Gå til innhold

Hei damer - hvordan går det - hva er status?


TONEbabe

Anbefalte innlegg

fortsatt blødninger her....:-( men ikke de store mengdene men også menssmerter så det virker vel ikke lovende men tok en digital test med ukesindikator og den viste det samme som for en uke siden..... men for sikkerhetsskyld var jeg hos legen og fikk tatt hcg prøve... så en må vel ha håpet..... men er trøtt og kvalmen......

 

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Å så glad jeg er for å høre at det har gått veien for deg me5. Tenkte at noe var på gang da du ikke skrev her og nå vet vi hvorfor. Krysser fingre og det som krysses kan for at alt er som det skal med dere begge to. Håper å se deg i første trimester snart. Ikke mist håpet - og kom deg på ultralyd. Få legen til å henvise deg til kk.

 

Klem

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye til alle sammen! Det var jammen mange gode nyheter :) Vi får jobbe på vi som er igjen også :)

 

Krysser fingra for deg - me5!

Sender alle positive tanker og vibber i din retning.

Lenke til kommentar

Jeg takker for alle goe ord.... det varmer....;-)

 

jeg skal ta ny hcg i morgen så da får jeg vel svaret..... jeg både gruer og gleder meg... det er jo bra å få en status hvor en er.... for jeg har enda blødninger..... men det er ikke mye men det er litt grums i det..... noen ganger...... men selv er jeg vel mest negativ på at dette har gått gale... har hatt vondt i magen og rygg.....

 

men så sier testen 3+ trodde jo den snart skulle gått ned til 2-3 eller negativ.... siden jeg ikke er mer enn 6-7 uker da jeg startet blødningene....

 

tvi tvi til dere som prøver og dere som allerede er i lykkelige omstendigheter.....

 

jeg skal oppdatere i morgen...;-)

 

klems

Lenke til kommentar

Hei igjen!!forferdelig skummelt m alt som er/ligner blod eller farge... Har tatt to blodprøver som viste fin stigning heldigvis!!men føler meg ikkje trygg alikavell... Men håper d bra denne gangen-- har ikke lyst å oppleve ma/sa en gang til;( masse lykke til me5.... Håååpper d går bra m oss alle og at dere andre snart kommer etter.. Klem

Lenke til kommentar

ja der jo litt urettferdig... først mister man og når man blir grvid er det masse klatt :-)

 

fikk svarene i dag..... jeg hat fortsatt stigning på hcg.... så jeg må nok bare holde motet oppe selv om jeg merker jeg er bekjumret... regner med jeg får komme til tili ul....

 

håp_84... har du også hatt blødninger.... mye ... eller lenge???

Lenke til kommentar

Annonse

Så bra at det er stigning :) ! Det er jo kjempe positivt! :) Du får komme deg til tidlig UL og se hvordan det står til med den lille :) Jeg skal om akkurat en uke fra idag, gleder meg veldig! Men er også drit nervøs! Klarer ikke å legge fra meg bekymringene om nok en MA før jeg får sett med egne øyne at det er et levende foster inni der :/

 

Igjen masse lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser det er noen dager siden siste oppdatering her nå, håper det fremdeles går bra med dere som har spirer! Jeg har krysset fingre og tær i påsken.

 

Selv er jeg nå inne i ventemodus - har "jobba på" nå for å få det til denne måneden, men IKM er ikke før 6. mai! Virker evig lenge til...

 

Fortsatt lykke til til dere, og fortsatt god påske alle sammen.

Lenke til kommentar

Heisann...

Joda... det ble nok en sa....tror jeg... det var jo lenge snakk om det kunne være graviditet utenfor livmoren.... pga hcg stigningen men at det ikke var noe fosterannlegg eller hjerte å se... men det var vel totalt 6 forskjellige leger og gyn som sjekket meg.... de bestente seg for å ta en utskraping..... og den første hcg prøven jeg har tatt i ettertid har sunket så da tyder det vel på at det ikke var en graviditet uten for livmoren... skal ta ny test på tirsdag......

det var jo kjedelig det ble slik.... men denne gangen har jeg jo vært forbredt i 2 uker.... så det ble ikke noe sjokk i det heletatt.....

 

så jeg har det veldig fint;-) men nå tenker jeg at jeg venter noen måneder til vi prøver igjen..... hadde jo 2 positive tester men som ble negative igjen i ca uke 5... har ikke regnet dem som graviditet engang men legen sa at jeg faktisk har vært gravid gravid 4 ganger på 9 mnd... så jeg tror jeg venter litt nå ;-)

 

issi88..... jeg tror at vi kommer til å ha en uro helt til vi daglig kan kjenne barnet sparke...... for etter en Ma vet en jo for hvor fort ting forandrer seg plutselig.... men masse lykke til på ul!!!!!

 

heisann tonebabe..... bra dere står på ;-)

 

da x jeg fingrene for dere jeg;-)...... men den vente tiden den er sannelig laaaaaang ja... men tvi tvi.....

 

god påske ja

Lenke til kommentar

Kjære me5

Har ikke ord for hvor vondt det er å høre historien din, igjen. Håper du kommer deg til hektene og klarer å nyte sommeren med familien. klem fra meg.

 

Jeg har endelig testet positivt igjen, tre sterke tester i dag, ettermiddagsurin, og jeg er nå trygg på at jeg i alle fall enn så lenge er gravid. er 3+3 i dag så er langt fra trygg men håper det skal gå veien denne gang. Alle gode ting er 3.

Lenke til kommentar

Har ikke ord jeg heller me5, ikke annet enn at det var utrolig triste nyheter... Men du virker sterk, og positiv, så dette årner seg! jeg har trua på det.

 

Gratulerer sååå mye til deg, flux. Det var koselig å lese:)

 

Ha en fin uke, alle sammen.

 

Klem

Lenke til kommentar

flux og TONEbabe : masse takk for omtanke.... :-) jo det er jo klart at det ikke er noen drømme situvasjon dette...... min første MA da hadde jeg mangen ganger sagt til mannen at jeg følte noe ikke var ok og til jormor men alle sa at 3. gangs gravide er litt hystreiske..... og jeg tenkte jo også at det er sånn som bare skjer med andre...... så jeg følte jeg hadde en del tunge dager i den tiden..... men nå har det vært helt anderledes...... har vel også nådd det punktet at jeg har 2 kanon flotte barn fra før og skulle ikke det bli flere er jeg verdens rikeste alikevel ;-) men jeg vil nok tro at hadde det vært 1.mann eller kanskje også på nr. 2 ville det vært anderledes..... og så er det jo noe med det at man vet hva som skjer.... man beholder på en måte kontrollen .... bare det å hvite hva som skulle skje om det ble sånn eller sånn det var liksom helt ok.....

 

Men TONEbabe...... hvordan går det... har du startet testingen????

Lenke til kommentar

Tja, jeg klarte ikke å dy meg, så jeg tok et par EL tester etter "innsats-uka" vår, og den ene var svak strek, den andre dagen etter var positiv (dag 19), så da måtte vi kjøre et par runder til. Hehe. Syklusen min er fremdeles i ulage tydeligvis. Så nå er jeg usikker på hvilken dag IKM egentlig er.

 

Jeg har ikke testa med gravi-test ennå. Tror det er for tidlig.

Men føler ikke det har skjedd noe. Om man kan føle noe sånt... Får bare vente. Har tenkt til å se over helga om det kommer noe mens eller ikke før jeg tester. Hvis jeg klarer det.

Lenke til kommentar

Annonse

Me5 - kjempe leit å høre at det endte i nok en SA :( Vanskelig å komme med trøstende ord i en slik situasjon! Gir deg en god klem og ønsker deg all hell og lykke videre!

 

TONEbabe - du må holde oss oppdatert etter du har testet med graviditetstest :) Håper på positivt resultat selvfølgelig :)

 

- Også en liten oppdatering fra meg! Jeg var på tidlig UL når jeg var 12 uker - og alt så kjempe fint ut! Jeg er så lykkelig og stolt - alt på en gang! Samtidig som jeg ikke helt klarer å slippe taket på at noe gale kan skje :/ Er nå 14 uker uker, og skal på ordinær UL om ca 4 uker, er kjempe spent og nervøs i kroppen! Frykten for at det ikke skal være liv på ultralyden vil nok være der til jeg har fått det overstått!

 

-Mye triste og gode nyheter på en gang her inne! Har bare gode ønsker for alle sammen her inne, og følger spent med på hva som skjer videre!

Lenke til kommentar

Skjønner godt at du blir frustrert :( Har det gått ca 14 dager etter du testet positivt på EL testen nå da? Så lenge mens ikke dukker opp er det vel fremdeles et håp :)

Lenke til kommentar

Håp er ute for denne gang... Mens i full sving - kun 7 dager etter EL. Og lese at det bør gå minst 10 dager for at evt befrukte egg skal feste seg... Bedre lykke neste gang :S

Lenke til kommentar

go morgen....

issi88: ja jeg tenker du har en uro.... det er jo litt sånn når en har opplevd det før.... men statestikken for at det skal gå bra er jo på din side ;-) alt blir nok bedre når du hver dag kan kjenne spark fra det lille nurket!!!

 

TONEbabe : det er så typisk ja.... men det ordner seg snart....... jeg har nå etter det gikk galt sist gang funnet en helt annen ro i kroppen og det er deiligt..... har enda ikke fått mens etter utskrapingen men det gjør liksom ingenting og det er nå faktisk koz når meg og min elskede har "alenestund" istedenfor å mesten måtte ta det på "tvang" det er jo ok om den sitter etter 1.pp men merker at det nå var deiligt å bare slippe taket..... vet ikke hvordan jeg fikk det til... jeg har jo blitt fort gravid men nå skal jeg heller ikke teste meg før jeg sitter kjempe dårlig og alt der der...... så håper jeg at det er en spire som sitter uten at jeg har tenkt så masse over det!!!!!

 

men da sater si på en tidlig vårbaby da 2012 TONEbabe...... hvor i landet er du fra???

Lenke til kommentar

Akershus :)

 

Håper på vårbaby ja. Skal til legen onsdag for å snakke om dette med kort tid mellom el og mens. Har hørt at noen må ha medisiner for å forlenge denne perioden... Men jeg er ikke desperat altså, skal bare forhøre meg...

 

Så fint at du har funnet roen. Jeg merker at jeg er mye mindre stressa jeg også, enn jeg var i starten. Det som skjer, det skjer! Her må man holde hodet høyt og være tålmodig.

Lenke til kommentar

ok...rogaland her....

 

ja jeg har også hørt noe ang. det med tidlig mens og el at man kan få noe for det..... har du hatt det sånn hele tiden eller er det bare denne mnd?? på hvilken dag har du el??? jeg merket etter min første utskraping at el var først på dag 18-19 for så å komme ned på dag 15 til slutt.....

 

ja alle snakker om det å la være å tenke på det...men det er sannelig ikke lett....men jeg har egentlig komt dit at jeg har 2 barn så dette blir bare en bonus om dette kommer en til;-) hvordan ar det med deg har du noen fra før???

Lenke til kommentar

Min første graviditet i det hele tatt endte med MA :( ikke vært gravid før eller siden.

 

Jeg målte ikke EL før jeg ble gravid, så vet ikke om det alltid har vært sånn, men jeg har målt 2 ganger nå, og har fått el på dag 20 og dag 19, også mens dag 28... Så det er i allefall 2 mnd. Men får se hvordan neste mnd blir også, og får høre hva legen sier. Hvis hu kan noe om dette da.

 

Har hørt at det kan korrigeres med hormoner eller b-vitaminer.

Lenke til kommentar

jeg tror nok det er enda verre når man ikke har noen fra før.... og sikker enda vanskeligere å være tolmodig..... men jeg hadde nok også snakket med legen ang. det for det kan jo være små ting som kan være med å hjelpe!!!! jeg håper for din del at du har en lege som kan litt om dette... og ikke minst som gidder å engasjere seg......

 

ha en fin dag da!

Lenke til kommentar

Er det mulig?????

 

Jeg fikk en positiv test i dag!!! Blødningen som starta i helga var så annerledes enn mens pleier å være, og ga seg etter 2,5 dager... Også tenkte jeg at jeg skulle sjekke for sikkerthetssklyd før jeg dro til legen i dag, også er den positiv!?! :) Jeg er så redd og glad og skjelven...

 

Men er det mulig? Eller er det et dårlig tegn å starte med Blødning? Jeg er helt forfjamset og overrasket.

Lenke til kommentar

Jeg har nå vært hos legen og tatt hcg. Skal tilbake i morgen for å ta ny. Får svar på mandag om det er stigning.

 

Har nå kontinuerlig murringer i magen, men ikke blod siden mandag. Veeeldig spent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...