Gå til innhold

Ultra svak positiv test på rugedag 16...what to do???


Alid@

Anbefalte innlegg

Oh my good, blir helt stressa av det her....

Altså på rugedag 13 tok jeg en clearblue digitaltest på kvelden, etter og ha drukket mye væske, men hadde ventet 4 timer med å gå på do og da viste testen ikke gravid. I følge klinikken skulle jeg ta testen denne dagen men på morgen urinen.

Tenkte at løpet var kjørt, men skulle forsikerets skylt ta en test dagen etter på morgen urin. Dette var ikke en digital men clearblue og da kunne en antyde vist en la godviljen til at det kunne være en strek...

Men såpass utydelig at jeg ikke regna med det som positivt!!

Snakka med klinikken og dem fikk et aldri så lite håp og ville jeg skulle fortsette med enkelte medisiner siden jeg ikke har sett antydning til spotting eller mens. Jeg spotter alltid mange dager før og får tydelige signaler når mens kommer som kjempe mye smerter(har endo så ikke til å ta feil av)

I dag på rugedag 16 tok jeg på morgen urin(3 timer etter forrige do runde, må på do flere ganger om natten for klarer ikke å holde meg lengere) Så tok jeg en ny graviditetstest en quick respons og her kommer det opp en ultra svak strek... Men det er tydelig en strek denne gangen??????????

 

Er det noen som har opplevd dette??? Vet jo ikke hva jeg skal tro...

Jeg fikk hcg støtte i tilegg til cylogesten denne runden, men har kun tatt det 2 ganger og i halve doser så klinikken mener at på dag 13 skal ikke det være mere i blodet. Dessuten hadde det jo ikke utslag på dag 13. Men altså tydeligst utslag nå på dag 16.

Kan noen starte å produsere hcg så sent?? Kan det bli noe av dette???

Har ingen antydninger til mens verken på den ene eller andre måten enda.

 

Får jo et bitterlite håp nu;) Jeg hadde jo skrinlagt hele forsøket for 2 dager siden og heve i meg kaffe, sukker osv eneste som mangla var vin;) hahaha

 

Er ikke så enkelt dette, men er ikke annet å gjøre enn å vente og så ta ny test, evt en blodprøve men det blir jo ikke før tirsdagen:)

Blir og ta en tlf til sykepleieren på klinikken i dag, for hun ønsket jeg skulle ringe henne da hun mente det var alt for lenge å vente til tirsdagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende Alid@.

Håper virkelig du får positivt resultat, unner deg det. Du må holde oss oppdatert.

Har fulgt den andre tråden, og må si...ikke så veldig oppløftende for noen.

 

Jeg for min det har fått ting litt på avstand og komt meg tilbake på jobb. Ser frem til å nyte sommeren, og gleder meg til å starte opp igjen på neste forsøk:)

 

Masse masse lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!

 

Noen produserer hcg senere, så det er ikke noe fasitsvar.

 

Krysser alt for deg nå!!!!! Når skal du ta blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Alid@!!! Håper virkelig du er gravid!

Siden du testet på kveldsurin rd 13 kan det være årsaken til at du ikke fikk utslag på den testen. Jeg hadde svake tester, også på morgenurin, flere dager på rad. Men hadde allikevel hcg på 239 rd 14 når jeg tok bl.prøve. Fikk beskjed om at det var veldig bra. Jeg var mye tørst og måtte tisse ofte, så tror det kan ha mye å si for resultatet. Kan jo ikke være hcg støtten som gir utslag nå da, siden den viste neg dag 13. Og som klinikken sier så burde vel hcg støtten være ute av kroppen nå.

 

Jeg krysser alt jeg har for deg nå og håper vi snart ses inne på gravide slitere:o) XXXXXXXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj, dette er jo en thriller, Alid@! Hmmmm. Ikke godt å vite hva som skjer i kroppen din nå. Jeg er jo litt i samme situasjonen selv, testet negativt, men er per idag på RD 15 og har ikke hatt en eneste dråpe med blødning. Jeg har hatt menssmerter, nesten som en vanlig mens, de dagene som jeg ellers ville ha hatt det - men ikke andre tegn. De menssmertene har jeg også hatt før OG vært gravid.

 

Men - tilbake til deg. HCG-støtten er i alle fall ute av kroppen, det vet vi pga antall dager og negativ test. Tror rett og slett du bare må vente, og så få en avklaring med en blodprøve dersom det blir behov for det. Det vet du jo selv, og jeg har ikke mye mer å komme med. Jeg er veldig spent på hva sykepleieren sier når du snakker med henne...

