Gå til innhold

Er fødsel det vondeste du har opplevd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg fysisk smerte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope! Langtifra så vondt som min blindtarmbetennelse! Hadde store smerter i 3 dager. Dem fant ikke ut hva det var, og da dem bestemte seg for å operere var det betennelse rundt om i alle organer rundt og operasjonen som vanligvis tar 50 min, tok 4 timer! ÆWW!! Godt jeg er kvitt blindtarmen. Heller 100 fødsler enn dette!

Skrevet

Ja. Og har hatt omfattende plastisk operasjon utenom.

Smertene har man kjent før da, menssmerter. Bare at man må gange de opp noen ti talls, eh.. sikkert hundretalls ganger:)

Skrevet

Nope. UVI er det vondeste jeg har vært med på!

Skrevet

Absolut ikke! Hadde gallesteiner og mange galleblære anfall mens jeg ventet 2 år på operasjon. 50,000 ganger verre en å føde!!

Skrevet

Nei. Å brekke nakken var verre synes jeg.

Skrevet

nei, hadde et tannrotbetennelse en gang som gikk inn i kjevebeinet, fryktelig vondt i tre døgn, gråt og fikk ikke i meg noe mat. fødslene var ikke noe i forhold, og de varte også bare ca 10 timer.

Skrevet

Ja. Min fødsel strakte seg over tre døgn, og det siste døgnet var et fullkomment helvete.

Skrevet

Nei, jeg fikk kneet av ledd en gang. Det var mye vondere, men smerten varet ikke så lenge. Fødselen var tøffere siden det tok flere dager og jeg ble veldig sliten i tillegg til smertene.

Jeg har foresten hat en lett fødsel også. Det var lettere enn et migreneannfall (mye lettere) eller for eksempel da jeg brakk armen. En gang mistet jeg et kumlokk på foten. Det var vondt det. Den fødselen kan vel best samenliknes med kraftige menssmerter.

Skrevet

På en måte ja, på en annen måte ikke.

Jeg hadde en litt tøff fødsel, for han satt fast. De prøvde først med vakum, men det røyk, så en type tang, men fikk ikke tak, så en annen type tang...da fikk de hodet ut. Men de måtte gå inn for å løsne skuldrene. Og epiduralen virket ikke.

Men jeg gjør det gjerne en gang til, for det var kjempestort og verdt hver eneste vonde sekund.

Tannverk er vondere, for det kommer det ikke noe godt ut av...bare en sinnsykt dyr tannlegeregning

Skrevet

Jeg håper ikke det for jeg har termin om to uker! Hvem er jeg da til å svare på denne tråden:P

Så langt har blindtarmbetennelse vært det vondeste i livet mitt til nå.

Skrevet

Synes ikke man kan sammenligne fødselssmerter med andre ting.

Så klart er det vondt å føde et barn, men det kommer noe helt utrolig ut av det, og smertene er borte når babyen er ute.

En fantastisk opplevelse synes jeg, (Selv om det var vondt)

Jeg skal ihvertfall absolutt gjøre det en gang til :)

Skrevet

Ja fødsel er det vondeste jeg noen gang har opplevd, men den var mye mindre vond enn jeg hadde trodd på forhånd!! Hadde en lett fødsel uten epi som varte i ca 5 timer fra første rie.

Jeg har aldri operert før, aldri brukket noe, aldri hatt tannverk osv så har ikke noe som helst å sammenligne smertene med!! De eneste smertene jeg har hatt før i livet er vanlig hodepine, menssmerter og helt normale skrubbsår!!

Skrevet

migrene er verre, jeg har skikkelige migreneanfall, mange som sier de har migrene som egentlig ikke vet hva migrene er

Skrevet

nope, jeg syns piercing i tunge og nese var vondere enn fødsel...

Skrevet

For det første håper jeg du ikke går gravid nå og leser alle skrekkhistoriene og så begynner å grue deg til fødsel ;-)

Fødsel er veldig individuelt mtp smerte. Ikke fordi folk har forskjellig smerteterskel (selv om det sikkert også spiller inn), men fordi noen er rett og slett vondere enn andre.

For min del er fødsel definitivt det mest smertefulle jeg noen sinne har opplevd. Jeg fikk en alvorlig brannskade en gang, og det var før fødsel min referanseramme når det kom til smerte. Fødsel tok kaka ;-) Alikevel planleger vi nå nr. 2. Snakk om å være tjukk i hue *he he he*

Skrevet

Nei, akkurat smerten i seg selv var ikke det verste jeg har opplevd. Det som gjorde det tungt var at den kommer om igjen og om igjen og det varer så lenge. Og det er jo forferdelig vondt. Det var vanskelig når jeg i tillegg ikke skulle hyperventilere eller kaste opp. Men alt i alt var det en fin opplevelse, og det er ikke noe å være redd for. Jeg skal forhåpentligvis til pers igjen i mai!

Men jeg kan huske noen smerter i livet som har vært verre: Ett spesielt tilfelle av UVI, ørebetennelse, og en gang jeg hadde tråkket på en kråkebolle i syden, og legen skar ut piggene av foten min UTEN bedøvelse. Og så trakket jeg skikkelig over en gang. Alt dette var vondere. Men det varte kortere.

Skrevet

Keisersnitt!!

Desidert det verste jeg har vært igjennom!!Hadde gledelig født 20 barn istedefor 1ks:(

Skrevet

Ikke i nærheten engang! En fødsel er som en litt dårlig mensdag, men å kræsje med motorsykkel derimot... HUFF!!!!

Skrevet

Har verken knekt nakken eller kræsjet med motorsykkel så ja.. en fødsel er det vondeste jeg har opplevd hittil..

Skrevet

Ja, uten sammenlikning! Smerten etter operasjon var ingenting.

Skrevet

Nyresten, nyrebekkenbetennelse og gallesten er verre enn å føde. Når man føder har man ihvertfall pause mellom riene (stort sett). Det har man ikke når man har nyresten. Det er som å ha rier hele forbanna jævla tiden og det kommer ikke noe godt ut av det til slutt heller.

Men alt dette er selvsagt individuelt.

Skrevet

Jeg fødte uten noe smertestillende og det var helt på grensen av hva som er mulig å holde ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...