Gå til innhold

IVF/ISCI'ere


jente_80

Anbefalte innlegg

Hei Lille Lus :)

 

Ville bare kommentere innlegget ditt.

 

Jeg satte inn fryseegg 29. august, og mener da jeg er 5+0 i dag. På St.Olav sier de at man er ca 14 dager på vei på innsettdagen.

I følge babyverdens terminkalkulator har jeg termin 24.mai, og hjertet til embryoet starter å slå 23. sept.

 

Nå er det bare dager å snakke om her, men hvilken klinikk tilhører du?

Vil bare til bunns i disse termingreiene :)

 

Jeg har UL 4.okt.

 

Lykke til videre og god søndag :)

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei muffin25.

Jeg har også blitt skikkelig forkjøla. Har ikke vært det på fler år tror jeg. Så jeg har også lurt litt på om det gjør noe å være syk i graviditeten. Men tror ikke det skal gjøre noe. Men hvis man får høy feber, over 39,5 grader; så har jeg lest at man skal ta febernedsettende. For er ikke bra å bli så varm når man er gravid. Men ellers så skal det gå bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen.

 

Her er ikke formen noe særlig, kjenner det godt i bekkenet nå, litt fortvilet over at det kommer så tidlig. Men samtidig føler jeg at jeg på ingen måte kan klage, for jeg er jo gravid!!!!!

 

Så kjekt at vi er så mange her inne nå, det ble jammen meg mange som fikk positivt resultat i august og september. Kjempegøy!

 

Hvordan gikk det med målingene Marte får mage?

 

Angående feber så mener jeg å ha lest at en ikke skal la tempen stige for høyt før en tar febernedsettende som paracet.

 

Jeg tar crinone, synes det går greit, ikke spesielt mye kliss egentlig, men strever med å bevege meg nok etter den er satt.

 

Blir en spennende uke dette, som toppes med UL på fredagen, jeg håper av hele mitt hjerte at jeg får se et bankede hjerte der!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her , er 5+ 5 idag, gruer meg veldig til ul neste uke jeg da....men bare å krysse for at det går bra :) Skal bli morro å følge alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle som har kommet inn i tråden etter siste innlegget mitt:-) Morsomt at det blir flere her!

 

Jeg er i ferd med å kunne bytte nick til Frk Superstressa!!!

MASSE mensmurringer og vondt i ryggen. Har lest og lest, og har selvsagt sett at det kan være helt normalt, men akk så vanskelig å tro på! Er det flere enn meg som har heftige murringer om dagen??? Er forresten 5+4, og hjertet begynner å slå i dag i følge babyverden:-)

Oppdaget også litt mystisk utflod som jeg SELVSAGT tror er opptakten til en blødning. Det har nemlig kommet antydning til en rosa stripe på papiret et par ganger fra i går til nå. Jeg ser det helt tydelig hvis jeg studerer med lupe..... Jeg vet jo at det ikke kan kalles blødning, men du verden så lite som skal til før hele verden står på hodet, stresset øker osv:-) Godt det "bare" er 4 uker til ultralyd....

 

Ser det er flere her som har blitt forkjølet med feber. Slenger meg på i den klubben jeg ( minus feber), og skal ta livet med ro sammen med te, sofa og saltvannsspray i dag! God bedring!

 

Ellers har jeg det bra altså - måtte bare ventilere litt:-) Håper det står bra til med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tingeling er spent

Jeg har hatt en del mensmurringer og stikninger nederst i magen. jeg har ikke blødd så jeg antar det er helt normalt. det er også normalt å blø litt og. prøv å slapp av å ta livet med ro selv om det ikke er lett! jeg er idag 7+0 tror jeg :) og mensmurringer har jeg ikke lenger men jeg er superkvalm og trøtt! orker ingenting. Nå er det 1 uke til vi skal på UL og jeg er skikkelig spent! gleder meg helt sykt til å få se lille nurket, håper alt er bra!!

 

Håper det står bra til med alle dere andre :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, venterpå <3!