 

Jeg er selv usikker på hvor liv laga det er når man evt tester sent positivt, særlig i vårt tilfelle når vi vet når egget ble befruktet. Det kan jo ha festet seg sent, men.. Det er annerledes ved "normale" befruktninger når EL kan ha vært mange dager senere enn forventet, og man derfor tester sent positivt.

 

Ufff... VI må bare se det an! Lykke til, jeg tenker på deg og krysser alt jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte og oppmuntrende ord alle sammen:)

 

Har jo et håp om at det er litt treg hcg utvikling, men er også da litt redd for hvordan det skal gå videre for som MK73 sier så kanskje er det ikke liv laga når en tester positivt seint...

Vet jo at det har gått bra for noen som har testet positivt sent så da får jeg bare håpe det gjelder meg også:)

 

Når startet du testingen da Lie79? Håper virkelig jeg kan komme over på gravide slitere snart;)

 

Jeg skal egentlig ikke ta en blodprøve, men får jeg ikke mens innen tirsdag så hadde jeg lyst å få tatt en da og det blir på rugedag 18.

 

MK73 pleier du å ha fått mensen innen rugedag 14 til vanlig?

Jeg har som regel spottet 5-6 dager til nå og full mens innen 14-15 dager i allefall helst tidligere også. Dessuten bruker jeg og masse murringer og det har jeg ikke hatt de siste dagene, bare tidligere i rugeperioden og verst på natt til dag 8.

 

Tålmodighet blir en fin ting å ha framover jenter, og det har jeg fint lite av...hihi

 

Tar en test i morgen også så får vi se hva den sier:)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiii Alid@ dette var jo spennende....

 

Jeg har ikke opplevd dette selv, men man vet jo hvor forskjellig vi produserer hcg både i mengde og hvor tidlig man kan teste positivt, så dette løpet er nok ikke kjørt enda. NOE er det som har skjedd iallefall :-) Godt at du ikke har tydd til vinflaska enda.. haha :-)

 

Jeg krysser ALT jeg har for deg at dette får en lykkelig slutt :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Turva dette er ulidelig spennende, for løper er jo absolutt ikke kjørt enda.Det er absolutt et lite håp her:) Noe har skjedd, jeg har ikke sett antydninger til positiv test på ca 7 år. Da var det ikke under ivf og jeg startet testingen på dag 14 og det var da mange dager med svake tester. Tok da sånne billige strimmel tester. Da kunne jeg jo ikke sikkert vite når El var så det blir jo litt anderledes med ivf, men jeg testet den gangen med El test og mener jeg fikk utslag da på 16 dagen. Jeg har jo i vanlig syklus ganske lang lutealfase.

Ikke godt å si hva som skjer, men får bare prøve å være tålmodig og ikke bli helt kokko i hodet;)

 

Ja det var enda godt jeg ikke tydde til vinflaska, var bare det som manglet..hihi

 

Takk for støtte, klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå så spennende!!!!!!!

Jeg brukte quick respons sist gang gikk med 5 stk før den endelige streken kom frem , herregud akkurat som det skulle ha skjedd i går må tro vi var nervøse, dei to første måtte vi virkelig legge god viljen til for å se att der var en strek. Tenkte med meg selv att det er ønsket mitt som er så stort att jeg bare innbilte meg en strek, etter den 5 testen stor den å lyste mot oss. men gleden skulle ikke vare lenge, mistet det nesten 2 uker etter : (

Mist ikke håpet enda Alid@ det er enda en sjanse.

jeg for min del skal teste den 20 er på rugedag 9 no, går sååååååå seint!!!!!!!!!!!!!!

 

Masse positive tanker til deg, krysser alt jeg har. Venter i spenning på det endelige svaret ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen.

 

Vanligvis pleier jeg å få mensen rundt RD12, dvs ihht vanlig syklus på ca 28 dager. Ved forrige forsøk kom den ordentlige mensblødningen også sent, men da hadde jeg hatt bittesmå spor av blødning siden RD 8 eller noe slikt, så da var jeg ganske sikker på at løpet var kjørt. Det som er så rart denne gangen er at jeg ikke har hatt så mye som antydning til blødning, men har hatt menssmerter til vanlig tid. Det er i grunnen akkurat sånn som de to gangene jeg ble gravid - bortsett fra at jeg mangler den positive testen...

 

Jeg har egentlig avskrevet forsøket - men gir det litt tid før jeg slutter med medisinene i tilfelle det er noe rart som har skjedd.

 

Håper at dette går rette veien for deg!! Du har jo faktisk sett positive indikasjoner også på en test :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte og oppmuntring håp-74:)

 

Håper at testen skal bli sterkere og jeg har bare quick respons akkurat nå men vet ikke om jeg stoler helt på den testen og så er jeg livredd siden testen ble så seint positivt at det skal ende med at man mister like fort:(

Er ikke noe man får gjordt fra eller til uansett enn og håpe på det beste.

 

Jeg skulle egentlig ringe sykepleier Lise på klinikken, men orker ikke forstyrre på en søndag med en samtale selv om hun hadde sagt at jeg bare skulle ringe så jeg bare sendte en melding om hvordan ståa var og hun sa bare: "fy søren så stilig, i morgen heiser du flagget og roper høyt hurra! Dette skal gå bra"

Godt hun har tru på dette da:)

 

Det er ikke lenge til testing på deg håp-74, har du hatt noen symptomer? Krysser fingrene for deg og håper det blir en positiv test fra deg snartXXXXXXXXXXXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ; )

 

Nei no er det ikke lenge til, har sååå lyst å bare ta en test, men har lovt meg selv jeg skal ikke gjøre det. Kan ikke huske att ventetiden har tatt slik på dei andre gangene som den har gjort denne gangen, sikkkert for att det er det 3. og siste offentlige forsøket mit, att jeg føler litt mere på det med tanke på økonomien : (

Har egentlig ikke hatt noe særlig med symptomer , har hatt en del vibrasjoner i nedre mageregion akkurat slik jeg hadde det første gangen jeg kjente liv når jeg gikk med sønnen vår da jeg var noen mnd på vei. Det kommer og går hele tiden ellers så har jeg mye fokus på puppene mine for tiden, kjenner dei liksom mere enn før hmmmm hva det enn skal bety det er nytt for meg. Hatt tre dager der jeg svetter veldig fort og det bruker jeg normalt sett og gjøre ett par dager før mens.

Skylder på været for vi har hatt noen dager med veldig trykkende vær.

Er egentlig heilt nøytral og klar for svaret uansett hva det blir, tørr ikke håpe på noe, ok kansje ett lite håp da : )

Akkurat no tar jeg time for time, har fått doangst redd for hva som kansje møter meg. men men det går så det går. bare noen dager igjen no så får vi vite. HELDIGVIS!!!!

 

men no skal vi sende masse positive tanker til deg og testen din, er no måte på hvilke prøvelser en skal gå igjennom.

Krysser alt vi har for dere, dette må bare gå bra!!!!!!!

Venter i spenning, kansje vi får gå hand i hand over til gravide slitere det hadde jo vært festlig ; )

 

Kan jeg spørr hvor er det dere holder til?? Hvilke sykehus ??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fint dersom man klarer å være nøytral med tanke på testingen, men det er klart man har håp;) Skjønner godt du har do angst håp-74, er veldig der jeg også nå:/ Jeg holder foresten til hos Hausken nå, men har hatt 2 forsøk i Tromsø også! Blir spennende å se hvordan det går med deg, krysser fortsatt fingrene for degxxxxxx

 

Ja så var det meg da, hvor skal jeg begynne...

Har først og fremst en litt dårlig følelse, i går var det antydning til spotting i truseinnlegget og i dag er det litt mere, det vil si at det kommer sånn beige farget ut fra progestan. Kanskje går det mot lysebrunt. Dette har jeg ingen gode erfaringer med og det bruker kun å bety en ting og det er at mens er på vei:(:( Er vel kanskje derfor jeg tester så svakt desverre:( Men ingen klare mens symptomer, ingen murringer ol.

 

Når det er sagt så er jeg jo klar over at en del spotter, har små blødninger i starten av et svangerskap, at det kan være progestan som irriterer slimhinner osv. Er jo det jeg prøver å si til meg selv for å holde håpet oppe litt til.

