Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 tøybleier er billig, det er bra for barnet, lommeboken og miljøet, kvaliteten er kjempebra. Bleiene puster godt istedefor de klamme, ekkle engangsbleiene. Er det noen grunn (bortsett fra latskap) til at dere bruker engangbleie? Tøybleiene vaskes tross alt i vaskemaskin ( til dere late), så hva er problemet?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Aner ikke. Da jeg hadde småunger, fantes det ikke tøybleier
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 SÅ enig!!! Tenk å bruke engangsbleier!!! Noen tenker altså ikke lenger enn nesetippen og vel så det. Også PUSTER altså tøybleiene! Tenk det da dere! De puster selv!!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Ehh. Om du gidder sjekke testen på bleier som foreldre og barn har gjort, så vil du kanskje se andre argumenter for ikke å bruke tøybleier. I testen ble også 6 ulike tøybleier testet, og disse ble en flopp uten like.... Bruker engangsbleier fordi det er best for barnet mitt!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Så bra at du som tøybleieekspert dukket opp her nå, for jeg sitter nemlig og skal bestille tøybleier og den slags fra bleieboden.no nå. Hva anbefales til en nyfødt? Brettebleie, lommebleie, alt i ett bleie? Og med brettebleie, hva har jeg utenpå? Hva med hjemmestrikket, lanolisert bleietruse? Og skal jeg ha rispapir eller noe annet inni bleien? Og hvor mange bleier bør jeg belage meg på?
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 koster faktisk penger å kjøre igang vaskemaskinen også.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #8 Skrevet 27. mai 2010 Det er ikke noe problem, men forskning viser at miljøgevinsten ikke er tilstede da man bruker mye energi på vask samt forbruk av vaskemiddel og når strømmen er så dyr som den er så er det heller ikke økonomisk for oss å holde tøybleier. Når det er sagt så bruker jeg tiden min bedre sammen med barnet enn på badet for å vaske klær;) (og ps. det lukter HØGG av tøybleier)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #9 Skrevet 27. mai 2010 jeg vil ikke ha masse bæsj i vaskemaskina mi
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #10 Skrevet 27. mai 2010 Du bør belage deg på å bruke 3 bleier om gangen. Men de puster selv, så de er verdt det. Du bør helst bruke lommebleie, brettebleie bør du kun bruke når du er på campingtur og ikke har andre for hånden. Alt i ett bleie venter du med til den håpefulle har begynt i barnehagen, de er ekle å styre med selv, i og med at de innebærer så mye griseri. Du bør ha rispapir eller aluminiumsfolie inni bleien, så det ikke kommer noe utenom. Rispapir er forresten dårlige greier. HI
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 Synes det er enkelt og greitt med engangsbleier og som nevnt over her...vil ikke ha bæsj hele tiden i vaskemaskinen min. I tillegg vasker jeg nok som det er.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #12 Skrevet 27. mai 2010 Jeg leste foreldre og barn ja. Det var nok ikke helt det som sto da kjære venn. Les det en gang til! Jeg annbefaler alt i et bleiene. Akkurat som vanlig bleier. Fra Imse Vimse og Totsbots. Det tar ikke akkurat så langt tid å vaske klær. Jeg regner med at du ikke legger deg samtidig som barnet ditt. Det går fort å vaske tøybleiene for hånd. Bæsjebleiene går i maskinen på eco vask. Det lukter verre av engansbleier! Nå kom jeg ikke på noen av andre argumentene deres i farten. Men svarer gjerne. Engansbleier ER for late foreldre HI
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #14 Skrevet 27. mai 2010 Du er nok ikke HI 21:30... Engangsbleiene gjør deg dum.. HI
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #15 Skrevet 27. mai 2010 Det er da saktens like mye miljøbombe å kjøre vaskemaskinen ca én gang ekstra hver dag pga at man skal bruke tøybleier!? 365 ganger i året ekstra med vaskemaskinkjøring, dvs man bruker mer strøm og mer vaskepulver= farlig utslipp. Engangsbleier som f.eks støtter unicef er da hundre ganger bedre å kjøpe!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #17 Skrevet 27. mai 2010 Latskap eller ikke, det handler vel mer om at man ønsker å prioritere tiden til andre ting enn å vaske og styre med de hersjens engangsbleiene som kommer i alle slags deler. Og ikke nødvendigvis å late seg..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #19 Skrevet 27. mai 2010 Ikke akkurat så miljøvennlig med vaskemaskin som ruller og går full i vaskepulver heller da..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #20 Skrevet 27. mai 2010 Nei det er nok ikke det. Vi vasker ikke vær dag. Jeg vasker som regel for hånd. Det finnes økologisk vaskepulver. Dere er fortsatt for late. Kom med noe bedre argument da, dette var for dårlig!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #21 Skrevet 27. mai 2010 For all del må du gjerne kalle meg lat, men jeg er superfornøyd med å ikke stå å skrape av bæsjen, for så å håndvaske noen deler og hive andre deler i vaskemaskinen... Nei, her blir det engangsbleier til lillemann har lært seg å gå på do
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #22 Skrevet 27. mai 2010 Det tar meg ikke mere enn ti minutter til sammen i løpet av en dag. Så god tid har jeg! Du sitter da her på anonymforum. Er det å prioritere best for barnet ditt? Dere kan da tenke dere til selv hvor ekkelt det må være å gå med klam bleie. iaf nå på sommeren
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #23 Skrevet 27. mai 2010 Det fins mere forskning enn det som står i Foreldre & Barn, vet du. Og jo jeg legger meg samtidig som barnet mitt (rundt kl.24 på kvelden) - om det var interessant for debatten. Jeg vil ikke si at man er lat fordi man ikke lager merarbeid for seg selv når man fint kan disponere tiden på langt hyggeligere ting som lek, kos og andre aktiviteter. Men man velger sine kamper. Tøybleier er ikke en av mine så jeg avslutter jeg for nå er trollungen våken igjen.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #24 Skrevet 27. mai 2010 Argument: Man vil prioritere tiden til viktigere ting. F.eks: Istedet for å skrubbe bleier, så vil jeg heller leke med barna mine. Jeg tror de som kjøper tøybleier vil ha en unnskyldning for å komme vekk fra barnas mas. De vil heller stå i en mørk vaskekjeller og skrubbe bleier, som en avkobling, mens barna er overlatt til seg selv. Eller at pappan tilbringer tid med barna.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #25 Skrevet 27. mai 2010 Det der stemmer ikke. De testet en tøybleie, en som er kjent for å være litt gammeldags og halvdårlig. Den ble heller ikke slaktet. Hilsen mamma som synes tøybleier er det beste for mitt barn, men som ikke liker HI sin ovenfra og ned holdning som mange av dere som svarer matcher skikkelig bra. Folk bruker de bleiene de vil, og man kommer ingen vei med fundamentalisme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå