Gå til innhold

Ikke juni, ikke juli, men kanskje august da!?!


Pogoled

Anbefalte innlegg

Etter en SA i oktober hvor jeg skulle hatt termin i juni, og etter en venteperiode, håper vi på ny inseminering i november, og dermed mulig termin i august.. Hadde håpet på å sette i gang med en gang, men jeg var til UL i dag og legen mente det var best å vente...

 

Dette ble mye dersom at, hvis at.. men det er lov å håpe.

 

Flere som er i samme båt og håper på mirakler i august??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til! Håper det klaffer for dere i november!!

Vi hadde i utgangspunktet tenkt å prøve på et juni barn, men siden jeg starter i ny jobb 1 desember, så ønsket vi å utsette prøvingen til november. Da har jeg mulighet til å jobbe hele prøvetiden før jeg skal ut i permisjon. EL i slutten av november, og forhåpentligvis termin i slutten av august...

 

Lykke til! :) .. til oss begge... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk :) Håper det klaffer max for dere og! Sikkert smart å vente for dere i fobindelse med ny jobb.

 

Egentlig er jeg ikke så redd for at det ikke klaffer (burde kanskje vært det), men jeg er mer engstelig for å miste igjen...

 

Jeg er neimen ikke helt sikker på syklusen min nå, så jeg får bare vente å se..

Vi skal til Praha med jobben i november og HÅPER den turen ikke faller på EL-tiden...

 

Vi får holde fingrene krysset for oss begge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!! Jeg kjenner det på kroppen når jeg har el, og etter "kalenderen" skal jeg ha el rundt 30 november, og termin ca 26 august. Datteren min er født med haste KS, etter at jeg hadde ligget med rier i to døgn. Fikk ikke mer enn 5 cm åpning, så det kan være jeg er for smal. Håper på å få ks neste gang også, og da vil det jo bli baby i midten av august. Gleder meg så veldig, 45 dager igjen til el.. :) (gleder meg bare litt, ser du..)

 

Du vil vel få oppfølging med en gang, med tidlig UL osv? vet du hvorfor du har mistet før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... gleder deg litt ja:) samme her!!!!

 

Jeg og kjenner på kroppen når jeg har eggløsning, men vi bruker jo EL-tester, for så fort den er positiv drar vi til IVF-klinikken og blir inseminert.

 

Ja, vi er heldig sånn at vi får tidlig UL. Jeg skulle egentlig på UL til neste uke, men slik ble det altså ikke.

 

Nei, vet ikke hvor jeg mistet. Gynekologen mente at det mest sannsynlig var et eller annet galt med embryoet, og at det ikke var levedyktig så da kvittet kroppen seg med det... Mer vet ikke jeg! Det kjipe er at jeg fortsatt blør (SA var 7. oktober), så dersom det ikke har stoppet å blø innen i morgen må jeg på sykehuset og ta HCG test for å vurdere om jeg må ha utskrapning... Hadde håpet å slippe dette...

 

Vil du be om KS da eller? Det er vel sikkert smart dersom du har smalt bekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det fine med kroppen vår, at den rydder opp når det er noe som ikke stemmer. Sikkert ikke enkelt å tenke slik når en SA/MA er et faktum. Da krysser vi fingrene for at det ikke er noe galt med spiren sin neste gang!! :) August blir nok en fin mnd å få baby i! Jeg har ei jente født juni 08, kjempe fin tid å få baby på; slipper en lang sommer som høygravid, og kan være mye ute med babyen. Selv er jeg født i i starten av august, synes det var kjempe kjedelig da alle hadde ferie på min bursdag.. men har ikke lidd noen nød av den grunn... :) Bursdag blir feiret alikevel! :)

 

Kommer til å nevne KS på første kontroll og høre hva de sier.. Legen har jo oversikten over min forrige fødsel.

 

Har du noen barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig! Det er jo bra kroppen klarer å rydde opp selv, men det er vondt og sårt, så håper vi lykkes neste gang!

