Gå til innhold

IVF/ISCI'ere


jente_80

Anbefalte innlegg

Hei damer

 

Jeg tillater jeg å opprette en tråd for oss som testet positivt etter prøverørforsøk.

Det var jo veldig mange av oss fra ass.befruktning som testa positivt, og jeg håper vi kan følge hverandre i en egen tråd.

 

Selv er jeg 4 uker på vei i dag, etter å ha satt inn ett fryseegg 29. august. Min aller første graviditet - ever :)

Satser på at det går hele veien til slutten av mai.

 

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så hyggelig, tenkte nettopp tanken selv på å starte en tråd, vi var jo kjempemange på ass.befr.forumet som testet positivt i disse dager:)

 

Jeg er 5+1 idag, og syns dette er i overkant spennende:O

Har vært gravid før, men det var utenfor livmor, så endte opp uten barn og en eggleder short.. Det er tre år siden, så nå syns jeg det er stas at det endelig har funket!

 

Gleder meg til fortsettelsen! Vi får holde hverandre oppdatert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg på her, jenter.

Hvis dette nå går bra kan jeg avslutte en 10-årsperiode med fertilitetsproblemer - endometriose- og muskelknuteoperasjoner, resultatløs prøving på gamlemåten og totalt 8 ivf-forsøk hvorav en gullunge i-07 og nå termin 20. mai hvis alt går etter planen. Og noe mer enn 2 barn skal vi ikke ta mål av oss å få!!!!

Jeg er vel 4+4 idag og hygger meg med å tisse på testene for å se det deilige krysset...

Ja, vi får holde hender i disse månedene og håper at vi alle kommer i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med;)

 

Satt inn ett egg 3o aug.

Har ei jente på 7 år (naturmetoden)

Har nå prøvd i 2 år, og var så heldig og lykkes på første forsøk.

Er så ydmyk og lykkelig over å være gravid!!!!!!

 

Nå gjelder det å slappe av og nyte tiden som ligger foran. Synes disse dagene siden positiv test har vært skumle, forstår ikke at jeg er gravid.

Men innser det vel etterhvert som jeg klarer å slappe litt mer av;)

 

 

;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere vil joine tråden :)

Men så urettferdig at vi må streve så fryktelig for å bli gravid - men GUD så hærlig og endelig lykkes!

 

Men jeg har et spørsmål; jeg er så opptatt av hvor langt jeg har kommet osv osv hehe.

Vet ikke når alle dere satte inn egg, men ser f.eks at du, Fru Hormonell satte inn egg etter meg, men har termin før meg.. okei, det er bare snakk om dager, men dog.

 

Jeg satte inn fryseegg i naturlig syklus søndag 29. august, og da sier de på St.Olav at jeg er 14 dager på vei sånn ca dagen på innsett. )Altså 4 uker i dag) Etter beregninger på terminkalkulator får jeg opp termin 24. mai....

Men så tenker jeg; hvorfor teller de dagen fra innsett? Selv i naturlig syklus, uten noe form for stimulering? For om jeg skal telle fra menstermin så er jeg 5 uker på vei... (første dag i siste mens er 7. august) noen som kan gi meg et godt svar? ellers får jeg vente til første ul som er om veldig lenge hehe Venter på brev, men ca uke 40 sa de på telefonen.

 

Fortsatt god søndagskveld

 

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. Da kommer jeg også inn her. Har vært igjen 3 innsettinger ( 1 fersk, og 2 frys). har blitt gravid hver gang, men sitter her forsatt uten barn. Er i dag 6 + 5. skulle virkelig ønske at tia gikk litt fortere. :)

 

jente_80*gravid* :) Jeg fikk beskjed om å bruke mens termin samme hva. Pga man blir ikke gravid den dagen man setter inn egg, men den dagen egget blir befruktet.. Nå har jeg brukt medisiner hver gang da, men dette er iallefall det jeg fikk beskjed om. Den terminen jeg fikk under første innsetting stemte med den jeg fikk under UL i uke 18. Så den stemte iallefall hos meg. :) Under første legetime/jordmortime så spørr de jo etter første dag i siste mens selv om du har hatt IVF/ISCI. :)

kan hende andre har fått andre beskjeder da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, har tenkt på en sånn tråd, bra iniativ!

Jeg er 5+4 i dag, og synes dagene går veldig sakte. Hadde mye menssmerter i rugetiden og dagene etter positiv test, men det har heldigvis roet seg.

Er det mange her inne som fortsatt tar støttebehandling i en eller annen form?

Jeg tar albyl og utrogest/crinone.

 

Tok graviditetstest igjen i dag, og blir like glad hver gang det positive resultatet kommer opp =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Jeg satt inn ett egg 19 august, og har termin 14 mai :) jeg fikk beskjed at jeg skulle regne 1. sprøytedag som 1. dag i mens..

 

jeg er vel da 5+4 jeg også :) grugleder meg til UL 28 september. Håper alt står bra til med lille spire :)

 

Er det noen andre som er veldig oppblåst ennå? det ser ut som jeg er 3-4 mnd på vei.. hehe.

jeg skal ta cyclogest helt til UL

 

Masse lykke til alle sammen :)

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så hyggelig at vi er mange som lyktes nå!! Endelig!