Dette er nok ikke min lykkedag. Begynte å blø litt mer, så jeg skal prøve å få legetime når kontoret åpner igjen etter lunsj. Vet at det kan være normalt, men trenger å få ro i sjela:-) I tillegg hovnet plutselig halve overleppa mi opp, så jeg sitter her og ser ut som Donald:-S Hadde egentlig tenkt å vente med legetime til i morgen, men den leppa som ble dobbelt så stor uten grunn bekymrer meg litt.

 

Skal visst ikke være så lett i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg sykemeldt ut uka pga blødninger. Legen syntes det hørtes fredelig ut foreløpig, så jeg får bare ta livet med ro, og håpe han har rett. Men merkelig hvordan de negative tankene i eget hode er så mye lettere å tro på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare prøve å trøste deg litt Tingeling er spent. For jeg fikk en blødning forrige uke, men fikk resultatet på hcg-prøvene mine i dag, at alt så helt bra ut. Så blødninger trenger ikke å være farlig. Men man blir selvfølgelig kjempe bekymret. Jeg fikk helt panikk og var bombesikker på at det var takk og forvell, men det gikk altså bra :) og nå gleder jeg med til ul om 1 uke.

 

Så prøv å ta det med ro, og så håper jeg at alt går bra med deg :)

 

trøsteklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne tråden jeg også. Er gravid etter 2 ferskforsøk. + har hatt to fryse forsøk. En MA og en SA bak meg.

 

Denne gangen begynte jeg med litt brunlig utflod uke 6+2, hadde tilme til ul dagen etter, der viste det seg to bankende hjerter. Er nå 7+2 og skal til ny ul neste uke.

 

Kjekt med en slik tråd. :)

 

Lykke til alle sammen, håper vi kan følge hverandre hele veien til mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, håp-86 og jente_80:-) Dere er snille som prøver å muntre opp! Spørs nok om det blir en tur til lege igjen i morgen, blødningen har økt litt. (selv om det fortsatt ikke er mengder.)

 

Er det forresten noen som vet hvor tidlig det er mulig å se noe på ultralyd? For hvis jeg fortsetter å småblø, vil jeg gjerne ha en ul så fort det er mulig å se noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange som har "meldt seg på" denne tråden, da :) supert!!

Håper førstemann over til 2. trimester starter en ny en, slik at vi heier hverandre fram heeeelt inn til mål i mai :)

 

Tingeling; jeg vet ikke hva de kan se eller ikke, men sjekk terminkalulatoren på babyverden. Da får du se hvilken dato hjertet starter å slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som har "meldt seg på" denne tråden, da :) supert!!

Håper førstemann over til 2. trimester starter en ny en, slik at vi heier hverandre fram heeeelt inn til mål i mai :)

 

Tingeling; jeg vet ikke hva de kan se eller ikke, men sjekk terminkalulatoren på babyverden. Da får du se hvilken dato hjertet starter å slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok håpet om mai-baby over for mitt vedkommende. Har mest sannsynlig hatt en spontanabort i dag tidlig:-( Skal på ultralyd i morgen, men har ikke så store forhåpninger om at det skal dukke opp et mirakel på skjermen.

 

Takk for følget! Ønsker dere fortsatt lykke til alle sammen:-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei Tingeling, er du helt sikker? Har du smerter eller bare blødning?

Det er så trist, jeg håper at du får en positiv overraskelse på UL i morgen!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er nok (nesten) helt sikker, kjærevene!

Her er både smerter og blødning tilstede, og det er nok av begge deler.

 

Takk for omtanken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her selv om jeg egentlig ikke hører hjemme her. Etter flere negative forsøk og en SA, ble vi gravide spontant rett ført siste offentlige forsøk. Kjenner meg derfor veldig igjen i det dere skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tingeling; enkelte ting er så urettferdig...!!! :(

Håper du har motet opp, tross alt, og ønsker deg MASSE lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd, og ble ikke så mye klokere. Har fortsatt mest sannsynlig hatt en spontanabort, men skal måle hcg for å være helt sikker. Første prøve i dag, neste på mandag. Må jo bare vente og se da:-S

 

Fortsatt lykke til til alle dere andre!

