♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 30. desember 2010 #76 Skrevet 30. desember 2010 Kjære vene!! Med hvilken rett har du til å formene at de som ikke greier å slutte å røyke i et svangerskap ikke er gla i unga sine!! Hårreisende utsagn!! Å det å tro en ting å utale seg offentlig er to vidt forskjellige ting. Så veninna mi som har trappa ned å røyker 3 røyk om dagen å er nå 13 uker på vei hun er ikke glad i ungen hun bærer på utfra hva du formener å tror??? Hvorfor i himmelsens navn skal mennesker som deg sitte å fordømme henne å flere til! Selv om jeg slutta med siggen så sitter ikke jeg å kommenterer andre som ikke har greid det, jeg holder meg rett å slett for god for å fordømme andre mennesker!!!
Gjest Skrevet 1. januar 2011 #77 Skrevet 1. januar 2011 Det verste med dere gravid-røykere, er at dere sier det er så forferdelig vanskelig å slutte, og skylder på depresjoner og stress hvis dere evt. hadde gidda å slutte. Jeg har røykt siden jeg var 16 år, ble gravid med førstemann som 20-åring, slutta på dagen testen var positiv. Gravid med andremann som 22-åring, slutta også denne gangen på dagen testen viste gravid. Handler nok mer om ansvarsfølelse, og ikke minst selvdisiplin og vilje til å slutte. Hvis man hadde satt seg ned en kveld man har lyst på en røyk, kunne man ha lest gjennom en artikkel om graviditet og røyking, sett på bilder av morkake & barn under røyking, og kanskje hadde lysten stoppet der..? Det gjorde den hvertfall hos meg, og jeg røykte over middels mye før begge graviditene mine. Så slutt å syt, mann dere opp, og slutt på dagen. Det er vitenskapelig besvist at nedtrapping bare er sprøyt, og en unnskyldning for å ikke slutte helt. Det må være helt forferdelig å føde et barn, som faktisk har fått skader etter røyking, å vite at HVIS man hadde slutta, hadde det ikke skjedd..
Gjest En til 2011 <3 Skrevet 1. januar 2011 #78 Skrevet 1. januar 2011 Man ville aldri satt barnet sitt i fanget til en som røyket vell ?? Akkurat... Ta ansvar å slutt å røyk hvis du planlegger eller er gravid. For barnets skyld i det minste!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå