Gå til innhold

Er fødsel det vondeste du har opplevd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Keisersnitt, ankelbrudd og tannbyll ( heldigvis ikke samtidig!) var verre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, uten tvil! Har født en gang med epidural og to ganger uten.

Med epidural gikk det greit, men de to naturlige fødselene var helt grusomt smertefulle, fra 7-8 cm og til barnet var ute.

Men jeg er så gal at jeg likevel ville valgt naturlig fødsel igjen:)

Skrevet

Ja. Men synes ikke det var så fryktelig ille, jeg har bare ikke opplevd så mye smerte tidligere, sett bort ifra nyrebekkenbetennelse. Fødte begge mine uten smertestillende og hadde raske, greie fødsler. Det vonde var å presse de ut, selve riene var ikke spes. vonde, kom inn med full åpning og gikk selv, så var heldig der. Kunne glatt født en hel gjeng til, men jeg nekter å gå gravid igjen, så da får det eller være.

Skrevet

ja det er vel det.

synes det er sinnsykt vondt å skjære meg i fingeren med en kniv (når jeg bommer på grønnsakene!) for den smerten er skarp og gir seg faen meg aldri.

i en fødsel er det dritvondt men så forsvinner jo all smerte når barnet er ut!

så ja,en fødsel er vel den vondeste men det å skjære seg en fingeren er en god andreplass!

Skrevet

ja, og jeg trodde jeg hadde god smerteterskel.

var veldig vondt og hadde en lang fødsel. men må gjennom det, og man forsvinner jo vekk i en annen verden når man føder. syntes jeg selv da. som om man går ut av kroppen.

Skrevet

Blindtarmbetennelse og gallestein var MYE værre!! Syns ikke fødsel var så ille i det hele tatt egentlig :-)

Skrevet

NEI, så abslolutt ikke!!!

Fikk hematom noen timer etter første fødsel, det var myyyye værre enn å føde!!!

Skrevet

Ja, definitivt! Men fikk verdens beste belønning, det får man jo ikke ved andre smerter.

Skrevet

Nei, det var bittelitt vondere den gangen jeg ble fanget og noen skar opp hele magen min, strødde salt i såret og rørte rundt med et møkkagreip, samtidig som noen andre stakk en glødende påle opp gjennom underlivet og spiddet meg til over navlen.

MEN, det var mye, mye morsommere og mer spennende å føde, og jeg gjorde det frivillig tre ganger uten smertestillende, så det er utrolig nok virkelig noe å glede seg til, helt FANTASTISK, og det største vi noensinne får oppleve i livet..

Skrevet

Nei, utrolig nok ikke,det er en hendelse som kommer høyere opp. Det er en operasjon jeg hadde for noen år tilbake.

Lokalbedøvelsen virket ikke som den skulle, og jeg lå i et operasjonssmertehelvete i rundt 2 timer. Unner ingen andre en sånn opplevelse, sliter fortsatt, (psykisk) nesten ti år etterpå...

Skrevet

Vanskelig å svare på egentlig. Neida, ingen har sagt at å føde er digg, selv om jeg synes det gjorde langt mindre vondt enn jeg hadde forestilt meg etter å ha lest skrekkhistorier her inne.

Vondt ja, men det er positive smerter. mens andre smerter betyr at noe er galt er fødselssmerter et tegn på at babyen snart kommer.

Skrevet

Ja / uten tvil.

Hadde rier uten pause i 6 timer, og jeg ville bare dø.

Hadde heller kuttet av min egen fot uten bedøvelse enn å føde igjen.

Skrevet

vanskelig spm..

Tror kanskje min forrige fødsel er det vondeste jeg har vært gjennom.

Men, å gå rundt med 2 liter blod i buken (indre blødninger) var ikke særlig behagelig det heller.

Har hatt tannpine flere ganger, men en av gangene kan måle seg med fødselssmerter. Da stanget jeg hodet i veggen, hylte og bar meg og ville bare dø, enda så lykkelig jeg var på den tiden ;)

Så røk jeg av en sene i lysken en gang. Vondt det også.

Skrevet

Nei, den vondeste fysiske smerten jeg har hatt var da broren min døde. Jeg fikk faktisk så fysisk vondt i kroppen, som jeg ikke trodde var mulig, hadde jo ikke skjedd noe med meg.

Skrevet

Nei, langt i fra, har kjent mye verre smerter, feks brannskade, nyregrus, brudd i fot og tær ut av ledd var mye verre. Men smerter er individuelle opplevelser og jeg har had veldig fine fødsler.

Skrevet

Ja, men jeg er ikke redd for å føde igjen. SÅ ille syns jeg ikke det var.

Skrevet

Absolutt ikke.

Det verste jeg har opplevd av fysisk smerte var da jeg rotfylte en tann uten bedøvelse!

Smertene jeg fikk ved gallesteinsanfall var også verre enn å føde!

Skrevet

JA, UTEN TVIL! Må le, en over her syntes nese og tungepiercing var vondere... på en smerteskala var nese/tunge piercingen min en 1`er og fødsel 10+.

Men nå fødte jeg uten smertestillende, bare litt lystgass.

Lurer på om mange av de som svarer nei enten har glemt helt hvordan det var (pga det kommer noe fantastisk ut av det) eller hadde mye smertestillende....

Skrevet

Jeg har født 3 barn uten noen form for smertelindring, men som ei over her sier; Tannrotbetennelse er MYE verre!

Skrevet

Har ikke født selv, men min tante som fødte tvillinger uten bedøvelse, mener at nyre-bekkenbetennelse er ti ganger mer smertefullt enn en tvillingfødsel. Jeg har hatt uvi 10-15 ganger og nyre-bekkenbetennelse tre-fire ganger og vet det er helt for jævlig. Hvis det ikke er mer vondt å føde enn det, så gleder jeg meg nesten jeg. For det kan jeg da fint takle. Har også gått gjennom vonde og kompliserte brudd, og hatt tannbetennelse som nesten gikk til hjernen på meg. Kunne blitt en av de første på over hundre år til å dø av hull i tennene og tannbetennelse. Dette gikk jeg med i mange år. Har en smerteterskel som er helt sinnsyk, og tror fullt og fast på at en fødsel blir superenkel i forhold til alt annet jeg har gått gjennom.

Skrevet

Fødsel er ikke det verste jeg har vært med på. Skiveutglidning/prolaps i ryggen derimot, er den verste fysiske smerten jeg noengang har opplevd. Jeg har født tre ganger uten smertestillende, og det den ene var tøff, men det kommer jo noe godt ut av en fødsel, så det blir liksom ikke smerte på samme måte.

Skrevet

Fødte du før eller etter prolapsen? Er litt bekymret for det selv og jeg skal snart føde så om du har god erfaring der må du gjerne si det.

Skrevet

Tror jeg kan signere 12:40 her.

Skrevet

Jeg fikk prolapsen etter jeg fikk førstemann, og jeg hadde en bedre fødsel med nummer to og tre, med jeg sleit med ryggen under fødsel. Nå vet ikke jeg hva slags prolaps du har, men for min del fant jeg ut at å ligge på siden med pute mellom beina funket best frem til jeg skulle presse,og i utdrivingsfasen satt jeg med god oppbygning i ryggen i fødesenga i halvveis sittende stilling, og det lettet ryggsmertene mine veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...