Gå til innhold

Den store ketolysetråden


Gjest overlord

Anbefalte innlegg

Gjest Ketolysedronninga

Tråden for alle oss som skal slanke oss ved hjelp av denne metoden våren 2011.

 

Kort presentasjon:

Kvinne 31 år

170 cm

78 kilo

Skal bli 68-69 kilo innen mars er omme

Tidligere gått på kuren èn gang med godt resultat

 

Veiedag blir fredag

 

Ønsker at vi legger inn dagsmenyene våre her så vi kan hente tips fra hverandre. Da skriver vi også hvor mange karber den inneholder.

 

Idag ser menyen min slik ut:

Frokost: 2 egg, litt spekeskink og litt ost- ca 2 karber

Lunsj: 100 g kjøttdeig, litt ost og blandet salat av issalat, champingjong, løk og agurk- ca 5 karber

Middag: 400 g scampi m/ agurk og issalat m/hvitløksdressing av majones og seterrømme og hvitløk- ca 4 karber

 

Dersom jeg har lyst pånoe til kvelds tar jeg meg et fiberrik (2,7 karber) m smør og ost. Og evnt. litt baconsnacks til kos

 

Dagsinntaket mitt av karber ligger mellom 12 og 15 slik som sist.

 

Drikker 2 l vann per dag og 2-3 glass Pepsi Max

 

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

25 år

165 cm

82 kg

 

Syntes det er vanskelig med hvor mange kilo jeg vil ned for kommer ann på fasongen. men først er målet 70

 

Begynner i morgen..

 

takk for gode tips. har lest et par bøker grundig og håper jeg får det til. og alt vil bli enklere om man får vite hva andre spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Det er det delte meninger om. Jeg ville personlig ikke gjort det. Iallefall ikke ved fullamming. Dersom barnet får annen føde og du ammer bare for "kosen" sin del så kan du sikkert gjøre det, men jeg ville som sagt ventet til jeg var helt ferdig med amming. Også fordi du trenger energi når du ammer, og mange føler de mister litt energi av denne kuren de første ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presenterer meg jeg også:

 

Kvinne 34 år

Høyde 169 cm, kraftig beinbygning

Veier nå ca 91

Målet mitt er å nå 75 kg, i første omgang

Har vært i ketose siden 11.november 10, synes jeg er godt i gang. Har mistet nesten 13 kg allerede.

 

Holder meg på gjennomsnittlig 10 karber om dagen. Har ikke egne skeie-ut-dager, men koser meg med rødvin i helgene. Innimellom lavkarboøl, dersom jeg skal på fest.

 

Beste kosetips: Stekte ostekjeks med div. ostepålegg og paprika på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er MED!!

 

Akkurat det jeg trengte nå...

 

Har gått aktivt på ketolyse fra påske til august. Gikk ned fra 93,5 til 79kg. Fortsatte med samme kosthold etter det, emn innrømer at jeg har "småjukset" litt innimellom. Målet i denne perioden har vært å ikke gå opp noe ihvertfall og det har jeg klart:)

 

Jeg veier for tiden 79kg og er 170cm høy.

Målet er å gå ned til ca 69kg i første omgang. Får se hvordan jeg ser ut da og vurdere videre, lenge siden sist;)

 

Lykke til folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner i morgen!

 

27 år

164 m

73,5 kg

 

Delmål: 60 kg 1. mai

Hovedmål: 55 kg 1. juni

 

Har en sønn på 3 og en datter på 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Må justere middagen da jeg så at scampi inneholder 1 g karber per 100 gram (trodde nesten ikke det var noe i dem). Middagen ble altså 6 karber og da dropper jeg fiberriken jeg vurderte til kvelds. Gumler heller litt bacongull. Jeg er ikke så glad i det, så blir nok bare maks 50 gram.

 

I morgen skal jeg bake lavkarbobrød som jeg skal spise 2 skiver av hver dag med majones og kjøttpålegg.

 

Planen min er sånn omtrent:

 

1 måltid meg egg

1 måltid med blandet salat og kjøtt

1 måltid med lavkarboskiver m/pålegg, eller èn fiberrik m/pålegg

1 måltid meg kjøtt/fisk og stekte grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg hiver meg også med!

Er 28 år, 1.68 og 83 kg. Skal ned 10 kg i første omgang..

 

Men jeg har liksom ingen "retning" jeg følger. Har bare kuttet ned på karbohydrater... hvilken bok er det dere leser om ketolyse? Og hvor får jeg kjøpt den?

Jeg tar heller ingen vitaminer, bør jeg det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Kvinne 23 år

160 cm høy og 70 kg. Vil gjerne ned til 56-60 kg har veldig sped beinbygning.

 

Har fulgt lavkarbo tidligere og det fungerte godt :) føler jeg trenger en "kickstart" igjen! Har kosa meg fælt i jula ;-)

 

På mandag begynner jeg med:

Frokost: omelett med litt ost på. og vann

Lunch: kyllingsalat

middag: ovnsbakt laks i folie med div grønsaker og litt rømme til.

kvelds: rester av lunch eller frokost :)

 

Jeg går på krom og tran ved siden av. Har aldri behøvd noe annet tidligere.

