Gå til innhold

Hei damer - hvordan går det - hva er status?


TONEbabe

Anbefalte innlegg

TONEbabe..... juhu.... så fantastisk!!!!!! x er alt jeg kan for at dette går din vei;-) Jeg ville jo trodd om det var en sen mens eller en så tidlig sa at blødningene hadde fortsatt.... da jegf fikk en blødning i uke 5 ble testen negativ ( digital) samme dag som blødningene startet... men hadde positiv strimmel..... !!!!

 

TVI TVI for deg ;-)

 

venter i spenning å høre....;-)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hcg var 43 i går, og det er innenfor normalen i forhold til tidlig graviditet i allefall. Så får tiden vise om den har steget i morra. Får svar på mandag! Leeeenge å vente!!

 

Ikke noe mer blod foreløpig, men noe farget utflod (litt gulaktig) - håper dette går veien!

Lenke til kommentar

a det håper jeg også.... skulle jo egentlig tro at om det ikke var bra at det bare hadde vært en vanlig mens og at du ikke hadde ant noen ting.... det kan vel heller virke som om kroppen ikke har skjønt at den er gravid og har begynt på en mens... leste en gang at i uke 4 og uke 8 var veldig vanlige blødningsuker fordi det er da kroppen tror en skal ha en mens.... ;-) bare håpe at kropprn di er litt treg i oppfattelsen!!!!!

Lenke til kommentar

;-)

du må jo også huske at alle statestikker er på din side....... selv om det her inne kan vike som om mangen mister flere ganger.. men det er jo ofte slik at det verste oftes kommer mest frem.... så jeg kan bare tenke på alle dem som har hatt en sa/ma muligens ikke er her inne å melder seg ;-)

 

når blir det termn for deg da????

 

Jeg har fått el.... skal ikke teste nå hadde jeg bestemt men fikk litt sånne el smerter... og etter utskrapingen har jeg ikke hatt en eneste blødning... så jeg syns det var ok å sjekke om det var el slik at det ikke var noe annet... da er det å håpe at mensen også kommer og at kroppen kommer i rute igjen.... men denne gangen skal jeg ikke prøve noe aktivt på de "rette" dagene jeg vil heller at kroppen skal få hvile seg noen mnd nå så tror jeg det er bedre sjangs for at spiren sitter ;-)

 

spennende med deg på mandag.......det er typisk at det kommer ei helg i mellom;-)

Lenke til kommentar

Termin blir 22. jan hvis -hvis!- det går veien :)

Superspent altså! Men er så redd. Tør ikke tro, bare håpe...

 

Skjønner du vil vente litt, kroppen trenger kanskje mer tid enn hjernen;) Men du har jo fått to før - så skulle ikke være noe grunn til at det ikke skulle gå igjen ;)

 

Lenke til kommentar

Annonse

go morgen....

Ja så da blir 2012 på deg ja.... men det er jo veldig ok med tidlig på året da....... Det er klart at det kan være lurt å ha ting i bakhodet at ting kan gå galt... men av mine erfaringer merker jeg at det blir helt andre perspektiv når man har mistet en gang..... alle sier jo at man er forbredt på at man kan miste men når faktisk situvasjonen er der tror jeg ikke at noen faktisk er mentalt forbredt...... man sier det men det skjer liksom ikke oss... derfor føler jeg at denne 2. gangen ble helt anerledes for nå var jeg forbredt at det kunne skje og alt ble på en annen måte....

 

MEN......det er jo ikke sånne tanker DU skal ha .... nå må du nyte at spiren og håpe at den sitter 100 % det er jo det som er mest sannsynlig tror jeg....

Lenke til kommentar

Ja, blir 2012 ja. Hele familien er sein desember/tidlig januar bursdagsbarn, så sånn sett er det typisk med januar, men det gir jeg så blaffen i nå...! Hehe

 

Jeg er ikke trygg i det hele tatt. Jeg er nervøs hver gang jeg må på do, og jeg kjenner etter hele tiden om puppa er ømme. Uff. Håper det roer seg etter i morra, hvis jeg får svar om at det var stigning i hcg! Blir nerverpirrende å ringe til legen kl 09!

 

Jeg tror nok også jeg vil reagere annerledes om det skulle gå dårlig igjen. Jeg ser ting fra en annen vinkel nå.

 

Må prøve å tenke positivt, som du sier. Prøve å slappe av:)

Oppdaterer i morgen ;)

 

God natt!

Lenke til kommentar

Kjære tonebabe

håper alt er bra med deg og den lille. Krysser fingre for deg i dag.

Jeg har også vært hos legen i dag, 6+2, crl 7mm og hjerteaktivitet så om det fortsatt er liv om halvannnen uke skal vi skrive helsekort og ta alle prøvene osv. spennende.

