Gå til innhold

Støtter du saken til Kari Ann Volden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kari Ann Volden har ved hjelp av indisk surugatmor og eggdonor blitt mor til tvillinggutter, men hun får ikke ta med barna hjem til Norge. Grunnen er at suragati er ulovlig i Norge.

Volden er nå i en håpløs situasjon. Vil du støtte hennes sak? Gå på underskrifskampanjen:

http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=3022

Meld deg også gjerne inn i støtte gruppen på facebook.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Volden har brutt Norsk lov, og løyet for myndighetene.....

Synd på barna, men det er jaggu mange andre barn i verden jeg brenner mer for... Sorry, men hun kan jo bosette seg der hun er om hun bryr seg om barna. Det er mange fine plaser å bo i India!

Skrevet

Surugat? Suragati? Det høres i grunnen ut som indiske navn...surrogat/ surrogati, heter det.

Og, nei, jeg støtter ikke menneskehandel. Barn er ikke en vare man kan kjøpe seg. Jeg hadde sett helt annerledes på saken om det var hennes egne egg, men det er det ikke. Hun har satt seg selv og to skjønne barn i en vanskelig situasjon, men det betyr ikke at det er Norges plikt å ordne opp for henne. Noen ting må man finne ut av før man starter med det. "Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse"-prinsippet gjelder ikke alltid.

Skrevet

Så absolutt ikke. Jeg er totalt motstander av at man kan unngå adopsjonskøer ved å kjøpe ingredienser for å lage et barn. Surrogati er jeg fullstendig imot.

I denne spesifikke saken synes jeg den ansvarlige har utvist en så forbausende elendig dømmekraft at man kan spørre seg om vedkommende er helt i vater.

Skrevet

Jeg støtter barna hennes, men ikke henne.

Så startes det en underskriftskampanje for å få barna til Norge men til nye foreldre så signerer jeg gledelig.

Man kan ikke gi etter for hennes del, men barna må ikke være de som taper på det.

Skrevet

Jeg må si dette er fryktelig uansvarlig gjort av Kari Ann Volden, men vi kan ikke være så harde at vi ikke vil prøve å få henne tilbake til Norge.

det er jo problematisk at dette er et brud på norsk lov, men vi skal alikevel hjelpe henne hjem. Hva om dette skjer igjen? Skal vi hjelpe neste person som setter seg i denne situasjonen også?

Det skal være forbutt med suragati, men om noen setter seg i denne situasjonen så skal de få hjelp likevel. Da er det bedre å avskaffe loven.

JA til surogati fra meg.

Skrevet

Hvilket brudd på norsk lov mener du hun har begått?

Hun har ikke brutt norsk lov, men hun har handlet dypt uetisk og i tillegg løyet for myndighetene.

Skrevet

Det er ikke lov i Norge å reise til utlandet å benytte seg av Surogati!

Skrevet

Neivel nei? Kan du henvise til aktuell lov og paragraf?

Skrevet

Jeg synes dette er en prinsipielt vanskelig sak. Jeg støtter ikke det Volden har gjort, og kommer derfor ikke til å skrive under på noen kampanje for å få henne og barna hjem.

Samtidig blør mammahjerte mitt for de to uskyldige barna. Synes ikke det finnes noen enkel løsning på dette, jeg. Men mener Volden har vært svært egoistisk og korttenkt som har satt to uskyldige barn i denne situasjonen.

Skrevet

Er vi nordmenn virkelig så kalde at vi velger å ikke åpne hjertene våre for disse 3 og se bort i fra Voldens feiltrinn. Det beste for barna er jo å få bli med sin mor hjem til Norge.

Skrevet

Det er din menning 09:17..les alle andre svar over deg..

Skrevet

Om hun slippes inn åpnes det for at alle barnløse, rike i norge kan gjøre det samme...så sorry, her må reglene bare følges!

Hadde det vært hennes egg og mammen hennes sin sperm, hadde jeg sett helt anderledes på det... Men her er søt kjøpt og betalt, og ikke helt på riktig side av loven...

Noen mener at dette er blitt en prinsippsak for norske myndigheter, og kanskje det har det...men om de skal slippe henne inn må de forandre lovverket og legalisere denne form for babymaking... Og det er iallefall ikke jeg for. Da er adopsjon et mye bedre alternativ...!!

Skrevet

Ingen sympati for Volden her.

Jeg har sett min tante og onkel stå i adopsjonskø i et tungrodd system. de endte med å bli barnløse.

Hvorfor skal noen rike få lov å kjøpe seg frem i køen??

Skrevet

Nei, overhode ikke. Jeg synes det er utrolig tragisk at hun har satt disse barna i den situasjonen og er virkelig bekymret for dem. Men det er likevel viktig at myndighetene ikke gir etter i denne saken. Norge kan ikke støtte produksjon av barn til eget godtbefinnende. Det kan få enda verre konsekvenser i framtiden, tenker jeg.

Skrevet

Jo jeg støtter henne. Det må være lov å dumme seg ut, uten at det skal få slike fatale følger foresten av ditt liv og at det skal gå ut over 2 uskyldige barn.

Skrevet

Jeg støtter henne. Sier ikke at det er riktig det hun har gjort, men når saken er som den er...så ja, jeg støtter henne!

Skrevet

Kari Ann Volden får min fulle støtte.

Var dette lurt av henne: nei det synes jeg ikke, men nå må vi sette det til side og hjelpe denne lille familien i en håpløs situasjon.

Skrevet

Har ikke du prøvd samme greia for 2 uker siden? Husker det var en livlig diskusjon og de fleste var imot.

Nei, støtter ikke Volden og hennes sak.

Skrevet

Volden må jo gjerne komme hjem, ingen som hindrer henne. Ikke med barna da, jeg ser ikke problemet med at de vokser opp i India. Er mange hundretusen indiske barn i India, disse 2 har eneste tilknytning til Norge gjennom sin omsorgsperson. Og når hun forsvinner, hvorfor skulle barna til Norge da?

Jeg er for å statuere et eksempel. Hun ba jo om det.

Og selvfølgelig, nei til surrogati. Dere som støtter det burde tenke nøye over motivasjonen hvorfor en fattig kvinne på andre siden av kloden bærer og føder barn for en annen kvinne. Det finnes bare én konklusjon, penger. Dere er kyniske når dere mener at rik folks barneønske skal oppfylles på den måten.

Skrevet

Ja jeg støtter at hun og barna skal få komme hjem. Jeg støtter derimot ikke handlingen hennes.

Hvis ikke myndighetene rydder opp i denne saken, er det barna som blir skadelidende, og det er ingen tjent med.

Skrevet

Etter din mening må jeg være kald, jeg ønsker ikke å ha disse 3 hjem til Norge i det hele tatt.

Volden er ikke deres mor. Moren til barn er A. den som fødte barn eller B. som adopterer bar. Volden gjorde verken det ene eller det andre.

Jeg støtter heller ekte fattige mennesker, ikke slike som velger sin situasjon selv.

Skrevet

Da er du bare dum og klarer ikke se lengre frem. Hvorfor skal hun tilgis, hva med andre som følger hennes eksempel (det kan du være 100% sikker på som skjer når Volden får lov å komme hjem med barna)

Skrevet

Jeg ser en norsk dame med 2 barn. Kunne vært meg med de 2 ungene til mannens svigerinne fra Filipinene. Det gjør ikke meg til moren deres.

Nei nei og atter nei. Dere som støtter denne typen menneskehandel burde vært straffet, nei vent, dere er jo straffet allerede - med dumhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...