Gå til innhold

Hei damer - hvordan går det - hva er status?


TONEbabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så godt å høre at det var stigning, TONEbabe :D Du må holde oss oppdatert etter du har vært på tidli ultralyd :) Det kan jo være du har morkaken over åpningen, det er en grunn til små blødninger / spotting tidlig i svangerskapet :)

 

Jeg er nå 18 uker! Tiden bare flyr avgårde!! Kjenner boblinger, garantert liv fra den lille i magen :) Både jeg og samboer har fått kjenne det svakt utenpå magen :)

 

Masse masse lykke til alle sammen :D :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det gikk som en drøm :)

Vi fikk se ei lita reke på ca 2 cm, med bankende hjerte!

Det var helt fantastisk. Beveget på seg flere ganger, og så helt fin ut :)

Beregnet at jeg er ca 8 1/2 uke - med termin rundt 24-25-26 januar :)

 

Det var så deilig!! Skal på ny ul rundt uke 12 (privat) bare for gøy :)

Lenke til kommentar

heisann...

knall bra... det må være deiligt...!!!!!!

hvordan er formen ellers da???

 

på ultralyden var det den samme terminen du selv regnet med???

 

mangen klemmer til deg ;-)

Lenke til kommentar

Annonse

Formen er fin, jeg er litt kvalm noen dager, men har dager uten kvalme også, så det er godt. Ellers sover jeg stort sett litt på ettermiddagen, og legger meg noe tidligere enn vanlig.

 

Min termin var regnet til å være 22.01. På ul mente han 27.01, men han sa målingen ikke var nøyaktig. Dermed ble vi enig om noe i mellom der, altså 24-25 januar.

 

Nå bare håper jeg det fortsetter å gå bra, kjenner jeg begynner å slappe mer av, men skuldrene er ikke heeeelt senket. Det er fremdeles tidlig. Men sjansene er i allefall større :)

Lenke til kommentar

Gratulerer så masse :D Må ha vært veldig kjekt for deg å se den lille skapningen på 2 cm!! :D Begynner vel å bli litt mer virkelig nå? :) Jeg var på en tidlig ultralyd i uke 12 - det er virkelig til å anbefale! Fikk fine bilder, og man kan se alt, både hender, fingrer føtter og tær :) Men jeg var også veldig bekymret og engstelig hele veien frem til ordinær ultralyd og frem til jeg kjente spark :/ man klarer liksom ikke helt å slippe taket på at det KAN gå gale en gang til :/

 

Nå er jeg faktisk over halvveis, kan ikke tro tiden har gått så fort! 21 uker på vei :) Og jeg kjenner spark hver eneste dag - er en skikkelig aktiv liten gutt :)

Lenke til kommentar

isi88: du har sannelig komt så lang allerede... tiden flyr:-) men det må hjelpe litt på å kjenne den lille sparke hver dag...... og da er det jo mye som skal til for at det iike går veien ;-) masse lykke til med gutten

 

TONEbabe ; når du var på ul tok du innvendig eller utvendig ul???? har du hatt flere av de blødningene eller var det bare da du ventet mens???

 

med meg går det også veldig bra!!!!! Positiv test ....men jeg har jo hatt mangen av dem....så jeg må komme meg til uke 7 før jeg i det hele lar det synke inn at det kan være mulig.... men denne ganger er det akuratt som jeg er litt uggen og det er jo positivt,.... jeg er jo ikke mer enn 4+2 men jeg x fingrene.... har jo egentlig sagt vi skulle vente så dette var ikke forventet i det heletatt.

:-)

Lenke til kommentar

Isi88:

Takk, det var flott å se den lille reka ja:)

 

Egentlig kjennes det ikke så virkelig, jeg tror ikke det har gått opp for meg hva som egentlig skal skje. Jeg er feks ikke noe interessert i se på babytøy, som alle venninnene mine gjerne vil gjøre sammen med meg... Jeg bare går der, mens de drar fram det ene etter det andre og synes alt er så søtt.

 

Skuldrene er ikke helt senka heller. Og jeg gleder meg ikke like mye nå som jeg gjorde sist. Men jeg er nervøs for at det skal være noe feil osv til stadighet, og jeg vet at det er dette jeg vil. Tror bare jeg trenger litt mere tid.

 

Jeg skal på ul igjen 11+1 (pga sommerferie på klinikken ble det ikke uke 12) Det gleder jeg meg til, for da får man se litt mer.