Tok en test(quick respons, som jeg ikke stoler helt på) på en 6 timers gammel urin og det kom raskt fram en strek i dag også, den var svak i dag også men helt klart sterkere enn fra i går;)

 

Vet ikke helt hva jeg skal tru, har et bitterlite håp, men innerst inne føler jeg vel at dette ikke kommer til å gå bra hele veien desverre:/

 

Ny test i morgen dersom mens ikke er kommet og muligens en hcg prøve dersom legen vil gi meg det;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei nå tror jeg alt håp er ute:( Spotter mer og mere brunt både i truseinnlegg og på papiret og kanskje går det mot rødlig farge også, i tilegg til ganske kraftige mensmurringer:( Så nå tror jeg tanta kommer innen morgen dagen kjenner jeg denne kroppen rett;)

 

Jaja ble jo litt ekstra spenning denne gangen, og i det minste sett at det kan bli en strek på testen så får prøve og se litt positivt på det i allefall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff detter er til å bli gal av Alid@!!!!!!

I dag ser jeg bittelitt blod på papiret, men bare så vidt sammen med litt slim murringer i ryggen og den evindelige svettingen og for ikke å snakke om ett forferdelig tempramang.

Sitter igjen med en stygg samvittighet med tanke på sønnen min som har fått seg noen gloser i dag huff og huff.

Satte cyclogest pillen for sa 2 timer siden og no når jeg var på do var det en klar liten bloddråpe sammen med cyclogest rester men når jeg trykker pappiret litt opp i (unskyld detaljer) ser jeg ikke antydning til blod. Er veldi pessimist no kjenner jeg, leter etter alt det positive jeg kan finne. Det siste fryseforsøket testet jeg positivt selv om jeg blødde litt men mistet 14 dager etter: (. Prøver å si til meg selv att det er heilt vanlig å ha litt små blødninger heilt i begynnelsen men har litt vansklig for å tro det.

I dag har det vært lit av en karusell av følelser alt fra att alt er normalt til å være skikkkelig forbanna, skikkelig lei meg og grått en skvett til å ha kost meg kjenner att jeg er fint ferdig med dagen.

Vi får bare se hva som venter seg i morga tidlig når jeg går på do, måtte det snart være over!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva di snakker om dette er til å bli gal av:/ Som du sier selv så betyr det jo ikkke at det er over med litt blod, er jo mange som har blødninger, men at det er vanskelig å tro da at det skal gå bra;)

 

Selv fikk jeg etter mye murringer, (nesten så jeg tok en paraceth)

En liten frisk blødning seint i går kveld. Deretter ga mensmurringene seg og har ikke til nå kjent noen ting. Spotter litt brunt igjen.

Men vet at murringa kan komme på minutte så må bare vente å se hva som skjer.

 

I morrest tok jeg en clearblue digital test og den sa gravid, men synes ikke utsiktene er så gode og det er vel fordi jeg har en liten mengde hcg enda. at den gir utslag.. Tenkte å skulle få tatt en blod prøve, men da legen skulle ringe meg opp igjen så har jeg serisøst ikke hørt tlf selv om den bare var 5 meter unna. Så nå er det ikke sikkert jeg får snakka med legen for hun skulle ha visitter nu:( Må jo få en rekvisisjon fra en lege...ARRRRG.

 

Lykke til med testingen i morgen og så må du ikke bli så sinna på lille gutten din;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooohh, dette var da ulidelig spennende... du er da gravid vennen... :-) får bare håpe at det klorer seg fast og at blødningen du har er helt ufarlige. Mange opplever jo en slik blødning/spotting så tidlig. Det virker da nesten som hcg stiger, for er det en kjemisk burde det vel kanskje være negativt nå. Har opplevd en kjemisk en gang, og da testet jeg veldig svakt positivt i to dager og så negativt tredje dagen og så kom blødningen etter et par dager.

 

Jeg følger spent med :-) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei no Alid@ har du fått nok spenning for ei stund!!!!!

Teseten sier jo GRAVID så da er det ett eller anna som skjer, gled deg over det til noe anna er bevist. Få tatt denne blodprøven så snart det lar seg gjøre. I Haugesund sykehus der vi holder til har det alldri blitt nevnt med med ett ord om blodprøve. Første gangen jeg tok ei slik var i september i år da vi hadde tidlig SA og den tok vi bare for å konstantere det vi allerede viste. Tror kansje det blir fokusert litt for mye på denne blodprøven. Du hadde nok Hcg i urinen din til å gi utslag på testen så det må vell si litt.( er ingen ekspert på området)

jeg tenker da att verdiene i blodet må da være enda høyere.