 

<3

Lenke til kommentar

Så flott da, flux!! Det er jo kjempenyheter:)

 

Jeg hadde stigning i hcg! *Lykke*

Fra 43 til 112 på 2 dager.

 

Så nå har legen min sendt henvisning til tidlig ul, og jeg må bare vente på innkalling. Termin 16. jan i følge legen, men tror den er en uke seinere selv pga sen el. Håååååper dette går veien!!!!

Klarer fremdeles ikke å slappe av, er feks nervøs når jeg skal på do... Håper det blir bedre etterhvert. Er i allefall glad :)

 

Håper alle har hatt en god 17. mai! God natta

Lenke til kommentar

go morgen....

SÅ BRA!!!!!!.....

jeg har vært innom mangen ganger å sjekket ... begynte å bli nervøsen for at det var negativ ... men dette var jo veldig lovene ... nå må du bare slappe av å prøve å kose deg så godt du kan.....

 

ha en fin dag...

Lenke til kommentar

Annonse

Takk, begge to:)

 

Tok en ny CB ukesindikator i dag, og i følge den hadde hcg økt siden sist, for den viste at jeg var en uke lenger nå enn sist :) Så det skjer fortsatt ting her :)

 

Jeg har vært i så rart humør de siste dagene. Jeg lovte megselv sa jeg mista sist at 'når jeg blir gravid igjen skal jeg ikke si noe før etter 12 uker og påvist hjerteaktivitet' - men det ble ikke slik. Jeg tror det er terapi for meg å snakke. Har fortalt det hjemme og på jobb + nærmeste venner. Kjenner det er godt å få den støtten jeg gjør nå :) Også er jeg ikke en person som kan gå rundt å vente på en sa/MA. Og denne gangen føler jeg meg litt mer gravid enn sist.

 

Venter i spenning på innkalling til tidlig ul. Blir vel om ca 2 uker. Men liker ikke at det er sånn vaginal greie. Ubehagelig.

 

Nå håper jeg det går flott for deg flux, og at du me5 får brukt tiden til å koble av, så blir det bra tenker jeg :) Ha en god helg, når den kommer. Klem

 

 

Lenke til kommentar

hei hei

godt å høre at det går fremover. Ultralyden er ikke noe å bekymre seg for, skal du ha den på sykehuset? Eneste jeg reagerte på når jeg var på sykehuset var at speculum eller hva det heter var så veldig kaldt. Og at de tredde på en kondom på sonden.. litt merkelig. Gynekologen min bruker plasthansker og det gjør det litt mindre seksuelt.

 

Ellers har jeg også sagt det til mange, forrige gang visste ingen det, nå har jeg sagt det til mamma, pappa, steforeldre, svigerforeldre, søsken, og sikkert 4-5 venninner også. Shame on me, men jeg tenker at hvorfor ikke, går det galt så går det galt og så vet de hvorfor og kanskje kan føle litt mer på sorgen min.

 

Utover det er jeg i super form sammenlignet med forrige gang. Da lå jeg og trodde jeg skulle dø på denne tiden fordi jeg var så dårlig, mens nå har jeg humør og energi og klarer masse, er nesten ikke uvel i det hele tatt og det tar jeg som et positivt tegn.

 

Krysser fingre for deg, og for me5 også :-) og alle dere andre!

 

Go' helg <3

 

Lenke til kommentar

Hvordan går det Tone? har det skjedd noe mer? og har du snakket med legen? Du skulle snart til ul ikke sant? Krysser fingrene for at dette går bra, men skjønner veldig at du er bekymret.

Lenke til kommentar

Har spotta brunt i dag, ikke mengder men det er stort sett noe der hver gang jeg er på do. Skal til legen i morra kl 10.40. Fikk avslag på søknaden om tidlig ul fra sykehuset.. Men får se nå da, siden jeg har hatt dette greiene i dag...

 

Ingen smerter, fremdeles øm i puppa - klamrer meg til håpet!

Lenke til kommentar

Jeg vil be deg om å få fastlegen til å skrive en henvisning til privatpraktiserende gynekolog, og be han fortelle om hvem som har løyve eller avtale med det offentlige. Jeg går hos en slik en og jeg får ultralyd "på timen" og jeg betaler ikke noe for det heller. Det kan være du må betale litt i egenandel men det er uansett mye mindre enn hva det vil koste å dra på egenhånd.

 

Det går sikkert bra, du har jo spottet tidligere i svangerskapet også men det er så vondt å gå rundt å være redd. Krysser fingrene for at du får time og at alt står bra til der inne.

