Gå til innhold

Hei damer - hvordan går det - hva er status?


TONEbabe

Anbefalte innlegg

hei igjen issi.... ja hadde mesten glemt alle vi var som pratet..... og nå er vel alle komt i lykkelige omstendigheter.....

 

så bra du har komt så langt.... og kjempe stas med en gutt.... har jo 2 stk fra før.... vi x fingrene for ei jente.... mn er det en gutt er det også kjempe gøy.....

 

jeg er komt til uke 17 og skal på ul på mandag.... da regner jeg med å få se kjønnet..... jeg har vært på 2 stk før..... nå kjenner jeg jo liv og det er betryggende.... jeg syns også at tiden har gått fort...... det har jo vært et turbulent år.... mn tror at jeg denne gangen er mer trygg på at ting er ok.... selv om jeg i bakhodet er full klar over alt som kan skje!!!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Dette var hyggelig lesing :)

 

Jeg er nå 22+6 og koser meg med daglige og nattlige spark. Jeg har morkaka delvis foran og delvis dekkende exit'en, så det tok tid før jeg kjente sparkene. Må ta keisersnitt hvis morkaka ikke flytter seg. Men det krysser jeg fingra for at den gjør.

 

Hatt en snarvisitt på sykehuset i forrige uke pga blødning (redd morkaka løsner osv...) men det var heldigvis ikke noe galt. Ellers er jeg i veldig god form med ett unntak: tidlig bekkenløsning. Så nå er jeg sykmeldt 50% (står hele dagen på jobb...), og synes det er deilig.

 

Utrolig gøy å høre fra dere me5, isi88 og flux. Kjempekult at det ser ut til å gå bra med alle. Gøy med en gutt og ei jente hos isi88 og flux. Skal hjelpe til å krysse fingre for jente hos deg me5. vi trodde det var gutt etter første ul, så ble overraska over jentebeskjeden ;) Men det spiller ingen rolle. Vi har jo ingen fra før.

 

Her blir det kanskje Lilly Johanna etter begge våre bestemødre, altså den lille rekas oldemødre.

 

Gleder meg til å høre videre fra dere. Masse lykke til alle sammen i tiden frem mot fødsel og permisjon :)

 

Stor klem

Lenke til kommentar

så bra at alt står bra til TONEbabe.... det er jo alltid lit kjedelig med blødninger og bekjumringer som følger... vi er vel også litt mer obs på alt i forkant... men da er det bra å få sjekket det..;-) var på min ordinære ul i går... alt var helt kjempe.... og fortsatt samme termin.... kjedelig når man blir flyttet tilbake f.eks. så da kan det bli skuddårsbarn her.... 29 feb;-) men jeg har jo fått 14 dager før med begge de andre så jeg tenker vel det kan skje igjen..... hm...

 

men så var det kjønnet da.... her kommer der en gutt ;-) så da blir det tre gutter i heimen :-) Så høyt under taket d er det... men det er jo bare koz ;-)

 

 

Kjempe koselig navn du har funnet!!!!

 

Ha en fin dag da....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen :)

 

Jaja, så ble det gutt da me5 ;) Det blir nok kos det og :D

Flott at alt går bra, litt deilig å få positiv beskjed etter ord. ul. Termin 29. feb ja, det kan jo bli artig! Hehe.

 

Jeg er nå i uke 26, og nærmer meg tredje trimester. Flere som har kommentert at jeg har så stor mage (noen som tror jeg snert skal føde, og som blir overraska over at det er 3 mnd igjen), men det er vel normalt at det varierer.

 

Ingen blødninger på snart 4 uker nå, og det er godt. Skal på kontroll 19.10. Har ferie nå, så koser meg på hytta med mannen. Deilig! Her har det kommet snø, men det synes jeg bare er koselig.

 

Ha en fortsatt fin høst :)

 

Snakkes!

Lenke til kommentar

sannelig så fort tiden går...... hver uke som er overstått er ei uke nærmere... men jeg føler tiden flyr..... nå er det masse liv her og det er bare så deiligt..... jeg føler også at jeg er veldig stor allerede..... mn lurer litt på om etter at man har mista om livmoren er litt større i utgangspunktet.....

 

men så lenge en vokser er det vel ett bra tegn.....

 

bra at det er såpass lenge siden blødninger... det er jo litt slitsomt.... og en blir jo litt lettere bekymret...

 

ja det blir veldig greit med gutt.... i mitt nabolag er det gutteboom og bare ett halvt år imellom.... men ikke samme skoleår..... og de to andre syns et var kjekt med enda en "kriger"

 

snakkes

 

 

Lenke til kommentar

Godt å høre det fremdeles går bra med alle sammen :)

Gratulerer så masse med en liten gutt i magen, me5! Jeg gleder meg sånn til å få treffe lillegutten i magen nå! Kun 1 og en halv uke igjen til termin - kan ikke tro det!!

Ønsker alle dere masse lykke til videre i svangerskapet - kjekt å lese alle oppdateringene fra dere underveis :)

Lenke til kommentar

Annonse

så deiligt det må være issi88 å ha komt så langt....:)

 

Men det er utrolig hvor fort tiden går-utrolig nok...... men det er jo klart at hver uke som er over er ett x i boka... men jeg tenker ikke så mye på det.... det er masse liv i lillegutt her og det er så betryggende.... men syns jeg har fått litt vel stor mage litt tidlig..... men vi må vel alltid ha noe å klage over..... men med tanke på at jeg har noen måneder igjen lurer jeg på hvor det ender...... jeg er ikke så høy så jeg har jo vært vært stor med de to andre også.....

 

hva skal gutten hete issi88....

 

Lykke til med fødselen!!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå må vel isi88 ha født :)

 

Jeg har nå 10 uker til termin, og det er masse liv hele dagen. Deilig.

I morgen er det svangerskapskontroll hos jordmor, og 25. nov er det ultralyd for å kontrollere plassering av morkaka. Håper den har flytta seg. Er ikk noe superkeen på keisersnitt. Men må man, så må man.

 

Vi har kjøpt hus da, så skal flytte oppi alt dette også. Det blir godt å få litt større plass. Vi bor på 50kvm nå, med kun ett soverom ;) Flytter innen kommunen da, til en kjedet enebolig på 158kvm! Deilig. Overtakelsesdato 12.12. Gleder oss veldig. Men det er litt styrete i forhold til kjøp og salgsprosesser altså...

 

Også skal jeg jo bare jobbe i 6 uker til, så jeg forbereder overgangen for min arvtager. Rart å tenke på at jeg skal være hjemme så lenge. Føler nå at jeg kommer til å savne jobben min. Men det blir nok annerledes når snuppa kommer :)

 

Spennende 10 uker som står foran meg nå:)

 

Stor klem til alle sammen.

Håper på en oppdatering fra dere også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

god morgen.....

Du nermer deg med stormskritt nå ja..... når var det termindatoen var....??? du må inormere her når det har skjedd....;)

 

Deiligt å komme til litt større plass.... men i denne siste tiden av svangerskapet kan det være bra at en har noe å henge tankene på ellers kan den siste tiden bli slitsom......

 

jeg selv merker med skolegutt for første gang.... er det sannelig mer å henge fingrene i men ukene flyr så ufattelig fort og det er deiligt .... 26 fulgåtte uker her.... så nå starter vi på uke 27..... og masse liv her også!!!!!

 

klems

Lenke til kommentar

Godt å høre at alt er vel med dere jenter - jeg har det også bra, men er litt sliten og lei nå. Jente har blitt til gutt - terminen kommer stadig nærmere. 5.januar er dagen. Gleder meg veldig. Krysser fortsatt fingre og klyper meg i armen. Er litt redd for at noe skal gå galt nå i innspurten men prøver å skyve det fra meg.

 

Vi pusser også opp og gudene må vite om vi blir ferdige, men men.

 

Ønsker dere god helg.

klem

 

Lenke til kommentar

heisann flux.... ja du hadde også termin på nyåret.... jo det er klart det er jo masse som kan skje men nå er det bare å x-e fingrene.... jeg merker jeg oså er nervøs til tider men jeg får gå ofte til JM og så lenge han er så aktiv slapper jeg mer av.....

 

spennende med at det ble gutt hos deg også......;-) har du noen fra før????

 

fortsatt fin søndag;-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Termin 20.01 :)

 

Jeg har også hatt en tanke i det siste om at jenta kanskje kan bli til gutt ;) Men hos meg er det bare en følelse da.

 

Skal på en ul til før termin (20.12) pga var ikke helt fornøyd med konklusjonen på morkakeplasseringa på kontrollen i uke 32.

Da skal jeg spørre om det er mulig å si noe mer om kjønn :) Men har jo ingen fra før, så det spiller ingen rolle. Har bare vent meg til tanken på at det er ei jente, så litt rart blir det om det er gutt nå. Hehe

 

Du er et par uker foran meg du da, Flux. Spennende. Masse lykke til i allefall :) Du må innom i etterkant og oppdatere oss da :)

 

Kommet langt du og me5! ;) Det er bra :) Godt JM følger godt opp da!

Skjønner at tida flyr med barn fra før ja, det er sikkert litt godt også?

 

Vi får forhåpentligvis nøklene til nytt hus i dag, så det blir nok å henge fingra i fremover ja. Med jul og alt som hører med ;)

 

Kos dere videre, så snakkes vi.

 

klem

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært her inne nå!!

 

Nå har jeg født :D har fått verdens nydeligste sønn <3 jeg er såå stolt!

Fødte en uke over termin, den 6 november kom han til verden :) 3740g og 53 cm! :) Kan ikke tro han er 1 mnd allerede, tiden går så altfor fort! masse å glede dere til - kommer til å følge med dere :) !

 

Gratulerer så masse med nytt hus TONEbabe :D så kjekt!

 

klemmer fra meg og lillegutt :)

Lenke til kommentar

Annonse

Gratulerer med gutten isi!

Og gratulerer med snart overstått svangerskap jenter. Jeg gleder meg og håper han holder seg på plass litt til da jeg ikke har tid til å få barn nå før jul, særlig siden nesten ingenting er på stell =)

 

Hvordan er formen deres jenter? Jeg er i ganske god form, begynner å kjenne det, og at det er tungt men skal ikke klage da jeg føler jeg har det ganske greit. Håper dere ikke har det for tungt nå, det er jo tross alt jul og det skal være koselig.

 

God søndagskveld og ønsker dere alle en fin uke.

 

 

Lenke til kommentar

Grattis grattis issi med vel overstått fødsel..... det er jo bare helt fanstastisk.... du må bare nyte det så godt du kan....;)

 

Ja tiden den flyr... jeg har fått begge mine 2 14 dager før så jeg håper jo litt på det denne gangen også..... ;-) og da er det faktisk bare 8 uker igjen.....

formen er bra.... er jo blitt stor men ingen psykisk eller fysiske plager så da kan man ikke klage..... så nå er det bare å vente på juleferien skal komme igang!!!!

 

god jul jenter... klems

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gratulerer Issi!! Så fantastisk :)

 

8 uker går fort me5 (og siden du skrev dette rundt jul er det ennå mindre nå) ;)

 

Flux, du har kanskje født nå eller? :)

 

Jeg har 12 dager til termin, og har flyttet inn i nytt hus, satt opp barnesenga og kommode og vasket tøy og sengetøy osv - det meste er ganske klart :) Begynner å bli veldig spent.

Fikk bekrefta på ul at morkaka ikke lenger er i veien for vaginal fødsel, og det er fremdeles ei lita jente inni der. Hu har liggi "riktig vei" lenge, men kjenner ikke noe voldsomt pressa nedover ennå. Legen jeg hadde på siste ul mente hun ble rundt 3400-3500g ved termin, og at hun så ut til å trives godt i magen. Jeg har ingen hast med å få henne ut, hun kommer når hun er klar. Vi har jo alltids endel småting å fikse i huset, og får gjort mer hvis hu drøyer det litt til:)

Formen min er kjempebra, så det går veldig fint å vente. Har hatt permisjon nå en uke allerede. Tida flyyyr! Masse lykke til videre, jeg sveiper innom stadig og sjekker status, skal melde i fra når det skjer noe her også.

 

Ha en fin start på det nye året!

 

Mange klemmer fra meg

Lenke til kommentar

Der fant jeg forumet, og nei jeg har ikke født. Argh. Skal tilbake på sykehuset i morgen for ny kontroll, var på fredag også, alt ser så langt bra ut med mini men mor er veldig klar for å få han ut. Vil for alt i verden unngå å bli igangsatt. Krysser fingre for at det skal skje i natt, er lov å håpe. Kan være at jeg får noen dager til, siden det foreløpig er fint med mor og barn.

 

Krysser fingre for deg Tone og me5 også .. tenk nå er vi nesten i mål alle sammen =)

Lenke til kommentar

Skjønner deg godt Flux, en blanda følelse det der med at du vil ha ungen ut, men helst at den kommer av seg selv. Håper det skjer noe snart! Ingen tegn til noe her heller, men nå har jeg jo som sagt 11 dager igjen til termin da, så kan jo ikke klage ennå ;)

 

Krysser fingra for deg! :)

Lenke til kommentar

god morgen jenter...

 

ja målstreken er ikke langt unna nå.....;)

 

helt ufattelig hvor fort denne høsten har flydd avsted... var vel egentlig forbrdedt på at det skulle væra mye mer berg og dalbaner etter som ting har vært som de har vært..... men kanskje det er noe i det at kroppen skjønner når noe er feil......

 

men alt det gamle er forlengst glemt og bare en hendelse og en ekstra erfaring til livet.....

 

nå gleder vi oss alle til at lille gutt skal komme til værden og vise hvem han er.....

 

Jeg har jo to gutter fra før og begge to er helt ulike av utseende og være måte - og interesser.... så da er spørsmålet om vi får en 3 person eller om han vil være lik en av de andre;)

 

jeg har jo egentlig 6 ujer igjen.... men har fått begge de andre 14 dager før så jeg håper jo at det er 4 uker som gjelder denne gangen også.....