Sug til deg resultatet og gled deg over det inntil det motsatte er bevist ; )

Jeg for min del har ikke hatt noe særlig antydning til blødninger heldigvis men har endel mens murringer alle tegn på at mens er på vei, herregud ka fokusert en kan bli av nedentil området og do begynner å bli lei av hele greia. skal teste i morga å bli ferdig med det må få en ende på dette hysteriet.

Sender masse positive tanker til deg no, dette skal bare gå bra det er har du jaggu det fortjent etter denne trilleren du har vært igjennom.

 

venter i spenning på resultatet ditt, masse masse lykke til Alid@ ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på din vegne nå Alid@!! Håper du får tatt en blodprøve i dag sånn at du får et sikkert svar. Kan du ikke dra til fastlegen din å ta en blodprøve? Skjønner at det kan være vanskelig å tro på de positive testene og at man beskytter seg litt med å tenke at det kanskje er kjemisk e.l. Gjorde akkurat det samme selv når jeg ble gravid på mitt 6.forsøk. Trodde ikke på at jeg var gravid før jeg fikk svar på blodprøven og sykepleieren sa til meg; "gratulerer, du er jo gravid!". Tok tom 2 blodprøver til etter det for å være sikker på at hcg steg som det skulle. Etter å ha hatt mange negative forsøk og nesten blitt vant til negativt resultat, føles det jo for godt til å være sant når man endelig lykkes.

 

Jeg begynte å teste rd 10 el 11 og fikk veldig svake tester de første 4 dagene. Tenkte derfor at det kanskje ikke var noe siden testene fortsatte å være så svake. Men hadde altså hcg på 239 rd 14.

 

Jeg krysser alt jeg har og håper dette går veien for deg nåXXXXXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at jeg hadde masse mensmurringer i både mage og rygg når jeg testet positivt, og i flere uker etterpå. De kom og gikk hele tiden, og jeg var sikker på at mensen skulle dukke opp hver gang. Og smertene var helt likt som menssmertene jeg pleier å få når jeg skal ha mensen, og som jeg også fikk på mine negative forsøk.

 

Mange som spotter og har småblødninger i begynnelsen av svangerskapet uten at det betyr at noe er galt. Progesterontilskuddet vi tar ved IVF kan jo også føre til at man blør lettere.

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg får ikke tatt en blodprøve i dag for da skulle jeg ha tatt den innen kl 1200, her sender dem den avgårde. Prata litt med klinikken i dag og dem synes selgsagt at det var trasig at det ble så mye fram og tilbake, at man ikke får glede seg skikkelig når man enderlig får et positivt resultat. Men dem mente at alt håp ikke var ute, mange grunner til at man kan ha blødninger, men selgsagt ikke bra at jeg hadde dem heller;) Dem sa bare at det eneste vi kunne gjøre nå er å få tatt en blodprøve og den SKAL jeg få tatt i morgen. Dette er jo for å se om det er stigning mellom de to dagene jeg skal ta blodprøven. Ellers hadde jeg nokk ikke tatt blodprøve dersom det ikke hadde vært så mye tull.

 

Jeg tror ikke det er kjemisk, for da trur jeg testene ville blitt svakere og ikke sterkere etter som dagene går! Som sykepleieren sa, noe har det nå vært der i allefall, men i verstefall kan det ha stoppet i utviklingen så da er det kanskje nå kroppen prøver å rydde det bort.

Eller jeg er av de "heldige" som får sånne koselige blødninger i starten av et svangerskap;)

 

Håper det er som du sier Lie79 og at jeg også bare har litt mensmurringer som et symptom på graviditet og ikke for at mens er på tur;)

 

Tusen takk jenter, hjelper masse og få sånn støtte og råd uansett hvordan dette ender:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for at jeg ikke tar blodprøve og det fordi jeg i går fikk ganske sterke smerter(tok paraceth) Og en blødning som tilsier mens så da anser jeg dette forsøket som defintivt over!!

Tenker bare å evt ta en test i neste uke for å være helt sikker, trur jeg har veldig lav hcg i kroppen nå så da burde den være ute til da;)

 

Takk for støtte alle sammen, ønsker dere lykke til videre med forsøk og lykke til videre til dem som har spire i magen!!

 

Har du foresten nå testet håp72?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en kraftig blødning etter postiv test ved vårt 2 forsøk. Det var mer enn en vanlig mens. Var sikker på at nå var det over for denne gangen òg, men nå er jeg 33 uker på vei! Jeg tok en del blodprøver for å følge med på hcg og de viste stiging så da måtte vi bare tro på at det var mulig.

 

Lykke, lykke til kjære deg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...