Gå til innhold

Den store ketolysetråden


Gjest overlord

Anbefalte innlegg

Gjest Ketolysedronninga

Jeg trodde 70% sjokolade inneholder for mye karber når man er på denne kuren? Jeg har kjøpt cavalier ssjokolade på helsekosten og sverger ellers til Atkins barer dersom jeg får lyst på noe søtt.

 

MEN; aller best resultat får man dersom man greier å stagge søtrangen. Jeg prøver å spise kunstig sukker bare èn gang per uke, men blir sikkert to kjenner jeg meg selv rett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ketolysedronninga

Aner ikke om det har noe annet navn, men de har det iallefall på de fleste helsekostbutikker her til lands:)

 

Mandler kan man jo heller ikke spise ubegrenset av:) Paranøtter og makademianøtter er vel de som inneholder minst karber mener jeg å huske. Bare så synd at ingen av dem er mine favoritter. Gleder meg til jeg skal over på generell lavkarbo. Da skal jeg spise peanøtter og 70% sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mat:

 

lunch - babyspinat, reker, gul paprika

middag - 200 gram biff stekt i masse meierismør

snack - fire skiver jarlsberg

 

En masse vann og et par kopper kaffe.

 

Nå er det lalletid. kjenner lavkarbohodepinen komme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos sjokolade, så fant jeg en på meny som heter "sjokoladeprinsen". Det er en plate på 50 g og hele plata inneholder 6,4 karbohydrater. Kanskje et alternativ når man vil ha litt søtt. Den smaker nesten som vanlig melkesjokolade, er glutenfri, har masse antioksidanter og probiotika. Finnes visstnok også uten sukker.

link: ektesjokolade.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat 4.01:

 

frokost - nada

lunch - 2 lavkarbobrødskiver med roastbeef og avocado

middag - kotelett stekt i meierismør og fløtestua grønnsaker

 

ellers... en masse vann og en kaffelatte på soyamelk.

 

Føler meg helt grei egentlig. Ingen svær hodepine, men jeg løper på do og tisser i ett "skvett". Så det så.

 

Må korrigere vekta litt: 78.9 kg etter jula. *ugg*

Høyde: 170 cm

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne få være med her:-)

 

Kvinne 40 år, 168 cm, 78 kg

 

Gikk på Atkins kuren for noen år siden og gikk ned fra 86 kg til 74 kg. Har desverre lagt på meg 4 kg det siste året, så nå skal disse til pers.

 

Ønsker i første omgang å gå ned til 74 kg, og holde meg der.

 

Jeg har grov benbyggning og er ekstremt bred over skuldrene, så å komme ned i 65 kg som er vekten bmi anbefaler, er ikke realistisk for meg.

 

Gleder meg til å komme igang:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ketolysedronninga

Velkommen zellica!

 

Gårsdagens meny:

 

Frokost: 1 lavkarboskive m/ smør, græddost, laks og issalat (1,5 gram KH)

 

Lunsj: som frokost (1,5 gram KH)

 

Middag: tacosalat m/ kjøttdeig krydret med hjemmelaget tacokrydder, seterrømme, ost, hjemmelaget salsa, avocado, agurk, issalat, rødløk og grønn paprika (6 gram KH)

 

Kvelds: 2 atkinsbarer. Fy skamme meg;) (4 gram KH)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Takk for tips, men jeg spiser cavalier sjokolade for den har enda mindre og er kjempegod:) Skal kjøpe den på lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg i august og har selvsagt en plan om og se perfekt ut i brudekjole;) Men har nok en lang vei og gå...

 

Jeg er ca 170 cm

veger ca 95 kg

 

MÅL: Komme ned til ca 65 kg i løpet av juli/august.

 

Er det mulig og gå ned 30 kg til den tid på ketolyse???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Det er 30 uker til andre uka i august. Ketolyse skal du ikke holde på med mer enn 6 mnd, da anbefales en 3 mnd pause med mer moderat lavkarbo før du igjen kan begynne på kuren dersom du ikke har kommet i mål.

 

Noen kan oppleve et veldig stort vekttap på denne kuren. Menn går ned mer enn kvinner. De med mest å ta av går ned mer enn de som har mindre. De som ikke tidligere har gått på diett går ned mer osv.

 

Jeg ville nok ha satt meg et litt mer moderat mål, for ikke å bli skuffet. Et vekttap på 0.5-1 kg blir ansett som normalt på denne kuren som på andre kurer, selv om mange går ned mer. Forskjellen fra andre kurer er for mange at man ikke strever med sult og at den er lett å holde siden man er mett, føler seg i god form og ikke minst at kuren er så striks på hva man kan spise at det er enklere å ikke lure seg selv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spis så mye du vil, med god samvittighet! Poenget med ketplyse er å få en balanse mellom proteiner og fett, så kjøtt, egg og hvitt kjøtt kan du spise alt du orker av. :)

Jeg har tidligere tatt av 30 kg på 3 mnd, og er kjempefornøyd med ketolysedietten, men man må ikke være for streng med seg selv! Og jeg har hatt lørdag som "fridag" helt uten å komme ut av ketose. (mål med sticks om du vil følge med) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger ikke å være sultne! Spis så mye du vil, så lenge det er lite eller ingenting karbo i maten. kyllingsalat, eller bringebærsmootie, (bringebær, fløte og sukkererstatning) peanøtter, paranøtter, om så biff! Blomkål og broccoligratengen i frysedisken er helt fantastisk til det meste av middagsmat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja! Jeg gikk ned 30 kg på tre mnd... Men det er ikke alltid like bra å gå ned så mye så fort.. er man veldig stor kan huden slite med å holde følge.... Tren i tillegg, men moderat, om du er i ketose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Baby3 i magen:

 

Rådene du kommer med er ikke i samsvar med anbefalinger for denne kuren!

 

Til dere andre: ikke følg disse rådene/forslagene!

 

F.eks: det er ikke mange peanøtter man kan spise da de inneholder ganske mye karbo. Spis heller litt mandler og paranøtter. Fall for all del ikke for fristelsen å ta lørdag som "fridag". Det er unntaksvis at det ikke vil føre en ut av ketose, og da kan det ta mange dager å komme tilbake.

 

Spis heller enn cavalier sjokolade eller lag en lavkarbokake drsom dere vil ha litt helgekos. Men husk da å regne inn karbene dere da spiser i de 15 dere skal ha hver dag..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag :-)

 

Er i min 8. uke i ketose.

Sist fredag veide jeg 91 kg¨

I dag: 90,1

 

Midjemål sist fredag: 87

I dag: 85

 

Ned 0,9 kg :-))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Så bra Lisabet!

 

Jeg begynte på søndag og måtte oppjustere vekten etter julens utsekeielser til 79.9 :(

 

Idag var jeg 78.2. Det vil si 1.7 kilo ned første uka (dvs blir jo ikke full uke, men regner fra nå av fra fredag til fredag)

 

Idag har jeg veid opp grønnsaker som tilsvarer 10 g kh. Disse fordeler jeg til kjøttet jeg skal spise utover dagen. Når jeg i tillegger får kh fra seterrømme og fløte kommer jeg opp i 15 g kh idag. Skal bli flinkere å spise ganske nøyaktig 15 g kh per dag, da jeg tror det er viktig for vekttapet. Dette er ikke en kur for slurving;)

 

Hva med dere andre? Har dere fått veid dere idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Lisabet! Skulle ønske jeg var kommet så langt! :-)

Jeg starta på lørdag, veide meg i dag og var gått ned 2 kg :-)

 

Jeg har også fått ketolyseboka nå, må sette meg litt mer inn i dette. Brukte en urinstix i dag, men jeg var ikke i ketose... hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å komme i ketose?

 

Jeg veier heller ikke karbodhydratene... bør gjerne begynne med det... Trodde en kunne spise ubegrenset av feks fløte og seterrømme....

 

Av grønnsaker spiser jeg: Tomater, agurk, paprika, blomkål, brokkoli og salat. Er dette greit?

 

Blir sikkert en del spørsmål fra meg:P Helt fersk i gamet..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketolysedronninga

Dersom du ikke har kommet i ketose når du har holdt på 6 dager spiser du for mye kh. Du skal ha 15 gram per dag. Til du har funnet ut hvor mye det utgjør ca må du veie maten. Rømme og fløte inneholder f.eks nesten 3 g kh per 100 g. Issalat 1.5, agurk, 1.2. 1 egg 0.9 osv.

 

Søk etter den store matvaretabellen, skriv den ut og heng den på kjøleskapet. Vei så alt du spiser til du har kontroll på øyemålet. Jeg oppdaget f.eks at 300 g salat var alt jeg kunne spise når jeg la til de andr kh jeg skulle ha. Det er ikke så mye som man skulle tro. Tomater kan du ikke spise så mye av. De er nesten 3 g kh og er tunge.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho! startvekt 74 kg ( kremt.. jula er til for å kose seg er den ikke ? ;-) ) I dag etter 1 uke. - 3 kg! jeg er superfornøyd med dette. Anntar at det var mye vann også, men alt i alt en god start på nyåret vil jeg si.

 

Jeg veier ikke maten. Vet ikke om jeg er i ketose. Har en heidundranes hodepine av og til pluss at jeg tisser som en galning.

Kjenner ingen "acetonånde" eller lignende symptomer på ketose.

 

Har bestemt meg for at jeg skal holde meg i denne perioden i en uke til også over til neste steg i dietten. ( følger Atkins.)

 

Så neste uke øker jeg på med fettet, startet rolig for å ikke blir så dårlig i magen som jeg ble sist.

 

Kjempe bra start alle sammen! Gleder meg allerede til neste uke med ny meny og nye smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Spiser nok for mye salat og grønnsaker , spesielt tomater... Seterrømme har jeg på nesten alt jeg spiser :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...