Gå til innhold

Ultra svak positiv test på rugedag 16...what to do???


Alid@

Anbefalte innlegg

Hmmmm, ja vet jo om dem som har slike blødninger og alikavel er gravide;) Det er bare at jeg har hatt disse smertene også. Også tror jeg jo selgsagt at jeg ikke er en av dem det kan gå bra med:/

Men er fremdeles litt usikker nå igjen for det stopper liksom opp med den friske blødninga og så kjenner jeg ingen ondt mere. Er ikke helt sånn jeg bruker å ha det under vanlig mens, da er det kraftig blødninger med klumper og greier og vondt hele tiden i 3-4 dager i allefall. Nå er det litt av og på ser det ut som. Må kanskje vurdere en hcg prøve uansett dersom det fortsetter sånn her;)

 

Takk for at di tok deg tid og fortalte om din erfaring missM79:)

Ønsker deg lykke til med svangerskapet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Alid@

 

Når jeg leser det du har skrevet er det som å se meg selv i ett speilbilde, akkurat det samme som skjer med meg.

Mensmurrigene startet for fult i går og litt senere kom blødningen, ikke så mye blod men litt. hadde ikke blødd noe i natt men mensmurringene kommer å går enda.

Tok en test i dagtidlig, denne gange som sist gang kan jeg skimte en ultra svak strek har noen dårlige tester har veldig vanskelig for å tro att det blir positiv denne gangen.

Har vært til kontroll for sjøgrensen min i dag og fikk tatt en Hcg får snart vite svaret. Nå vil jeg bare ha ett svar og få en ende på dette styret begynner å bli lei alle desse følelsene.

Har ingen forhåpninger i det hele tatt : (

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff at du har havnet i samme dilemma som meg håp-74, det var trist:(

Jeg vet jo nå at du har fått svar på hcg prøven din og den var jo svært lovende for du er jo gravid!!!!!

 

Har svart deg i tråden din, men svarer her også! Jeg tror det skal gå bra med deg;) Er selgsagt ikke gøy med disse blødningene for da klarer man ikke glede seg, men blir bare full av bekymringer og vet verken att eller fram... Man har lyst på et klart svar for å evt komme seg videre;)

 

Jeg hadde såpass sterke smerter i går, ville egentlig ikke kalle det murringer men menssmerter. Var vel sånn at jeg kunne overlevd uten paraceth, men for å få sove så tok jeg det. Synes jeg kjente mye på den ene siden og det er der jeg har en litt stor endo cyste.

I dag er det bare brunt som kommer ut og ingen vondt...Huff blir jo litt lur på hva som skjer her:/

 

Må bare vente og se ann hvordan mens blir framover.

 

Håper og tror at det skal gå bra med deg, blir spennende og følge med deg, krysser alt jeg harXXXXXXXXXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blitt operert for endo? Jeg var plaget med sterke smerter i begynnelsen av svangerskapet og helt frem to rundt 4-5 mnd. Det begynte tidlig. Sammen med blødningene var jeg sikker på at alt håp var ute. Den eneste forklaringene legene kunne gi meg på smertene, ble til og med hentet i ambulanse en dag, var at det var arrvevet i magen som ble strukket og revet opp når ting begynte å skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har jo hatt 4 inngrep pga endo og dem kunne ikke fjerne alt så det er jo aktivitet rundt omkring kan man si. Har bla en endo cyste på den ene eggstokken og den tror jeg plaga meg skikkelig i går for det var der det verket mest:/

Dersom jeg skal ha enda et lite håp så får vi håpe det er det:)

Puppene har i allefall vært mere øm i dag enn andre dager:)

 

Du gir meg nu håp iallefall så nokk en gang tusen takk for at du deler erfaringer med meg det setter jeg veldig stor pris på:)

 

Så flott og se at alt har gått bra for deg:)

 

Stor klem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tatt en blodprøve, så slipper du å gå til i neste uke å lure på om du er gravid eller ikke!!! Hadde ikke klart å gå rundt å spekulere slik i så mange dager! Er spent!!

 

Heier på deg:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå har jeg fått tatt blodprøve, men pga dem sender det bort og hellidag på mandag så får jeg ikke svar eller tatt den andre prøven før på tirsdag! Men da får jeg i allefall et SVAR:)

 

I går hadde jeg bare litt brunlig spotting og i dag litt beige, men nå synes jeg det begynner og murre igjen så da får vi se hva denne dagen skal bringe av spenninger i livet mitt;)

Får uansett endelig svar på tirsdagen, selv om det er en hel evighet til:/

og har kjøpr inn 2 nye tester så da blir det sikkert en test i dag også;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ dette skal gå bra, trenger deg ved min side når vi sammen skal over til gravide slitere. Vært veldig godt og ha deg og dere andre jenter rundt meg under denne thrilleren som ikke på langt nær er så spennende som din Alid@.

