Gå til innhold

Ikke juni, ikke juli, men kanskje august da!?!


Pogoled

Anbefalte innlegg

Hihiiii!!! Trodde aldri jeg skulle blitt så glad for at TR kom, men jammen.. det er jeg! Da er dagen i dag den dagen jeg skal regne ut terminen fra...

 

Kom igjen, nå er det din tur Heddas mamma :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei mim26! Trist å høre om SA`en din.

 

Hvordan man regner ut EL etter SA er ganske vanskelig erfarte jeg selv. Jeg blødde i en ukes tid etter min SA, og fikk EL omtrent i forhold til vanlig syklus (litt forsinket).

 

Jeg har inntrykk av at dette varierer fra person til person, så noe fasitsvar har jeg ikke. Dessverre. Det jeg vet er at noen leger anbefaler å vente etter en mens med å starte på nytt . Andre leger igjen sier at man bare kan sette i gang igjen. Nå i ettertid ser jeg jo helt klart at det var greit å vente for min del, jeg måtte igjennom en prosess for å bli "klar" igjen. Dette blir jo også helt individuelt, selvfølgelig.

 

Jeg kan bare si LYKKE TIL:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Da krysses alt av fingre og og alt nnet som kan krysses (vel, ikke bena) for at dette er syklusen hvor alt klaffer!!! Jeg venter TR i dag... ikke noe system på når på dagen hun kommer, men kjenner det godt på magen i det hun kommer...

så 14 dager til EL.. :) om 1 mnd håper jeg vi vet at vi er gravide!! :) :)

Har du fått ringt sykehuset og avtalt tid for ultralyd? spennende tid vi går i møte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... for GUDS skyld, IKKE kryss beina!! :P

 

Jeg faxet inn papirer for start av inseminasjon i dag:) Jeg blir da kalt inn til UL ca dag 10. Der vurderer legen eggene mine og avtaler da nærmere tid til inseminering (ca 1 eller 2 dager etterpå)

 

Siden jeg blir inseminert vil jeg automatisk få UL uke 7. Jeg skal høre litt med legen om det er nødvendig med noen tiltak/forhåndsregler ift tidligere SA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi...spennende Pogoled! ikke ofte en får si gratulerer med TR;) hihi:) hvordan gjør du d med antall egg som blir befruktet ol??

 

jeg kjenner d stikker i eggstokkene mine så el er nok ikke langt unna...har lagt inn aksjer lørdag mandag og tirsdag..får vel bare fortsatte litt til...;)

 

hvordan går d med dere andre?? flere med el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Haha, da venter vi faktisk mens omtrent samme dag da, damer. Virker som vi er helt synkroniserte her :)

 

Jeg ventet også TR i går, 17/11, men ingenting skjedde.. Men man kan vel kanskje ikke forvente at alt er tilbake til normalen rett etter en SA.

 

Tok en graviditetstest i går for sikkerhetsskyld, og var egentlig litt lettet over at den var negativ. Jeg har nemlig koooos meg med tapas med chorizo, deilige oster og cava flere ganger i ukene etter SA - forhåpentligvis for siste gang på ett års tid :D

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at det begynner å fylles opp i august-forumet! :)

Håper jeg får en plass her også :) Nå er TR snart over, så ca 9 dager til EL.. spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag... jeeeez, dagene går saaaaaaaaakte...

 

Venter allerede nå. Hvordan i alle dager skal det bli i dagene mellom insemineringen og testing???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Pogoled:

Skal dere ha aih forsøk?

 

Håper dere skriver dere på terminlisten alle mann om en stund!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inseminering.

Hva er det du holder på med siden du skal til ul og sånn?

Har ikke lest hele tråden..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå.. hehe.. ikke så greit å følge med på alt!

 

Jepp, jeg skal insemineres. Jeg er gift med en kvinne og da er det eneste løsning (foreløpig) for å få barn...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Gjør dere det her eller i Danmark?

Går du på pergo o.l eller er det i naturlig syklus?

Vi har gjort det samme, men med mannens svømmere da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det her i Norge, på IVF klinikken (tidligere Volvat).

 

Alt blir gjort i naturlig syklus. Jeg ble inseminert i september og ble gravid, men hadde en SA i 5+3. Derfor prøver vi igjen nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble fortalt at vi hadde ca. 20% sjanse for å blir gravid, så ut i fra de tallene så kan kanskje det stemme...?!?

 

Ja, kjipt at vi mistet, men sånn er naturen (velger å tro at det var "naturens gang")... Legen sa at grunnen til at jeg mistet mest sannsynlig var at embyoet ikke var levedyktig, og da er det greit det skjer på et tidlig tidspunkt.

 

Hvordan går dere med dere da? Prøvd mange ganger før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om 15-20% sjanse, prøvde bare 1 gang før vi gikk videre til ivf.

Står om forsøkene på profilen;-)

men prøvde 2,5 år på første og nesten 2 år nå.

 

Håper det går like bra for dere denne gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg altså vært til UL på dag 10. Foreløpig ingen egg (visste det var litt tidlig), men slimhinnen har begynt å tykne. Alt så bra ut, sa legen. Nå blir det altså testing fremover, og så fort EL testen er positiv, drar vi til IVF klinikken og blir inseminert. Dersom EL testen blir positiv i helgen skulle jeg bare gi beskjed. Disse legene jobber visst i helger også! Dersom den ikke blir positiv i helgen blir det inseminering på tirsdag (hvis det er egg der...)

 

Så nå er det bare frem med tissekoppen og fram med tålmodigheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Så bra, det er jo gode nyheter!

Jeg forventer også positiv el-test i løpet av 3-5 dager :) Lykke til med inseminering!

 

Leste lengre opp her at du var gift med en dame. Er det aktuelt at hun bærer fram barnet? Synes det er utrolig bra at også lesbiske får tilgang til kunstig befruktning i Norge nå. Noe annet er jo helt på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Vi er jo nesten synkroniserte, så det blir moro å følge med videre:)

 

Kona mi har også lyst til å bære fram barn, men vi får se hvordan det blir etter den første. Hun og jeg er like gamle, så vi har jo ikke akkurat FLUST av tid..

 

Ser jo ikke på meg som en dårligere mor enn andre FORDI jeg er gift med en kvinne:P Selvfølgelig blir det viktig med menn i den nærmeste familie som kan være gode rollemodeller, og det har vi heldigvis mange av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...