Gå til innhold

IVF/ISCI'ere


jente_80

Anbefalte innlegg

8 dager til ultralyd nå og har full nedtelling. Er 6+2 i dag. Bittelitt bekymret over lite symptomer, men jeg skal vel egentlig bare være glad til. Kvalmen kan jeg godt klare meg uten:) Er temmelig kveldstrøtt for tida og kvalifiserer neppe til housewife of the year.... Forhåpentlig går det over og jeg får den berømte gløden og mer energi når jeg går over i 2. trimester:) For øvrig er det gøy å våkne om morgenen når jeg plutselig kommer på at Åh - jeg er jo gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter.

Her går det bare bra for tiden. Jeg skal til UL til tirsdag, og gleder meg masse og er også litt spent. Skal bli godt å se et bankende hjerte, forhåpentligvis, og få det virkelig bekreftet at det vokser en liten spire i meg. For jeg syns det fortsatt er vanskelig å fatte at jeg er gravid. Er 6+6 i dag, så det burde jo begynne å synke inn, men jeg har fortsatt ingen store symptomer så er lissom litt fjernt for meg enda. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg fikk super ømme pupper og kvalme, for da er det lissom ingen tvil. Men jeg skal nok være glad for at formen er fin!

 

Kjærevene: uff, så trasig med bekkenløsning allerede nå da. Det kan ikke være godt.

 

Har dere vært hos fastlege allerede og begynt med kontroller der? Jeg har ikke sagt ifra til min vanlige lege enda, men burde kanskje snart tenke på det. Har bare forholdt med til fert.klinikken enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan, jeg tenkte å vente med å kontakte legen til etter 12 uke jeg, han har uansett fått papirer på positiv test fra klinikken. Tenker kanskje å bare gå til privat jordmor denne gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!

Er så glad for hver dag som går, mange her inne som skal på UL nå, det blir spennende jenter! Satt dere inn ett eller to egg?

 

håp-86: Jeg har vært til min fastlege allerede, men jeg måtte pga kvalme og bekkenløsning, og ble sykemeldt 50 %. Men jeg tok ingen prøver, ble enige om at det kan vi vente med til jeg har kommet til uke 11/12.

Jeg kommer kun til å gå til lege, har ikke jordmor i kommunen hvor jeg bor, men jeg håper det går greit.

 

Masse lykke til på UL jenter, og kos dere videre med graviditeten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ble det satt inn 1 denne gangen, og det er jeg faktisk veeeldig glad for nå.....har satt inn 2 alle de andre gangene. Sist svangerskap gikk jeg 50/50 til jordmor og lege, det var ok egentlig....denne gangen har jeg lyst til å gå privat til en jordmor som er utrolig flott....men får se, kanskje blir det 50/50 denne gangen også. Greit at legen er litt oppdatert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her ble det satt inn 1 denne gangen, og det er jeg faktisk veeeldig glad for nå.....har satt inn 2 alle de andre gangene. Sist svangerskap gikk jeg 50/50 til jordmor og lege, det var ok egentlig....denne gangen har jeg lyst til å gå privat til en jordmor som er utrolig flott....men får se, kanskje blir det 50/50 denne gangen også. Greit at legen er litt oppdatert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært hos vanlig lege enda... har ikke tenkt i de baner i det hele tatt. hehe 1. gangs gravid og ikke helt inne, tydeligvis...

 

Men jeg skal på Ul på mandag, så får vi se da om det er noe der inne, og senere komme i ordning med lege osv.

Hva gjøres egentlig på en legetime, da? oppfølging med blodprøve/blodtrykk og generell infom om form?? hehe *uvitende*

 

Har forresten satt inn 1 egg, og det blir det i framtida også, om vi må ha flere forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg fått endelig svar på blodprøvene mine, og hcg nærmet seg nå 0. Så det blir ingen mai-baby på meg.

 

Ønsker dere masse lykke til videre, og satser på at det blir både mage og baby på meg også i løpet av 2011.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tingeling.

Det var utrolig trist å høre! Føler veldig med deg. Men jeg ønsker deg masse lykke til videre. Det kommer til å ordne seg, selv om du kanskje ikke føler det akkurat nå. Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Har ikke vært her inne på en stund, men ser at det er det mange andre som hår - lang tråd!

 

Kjære Tingeling - håper vi ser deg på 1.trim-sidene igjen om kort tid!

 

Hm, første legetime - så langt har jeg ikke kommet. Skal til UL imorgen, og hvis alt ser bra ut kan jeg jo bestille en legetime da. Er så spent, så spent:)

Ser forresten også at folk har fått fødeplass... Er dette noe jeg burde få ut fingern med eller? Trodde legen fikset det på kontroll...men så har jeg jo aldri vært på kontroll, så hva vet jeg?:)

 

Skulle ikke Mazza ha UL idag? Jeg håper så veldig for henne!