 

Er du halvveis allerede? wow, det har gått fort! Deilig å kunne kjenne spark da. Har du vært i fin form i 2. trimester eller? Kos med en liten gutt da! :)

 

me5:

Nå ble jeg glad :) Jeg håper virkelig det går bra for deg denne gangen, og når du sier det var litt overraskende tenker jeg at da går det veien. Det er jo det alle sier; at de ble gravide når de ikke ventet det;)

 

Jeg hadde ul på 17.06 (da var jeg 8+2 i følge gyn, men tror ikke det kan stemme, så tipper 8+5).

 

Skal på ny ul 05.07 (da er jeg rundt 11-12 uker) så får vi se hva han sier om termin. Det er privat nå da. De har veldig bra utstyr, og kjører 3d bilder tidlig. Så det blir spennende å se.

 

Lykke til videre begge to! Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Utvendig ul i dag, fantastiske nyheter :) alt sto bra til, og krabaten så ut til å utvikle seg helt normalt :) Det var veldig moro å se! Nå skal jeg slappe av å nyte det. Har gått "public" i dag også.

 

11+4 med termin 20. januar:)

 

God sommer, nå tar jeg 3 ukers ferie med herlig følelse.

 

Håper det står bra til med dere og. Klem

Lenke til kommentar

heisann TONEbabe....så fantastiske nyheter..... kose deg masse i ferien og bare nyte det...... står bra til her også på søndag runder jeg 7 uker.... og er kjempe dårlig så jeg begynner å bli litt opptimist....;-) selv om jeg er realist også.... skal bestille ul i dag.... min gyn tar ferie nå mn skulle komme en dag midt i ferien og ta slike som meg .... så siden spiren fortsatt sitter hadde det vært greit om ett par uker å se om alt er ok....

 

kose deg med sol og sommer da...

Lenke til kommentar

Annonse

Så godt å høre :) Skjønner godt at du skal ha en ul for å sjekke ja. Jeg har jo hatt to stk, den siste ble også satt opp ekstra selvom Gyn egentlig hadde ferie ;) Godt å bli fuglt opp! :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei me5!

Hvordan går det med deg??

Jeg har nå gått 13+5, og er i andre trimester! :)

Har fått innkallelse til ordinær ul 18.08. Spennende!

 

Håper det går bra med deg, og alle andre hvis det fremdeles er noen som stikker innom her(?) Tussimamma, isi88, flux osv :)

 

Sommerklem

Lenke til kommentar

Hei hei

her går det også fremover. Skal til lege i morgen da er jeg vel 15+4 eller 16+2 alt etter som hvilken termin jeg regner på. Formen er fin men begynner å kjenne det i rygg og bekken. Alt for tidlig spør du meg. Må vel komme meg igang med yogatrening igjen. Har ikke trent siden aborten.

 

Ellers har vi solgt leilighet og kjøpt hus så nå blir det pakking og flytting i nærmeste fremtid. Gledegruer meg.

 

Godt å høre at det går bra med deg Tone og så håper jeg det går med me5 også og alle andre.

Lenke til kommentar

heisann....

så bra flux at det går veien!!!!! Nå begynner du vel snart å kjenne liv... helt fantastisk ;-)

 

Tonebabe: så utrolig fort tiden går.... 2.trimester på deg... det var nok denne spiren som skulle sitte ;-)

 

for meg går det også bra!!! er ganske dårlig, men det ser jeg bare på som positivt... skal på min første ul i morgen.... og har veldig blandende følelser- føler liksom at jeg ikke har noe å uroe meg for ... men alikevel blir det skummelt ;-) jeg er jo i dag 8+2 .... har jo lest i det siste at det er uke 8 som er den magiske ukene om du passerer den med en spire med bankende hjerte- er sjangsen liten for at det skal gå gale.... men første gang var det jo i uke 10 fosteret døde ... så det er jo mulig...;-) men det er jo noe med å ikke ta sorgene på forskudd.... jeg syns faktisk disse ukene har gått fort....

 

skal oppdatere i morgen hvordan det gikk....

Lenke til kommentar

Etter en Sa i Juni fikk jeg mensen 15 juli og er klar for å prøve igjen når jeg har El rundt 26-30 juli..

 

Er fortsatt tungt men samtidig vil jeg prøve og heller tenke framover siden jeg blir gal av å sitte å deppe..

Lenke til kommentar

Åååh!! Så herlig me5!! Nå ble jeg virkelig glad på dine vegne :) fantastiske nyheter :) Må ha vært utrolig deilig å se.