Lenke til kommentar

Jeg har vært hos legen nå. Er egentlig ganske fornøyd med legen min :)

Fikk tatt hcg, skal ta ny fredag, og hu skulle ringe meg når svaret kom (kanskje fredag ettermiddag eller mandag).

 

Hvis stigningen er normalt fin skal jeg slappe av og vente på ul på sykehuset (jeg var satt på venteliste og skulle få plass innen en mnd). Hvis prøven ikke er fin skal jeg på ul med en gang, for å se.

 

Kjenner meg litt beroliget. Hu mente jeg ikke skulle bekymre meg. For det var sjelden at det skjedde to ganger på rad. Håper!!

Lenke til kommentar

heisann TONEbabe.... jeg hadde ikke fått med meg dette med at du har spottet... det er jo kjempe kjedelig-iallefall når en i utgangspunktet er litt urolig..... men det er vel størst sjangse for at dette går bra..... da det gikk galt for meg hadde jeg også spotting i starten.... men den var liksom ikke brun.... den var faktisk mer gråaktig..... men brunlig da er det nok etterdønning fra blødningene du har hatt..... x fingrene for deg...

 

men jeg syns det er litt rart at du ikke får ul..... men det er vel litt forskjell på hvor lang listene er.... men min gyn sa at hcg prøver ikke alltid er 100% nøyaktige....noe med at det fort kunne bli gjort noen feil på lab ( har også lest dette ) og at hcg stigningen kan varie veldig fra person til person...... min hcg prøve var jo tilfredstillende.... men lav i forrhold til listene....men det var på ul med 5 dagers mellomrom at de kunne se at utviklingen ikke var bra.... til tross for at hcg fortsatt var stigende.....

 

så du kan jo "mase " litt ekstra......så må de vel gi deg en ul ;-)

 

 

ellers hvordan er formen????

 

jeg har komt i gang med mens nå..... men kommer ikke til å teste etter el..... tenker vi venter ett par mnd til ;-)

Lenke til kommentar

Heisann :)

 

Jeg har slått meg til ro med at jeg venter til fredag og får resultater på hcg, også tar det derfra. Jeg får jo ikke gjort noe fra eller til uansett. Føler meg mer forberedt nå, på at det kan gå dårlig. Dessuten mente legen at det var maks 1 mnd å vente på ul, og det har gått en uke allerede, så er jo ikke så lenge å vente. Også skal jeg ta hcg tester jevnt frem til jeg får ul.

 

Formen er fin, det er det som kanskje er det mest skumle. Jeg skulle gjerne vært kjempekvalm og supertrøtt, så jeg visste alt var greit...

Men legen sa også at det er vanligst å bli kvalm fra uke 7, og jeg er 5+6 i dag i følge el-termin... Så det er jo ennå tidlig.

 

Jeg tusser mye, har ømme pupper og får blodtrykksfall når jeg reiser meg. I tillegg kjenner jeg hele tiden er rar følelse i magen, og det har jeg gjort siden forventet mensdag... Så tar de gode tegns jeg kan:)

 

Så bra syklusen din er i gang igjen, me5! Tor du gjør lurt av å ikke teste. Bare slappe av et par mnd. Det er nok sunt.

 

Ha en god dag! :)

Lenke til kommentar

Så godt å høre. Jeg har heller nesten ingen symptomer, og forrige gang var jeg dritdårlig (7+5) i dag. Har ømme pupper og er litt trøtt, og blir litt kvalm når jeg tenker på makrell i tomat eller når jeg pusser tennene og børster tunga men ellers er jeg i super form. Skremmende.

 

Skal til legen i dag, om alt er bra får jeg helsekort osv. Er så nervøs at jeg nesten ikke klarer å sitte i ro på stolen. Gruer meg og gleder meg veldig. En ting som er helt sikkert er at det føles fullstendig forskjellig. Ingenting kunne tipset meg om at jeg var gravid nå, bortsett fra den veldig oppblåste magen som gjør at jeg ser ut til å være minst 5 mnd på vei =) Takke seg til empireliv i år ja.

 

me5: godt å høre at ting går bra med deg også, nyt sommeren og ta det andre når det føles riktig.

Lenke til kommentar

Æsj, legen har ikke ringt i eermiddag... vente til mandag :(

 

Hcg fra onsdag var 6300, og det er i allefall normalt.

Spørmålet er bare om stigningen fortsetter nå etter spottingen.

Krysser fingra! :)

 

God helg.

Lenke til kommentar

...og 10 min etter at jeg postet innlegget over ringte legen!

 

Normal stigning i hcg fra onsdag til i dag :) HURRA!

Legen mente dette ser lovende ut. Nå skal jeg kose meg i helga, og prøve å slappe av. Så håper jeg UL kommer ganske raskt (får i allefall innen 19.06)

 

GOOOD helg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...