Gå til innhold

Støtter du saken til Kari Ann Volden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du bryter norsk lov så må du også ta konsekvensene av de når du blir avslørt.

Tragisk sak dette, men hun må også skjønne at når hun ikke følger loven så kan hun ikke forvente annet.

Staten kan ikke utøve skjønn heller, for da vil alle andre lovbrytere forvente samme så nei jeg støtter ikke hennes sak.

Skrevet

Hvem skulle hatt barna mens hun ventet på å adoptere de? Flere bruker opp til 8 år i kø.

La nå en stakkars mamma få meg seg barna hjem.

Skrevet

Derfor burde hun jo ikke forsøkt seg på ulovlig adopsjon i første omgang kanskje? Hun har jo ødelagt for uskyldige barn. Dette er kun hennes ansvar.

Skrevet

Dama har ikke brutt norsk lov. Norsk lov gjelder i - surprise - Norge, den.

Skrevet

Hva mener dere hun skal gjøre da??

- Reise fra barna i India?

- La andre adoptere dem?

- Bli i India selv sammen med barna??

Jeg skjønner at dere er opptatt av at hun har brutt loven og at det hun gjorde var galt.

Men nå er nå barna her!!!

GJort er gjort!

Hva skal skje med dem videre??????

Dere er jo mødre...KJenner dere det ikke litt en gang????

Skrevet

Hun har ikke brutt loven.

Det er faktisk ikke sånn at man bare kan ta med seg barn man vil ha inn til dette landet.

I pinsipielle saker som kan skape presedens må man være rasjonelle, ikke følelsesmessige.

Det er klart dette er en tragisk sak, rett og slett fordi Volden har opptrådt uryddig og dumt.

Skrevet

Jeg blir svært lei meg over hvor harde noen folk her er mot henne. Kari Ann er like glad i ungene sine som dere er i deres barn.

Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at volden ikke var klar over regelverket til Norge i forhold til surrogat og at hun trodde at hun kunne overprøve det ja det for stå på hennes kappe.

Personlig har jeg ingenting i mot surrogat og har ikke i utgangspunktet noe i mot at hun skal ha de inn i landet, men jeg ser at om hun får de inn i landet til tross for at hun har gått i mot regelverket så vil en måtte åpne dører for andre og dermed får vi en strøm av slike saker.

Det er tragisk at det er blitt som det er blitt, men volden burde faktisk visst bedre.

Skrevet

Jeg synes dette er veldig vanskelig.

I bunn og grunn handler dette om reglene for å ha rett på norsk statsborgerskap, ikke om for eller imot surrogati. I og med at surrogati er ulovlig i Norge, og at både egg og sæd er donert, finnes det ingen åpning for å gi disse barna norsk statsborgerskap. I prinsippet kunne hun like gjerne ha funnet seg to foreldreløse indiske barn på et barnehjem (bortsett fra at disse da ville vært indiske statsborgere), og forsøkt å søke om norsk statsborgerskap til dem. Følelsesmessig er saken en annen, men følelser har ingen del i hvem som har rett på norsk pass.

Barna faller jo mellom alle stoler. Norge sier de er indiske, India sier de er norske. Hun har gjort en *slett* jobb med å sette seg inn i regelverket på forhånd. Enten det, eller så har hun visst om problemet, men satset på at det ordnet seg.

Likevel håper jeg at barna kan få komme til Norge, på et eller annet vis - for deres egen skyld, ikke for hennes skyld. De har jo ikke *noe* i India. Men hvordan dette skal skje på lovlig vis, og uten å skape presedens, det aner jeg ikke.

Skrevet

Jeg støtter ikke hennes sak, men barnas.

Skrevet

Hvis barna ikke er er Norske i følge norsk lov, da må det vel kunne gå ann å la Kari Ann Volden få lov å adoptere barna....

Jeg håper det vil finnes en løsning for den lille familien på 3

Skrevet

Ok, så hun har ikke brutt norsk lov. Men hun har heller ikke oppfylt norske vilkårene for å være barnas mor, enten ved å føde eller adoptere dem. Følgelig ingen norsk statsborgerskap for barna og de kommer ikke hit. End of story.

Skrevet

Hun har søkt om å få adoptere banra, men fått avslag - 2 ganger!

Skrevet

Jeg håper det finnes en løsning for barna, men ikke den "lille familie på 3" som du kaller det. Hilsen en som har søster som venter på adoptivbarn i 4 år allerede. Får Volden dette til kjenner jeg flere som vurderer samme ting med en gang (de følger nøye med!)

Skrevet

Jeg mener faktisk at man må la nåde gå for rett i denne saken, og det kommer nok også til å skje.

At en facebookside skal ha betydning i denne saken tviler jeg sterk på.

Skrevet

Bare fordi det er mange mennesker som venter på et adopsjonsbarn, betyr det at andre ikke skal bruke surrogat? Din søster kunne valgt å bruke egg donor eller surrogatmor hun også men hun valgte å gå adopsjonsveien.

Hva så om de endrer loven og flere bruker surrogat? Er det så ille?

Skrevet

Er helt enig, en Facebook side vil nok ikke hjelpe stort, men det binder hennes støttespillere sammen og det gir henne moralsk støtte, Man kan signere underskriftskampanjen som blir sendt til politikerne. Ellers tror jeg at hun trenger mye media-hjelp.

Skrevet

Jeg støtter ikke henne men jeg støtter barna. Barna bør komme til Norge, enten med henne eller til en annen familie. De har ingen fremtid i India, med mindre indiske myndigheter ombestemmer seg og gir de statsborgerskap.

Skrevet

Det håper jeg ikke som skjer. Nåde for rett? Hvorfor nåde, hun kjente meget godt til regelverket (er jo grunnen at hun løy og sa det var hennes egg, hun sa ikke sannheten før dna-test ble krevd) og det skal ikke lønnes.

Skrevet

La familien komme hjem.

Hvilken rett har vi til å dømme?

Skrevet

Dømme?

Her er det spørsmål om man skal tillate innføring av barn uten norsk tilknytning, sånn helt uten videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...