 

Siljeejlis: uff, kjedelig å oppleve sa. Vi er jo en liten gjeng på denne tråden som har vært i samme situasjon, og forstår godt tomheten som følger noe sånt. Det tar tid å komme seg videre, men det årner seg til slutt for de fleste. Tror alle sammen har blitt gravide igjen nå faktisk, av de som starta å skravle her i høst! :) ikke en god nok trøst for deg nå, men kanskje noen ord som gir håp.

 

Det er lov å deppe, selvom man blir litt gal av det og... Masse lykke til med prøvingen, håper spira sitter neste gang!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei igjen ;)

 

Nå er jeg halvveis! Det er rart å tenke på.

På mange måter har tida gått fort, men når jeg ser tilbake på det vi har skrevet disse siste månedene synes jeg samtidig det har gått sakte... Føler det er mye lenger enn 10 uker siden jeg var så bekymra...

 

Jeg vet ikke om jeg sa det, men vi skal få ei lita jente :) Termin ble fastsatt til 20. januar, men jeg hadde morkaka foran "utgangen" så jeg må tilbake på ny ultralyd i slutten av november for å kontrollere om den har flytta seg.

 

Hvordan går det med deg me5??

Lenke til kommentar

Så flott du har komt halv veis-kjempe!!!

 

Så kjekt med jente baby.... og tiden frem mot jul pleier jo stortsett å gå fort så jeg tenker tiden fremover kommer til å rase avste... og når julen er over da er det bare å begynne å forbrede seg.... ;-) lese alle fødselshistorier osv. få litt flere nerver;-)

 

Med meg går det også fint.... er 15 fullgåtte uker i morgen.... jeg syns tiden har gått ganske fort til tross for at det mestet har blitt ett år som "gravid"... men jeg er vel litt innstilt på at vi må ta det som kommer så jeg har jo senket skuldrene betraktelig.... var på ul også i uke 12 og fikk da sett et lite levende menneske som lå å hikket ;-) i går mener og tror jeg at jeg kjente liv også..... og det blir deiligt når vi kommer så langt.... Min gyn er også kjempe grei han har jo sagt at er jeg bekymret då ringer jeg bare så kan jeg komme inn til ul.... og samme med JM så det er litt bra når de skjønner at en er bekymret!!!!

 

jeg har jo termin 28 feb. men har fått de to andre 2 uker før mn vet ikke om det er lurt å håpe at d skjer igjen;-)

Lenke til kommentar

Hei hei

Flott å høre at det går bra med dere, jeg har nå kommet til 23+0 så det går fremover her også. Jente jeg også Tone.

Magen vokser og det sparkes livlig her dag og natt. Kan vel bare konstatere at det endelig ser ut til å gå veien for oss alle sammen. Krysser fingre for det.

 

 

Lenke til kommentar

Etter en SA i april, er jeg nå gravid igjen.......

I dag er jeg 9+4.....

Frykten kommer å tar meg innimellom, er kjemperedd for å miste igjen.

Tenker konstant på dette, får liksom ikke fred.........

Selv om jeg forsøker veldig tappert, og ikke tenke så mye. For det er vel ikke bra det eller.

Legen min søkte meg til tidlig ultralyd, men den får jeg ikke føre rundt uke 12. Skal jeg ha tidligere ultralyd må jeg gå privat, og det koster jo 1000,- sånn ca.....

 

Godt å se at det går bra for noen her, håper inderlig det skjer med meg også.........

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar

Hei igjen alle her inne :) !

Merker det er leeenge siden jeg har vært her inne nå! Masse gode nyheter blant de jeg har fulgt lenge :)

me5; særlig masse gratulasjoner til deg og et endelig vellykket resultat :D Det har du virkelig fortjent etter all prøving og alt du har vært igjennom! Du begynner vel å nærme deg ordinær ultralyd også da? :) Skal dere vite kjønnet? :)

 

TONEbabe og flux; Gratulerer så masse med jenter på vei - kommer til å bli en utrolig fin tid i vente :) Ellers har dere ingen plager håper jeg? :) Hvordan har det gått hittil?

 

For min egendel har svangerskapet gått veldig fort til nå, ingen store plager, så kan absolutt ikke klage :) Alt er bare velstående, og jeg er super fornøyd med en gutt i vente :-D Er litt over 33 uker på vei nå, kan ikke tro tiden har gått så fort!! Altfor liten tid igjen synes jeg, gruer meg til fødsel og alt som har med den å gjøre :/ huff huff!

 

Ellers lykke til alle sammen <3 Håper å høre oppdateringer fra dere snarest :) Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...