Jeg er straks 5 uker, og er så spent!

 

Venter på <3 : Ja ser ut som jeg også er langt på vei, magen har ikke roet seg ned etter siste runde med sprøyte, så jeg sliter med buksene mine.

 

Lykke til alle sammen :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med denne tråden. Så da slenger jeg meg også på. :)

Tror jeg er 5 uker på vei idag. Men som mange av dere andre,så stusser jeg litt på åssen man skal regne, om det er fra innsett eller siste mens eller hva. Men jeg hadde innsett 24.aug, så jeg sier 5 uker jeg :)

Er fortsatt litt i lykkeland og syns det er vanskelig å tro på at jeg faktsk er gravid. Jeg har vært gravid 1 gang før, men endte i MA, så er ganske spent på første UL som jeg skal på om 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Flott initiativ med egen tråd for oss ass.befruktning-jenter!

 

4+2 i dag etter å ha fått satt inn opptint embryo 31. august! Kjenner symptomer som kjempevonde pupper, trøtthet (slokner på sofa'n når som helst om jeg først legger meg ned) og "stramminger" i livmora, i blant i form av "menssmerter" og at jeg tisser veldig ofte.

 

Mest av alt går jeg bare å gleder meg til utviklingen av svangerskapet og ikke minst til å kunne fortelle det til ungene min på 7 og snart 3 år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her! :)

 

Fikk positiv blodprøve 7sept :))))

Vet heller ikke hvor langt jeg er på vei, skjønner ikke helt hvem dag jeg skal gå etter.. Men hadde uttak 24 august da :)

 

Morro at denne tråden kom opp her, spennende å følge hverandre! :)

 

Masse lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, hvordan går det med dere?

Er det noen av dere som er sykemeldte? Jeg kjenner jeg ikke klarer å jobbe fullt lenger, sliter med morgenkvalme og total mangel på energi, og er så sliten at jeg mest har lyst å sove 24/7. Så jeg tror jeg må ta en tur til legen, men jeg synes det er så rart at jeg skal bli så sliten så tidlig, Jeg har kun vært gravid en gang før, og kan ikke erindre at jeg var sånn på felgen så tidlig da. Men da hadde jeg bare meg selv og jobb og tenke på, nå har jeg to gutter som krever sitt, så det har nok en sammenheng.

Har fått mange symptomer, blant annet halsbrann, he,he må nesten le litt, hvordan i all verden er det mulig å få det nå??

 

Skulle ønske tiden gikk litt raskere, grugleder meg til UL. Noen som skal i nærmeste framtid? Det blir utrolig spennende!

 

Ha en fin dag, flotte gravid damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia!!

 

her går det så det suser...! Selv om dagene senegler seg av gårde..

 

Har heldigvis ingen plager som helst. Ikke trøtt, ikke oppblåst, ikke kvalm osv. Så håper det går bedre med deg etter hvert, kjærevene.

 

Har fått time til tidlig UL da, i uke 40. Det blir noe å se fram til :) Men det føles som leeeeenge til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da drister jeg meg inn her:-) Hadde uttak 27 august, så jeg tror termin er 22 mai, og at jeg er 4+5 i dag.

Har ingen symptomer utover litt mensmurring!

Og synes fortsatt det er litt uvirkelig at jeg er gravid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle:)

Så gøy at vi er så mange! Gleder meg til å følge dere:)

 

Hihi, er litt komisk at vi som virkelig har visst at det er reell sjanse for å være gravide, har såpass problemer med å forstå at vi er det! Selv følte jeg meg helt uforberedt da jeg så den positive testen, og er det noen som burde være forberedt er det jo IVF'ere:)

 

Jeg har safa meg med å ta hcgstigningsprøver på mandag og i dag. Hadde egentlig ikke tenkt på det, men da jeg var hos legen for noe annet og det ble snakk om blodprøver, så jeg mitt snitt til å få bekreftet at dette går veien - så nå venter jeg i spenning:)

 

Jeg hadde også fått UL i uke 40, men kom plutselig på at vi har ferie og er bortreist da... Sendte sykehuset en mail, og var egentlig veldig skuffa over å måtte vente en uke ekstra.... Men så kom svaret, og jammen har jeg fått UL i uke 39, hurra!

 

I følge terminkalkulatoren på Babyverden begynner hjertet å slå idag, hurra!

 

Alt i alt en finfin dag, altså!

 

Hva med dere andre? Hvilket sykehus tilhører dere? Og ca hvor i verden befinner dere dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Moro med oppdatering fra flere :)

 

Har kommet litt i tvilsfasen, jeg... har blitt kjempeparanoid og føler at alle de få symptomene er forsvunnet, og lurer på om jeg skal ta hcg-prøve selv, bare for å få ro i sjela.. hehe

 

Ellers holder vi til på St. Olav, og bor en knapp halvtimes kjøretur unna.

Er kjempefornøyd med sykehuset..!

