Gå til innhold

Hvorfor er det mange huseiere... *inspirert*

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Som sier nei til aleneforeldre? Men foretrekker enslige unge menn, studenter osv? Har aldri skjønt det, siden det er GARANTERT større sjanse for at en enslig mann eller en student har fest hjemme med ødeleggelser og bråk, enn at en alenemor med 2 små barn har det.

Diskriminering etter min smak...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de vil slippe å ha barn der?

Vi skal snart bli utleiere, og jeg vil helst ha en liten familie, eller alenemor med 1-2 barn. Om noen har en snill gammel hund er det også ok, men vil helst ikke ha husdyr sånn egentlig.

Skrevet

Kanskje fordi de ser for seg at folk som har barn burde med en litt ryddig livsførsel klare å kjøpe sitt eget? For å sette ting på spissen? Mange vil nok se det som at enslige foreldre er i en transittfase hvor de helst vil kjøpe seg noe selv, samt at man ikke vil ha bråk etc som unger fører med seg. Den ideelle leietaker er en voksen person som trenger hybel pga jobb og som reiser hjem i helgene. De som har hus og leier ut vil antakelig ha minst mulig med leieboeren å gjøre, kun få pengene på konto.

Skrevet

Enig med 09:25

Eh.. GARANTERT større sjangs for fest om en enslig mann bor hos oss? Det er ikke min erfaring ivertfall. Hvor har du den påstanden fra?

Vi leier ut til en pendler. Vi har tidligere leid ut til enslige menn, og de har aldri hatt fest.

Slik leiemarkedet er nå, så kan utleierne velge og vrake i leiboere, så i vår annonse sier vi at vi vil ha pendler, ikke røyk, ikke fest, ikke dyr og ikke barn.

Grunnen til at vi ikke vil ha alenemødre er pga at vi ikke vil ha barn i huset pga slitasje, bråk og så vil vi se minst mulig til leieboeren. Økonomisk sett er det også bedre å ha en pendler uten familie, enn en alenemor med barn, og kanskje ikke full jobb.

Skrevet

I nabolaget hos oss er det nettopp de enslige mødrene med småbarn som har de villeste festene, og som holder oss andre våkne til langt på natt. Aner ikke hvor de gjør av barna sine imens. Ligger kanskje på rommene sine og gråter? Eller har de kanskje sendt dem til besteforeldrene?

Skrevet

Vi leier ut det ene huset vårt til en enslig uføretrygdet mann og det stortrives både vi og han med, et annet hus leier vi til en enslig dame i 60 åra. Vi foretrekker å leie til enslige fordi vi har prøvd å leie til tre barnefamilier og det har bare vært tull.. De har ikke betalt, ikke ordnet opp etter seg og vi har fått klager fra naboer om støy, klaging på kvalitet på husene ( spes rundt juletider). Vidre så er de ikke stabile leietagere som de av den typen vi har, de kommer jo etterhvert til å etablere seg på nytt.

Skrevet

Får en problemer med en barnefamilie er det ikke bare å få de ut heller.

Skrevet

Som om det er noe lettere med en enslig.

Skrevet

Anonym 09:25 her: Diskriminering kan du iallefall ikke kalle det! I mitt hus, som jeg har kjøpt for mine(og bankens) penger, hvor jeg og min familie bor og forvalter våre verdier må vel jeg stå fritt som fuglen til å velge hvem jeg vil leie ut til? Alt annet ville vært riv ruskende galt!

Skrevet

Selvsagt er det diskriminering. Og i praksis kan private boligeiere diskriminere så mye de vil.

Skrevet

Jeg er alenemor OG har katt og har ikke noe problem med å få leie. Leier et kjempefint lite "hus" og trives kjempe godt her.

Utleier har jeg sett bare en gang, han bor i byen, og så lenge jeg betaler husleie så er alt bare godt. Og jeg har faktisk en liten baby så festing, turing og "ramponering" har jeg liten tid til:)

Skrevet

Vi har barn selv, og ønsker ikke at det skal bo barn i kjelleren vår. Barna våre vil da sikkert gå på besøk til dem, og de vil sikkert komme på besøk til oss. Det blir litt for tett inn på en annen familie. Vil helst ha litt avstand til leieboeren.

Skrevet

Ofte ustabile betalere

De lar barna ødelegge mer enn om de hadde eid selv

Man kan ikke kaste ut noen leieboere lett, men med barn er det ensten umulig..Om de så aldri har betalt

EN person som får barn, burde kanskej ordne seg med fast bosted (kan godt være at man bare lier, men man leier steder med utsikt for å bo "for alltid", eller man er i en fase for å kjøpe noe eget snarlig...), ikke rote rundt på et leiemarked.Mistenkelig med enslige damer som flytter fra kommuen til kommune, barna må bytte barnehage, skole osv...Hvorfor? FOr å slippe unna barnevernet en stund? For at det er bedre kommunale satser på div betalinger? De har blitt kastet ut fra der de var før, og må flytte til et sted de ikke er kjent?..Mange tanker man gjør seg..KAN jo være at det har vært nyli gbrudd, eller at de har flyttet bosted pga familie/venner bor der du leier ut..Men da er det normalt at man bruker venner/familietil å finne utleibolit, man ,må ikke lete selv..På en måte...

En student flytter som regel ut etter studietidens slutt.:Samme hvor bråket det er..Men studenter er de vihar hatt MINST problem med....

Skrevet

Hahahahahahahahha

Du ha mange ustabile folk i din omgangskrets, hvis det er slik du kjenner alenemødre.

Skrevet

Nope..Ikke alenemødre i min omgangskrets.. De eier selv de....

Men alenemødre jeg vet av via leiemarkedet....Mange erfaringer selv og med andre..Alenemødre holde vi oss unna, gitt at vi ikke kjenner de/vet om de fra før og har gode og troverdige referanser på de.....

Skrevet

Da burde dere holde dere unna single studenter, gifte par uten barn, gifte par med barn og mange andre grupper.

Min far har drevet med utleie i over 20 år og jeg har sett det meste for å si det sånn. Alenemødre var ikke i gruppen over dårligere leietakere faktisk.

Skrevet

I vårt tilfelle har vi utleiedelen i etasjen over der vi selv bor og selv om det er lydisolert hører man det godt dersom noen løper, hopper og leker på gulvet i etasjen over. Det er vår grunn til ikke å ønske å ha barn der, ellers hadde jeg ikke hatt noe problem med å ha aleneforeldre som leietaker.

Vi har et husordensreglement som sier at det skal være stille kl. 22, og om våre studentleieboere måtte finne på å ødelegge noe har vi et depositum å trekke det fra, så det får bli opp til dem hva de måtte "ønske" å ødelegge.

Skrevet

Fordi man ikke kan kaste ut mødre/fedre med barn.

Det er ikke lov, uansett om de ikke betaler for seg

Skrevet

Selvsagt kan de kastes ut, om betalingen uteblir. Det er i så fall kommunens ansvar å tilby dem et annet tak over hodet, eventuelt bla opp de pengene som skal til for at de skal få bli værende.

Skrevet

Man har ikke lov å sette barn på gaten sånn helt uten videre. De MÅ ha et sted å flytte til for at det skal være lov. Uansett om de betaler eller ikke. Det er sjokkerende, men sant.

Skrevet

Det er så, men det er faktisk kommunens ansvar, ikke den private boligeierens. Ingen krever at man som privat boligeier skal leie ut deler av boligen uten å få betalt for det. Men at man ikke egenhendig skal kaste dem ut, uten at de rette myndigheter er varslet, er selvsagt riktig.

Skrevet

En hel familie med flere barn som trenger å leie er vel ofte det dibdamene kaller ressurssvake. Jeg hadde nok vært litt skeptisk om de betalte for seg, hadde høflige barn og ikke gjorde mye slitasje på leieligheten og rotet utenfor. Det går selvfølgelig ann å se menneskene ann. De som er i en slik situasjon kan selvfølgelig være en familie som trenger et sted å bo, men mest sansynligvis er det midlertidig, og det skaper merarbeid.

Skrevet

Alenemødre er vanskeligere å "kaste ut" om det skulle være nødvendig.

Skrevet

Det er bare å varsle namsmannen på korrekt måte, så ordner det seg. Ingen huseiere er pliktige til å ha boende hos seg folk som ikke betaler husleia. Da overtar det offentlige ansvaret, enten for betalingen, eller for utkastelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...