ha som helgekos eller til fest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag:-)

 

Sist fredag: 90,1 i dag 89,1

Ned 1 kg.

Total vektnedgang 14,4 kg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Startvekt: 79.9

Uke 1: 78.2

Uke 2: 77.6

 

Går saktere enn jeg skulle ønske, men tror og håper det er fordi jeg trener mye og bygger muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...