 

Ellers er alt bare toppers! :) 2 1/2 uke igjen til UL.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder til på riksen, og bor i Akershus.

Synes fortsatt dette er veldig rart, for jeg kjenner meg jo akkurat som før:-)

Marte skal få mage; jeg var så "vant til" å bli skuffa jeg, at jeg tror det er derfor positiv test var (er) så uvirkelig. Godt over 4 år med tanta som dessverre dukker opp i tide og utide, 4-aih og 1 neg ivf, gjorde liksom sitt til at jeg hadde vanskelig for å tro det da testen ble positiv på 2.ivf. Men NÅ begynner jeg å skjønne at jeg har en liten leieboer:-) Som jeg håper blir der til litt uti mai!!!

Er 5+0 i dag (hvis jeg har funnet rett termin), og har fortsatt ingen symptomer. Litt mensmurring bare. Og ble fryktelig svimmel på jobb i dag:-)

 

Hvor mange egg satte dere inn forresten? Jeg satte inn 2 - et 2-delt og et frynsete 4-delt.

 

Håper det står bra til med alle sammen:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

Her er formen så som så, synes egentlig det er rart å ha så mange symptomer på graviditet, for det er litt uvirkelig ennå. Jeg er så glad og takknemlig, og grugleder meg til UL neste uke.

Vi satte inn to egg også, hadde to negative forsøk med ett egg, bestemte oss for å sette inn to siden det ble siste forsøk nå, og da satt den! Det var et 5 delt og et 3 delt. Er veldig spent på om det er en eller to der inne siden vi har tvillinger fra før.Men jeg målte HCG på rd 18, og den var på 884, så det tyder jo mest på en da. Når jeg var på rd 17 med tvillingene var HCG på over 5000.

 

Flere som går på støttebehandling ennå som crinone, progesteron etc?

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på støttebehandling ennå. skal bruke prgynova og progestan et par uker til. blir rart å slutte på det også etter å ha brukt det i så mange uker.

( er i dag 7 + 3 ).

 

gratulerer kjærevene med graviditeten. hadde vært spennende med ennå et tvillingpar sikkert?? masse lykke til iallefall. blir spennende da du skal på UL.

 

Jeg skal på ul på førstkommende mandag. var også på ul da jeg var 6 + 1 pga en blødning, men alt var bra med den lille og vi såg hjertet banket. :) men gru/gleder meg litt til neste ul time alikevel.

 

god helg alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da henger jeg meg på her. Nettopp funnet ut at jeg er gravid på 2 fersk forsøk. Er etter mine beregninger 4+1 idag så dette er kjempe spennende! Vi fikk satt inn et 7- og et 6-delt egg da kvaliteten ikke var så bra. Så nå er vi veldig spente på om det er et eller to som har festet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til deg vonk! Så gøy å se at det lykkes for folk!

I dag er jeg 5+6 og merker ikke så voldsomt mye enda. Trettheten har kommet og føler meg ganske oppblåst. Jeg har gått ned i vekt, men føler meg tjukkere enn før. Hehe. Men gleder meg til å få skikkelig mage, ikke bare en oppblåst mage ;)

Kjærevene: jeg bruker også hormonstøtte enda. Både progynova og crinone. Jeg trodde jeg skulle få fnatt av å bruke crinoe så lenge, men nå er det helt greit :)

Åssen er formen til dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til deg vonk! Så gøy å se at det lykkes for folk!

I dag er jeg 5+6 og merker ikke så voldsomt mye enda. Trettheten har kommet og føler meg ganske oppblåst. Jeg har gått ned i vekt, men føler meg tjukkere enn før. Hehe. Men gleder meg til å få skikkelig mage, ikke bare en oppblåst mage ;)

Kjærevene: jeg bruker også hormonstøtte enda. Både progynova og crinone. Jeg trodde jeg skulle få fnatt av å bruke crinoe så lenge, men nå er det helt greit :)

Åssen er formen til dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slenger mej og på her :)

 

Testet positivt etter å ha satt inn 2 fryseegg 3 september.. syns dagene nå er enda "værre"enn i rugetiden jeg.. :) er jo såå bekymret.. :)

har aldri vært gravid før, hatt 2 fersk forsøk før. Dette var første frys.

 

Et lite spm: har nå blitt forkjøla, feber osv.. jeg er aaldri syk ellers så det var jo topp ;) meen, spiller det noen rolle inn på om den lille luringen blir der ?:)

 

Og dere som har brukt crinonen, hvor lenge er dere i aktivitet etter å ha "tatt"herligheten?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Er 5+0 i dag etter innsetting av et fryseegg 31.8. Ble gravid på første ivf, og har en gutt på 14 mnd. Har ikke veldig mye symptomer, litt murring på venstre side og ellers litt brennende følelse i brystene av og til. Har regnet ut at jeg har termin 22.mai.

 

Hcg rugedag 14: 221

Hcg rugedag 16: 625

 

Skal til ul 22.09, er veldig spent :-)

 

Bruker Cyclogest 400mg x 2

 

Ha fortsatt en fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...