 

tvi tvi jenter og lykke til med fødselen begge 2

 

klems

Lenke til kommentar

En uke til termin:)

Det blir så spennende dette her.

 

Tenk at det bare er dager igjen, så er jeg endelig mor! Og det etter å ha først blitt gravid i juli 2010, hvis man tar med MA! Det har vært et laaangt svangerskap... Jeg føler jeg har vært gravid siden da i allefall (og har jo nesten det, for de mnd mellom MA og ny graviditet prøvde vi jo hver syklus, så da "levde jeg som gravid")

 

Du har ikke lenge igjen du heller me5!

 

God helg!

Lenke til kommentar

I dag hadde jeg besøk av svigerinna mi, som har vært hos legen og fått indikasjoner på begynnende spontanabort :(

 

Kjenner endel følelser strømmer tilbake, og unner henne ikke det hun muligens skal igjennom. Hun får endelig svar på tirsdag, da skal de se om hcg har steget eller ikke. Men legen hadde sagt at livmora virka for liten i forhold til at hun er 11 uker på vei, og det var endel blod der :(

 

Krysser likevel fingrene og håper på et mirakel. Jeg husker hvor fælt det var å gå å vente...

Lenke til kommentar

go morgen...

ikke noe greit der..... og så vet noe hvilke føleser hun har nå om hvor urettferdig alt er.... men samtidig kjenner jegg nå på det at selv om alt der og da var styrete og vanskelig.... jeg sa jo til mannen at det var siste gang jeg ville prøve om d ikke gikk denne gangen.... men nå sitter vi da her med stor mage og en spratlende krabat som snart skal bli en del av familien.... og plutselig er det som tidligere har skjedd plutselig blitt en erfaring..... og ikke så negativt..... mn jeg tror det er viktig for de som opplever det nå faktisk får lov å være sinna bitter og synes det er urettferdig.....

 

håper for henne at alt er bra.... jeg har ei venninne med blødninger og smerter mn alt var fint på ul....

 

hvordan er formen da???

 

jeg har begynt med noen mase rier..... hadde masse med minste mann her hjemme som ikke førte til noe frem gang.... men jeg jobber litt mer i rett retning:)

Lenke til kommentar

Hun har ikke hatt smerter, og ingen klumper... Så vi håper det fremdeles er noe der. Regner med hun får en ul til uka hvis det ikke kommer mer blødninger. Det er ikke noe moro når man går og venter, men jeg er enig med deg at det blir en erfaring etterhvert når man får det på avstand...

 

Jeg har gått over termin nå og var hos jordmor på termindagen (20.01). Hun kjente inni "der" og sa jeg hadde 2 cm åpning og var moden, så måtte bare vente på rier :)

Hun "strippa" meg, og etter det begynte det å murre litt i magen, pluss at jeg har flydd mer på do etter det. Men thats it.

Jeg har ikke hatt noen kynnere eller maserier eller noe så ble litt overraska over at jeg var så moden...

Har fått time til overtidskontroll fredag, men jordmor trodde ikke jeg gikk så lenge.

 

Vi får se, det skjer når det skjer ;) spennende nå altså

Lenke til kommentar

så spennende..... gleder meg masse på deres vegner å ha kommet så langt;-)..... jeg er jo nå i uke 35 og det er klart at jeg håper jo at det ikke skjer noe før uke 37 pga det er jo bra for babyen å være i magen til da iallefall ..... men så etter det er det jo greit at han ikke drøyer for lenge ;-) begge de andre to er født i uke 38 og jordmor har sagt at muligens min kropp lager ferdig barna til uke 38 og at det er stor sjangs for at det skjer igjen.... men det er jo ingen garantier.....

 

men nå har jeg hatt to kvelder og i natt med masse kynnere og akuratt som begynnende rier..... slik det starter liksom.... så det hadde jo ikke vært feil at det førte til litt åpning..... sist gang hadde jeg en helg med masse og så hen hel dag med vonde kynnere men da JM sjekket var det ingen åpning... det er litt skuffende.... men gutten kom på kvelden alikevel....

 

masse lykke til med fødselen og jeg x er fingrende for venninden din..... og håper det går bra!!!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tirsdag 24.01 kom verdens nydeligste lille frøken til verden :) Lilly Johanna bestemte seg for å dukke opp raskt, og det tok 3,5 timer fra vannet gikk hjemme til hun var født. Første sjekk på Ahus hadde jeg 9 cm åpning, og da rakk vi ikke noe smertestillende. Litt lystgass gjorde susen den siste cm, og etter bare 12 min pressrier var hun ute :) Nå sitter jeg med verdens deiligste lille bylt i armene, allerede en uke gammel <3

 

Hvordan går det med dere andre? :)

 

Stor klem fra meg, som synes det er godt å være ikke-gravid igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...