 

Kan noen legge ut en handleliste her ? på typiske ting vi trenger ? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Lykkeligtobarnsmamma:

 

Dersom du skal gå på ketolyse må du passe på å holde deg til ca 15 gram karbohydrater om dagen. Det betyr at du må sjekke matvaretabellen for å se hva du kan spise, og du må i begynnelsen veie det for å se at du får riktig mengde. Du må også passe på å spise rikelig med fett når du kutter på karbene.

 

Slanke med ketolysekuren heter boka. Den er skrevet av Torkil Andersen.

 

Du må ta krom-selen-sink-magnesium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte boken i går :-) Det er 3. dagen min på lavkarbo i dag, og jeg føler meg kvalm og har urolig/vond mage... Kan dette skylde lavkarbo? Uff føler meg helt tappet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ketolysedronninga

Kakle kan jeg:

 

Ser ut som om du spiser for lite fett. Ha fløte istedenfor vann i omeletten, eller spis den med bacon ved siden av. Ha olje eller seterrømme til salaten og rikelig med smør/fløte/olje/rømme til middagen.

 

Du bør ta tablettene som hører med til kuren. Magnesium er f.eks vikitg for å unngå leggkramper (jeg fikk kramper bare jeg glemte dem en eneste dag)

 

Min handleliste idag:

linfrø

sesamfrø

kruskakli

solsikkekjerner

creme fraiche

egg

rømme

fløte

blomkål

brokkoli

squash

issalat

agurk

fetaost

kylling

entrecote

avocado

paranøtter

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Man blir ofte litt slapp i starten, men etter 2-3 uker får man en energi man ikke tidligere har drømt om! Så hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Idag blir menyen min som følger:

 

Frokost: ingenting (sov lenge)

Lunsj: salat av kylling, issalat, egg, fetaost, paranøtter og avocado (5 karber)

Middag: entrecote med hvitløkssmør, stekt sopp, løk og champingjong (5 karber)

Kvelds: to skiver ketolysebrød med smør, ost, skinke, agurk og salat (3 karber)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketolysedronninga:

 

Ja, det er for lite fett nå. I begynnelsen må jeg starte forsiktig ellers så går jeg rundt å gulper fett hele dagen :P

Jeg øker på etterhvert :)

 

Jeg får komme meg til butikken å kjøpe noe magnesium :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Jeg sliter selv med fettet, men prøver å "gjemme" det i maten. Olje i salaten f.eks kan jeg orke:) Er minst glad i fettet fra seterrømme og fløte. Liker maten stekt i mye smør så det går bra. Liker også laks og andre fete kjøtt/fiskesorter

 

Idag skal jeg kose meg med entrecote m/hvitløkssmør. Det er en av mine favoritter:)

 

Jeg klarte ikke å spise opp salaten jeg hadde til lunsj, så nå begynner allerede metthetsfølelsen jeg får av denne kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier egentlig ikke å veie maten. Annet en når jeg baker lavkarbo rundtstykker o.l for å få riktig mengde karb pr rundstykke fks.

 

Det er som Ketolysedronninga sier, man får en sånn metthetsfølelse av mye mindre mat en det du har vent deg til å spise.

Kroppen sier ifra at dette er nok fett som jeg trenger for å holde energien oppe. Du kan tenke på fettet i maten som rent drivstoff.

 

Prøv å spis en pakke med smør.. det klarer du ikke. Men, du klarer garantert å spise noe bakverk med samme kalorimengde mye enklere.

 

Hvis du vil holde kontroll over karb pr dag så burde du laste ned et sånn matprogram på pcen. Der har du oversikt over hvor mye karb maten inneholder osv. Du kan skrive av mengde i skiver og stk.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips. hvor finner jeg det? Skal låne en bok til så jeg får lest litt mer.. er liksom redd jeg spiser for mye men for lite fett..

 

hmm..

 

i dag har jeg spist.

 

frokost: 2 egg og en halv fiskefilet.

 

Lunsj: 2 egg og en halv fiskefilet.

 

Middag : en kyllingfilet. løk og 3 små bacon skiver.

 

Skal jeg haq kvelds? tips om hva..? jeg fyser og vil ha noe godt.... hvordan døyve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fks:

 

frokost: Egg og bacon!

lunch: kyllingsalat /m salat, kikerter, ost, litt tomater, agurk og litt løk.

Som dressing kan du bruke olivenolje og litt havsalt. Eller mikse opp din egen variant med rømme.

middag: kjøtt med smør og ovnsbakte grønsaker ( som vokser over bakkenivå )

 

Du kan ta en bit mørk sjokolade, pass på at den er med 70% kakao eller over.

 

Husk at du må drikke mye vann i løpet av dagene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiste middag halv 5 og holder på og dø av sult..

 

hater dressinger og rømme.. går det ann og bruke dippmix og rømme.. og ha litt agurk og sånne ting duppe i til kvelds?

 

jeg vil ha mer mat.. har drukket masse masse i dag, men er så alt for sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk dipmix, men f.eks fransk dressing pulver fra knorr blandet i seterrømme. Er for mye karber i dipmixen. Men du må ha i deg mere fett på en eller annen måte, tror jeg. Hvis du spiser salat, er det veldig fint å ha oppi fetaost med olje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet om johannesbrødkjernemel heter noe annet på svensk?

Fant det ikke i verken helsekosten eller på Maximat i dag. Men derimot fant jeg noen utrolig gode ristede og saltede mandler..., sukk...bare så synd man ikke kan spise ubegrenset med salt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...