 

P:S! Koselig å høre om spontane graviditeter, gadget:-) Det gir litt håp om at man kanskje, kanskje,kanskje kan klare selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingeling: Så utrolig trist, vi får bare håpe at det er en uskyldig blødning, og at den lille er der med bankende hjerte neste UL. Hvis det ikke er sånn håper jeg du og din kjære kan trøste hverandre, og se fremover. Du har jo faktisk vært gravid, så dere vet nå at det er fullt mulig.

 

Ellers så kjenner jeg en del i magen, tror det er luft som sirkulerer rundt. Har hatt treg mage lenge, men håper det blir bedre snart. I morgen skal vi på UL, jeg er så spent på om det vil være et bankende hjerte der, og kan ikke gjøre annet enn å håpe og tro det beste.

Har mange symptomer på graviditet, veldig ømme pupper, halsbrann og kvalme som komme og går. Men så blir jeg usikker på om det kan være crinonen som gir disse symptomene....puh..føler jeg venter på hver dag, og for hver dag som går så nærmer vi oss 8 uker. Det er min første milepæl, så blir vel 12 uker neste.

Har fått innkalling til ekstra undersøkelse i uke 12, dette har sammenheng med min alder, fyller 38 år 5 mnd etter termin, og fikk utvidet UL i uke 12.

Det var så rart å få den innkallelsen, da ble alt så virkelig, herre, jeg er faktisk gravid!!!!

Ha en fin kveld, jeg oppdaterer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt på denne :)

 

Hvordan går det med alle sammen???

 

Leste at alt gikk fint med UL i går, kjærevene. Godt å høre!! :)

 

Med meg er alt tipp topp!!! Føles som ingenting har skjedd, og jeg lever som normalt. Verken kvalm eller uvel på morgenen, og jeg trener i nesten samme tempo som før og koser meg.

Skal på UL neste mandag, og er meeeeeeget spent..!!! Har ikke annen bekreftelse enn "gravid" på CB'en for flere uker siden, så håper virkelig det er noe der inne....... blir jo litt småparanoid uten symptomer, men er glad jeg slipper å være dårlig.

 

Håper alle har det supert!! Og oppdateringer mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter jeg spent på ul på onsdag...føler at ting skjer her nå da :)

Så håper på godt resultat denne gangen.

heeelt utrolig, men faktisk begynt å få halsbrann, sist jeg var gravid kom ikke dette før i 6-7 mnd, så litt vel tidlig syns jeg. Men føler at det er et godt tegn da, så det er jo bra. Ellers bittelitt uvel på morgenen før jeg har fått i meg mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Ja da er UL vel overstått, og jeg er så glad over å ha sett et bankende hjerte der, det er en fantastisk følelse.

Jeg skal innrømme at jeg var spent på om det kunne være to der inne, og ble glad og litt lettet når det var en. Jeg ønsker meg gjerne fire barn altså, men var så dårlig sist når jeg hadde to i magen at jeg var bekymret for egen helse hvis jeg skulle hatt to denne gangen også.

 

Nå skal sikkert mange av dere her inne på UL på løpende bånd??

 

Maaza; jeg har hatt halsbrann siden rugedag 12, men har ikke villet innse det, for det er jo så ufattelig tidlig! Men nå har jeg måttet kjøpe meg gaviscon tabletter, veldig plagsomt. Sist fikk jeg dette mot slutten av svangerskapet, og når jeg lå.

Jeg har skikkelig bekkenløsning også, flere som sliter med det? Synes det kom tidlig denne gangen, hadde det fra halvveis svangerskap sist.

Men, jeg skal klare alt dette bare vesle baby vokser og blir inne til 11 mai =)

 

Lykke til videre jenter, oppdater, det er kjekt å høre hvordan det går med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...