 

Oppdater meg a jenter! Lover å bli bedre selv:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan ,

idag var dagen for ul , er 7+1 idag , og da våknet jeg selvfølgelig med blødning!! Skrekk og gru...skikkelig kjipt!

men dro avgårde med litt godt mot da....og ALT var bare bra! :) Dunkende hjerte , litt større enn gjennomsnittet , og fin hjertefrekvens. Kjempefornøyd!!

så da er jeg litt nærmere føler jeg...skuldrene senker seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er første UL vel overstått :) vi så ett bankende hjerte og lille krabaten hadde det fint!

 

veldig lettet nå, men skjønner det fortsatt ikke helt. hehe..

 

Ringte til jordmor og jeg fikk raskt time så til tirsdag skal jeg på min første svangerskapskontroll. er 8+2 idag :)

 

livet lyser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

 

Så godt å høre at dere har fått bekreftet at den lille spiren i magen har det bra hos dere. Jeg var selv på ultralyd om tirsdag. Har litt blandene følelser om det står bra til eller ikke. Vi så hjertet dunke, og fikk høre hjertelyden for første gang. Det var en helt spesiell følelse. Men legen var ikke helt fornøyd med størrelsen på embryoet. Så skal tilbake om 14 dager, for ny UL. Men det virket friskt og hadde fin hjerterytme, så noe bra var det jo :) men blir jo litt bekymret da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, håp-86, krysser fingrene for deg!!

 

Jeg har også vært på UL idag, dramatikktakk! 7+5 idag.

Så først et embryo på 14mm med masse fostervann rundt, og et tydelig bankende hjerte:)

Så sa ULdamen det man kanskje ikke vil høre: "Oi, dette har jeg ikke sett før!" Oh no... Det var altså et embryo til, satte jo inn to egg, men dette så ut til å ligge utenfor livmor. Har hatt en svskap utenfor livmor før, så kjente at jeg likte utviklinga her ganske dårlig.... Men, etter mye venting og flere UL, både innvendig og utvendig , er det nå 99,9% sikkert at begge er innenfor:)

Den ene så litt mindre ut og hadde ikke like mye forstervann rundt seg som den andre, så vi får se hvordan det går med den. Så lenge jeg ikke ender opp uten noen, er jeg egentlig fornøyd altså!

 

Så alt i alt en finfin dag! Har med meg bilde av begge de to knottene hjem, moro:)

 

Håper dere andre også har hatt en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla...... ting skjer :)

 

Håper det ordner seg for dere begge Håp-86 og Marte skal få mage.

Antar at dere blir fulgt opp godt de nærmeste ukene, og at legene bare vil forsikre seg om at alt går fint. :)

 

Selv skal jeg på UL på mandag, og lurer virkelig på hvordan jeg skal få helga til å gå FORT. Første gangen ever jeg gleder meg til en mandag...! evt gruer. Har ikke helt bestemt meg..... Skal oppdatere her inne uansett :)

 

Ha en fortsatt fin torsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juhuuuuuuuuuuuu!! UL overstått, og der var det ei reke på 1,1 cm med bankende hjerte :) sukk...!!

Så nå er det bare å senke skuldrene og nyyyyyte dagene - helt symptomfri :) Priviligert!! Har ikke helt gått opp for meg... men fikk med bilder som jeg kan se på.

 

Masse lykke til alle sammen i denne tråden!! Dette er gøy!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en utrolig følelse jente_80 *gravid* :) endelig få det sort på hvitt at det faktisk er noe som vokser der inne i magen. :)

Kos deg fremover nå, og bare nyt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg skal på UL om 12 dager og dagene går jo så tregt :(

Vil SÅ GJERNE vite at nurket er der fremdeles og høre/se :)))

 

Ellers er jeg 8+2 nå, og kvalmen begynner sakte men sikkert å bli borte, DEILIG!!

Tisser mange ganger om natta fremdeles,veldig slitsomt..

Og begynner å få litt mere energi, og det er godt for kiloene har kommet i rekord fart!! Så nå skal jeg gå litt turer snart :)

 

Hvordan er det med dere andre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-))

Har vært på ultralyd nå, og det var fantastisk! Man så tydelig at hjertet slo, og det lille knøttet var nesten 2 cm! Kvalmen har roet seg litt her også, godt er det! Jeg jubler for hver dag jeg ikke kjenner noe antydning til kvalme..

Lykke til med ultralyden!! Spennende tid for oss dette her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter.

 

I dag var jeg på min andre ultralyd. For 14 dager siden var jeg på første ul, og vi så et bittelite hjerte som slo. Men det var litt lite så skulle på ny kontroll i dag. Og knøttet hadde vokst seg akkurat så stort som det skulle MEN hjertet hadde sluttet å slå :( Det må ha skjedd i natt eller i går fortalte lege, for størrelses var akkurat det den skulle. Jeg er så forferdlig trist akkurat nå. Dette var min andre graviditet, men fortsatt ingen baby ;( Og jeg jeg vet egentlig ikke hva jeg føler lenger. Å bli gravid var lissom for godt til å være sant.. Så nå blir det nok ny runde med hormoner og prøverør etter nyttår. Kroppen trenger litt ro før vi setter i gang med nye forsøk.

Så det er med tungt hjerte jeg forlater dere, men ønsker dere all lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...