Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #26 Skrevet 24. september 2010 Haha, du er jo dum som et brød HI.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #27 Skrevet 24. september 2010 Vi forstår utmerket godt hva du sier. Forutbestemte meninger, derimot, ser det ut som DU plages med, ikke vi. Vi har ikke skjelt deg ut, men argumentert saklig. Du virker veldig umoden når du dermed kan kalle oss sure kjerringer.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #28 Skrevet 24. september 2010 Blomsterdekoratør er og ett yrke som gir få jobber, men jeg fikk dekket dette gjennom NAV. STÅ PÅ OG KLAG DU HI !
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #29 Skrevet 24. september 2010 Ja kanskje å kalle dere sure kjerringer er å ta det litt for langt, men jeg er veldig opprørt akkurat nå..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #30 Skrevet 24. september 2010 Hvordan fikk du det dekket?? Jeg vet en annen i klassen har fått godkjent skolen av NAV
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #31 Skrevet 24. september 2010 At du kan si at det er etterspørsel etter make-up artister forstår jeg ikke. NISS, Face Stockholm Make-up artistskolen osv spyr ut sminkører. Å faktisk kunne leve av dette yrket krever mye av deg. Du må regne med en del gratisjobbing i starten for å opparbeide deg kontakter, og selv ta initiativ til disse jobbene. Det er ikke særlig godt betalt. Du sier at du ikke kan jobbe ved siden av skolen fordi du er alenemor. Da kan du ihvertfall IKKE jobbe som sminkør! Det er ikke en ni til fire jobb i det hele tatt, det er mye kveldsjobbing og ekstremt tidlige morgener. Sminken du får på skolen holder ikke til jobbing, det holder til det du driver med på skolen. Har du ikke råd til skolen så regner jeg også med at du ikke har råd til å investere i den sminken som trengs for å faktisk jobbe med det. *Å få jobbe på moteshow kan du bare glemme som nyutdannet med mindre du gjør det gratis. *Brudemake-up oppdrag er det ikke flust av, de fleste gjør det hos frisøren sin. De aller fleste resterende som driver med dette driver også med andre ting, gjerne i en hudpleiesalong og lignende. *Får du jobb på esthetique, vita. body shop og lignende har du FLAKS. *Fotografer er ikke interessert i å betale en make-up artist for å sminke. Som regel gjør nyutdannede det gratis for å få bra bilder i porteføljen sin. Store kjente fotografer bruker sminkører med tilsvarende erfaring, ikke nyutdannede. De fleste teatere, filmsett osv krever at du også er utdannet frisør. Skal du jobbe på de største teaterene eller operaen må du i tillegg være utdannet parykkmaker. Jeg vet hva jeg snakker om, jeg lever nemlig av dette. Det krevde MANGE års hard jobbing før telefonen min ringte nok, med folk som ville ha meg til oppdrag, til at jeg kunne leve av dette. Dette er ikke diskriminering, det er sunn fornuft fra NAV sin side.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #32 Skrevet 24. september 2010 13.05 her igjen. Jeg glemte å nevne en vesentlig ting. Det er ikke noe som heter sykt barn/egen sykdom som make-up artist. det har ikke de som har gitt oppdraget tid eller penger til. Da finner de en ny sminkør og du mister oppdraget.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #33 Skrevet 24. september 2010 Du la frem saken her på DIB de gangene også. Da fikk du de samme motforestillingene som nå.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #34 Skrevet 24. september 2010 åja merkelig for det må være en annen, jeg har ikke skrevet om denne saken her inne før.. Er ikke bare en som går på makeup skole i Norge vettu!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #35 Skrevet 24. september 2010 Forstår du er opprørt, synes også saksbehandler burde hatt pisk på lanken for å gi tvetydige signal. Retningslinjene er klare, men der er også skjønn med i vurderingen. Klag inn vedtaket, søk studielån i mellomtiden om utd er off. godkjent.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #36 Skrevet 24. september 2010 Du har ingen til å ta seg av barnet etter bhg, men du skal jobbe som make-up artist? Javel ja. Du vil at NAV skal dekke en utdanning som de ser at ikke lar seg kombinere med tilværelsen din, og som nesten garantert ikke sikrer deg jobb når du er ferdig der? Ok. Selv vi sure kjærringer på dib ser hvor lite gjennomtenkt og lurt dette er.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #37 Skrevet 24. september 2010 Ja, det jeg prøver å si her er at jeg skjønner hva dere sier, men tror ikke dere skjønner helt hva jeg sier, jeg har faktisk henvisninger på at jeg bør gå på denne skolen, vil ikke legge ut personlige detaljer her, men så har jeg snakket med nav om dette flere ganger, så idag fikk jeg beskjed fra saksbehandleren jeg snakket med at jeg faktisk har rett på disse pengene, så da blir jo jeg frustert siden NAV bedømmer dette forskjellig merker jeg.. Nå har jo jeg tatt opp lån, betalt skolen (skolepengene betaler jeg selv) men jeg må ha penger til å leve på vedsiden av husleie osv. Så det er det som er viktig for meg i denne saken. Jeg er ikke dum som brød, jeg er fullstendig klar over at mange ikke får oS ved sånne utdannelser, men for meg for å få et yrke (og som nav har skrevet i vedtaket, er feil faktisk) så har jeg jo rett på disse pengene. De kom med en argumentasjon, jeg har flere og gyldige argumentasjoner. Dette var bara vagt synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #38 Skrevet 24. september 2010 Det eneste du kan gjøre er klage. Muntlige lovnader teller nada når et vedtak er gjort, det blir ord mot ord og ingenting kan bevises.. Du tok en risiko ved å starte på dette uten godkjenning og nå får du svi for det. Dette burde du tatt med i beregningen når du startet på kurset - så lenge et vedtak ikke er gjort kan man ikke være sikker på å få en slik sak godkjent... Sånn er det bare....
