Gå til innhold

Er fødsel det vondeste du har opplevd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skada meg en god del opp gjennom årene, og til og med operert en del ganger, men ja, fødsel er det vondeste jeg har opplevd!!! Men når det er over tenker jeg at det var da ikke såååå vondt og etetter noen mnd er det helt glemt og nesten klar for ny fødsel. . Merkelige greier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er gallestein verre enn å føde altså? Det er jo en kjempenyhet egentlig, gallestein er jo helt utrolig vondt, men det var noe jeg kom meg gjennom (hadde anfall på opptil 12 timer) så da skal jeg nok komme meg gjennom fødsel også. Blindtarmbetennelsen kom jeg meg jo også gjennom. Dette skal jeg fint gjennom (selv om det gjør j****g vondt) ;)

Skrevet

Det vondeste var at de ikke rakk å sette bedøvelsen skikkelig før de begynte å operere... Gutten min pustet ikke, så da hadde de litt dårlig tid...... Men jeg besvimte av smertende, og ble lagt i narkose når han var ute.......

Skrevet

Absolutt, ubeskrivelig vondt! Men man overlever :-)

Skrevet

Ja, det var det verste jeg hadde kjent, men ingen bedøvelse da.

Fødselen gikk veldig fort, så det var umulig å få kontroll over smertene. Jeg vred meg i smerte og hylte. Men det var bare de siste 15 minuttene som var slik. men av fysisk smerte så var det noe av det verste jeg hadde kjent i hele mitt liv. Smerten opplevdes ikke som slitsom på noen måte, sånn som noen sammenligner det med et maraton eller migrene. Ikke for meg ihvertfall. Migrene er ikke like vondt, for jeg hyler ikke når jeg har migreneanfall. Jeg er en person som kan tåle mye smerte. Alltid vært tøff på det området, men fødselsmertene var helt forjævlige for å si det mildt.

Men jeg visste jo hva årsaken til smertene var, så jeg ble heldigvis aldri redd. Jeg hadde tid eller kapasitet til å tenke på redsel eller noe som helst for den saks skyld. Det var bare vondt vondt vondt. Som om noen skulle brekke opp hele kroppen min.

Når det er sagt, jeg gruer meg ikke til å føde igjen. Jeg har glemt smertene helt. Det var så vondt at jeg ikke rakk å tenke over hvordan det kjentes egentlig. Husker bare jeg sa etterpå at dette tror jeg aldri jeg vil gjøre igjen. Men det skal jeg jo selvfølgelig.

Skrevet

Ja, uten tvil. Trodde jeg skulle være så tøff, som har slitt med mye og sterk migrene i årevis, men den gang ei...;-) Men tror kanskje ikke jeg hadde opplevd det så ille, om man hadde visst på forhånd hvor lang tid det ville ta...;-) Smertene blir liksom ekstra ille når de er "ukjente", man ikke aner hvor lenge de skal vare, om de kommer til å bli verre, og at man ikke selv kan bestemme at akkurat NÅ skal man ha smertestillende. Migrene er mye enklere, sånn sett;-)

Skrevet

Nei.

Har hatt to fødsler, siste tvillingfødsel med en i seteleie.

Syns tannlegen er værre, men det gir jo ikke så bra gevinst heller da.

Skrevet

Uten tvil det vondeste!! Ingen verdens ting som er i nærheten en gang.

Skrevet

Smertene akkurat under de verste riene er nok den sterkeste smerten jeg har opplevd ja, men fødselen sånn sammenlagt er ikke det vondeste jeg har opplevd.

Mye værre å ha blindtarmsbetennelse (selv om smertene ikke var like sterke) for da varte smertene mye lengre.

Nyrebekkenbetennelse var også verre, av samme grunn.

Nå skal det sies at fødselen min gikk såpass fort at jeg ikke fikk tenkt så mye over smertene.

Skrevet

Eg vil tru at å få "halve ansiktet" tygd av av ein hund var vondare, heldigvis huskar eg ikkje så langt tilbake.

Fødsel kjem vel på pallen saman med migreneanfall og grundig halsbetennelse.

Skrevet

Hvis du fikk lokalbedøvelse...hvorfor sa du ikke i fra om smertene?

Skrevet

UVI er forkortelse for urinveisinfeksjon.

Skrevet

Nei, laaangt derifra. Har født 5 barn, og det har ikke alle vært lette fødsler.

Men det var vondere å ha blindtarmbetennelse, bekkennyrebetennelse og nyrestein, og migrene -da får man lyst til å bare avslutte hele greia.

Men det som topper lista er gallesteinsanfall og galleblærebetennelse. Det er så sinnsykt jævlig at det kan ikke beskrives engang, og aller verst var det når jeg var gravid. Nå har jeg operert ut hele skiten og livet er lysere. Utviklet angst til slutt, fordi jeg gikk og ventet på nytt anfall, og gruet meg så vanvittig hele døgnet, ante jo ikke når det kom som lyn fra klar himmel :(

Skrevet

først skulle jeg si nei, for jeg tenkte på psykiske smerter jeg har opplevd.

Men når det ikke regnes med, så er svaret likevel nei.

alt etter fødsel var mye verre. hemorroider og brystbetennelse, ugg.

Skrevet

Jeg trur kanskje nyresteinsanfallet jeg hadde en gang topper fødslene. Nyresteinen hadde satt seg fast, og før dem fikk lagt inn en stent for å støtte opp steinen trudde jeg jeg skulle dø. Levde i angst før jeg fikk knust den helvetes steinen.

Men min 4 fødsel hvor jenta satte seg fast og det endte i akutt keisersnitt, ligger millimeter bak bare.

Skrevet

Ja, det er det. hadde gallesten men fødsel toppet det.

Skrevet

Lurer på om noen klarer å skille mellom fysisk smerte og noe som bare er en jævlig opplevelse.

Fødselssmerter er selvsagt ulikt, men her var det spørsmål om ren fysisk smerte. jeg syns ikke fødsel var det verste jeg hadde vært med på, noe av det beste faktisk, fordi det er en fantastisk opplevelse å gå ifra smertehelvete og til og bli helt smertefri med en gang ungen er ute.

Men den fysiske smerten på slutten av fødselen, med intense rier og et underliv som kjentes ut som det skulle eksplodere er det verste jeg har kjent av fysisk smerte.

Migrene er verre i opplevelse, fordi det kommer ingenting godt ut av det. Helt meningsløst. Det dundrer i skallen og man klarer ikke gjøre noe som helst, annet enn å ligge i et mørkt rom. Når smertene er borte, så var det liksom det... bare kjipt! Men jeg syns seriøst ikke migrene er vondere i fysisk smerte likevel. Ikke for meg ihvertfall.

Det er uansett umulig å sammenligne smerte og fødsel, da vi er forskjellig bygd og rier og selve fødselen forløper seg forskjellig fra person til person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...