Få tatt denne testen no !!!!!! krysser alt jeg har og sender masse positive tanker til deg ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med deg da håp-74??

 

Fram til nå så spotter jeg mindre og bare beige, har lite murringer nå;)

Tok akkurat en clearblue graviditetstest og krysset kom sterkt opp med en gang så det er i allefall ikke en kjemisk, siden den bare har blitt sterkere etter som dagene har gått:)

 

Huff dette er alt for spennende;)

 

Har veldig gjerne lyst og stå ved din side på gravide slitere håp-74:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at dette høres lovende ut Alid@:o) Det at testen blir sterkere er jo et veldig godt tegn da! Godt å høre at du har fått tatt blodprøven, blir spennende å høre når du får svar på den!!

 

Krysser alt jeg har for at dette går riktige veien både for deg og håp-74!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg mota meg opp til å kjøpe tester i dag for vi bor på en veldig liten plass og da er det litt skummelt og kjøpe test her for hvem vet hvem som kommer inn døra når du står der med testene i handa...he,he. Og akkurat når jeg skulle gå inn så kom det faktisk inn noen fra jobben og har i allefall ikke lyst at dem skal vite noe enda;)

Da jeg stod der og skulle betale dem så holdt hun dem jo i en evighet i handa så det var nesten jeg måtte rive dem ut av hendene på henne før det kom noen inn der...hihi. Man er litt tøvete, men jeg har ikke lyst at folk skal sette ut rykter nå. Jeg bruker å kjøpe tester andre plasser og evt på nett men nå får jeg ikke ny ladning før til uken og har jo seriøst ikke tålmodighet å vente helt til da så da måtte det briste eller bære for hvem viste at man skulle måtte ta hundre tester...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette går veien Alid@ :-) det ser ut som hcg stiger som bare det.... Hadde du vært og tatt blodprøve?

 

Virkelig et drama både du og håp-74 er igjennom nå... Krysser alt jeg har for dere begge!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har no fått knødd meg til å ta en blodprøve i dag Turva, gjorde jo ikke det den dagen jeg burde gjordt det på tirsdagen, da hadde jeg jo fått svar tidligere men var overbevist med den blødningen jeg fikk at det var over. Så siden jeg var så smart å vente til i dag så får jeg ikke vite svaret før tirsdagen og heller ikke tatt den andre prøven før da:/

Liker vist å pine meg selv i langdrag her.He,he.

 

Er selgsagt litt opptimistisk siden testen er sterkere og kommer opp med en gang for som du sier så viser jo det kanskje at hcg stiger, ønsker bare så inderlig at den spottinga og blødningen skal opphøre;)

 

Takk for støtte Turva og Kanskje i år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud så spennende!!!!! håper håper håper håper!!!

 

når får du svar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alid@

testen var klokkeklar den i dag tildlig, ,men klarer ikke å slippe gleden i taket enda. Mens murringene har økt endel no i ettermiddag og jeg synst også blødningen har økt litt. I dag tidlig så jeg nesten ikke spor av blod når jeg dytter pappiret litt oppi nå er der godt med friskt blod igjen: ( men ikke slik att det har komt noe særlig i bindet enda.

Mnsmurringen kunne skrive seg av att jeg var overstimmulert, sykehuset sa att ved en evt graviditet kunne symptomene øke tåler masse smerter jeg vist jeg virkelig kan stole på at det er virkelig sant, er fremdeles veldig urolig,

Skal til ultralyd i sv.uke 7 tenkte jeg bare skulle vente til over helga å se, nå tørr jeg ikke å tenke/håpe lenger enn 1 dag om gangen.

 

Står på side linjen å venter på deg Alid@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!... Dette ser jo positivt ut for dere begge - spennende.

 

Husk på at det er helt normalt med murringer. Første gangen jeg var gravid hadde jeg ordentlige menssmerter (og jeg har sterke smerter) i hele perioden jeg skulle hatt mensen, men jeg var gravid med tvillinger. Så mensvondt er ikke noen negativt indikator.

 

Åhhhh, Alid@ - jeg håper og håper for deg! Synes i alle fall en av oss skal få gleden av å være gravid nå, og det lenge og vel!!

 

Tenker på deg. Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at testen var klokke klar i dag håp-74:)

Jeg har hatt 2 ganger med frisk blødning og det kom etter mensvondt og når jeg var på do, så kom det bare bittelitt i bindet.

Siden har jeg ikke sett mere til bløding, men bare spotting som sagt. I dag ser det ut til at det bare er gammelt blod som kommer ut og det er nesten ingen ting. Er så vidt antydning når jeg tørker meg på papiret og ser ikke noe når jeg har satt progestan så da er det kanskje lov å håpe at blødningen skal stoppe nå:) PLEASE;PLEASE;PLEASE:)

 

Jeg tar også en dag av gangen her, men er takknemlig for at det i allefall er en mulighet for at det skal gå bra:)

Jeg skal også klare smertene dersom det er det som skal til, men det hadde bare vært så innmari kjekt og ikke leve i uvisshet.

Jeg går ingen vei håp-74, dette skal vi klare i lag, side ved side:):)

 

MK73, takk for fine ord og støtte:) Skulle veldig gjerne hatt deg i lag med meg nå for er det noen som fortjener det så er det deg!

Har fulgt med deg masse tidligere, og synes din historie er fryktelig trist så jeg unner dere for alt i verden at dere skal lykkes;)

Jeg tror at dere kommer til å klare det, og jeg skal heie på dere hele veien gjennom deres neste forsøk for da skal det gå bra!!!!

 

Jeg også er jo vant til sterke menssmerter, men vil jo helst ikke ha det nå. Trur det kan ha sammenheng med overstimulering og at endoen ofte forverrer seg i starten av et svangerskap før det evt blir bedre, prøver i allefall og trøste meg med det;)

 

Stor klem til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig usikker no, ser du skriver att du tar progestan brukte ikke du cyclogest???

Har brukt progestan kapsler alle dei andre forsøka mine og fryseforsøka og kan minnes att jeg tok dei ei stund etter poesitiv test i september.

Denne gangen tok jeg cyclogest den siste tok jeg i går kveld, skulle ikke ta mere enn dei fikk ei forklaring på att når jeg var gravid produserer kroppen selv dette stoffet. hmmmmmmm.

Burde jeg gå på det lengre, har masse resepter på progestan kapsler men ikke cyclogest, fikk 2 pk tilsendt i posten sammen med sprayen og gonal-f.

Litt råd vill.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser nå bra ut Alid@ :-) Måtte le da jeg leste om apotekturen din!! Kjenner meg veldig igjen der! Bor også på en liten plass hvor apoteket ligger i kjøpesenteret. Går og sirkler rundt apoteket for å se om det er mange inne der, og om det er noen jeg kjenner. Sist jeg trengte test var det bare ei der inne, men selvsagt jobber hun på samme plass som jeg. Så jeg sendte søsteren min inn. He he. Når man legger testen på disken napper apotekeren den fort og putter den i en pose under disken. Jeg måtte le da jeg så reaksjonen. Det er nesten så det vekker mer oppsikt!! I det siste har jeg stort sett kjøpt tester på nettet på billige-tester.com

 

Håper alt går bra for deg!!

Lykke til til deg også håp-74!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håp-74 det stemmer at jeg tok cylogest og skulle egentlig ikke ta mere etter de 14 rugedagene. Men på forrige runde så spurte jeg Hausken om jeg kunne fortsette en stund lengere med progesteron støtte og at jeg hadde noe gammel progestan liggende og da sa han at jeg bare kunne ta det dersom jeg ønsket det. Det er en liten teori om at noen endo pasienter kan ha feil med det gule legemet og derfor tar ikke jeg noen sjangser!! Jeg er jo en stor spotter i utgangspunktet og det er det noen som mener at det kan komme pga progesteron mangel. Jeg har ikke fått påvist dette, men jeg gjør nu ingen skade om jeg tar en stund til. Så det er bare gammel progestan jeg tar og jeg har sagt det til sykepleieren at jeg tar det men tar bare halv dose nå i forhold til cylogesten. Begynner nesten og lure at mye av spottingen kommer fra den, for det er jo mest etter den er satt, og da er det jo nesten så jeg ikke har lyst og ta det mere... Ikke lett å vite hva en skal gjøre, men trur det er greit at jeg fortsetter og tar det en stund framover;)

 

Det er ikke bare enkelt å kjøpe graviditetstester nei Håpefull38;)

Er best å kjøpe det på nettet og det har jeg gjordt, men får det ikke før i neste uke og hadde ikke tålmodighet å vente så lenge som ståa er nå.