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #39 Skrevet 24. september 2010 Ok, sånn som dere sier det er får jeg bare ringe skolen og slutte idag..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #41 Skrevet 24. september 2010 Drama queen!!! Du får bare gjøre det da... Dakar... Ingen medlidenhet fra meg, man kan ikke selge pelsen før bjørnen er skutt og det er nettopp det du har gjort.. Du har tatt det for gitt at du skulle få søknaden innvilget og nå som du ikke fikk det raser verden sammen og alt er alle andres feil.. Klag, finn andre løsninger men ikke lek martyr...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #42 Skrevet 24. september 2010 Du får ikke et yrke av å gå på denne skolen. Du får grunnutdanning. Resten er hard jobbing i mange år og erfaringer. Noe jeg ikke ser er mulig i din situasjon.Hun over her jobber med det.hopp ned fra den rosa skyen din.les det hu har skrevet og ta det til deg.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #43 Skrevet 24. september 2010 Hvis du argumenterer muntlig på samme fæle måte som skriftlig så hadde jeg også avslått alle søknader fra deg. Både i det yrket du mener på at du skal få stor suksess i og i møter med etater og organisasjoner så kreves det ikke bare ordforråd og evne til å fremlegge argumenter på en fornuftig måte, men også FOLKESKIKK. I disse innleggene dine så har ikke du utvist noe av det.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #44 Skrevet 24. september 2010 Det er på ingen måte diskriminering. NAV kan nekte støtte til utdanning som ikke anses hensiktsmessig, eller uten gode muligheter for jobb. Make-up artister, stylister og negledesignere har et veldig tøft og vanskelig jobbmarked. På mitt stuide hadde vi to make-up artister på omskolering. Kanskje du heller skal finne noe matnyttig?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #45 Skrevet 24. september 2010 du har rett 13:29, jeg er en drama queen:( Prøver å beherske meg , ta meg sammen og se klartp å situasjonen, greit jeg har gjort noe feil her, skulle ikke hørt på nav og sett igjennom loven nøye selv... Huff.. beklager virkelig for "utrbruddet" mitt her inne...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #46 Skrevet 24. september 2010 At du har personlige grunner og henvisninger for at det er bra for deg å gå på denne skolen er greit. men hva får du ut av det da? et halvt år på en skole som ikke fører til noe mer antageligvis. Jeg tror at hvis grunnen til å gå der er av personlig art, så finnes det andre mer fornuftige løsninger for deg.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #47 Skrevet 24. september 2010 Ok, kanskje jeg får legge denne drømmen tilsiden og finne noe mer nyttig, kan jo jobbe på aldershjem eller noe.. vt ikke, men jeg føler jeg har reagert litt feil på dette her nå.. Føler det er så vanskelig å tenke klart når jeg er blitt så skuffet som nå..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #48 Skrevet 24. september 2010 For å se om det er liv laga for dette prosjektet. Hva slags ambisjoner har du etter skoleslutt? Hvordan har du tenkt til å gå frem for å kunne leve av dette? Hvordan har du tenkt til å gjøre det med barnevakt som kan ta seg av barnet fra fem om morningen, noen ganger fra fem-seks tiden på kvelden til 01-02 på natten? Hvordan har du tenkt til å finansiere sminke og forbruksmateriell uten å måtte sette regninger på vent?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #49 Skrevet 24. september 2010 Du har tabbet deg ut. Det har de fleste av oss gjort på et tidspunkt. Nå må du sette deg ned og se fremover. Hva er det beste du kan gjøre i din situasjon nå. Prøv å se bort fra hvem som er skyld i situasjonen. Det hjelper deg fint lite. Hvilke muligheter har du nå? -Slutte på skolen og få deg jobb? -Slutte på skolen og begynne på en annen utdanning? -Fortsette på skolen og skaffe midler fra andre steder, banklån, forskudd på arv, selge noe verdifult, kvelds/helgejobb? -Andre muligheter?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #50 Skrevet 24. september 2010 Jeg forstår at du er skuffet. men å jobbe som make-up artist er ikke så rosenrødt som folk ofte tror. Du kan fortsatt følge drømmen din,men du må legge det på is til det faktisk er gjennomførbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå