Gå til innhold

Ultra svak positiv test på rugedag 16...what to do???


Alid@

Anbefalte innlegg

Hei Alid@

Nei jeg har valgt å ikke ta noe for sykdommen min, skulle egentlig tatt Plaqenil som er en antimalaria medisin men siden det ikke finns noen skikkelige forskninger på om det kan ha negativt virkning på meg med tanke på prøverør valgte jeg å ikke ta den. Har gått veldig bra hittil.

Får av og til kraftige oppblussninger der omtrent alle leddene mine blir angrepet på en gang, da tar jeg enskikkelig dose med prednizolon i tillegg til Naproxen som har funket greit.

kansje jeg skulle bare tatt progestan ei stund, får dei dekt, fikk det innvillga fra nav i fjor. Hvor mye tar du???

Kan minnes jeg tok 2 kapsler morgen,middag og kveld men det er vell kansje litt drøyt, er litt skeptisk ; S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Alid,

 

Dette går veien! Ser jo på historikken din at det er fortjent!!

 

Og når det gjelder jobbingen: bli hjemme. Prioriter deg selv nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner det er sikkert det tryggeste å gjøre det sånn;)

Du tar ikke prednisolon hele tiden da?

 

Jeg har tatt 25mg prednisolon denne ruden pga endo og har fra test gått ned til 10 mg og det er det meninga jeg skal ta til uke 7.

 

Jeg tar foreløpig 2 kapsler morgen og 2 kapsler om kvelden og det mente sykepleier var ok. Det er halvparten av dosen jeg fikk fra cylogesten.

Når jeg ved tidligere forsøk brukte progestan så tok jeg 2 morgen, 2 ettermiddag og 2 kveld. Jeg tenkte og gå ned om ei uke og bare ta 1 om morgen og 1 om kvelden, men det er sel medisinering dette altså!

Jeg har ikke så mye igjen av det så derfor vil jeg gjøre det på den måten;)

 

 

 

 

 

Jeg tenkte også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååh Alid@ dette skal gå veien nå, 2010 er året!!

 

ta vare på deg selv nå fremover, er kjempe spent på dine vegne, du fortjener virkelig dette=))

 

*klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord rabarbra og stjernoje!!!!

Håper også virkelig dette går veien for nå begynner det å bli noen år man har holdt på med dette her;) Trur faktisk vi er på det 6 året når det gjelder ivf, men det har blitt masse opphold pga endoen og i tilegg så har man jo prøvd noen år selv før ivf. Dersom dette går bra så er det for meg et lite mirakel:) Det er helt sant rabarbra at jeg bør prioritere meg selv angående jobben, det er bare den samvittigheten og at vi er en liten bedrift der vi er veldig avhengige av hverandre da vi går skift og kan ikke jeg jobbe må de andre gå dobbelt:( Men jeg tror jo definitivt at jeg aldri tilgir meg selv dersom jeg går på jobb og dette går galt så fortsetter blødnig ol så må jeg nokk holde meg i ro.

 

Håper dere lykkes på neste forsøk rabarbra, ønsker deg alt godt!

 

Stjernoje håper det går bra med deg og microstjerne, er du langt på vei nå? Vet ikke om jeg har gratulert deg en gang så da sier jeg i allefall nå gratulerer så mye med graviditeten!!!

 

So far so good, ikke mere sterke murringer og så vidt man kan skimte en strek av beige utflod i truse innlegget, er heller ingenting på fingeren etter progestan er satt:) En annen ting som jeg synes er positivt er når jeg snur meg brått så kan jeg få sånn riviing/sliting fra en av sidene, akkurat som noe strekker seg. Spesielt har jeg dette fra høyres side og det tror jeg bare er positivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joda her går det bra, jeg er 29+4 i dag, er egentlig helt utrolig rart å være kommet så langt som dette, men akk så kjekt da=)men en ting er sikkert, det har ikke bare vært rosenrødt uansett så er belønningen verdt det.

Takker forresten=)

 

så ja ta det med ro og ikke stress ang jobb, til tross for at dere er en liten bedrift, du har gått igjennom mye for å komme her du er i dag, ikke verdt å ta risken på noen måte. må passe på lille mirakelet vettu;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at alt står bra til med deg og den lille i magen:)

Tenk så fort tiden har gått, synes du har kommet langt:)

 

Det er absolutt verd alt strevet selv om det ikke alltid har vært rosenrødt:)

 

Ønsker deg en fin pinshelg og kos deg med gullet i magen!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk det samme Alid@ og jeg håper virkelig på positive nyheter fra din kant over helga*klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 22 er kommet og det ser litt bedre ut akkurat nå for jeg har inegn murringer eller vondt mere og jeg tror enn så lenge spottingen er på retur, det vil si at etter progestan er satt har jeg ingen antydning til farge når jeg tørker meg, men det kan skimtes en svak strek i truseinnlegget som er beige, men det er så lite at da skal man se godt etter altså. Må vel si meg strålende fornøyd med det:)

 

Mine tester som jeg har bestilt på nett har annkommet så det blir en test i kveld også, dette bare for å sjekke at ikke strekene blir svakere.

Hadde jo aldri gjordt dette dersom jeg ikke hadde fått ensånn kronglete start, men dette har gjordt meg veldig usikker:/

 

Akkurat nå har jeg begynt å få en godfølelse på at dette kan gå bra, og det skremmer jo selgsagt vettet a meg, for får jeg vondt og ny blødning vill jo fallet bli desto høyere og jeg vil bli totalt knust...

Men det må bare bli sånn i og med situasjon man er i, men prøver å glede meg med god følelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med positiv test Alid@! Dette fortjener du! :) Har fulgt spent med på alle innleggene dine, men aldri fått svart... Men var hele tiden sikker på at du var gravid pga hva testene sa deg, selv om du var veldig usikker selv pga av murringer og små blødninger osv... Gratulerer så masse! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Hilmarion, det varmer godt med alle disse flotte jentene her inne som backer enn opp i en sårbar situasjon:)

 

Ser at du er ruger selv nå så det blir jo kjempe spennende å se resultatet av det;) Når skal du teste?

Håper det går bra og krysser fingrene for at det blir positiv test!!!

Masse, masse lykke til!!

 

Nå er det 23 rugedag og det er det samme i dag som de 3 siste dagen, inegn murringer og ingen spotting eller blødning:)

Kan som sagt skimte litt beige etter progestan er satt, men fremdeles veldig lite av det. Så takker så mye for at man får et lite opphold i bekymringer!!!!!

 

Tok test i går kveld og den kom igjen raskt opp med en sterk strek før alle andre streker og sterkere enn de andre strekene så jeg er faktisk GRAVID da selv om jeg ikke tror det helt selv enda. Nå blir det nokk ikke flere tester, nå skal jeg bare vente på hcg svarene:)

 

Håp-74 hvordan går det med deg?

Håper alt går bra, at murringer og spesielt blødninger har holdt seg langt vekke!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette høres veeeeldig positivt ut :-)

 

Venter spent på svar på blodprøven din... dette gar vært en skikkelig thriller å følge med på... men jeg tror jaggu det går bra til slutt :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du Turva, jeg begynner seriøst og få høye forhåpninger nu og har begynt å tru at dette kan gå bra:) Det er jo litt skremmende det også, så får vel holde meg på jorda til i morgen i allefall når jeg får svar på første hcg prøven;) hihi.

Det ser enda lovende ut med tanke på spotting o.l får nå har jeg ikke spottet på 3 dager og blødning er det i morgen en uke siden så hurra for det:):)

 

Det har vært en skikkelig thriller denne starten, håper vi blir ferdig med alt det nervepirrende denne uka;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, positive tanker hjelper veldig godt på :-)

 

Slik blødningene dine har vært så tyder det på festeblødninger, og spotting er jo også helt vanlig så tidlig.

 

ahhh... jeg unner deg virkelig dette... dette måååå bare gå bra og det trur jeg også da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv tenkning hjelper masse Turva så det får jeg fortsette med:)

Har en god følelse og egentlig har jeg følt det fra den negative testen på en rar måte, akkurat som at det må jo være nokka feil, klarte heller aldri og bli lei meg pga det.. Ellers har jeg jo vært knust over nederlaget, men ble det liksom ikke denne gange...hmmm rart egentlig.

Men det skal sies at jeg har vært vettskremt under blødningene:/

 

Er så koselig å få støtte fra all dere flott jentene her inne, dere vet jo hva man går igjennom og jeg håper vi alle når målene våres en dag nemlig en baby;)

 

Håpefull38 hvor holder dere til og hvor er dere i forhold til forsøk og sånt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, spennende, spennende, spennende!

 

Dette går bra, skal du se :-) Veldig godt å lese innleggene dine den siste uka. Jeg krysser alt jeg har, og regner med at det blir et fint HCG-tall du får imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her jaa!!!:))) gratulerer så masse kjære deg!! endelig og sååå velfortjent!

 

vi ruget samtidig i mitt 3 eller 2 forsøk husker ikke helt...går litt i surr:)

 

men utrolig flott å se at det har klaffet for deg også nå!:) krysser alt jeg har for deg videre jeg nå...dette skal gå bra vettu;)

 

gratulerer nok engang!! xxxxxxxxxxxxxxxxxklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia tøysekroppen!

 

Gratulerer så mye med en liten skatt i magen!! Så utrulig bra at dere lykkes på 3 forsøket og det bare med ett egg, det er jo ganske fantastisk egentlig:):)

 

Ja vi var nu rugere en gang, trur det var på mitt 5 forsøk, og ditt 2 forsøk, men er heller ikke sikker... Spiller ingen rolle nå siden vi nå begge har lyktes:)

Vel jeg er ikke 100% sikkeer enda og jeg kommer nokk til å ha skuldrene litt høyt oppe enda pga blødning ol, men det vet vel du alt om hvordan det er! Har følgt med deg litt og husker jeg ikke feil så hadde du litt av det i starten du også, men litt seinere enn meg;)

Dumme blødninger, skaper bare frykt:/

Håper jeg har sett det siste av det;)

 

Masse lykke til videre i svangerskapet, stor klem!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:) hva du husker da! hehe..men i hadde samme klinikk også tar jeg ikke helt feil;)

 

ja nå har vi lykkes..tenk på det...17 uker i morgen og du skal følge etter nå:)) blødninger er noe dritt ja!!! det varte helt til uke 13 og det var utrolig slitsomt men det gikk jo bra heldigvis:)begynte i uke 6 ca...

 

tenkte i begynnelsen at det brune kunne komme fra uttaket jeg(?) men skuldrene var høy og dte litt enda...gir seg nok etter ordinær ul om 2 uker håper jeg...håper så inderlig at du slipper å gå med blødninger så lenge som jeg gjorde!!xxxx det lagde mye unødig frykt og engstelse....men noen er bare sånn fikk jeg beskjed om:) jaja..så er jeg sånn da...var ikke noe farlig ihvertfall:)

 

masse masse lykke til videre...i morgen vil vi se ett høyt hcg tall;) xxxx vi sees snart på gravide slitere da;)klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er enslig og holder til i Nordland. Har hatt totalt 7 inseminasjoner og 1 IVF i København. Reiser nedover igjen i morgen for 2. IVF-forsøk. Skal sette eggløsningssprøyta i kveld kl 21, så blir det uttak på onsdags morgen og forhåpentligvis innsett på fredag.

 

Fikk satt inn 2 helt perfekte egg for 2 mnd siden, men de ville ikke feste seg. Har hatt store problemer med stoffskiftet, men det er normalt nå. I tillegg har jeg en stor muskelknute på livmora. Denne kan være en grunn for at jeg ikke har blitt gravid. I tillegg er jeg nå blitt 39 år. Gir meg ikke enda. Har ett egg på frys og håper det blir et par til denne gang så man har litt ekstra å gå på i tillfelle dette forsøket ikke lykkes. Har også ett ferskforsøk til siden jeg kjøpte 3-pk. Det er jo fullmåne på fredag når jeg skal sette inn eggene, så jeg satser på at det skulle hjelpe på, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne og greier. Dette må gå din vei.

 

Er også 39 år men det bekymrer meg ikke nevneverdig for tiden. Prøver mann ikke, kan det heller oppnås graviditet. Vi får ta de muligheten som livet byr på.

 

Ser det er andre ferskforsøk for deg. Ser på tiden nå at du skal sette eggløsningssprøyten, nå . Heier på eggene og håper du får ut gullegget denne gangen. Kanskje du også får noen på frys? Hold oss oppdatert.

 

God tur, klem og lykke til der nede i fantastisk København!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Alid@!!!

 

Veldig hyggelig at det ble noen flere positive tester fra "uke 17-18" tråden.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...