Det gikk nu heldigvis bare godt denne gangen, men det var ikke gøy og stå der og vente på at den forbaska dama skulle gi meg den for der er det sånn at inngangen er an halvmeter bak der du står og handler så kommer det noen inn så er det garantert at dem får med seg alt. Dette er en såpass liten plass at alle hvet hvem alle er.

 

Nei man må bare begynne å hamstre inn med tester for all framtid, men som sagt hadde jeg ikke trodd at det skulle bli nødvendig med så mange tester;)

 

I dag er min 21 rugedag og det går nu stort sett i det samme, små ømme pupper, ikke murringer, bittelitt spotting(lysebrunt)

En ting er nu sikkert at mensen har jeg ikke hatt for den er absolutt ikke så mild hverken i blødning eller smerter.

Ikke bruker jeg ha 2 dager opphold uten blødninger eller vondt heller.

Men jeg føler meg absolutt ikke trygg, kan jo bryte ut når som helst:/

 

Ble spurt om å gå ekstra på jobb, men det kan jeg ikke si at jeg følte for, er jo livredd og røre på meg nå og da tør jeg ikke gå på jobb som innebærer mye tunge løft! Vet jo ikke om jeg tør å gå på jobb til uka en gang dersom dette fortsetter. Hva ville dere gjordt i samme situasjon?

Dersom spottingen og det stopper opp så går jeg sikkert på jobb som normalt:)

 

Håper det går bra med deg håp-74 at murringene og blødning har avtatt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alid@

jo takk her går det bare bra, inntil no ikke noe murringer eller ikke spor av blødning; ) men slik var det i går med, økte kraftig når jeg begynnte å gjøre litt husarbeid i går.

Her tar vi en dag om gangen, fikk beskjed om å bestille meg en ultralydkontroll 7 ukerskontroll, tenkte jeg skulle vente til over pinsa føler meg aldeles ikke trygg enda.

Plukker fremm testen bare for å prøve å forstå hva det er som skjer, er liksom ikke jeg som er gravid, tenk jeg er 1 mnd og 1 dag på vei i dag er bare heilt utrolig!!!!!!!! vill nok ta ei stund før det går opp for meg slik var det når jeg gikk med sønnen min med ; )

For meg er en positiv test bare en begynnelse på ei laaang reise.

På grunn av att jeg har Sjøgrens som er en autoimunsykdom bindevevsykdom har jeg ett antistoff i kroppen som kan føre til hjerteblokk på fosteret må derfor ha veldig mye oppfølging med ultralyd hver uke fra uke tror det var 16-uke 28. muligens jeg tar veldig feil av ukene no blei veldig usikker. Sikkert derfor jeg ikke klarer å glede meg over denne positive testen på lik linje med andre "normale" Men jøss skal ikke klage alt har en begynnelse og dette er det nærmeste vi har vært på Mange år ; )

 

No venter jeg på deg Alid@, so far so good!!!!!! Dette skal bare gå bra!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre ang progestan, burde jeg fortsette eller la være???? noen som har noe meninger om dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt klart et steg i retning, har ikke sett en positiv test på ca 6-7 år så uansett er dette positivt for meg:) Jeg har vært så usikker på om noe kunne feste seg da det er mulig jeg har endo ytterst i livmorslimhinnen, så jeg er jo kjempe glad for at det viser seg at det er mulig:)

 

Jeg tar ogå en dag av gangen og tenkte at jeg skulle vente til over pinse før jeg bestiller 7 ukers ul, da har jeg jo fått svar på hcg så da vet jeg jo litt mere om hvordan ting ligger ann;)

 

Det er jo bra at du skal få ekstra oppfølging i forhold til sykdommen din, tar du ekstra medisiner for det?

 

Vet ikke helt hva du skal gjøre angående progestan, men jeg hadde nokk tatt det dersom jeg hadde ekstra liggende. Du får evt ringe klinikken og høre, kanskje dem synes det er greit at du tar det litt videre i og med at du har hatt litt blødning!?

De fleste klinikkene mener at det ikke skal være nødvendig og ta videre etter de 14 dagene for da har kroppen selv startet og produsere progesteron, men alikavel lar mange klinikker pasieneten sine ta støtte fram til 10-12 uke. Ofte da dem som har mistet flere ganger.

Jeg har hatt en MA for mange år siden og blir jo litt bekymra pga det så tenker at det er best og safe seg her.

Har i allefall ikke hørt at det kan skade og ta det i lengere tid;)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...