 

Jepp, august er en fin mnd! Fortsatt en god del igjen av sommeren, og den lille kan ha på seg lette klær. Egentlig litt godt å slippe tykke klær helt til å begynne med (selv om det helt sikkert ikke gjør noe), men det er jo rent praktisk da... Gleder meg til å gå barbent i gresset og klippe/plukke blomster fra hagen med en liten i magen:)

 

Tror det er en del som vurderer KS uten egentlig å ha medisinsk grunn til det. Har inntrykk av at mange kvier seg for smertene osv. Det gjør vel muligens alle (jeg og), men dersom man dukker under for denne redselen er vel "enkleste" utvei KS. Selv har jeg vel vurdert det, men kommet frem til at jeg har lyst til å føde naturlig. Tror jeg har lyst til å prøve alternativ smertelindring, men det kommer vel ann på hva sykehuset har å tilby. Har du hørt om det er vanlig nå til dags?

 

Nei, jeg har ingen barn fra før og har heller aldri vært gravid før SA`en...

 

I dag var jeg forresten å tok hcg prøve. Jeg har enda ikke blitt kvitt blødningene, så de ville måle hcg-nivået. Håper blødningene forsvinner kvikt nå, så slipper jeg noe mer styr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August blir kjempe fint! - og forhåpentligvis med en liten baby denne august.

Mange er nok veldig redd for å føde, var det selv også, og var veldig forbredt på å føde vanlig. De 24 timene det gikk fra vannet gikk til jeg fødte med KS satt jeg noen timer i dusjen for å lindre. Hadde veldig vondt i ryggen så fikk seriltvannspapler. Ryggen ble kjempe bra, men det "flyttet" jo egentlig bare smertene til magen. Så noe bedre ble det jo totalt sett ikke. Fikk til slutt epidural, å det var deilig!! Kunne endelig sove litt!!

Nå fødte jeg på "gamle" ahus, og der var det vel kunakupunktur som kunne tilbys. Jeg brukte det ikke, men det er veldig vanlig at kvinner tenker "utenfor boksen" i dag. Så alternativ smertelindring er nok veldig i vinden.

Håper du blir kvitt blødningene snart, så kroppen kan komme seg igjen og bli klar for en ny graviditet. Denne gangen vil det gå bra!!! Jeg føler det på meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg klarer ikke å forestille meg det du var igjennom! Man må vel oppleve det for å forestille seg det...

 

Jeg er i hvertfall opptatt av at jeg ikke skal ha mer smerter enn nødvendig, og dersom alternativ medisin kan gjøre noe med det, så ja takk! Vanlig skolemedisin kommer i siste rekke. Men her kan jo jeg sitte på min høye hest og være tøff, spørs om jeg mener det samme da jeg står midt oppi det?!?

 

Endelig har jeg sluttet å blø og det er deilig å føle at kroppen fungerer igjen

godt å begynne å bli klar!

 

Takk:) Trenger litt positiv feedback...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Så hyggelig å se flere som planlegger barn til august 2011 :)

Selv mistet jeg nå mandag som var, da jeg var 6+1 uke på vei. Så nå venter vi bare på EL etter neste menstruasjon så vi kan begynne å prøve igjen :)

 

Jeg var heldig og ble gravid 1,5 måned etter at jeg sluttet med p-pillen, så forhåpentligvis går det like kjapt denne gangen *håpe håpe*

 

Ønsker dere lykke til med prøvingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme, hyggelig å se det kommer flere hit:)

 

Håper vi får positivt resultat alle sammen og at vi kan følge hverandre...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! Unødvendige smerter er unødvendig! :)

 

Nå nærmer vi oss november og prøving! Prøver å fokusere på å ikke tenke så mye på det. Redd for å bli "for opptatt" av det slik at ikke egget fester seg. EL testene ligger klare, så skal bruke de.

 

Flott at du har sluttet å blø! Har du regnet deg frem til når du har EL- sånn ca? venter på tante rød i disse dager, forhåpentligvis nest siste gang på en god stund! :)

 

Kjempe flott med flere her inne! August 2011 skal bli en bra måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, endelig snart november og prøving... Jeg har foreløpig ikke kjent noe særlig til EL etter SA`en enda, så ikke vet jeg når den kommer. Har lest at noen har ventet lenge før EL kommer. Kjenner litt murring i ryggen i skrivende stund, så det er nok ikke så lenge til...

 

Veldig koselig at flere dukker opp her inne, jeg er relativt uvitende om svangerskap, så mange teite spørsmål dukker nok opp:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest isimagen

Helt uvitende er nok ikke jeg, selv om jeg ikke har barn og er relativt ung. Har alltid vært over gjennomsnittet interessert i svangerskap, fødsel og spedbarnsutvikling.

 

Kjøpte gravidbøker allerede for et år siden, har sett hauger av fødselsfilmer på YouTube, den berømte ammefilmen til Gro Nylander, sjekket ut nettsidene til diverse fødesteder i Oslo, bladd igjennom medisinpensumet for gynekologi og selvfølgelig spurt gravide venninner og venninne som er legestudent om ALT :D

 

Så noe håper jeg da at jeg skal kunne svare på :)

 

Hvor mange dager blødde dere etter SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det er andre med gode kunnskaper! Det kan jeg komme til å trenge!

 

Jeg kan vel heller mer om vansker/sykdommer/skader ol. hos barn og unge siden det er en del av utdannelsen og jobben min. Sa dersom det er noen spørsmål som omhandler "fra snippen og opp", kan kanskje jeg hjelpe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen SA/MA bak meg, så kjenner lite til det.. Håper du snart slutter å blø, og gjør deg klar for en ny runde med prøving. :) Fikk besøk av tanta i dag, så da er vi i siste syklus før aktiv prøving. :) Bare en eggløsning til, så krysser alt av fingre på "drømmeegget" i november.. Er bare LITT spent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å ringe legen i morgen. Har hørt om andre som har blødd i 14 dager, så det er vel ikke så uvanlig... Men greit å høre hva legen sier, mulig du bør gå på medisiner (cytotec???) eller få en utskrapning. Du bør i hvertfall ta en htc blodprøve for å måle nivået i kroppen din. Dersom den fortsatt er høy, kan det tyde på at det fortsatt er noe igjen etter graviditeten.

 

Ps! Du bør i hvertfall passe på å få i deg nok jern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å være i gang tenker jeg:)

 

Jeg venter og venter på EL etter SA. Kan ikke akkurat si at jeg føler den kommer heller.. Mye greier som skal tilbake til normalen! Mulig jeg har hatt EL også, men det vet jeg neimen ikke. Begynte først å teste i går, og den var negativ.. skal ta en igjen i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Jeg er oppvokst i Bærum, men nå bor jeg i Oslo. Så da bor vi alle i relativ nærhet, faktisk :)

 

Ja, jeg ringte legen i går og de sa det var normalt å blø en god stund, men at jeg burde ta kontakt om det ikke var over til mandag. Heldigvis blør jeg veldig lite nå, så håper det snart stopper helt.

 

Jeg hadde jernmangel-anemi i sommer, så jerntabletter tar jeg fast. Et begynnende svangerskap og påfølgende SA tar jo sitt av jernlagrene så jeg må nok fortsette en god stund til med tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da kommer blødningene til å stoppe snart.. men det føles jo som evigheter!

 

Jeg og ble anemisk etter SA`en så jeg gikk på jern en periode. Greit å få bygget opp jernlagrene til neste forsøk!!

 

Forresten, isimagen, er du på mammanett og? Jeg har nemlig snakket litt med ei der som var fra Bærum men som har flyttet til Sandvika....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...