Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #51 Skrevet 27. mai 2010 Jeg bestilte en del tøybleier og prøvde de ut, og jeg likte de ikke. Synes de var altfor klumpete på, og de luktet ammoniakk etter en stund. Kjøpte spesial "pose" til å ha de i når de lå i vaskekurven, men det begynte å lukte av den også. Og ja, jeg syntes det var stress å vaske på de. Foretrekker absolutt engangsbleier, som jo ble oppfunnet av en grunn: De var bedre og enklere :-)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #52 Skrevet 27. mai 2010 For 4,5 år siden når jeg fikk minste, da var det ikke så mye reklame og opplysninger om engangsbleier, da hun var ca 2 år var det derimot det, men da var hun begynt å sitte noe på potte, og jeg regnet med at bleie perioden snart var over. Om jeg da hadde visst det jeg vet nå, at hun skulle bruke nattbleier til hun var 4,5 år, så hadde jeg kanskje innvestert i tøybleier da alikevel.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #53 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har hørt om mange som har reagert. Mange advarte meg mot tøybleier, så jeg droppet det.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #54 Skrevet 27. mai 2010 vi vurderte tøybleier, men har rett og slett ikke noe plass og tørke de... Har bare plass til et tørkestativ i leiligheten, og det er konstant fullt... vet ikke helt hvordan jeg skulle fått til å henge opp en haug med bleier i tilegg! Har ingenting med latskap å gjøre!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #55 Skrevet 27. mai 2010 Dere er late alle sammen, se å få ungen pottetrent. DET er økonomisk, miljøvennlig og behagelig for barnet! (Gjelder ikke dere med små babyer da, men alle med store unger på 2 år og oppover med bleier!)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #56 Skrevet 27. mai 2010 Men herlighet, babyen her var 6 uker hun da hun var ferdig pottetrent! Dere er late, alle som en!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #57 Skrevet 27. mai 2010 Jepp, med fem barn i huset så er det jammen latskapen som avgjør om misten bruker tøybleier eller ikke! Tror du virkelig ikke at vaskemaskina går i ett, og at jeg aldri kunne prioritert å vaske bleier daglig i tillegg. Supert med dere som vet alt best hele tiden! Og lenge leve latskapen!
Trollemor75 Skrevet 27. mai 2010 #58 Skrevet 27. mai 2010 Vi bruker tøybleier fordi vi er late. Vi gidder ikke å lete etter beste tilbud på engangsbleier, gidder ikke å passe på å ha engangsbleier i hus, gidder ikke vaske bæsj som har kommet opp i ryggen (uhørt form for lekkasje med tøybleie) og gidder ikke gå ned med bosset ørten ganger per dag pga vond lukt. Vi bruker lommebleier, har nok til 3 dager, bruker rispapir, vasker hver 3. dag på 60, bretter mens jeg ser på tv. Vips, ingen styr, ingen planlegging. Alltid i hus, alltid klart. Aldri bleieutslett. Og vi har begynt med pottetrening da gutten på 15 mndr har begynt å vise tegn til at han skjønner at han blir våt av tiss. Men vi er heller ikke fanatikere, og bruker engangs på reise og har det i stelleveske i tilfelle vi må skifte mens vi er på tur. For oss late mennesker, var det den beste løsningen. Førovrig er bleien som ble teste i F&B virkelig ikke en god bleie. Stiv, klumpete og ikke tett...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #59 Skrevet 27. mai 2010 Herregud, for en diskusjon. Det blir jo usaklig fra begge sider, så jeg gidder ikke prøve meg på noe saklig. Hilsen tøybleiemamma som reagerer på drittslenginga (haha, tog du an?) som tydeligvis kommer av forsvarsteknikk. Fra BEGGE sider. Nei, tøybleier er ikke nødvendigvis best for barn/foreldre. Men det er ikke å komme bort fra at det er best for naturen. Ikke vasker jeg hver dag, ikke bruker jeg massevis av vaskepulver og ikke bruker jeg tørketrommel. 100 vask i året blir aldri mindre miljøvennlig av 1 tonn ugjenvinnbart søppel som blir gravd ned, og dette ene tonnet er pr barn. Noe særlig merarbeid er det heller ikke, for det er jo en rutine man blir vant til. HI burde skjerpe seg litt.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #60 Skrevet 27. mai 2010 ja, så lat tillater jeg meg å være at jeg bruker engangsbleier med god samvittighet. tror faktisk ungene mine allikevel får en god og trygg barndom, har har relativt god sjanse til å vokse opp til ansvarlige og flotte voksne mennesker.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #61 Skrevet 27. mai 2010 Som det klart og tydelig kom fram i bleietesten er det veldig individuelt hva som passer til hvert barn =) la alle finne den løsningen som passer for seg og sitt barn! For meg passet det ikke med tøybleier, fordi jenta ble sår. Men jeg er da virkelig hverken lat eller egoistisk =)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 27. mai 2010 #62 Skrevet 27. mai 2010 Ja, jeg er lat =) Da jeg fikk førstemann tenkte jeg ikke på det en gang, først nå etter jeg fikk 3. mann at det har vært så mye fokus på det (som har nådd meg i det minste!). Egentlig kunne jeg kanskje tenkt meg det, men nå er minstemann OG sistemann 2 og håper han snart slutter - så da gidder jeg ikke å investere i utstyret. Og ja, jeg er lat =P
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #63 Skrevet 27. mai 2010 Hahahahahahahaha så lettlurte dere er! HI
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #65 Skrevet 27. mai 2010 Hahahahaha så dumme dere er som later som om dere er Hi
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #67 Skrevet 27. mai 2010 jeg er ikke dum, jeg er bare litt usikker på meg selv! Det var ikke pent sagt! HI
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #70 Skrevet 27. mai 2010 Jeg er bare så perfekt at jeg ikke har noen EKTE problemer å ta opp her. Dumme dibbere! HI
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #71 Skrevet 27. mai 2010 hva skjedde her? Er jeg ikke lat lengere???? Tok meg en tur på do, og vips så har HI klikka??? Hva skjer a`?
Trollemor75 Skrevet 27. mai 2010 #72 Skrevet 27. mai 2010 Bare noen som kjeder seg litt en torsdag kveld. Synd egentlig å lage polemikk ved valg av bleietype. Tøybleierbrukere blir gjerne stemplet som særinger og engangs- brukere som late, osv... Jeg dømmer ingen for sine valg. Jeg synes det er synd at ikke flere VURDERER tøybleier, men synes også at man skal velge det som passer ens livstil og leveforhold best. Personlig kunne jeg ikke tenke meg å bruke tøybleier uten å ha tørketrommel, og tar ikke med tøybleier på hotell og vasker for hånd i vasken om kvelden, det overlater jeg til emr drevne folk. Men jeg synes det passet oss best å bruke tøy på dagtid og engangs om natten og på reise, uten at vi er sære eller spesielt miljøengasjert av den grunn. Og jeg etterlyser bedre informasjon (og mer neutral informasjon) til foreldrene ang. valgmulighetene. Hilsen fra en fornøyd tøybruker som ikke synes engangs- brukere er late på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #73 Skrevet 1. juni 2010 La folk gjøre slik de føler for selv. Tøybleier ser jeg på som noe gammeldags i forhold til engangsbleier. Tror mødre har mer enn nok å gjøre om de ikke skal vaske bleier også. Bruk tiden på deg selv! Hvis folk gjør dette for å spare miljøet så kan de vel kanskje starte med noe annet. Tror ikke det er så mye å spare på disse tøybleiene.
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 1. juni 2010 #74 Skrevet 1. juni 2010 En veldig stor fordel er at parketten/laminaten ikke blir gjennomsausa av urin hvis det skulle komme noe mer enn hva tøyfillene er ment for å tåle. Tøybleier er jo ekkelt. Må jo stå der og nærmest kose med dem marinert i avføring og greier for å få dem rene nok til å kaste dem i vaskemaskinen. Fy fader, det griseriet der kan du bare ha for meg !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå