Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #77 Skrevet 14. mai 2010 og så? Dine opplevelser stod ikke på dagsorden her. Vil du ha dem frem så gjerne det. Det gjenstår fortsatt at du som fremmed ikke har noe med å bryte inn i situasjoner der det gjelder små barn og foreldrene er tilstede. Da er du dum, frekk og uoppdragen. Du snakker om skole og fritidsaktiviteter. Det er større barn. Du kan jo i fremtiden gjøre et lite forsøk på å forholde deg til det diskusjonen gjelder.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #78 Skrevet 14. mai 2010 hm, noe jeg selvfølgelig bør styre unna, ser jeg. Kurs altså. Sug Luts innelgg var empatisk.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #79 Skrevet 14. mai 2010 Den hellig-ku-holdningen din er jo latterlig. Hvis ikke de som bevislig har ansvar for ungen tar det, griper andre inn. Dessuten, hvor står det noe om alder på barn?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #80 Skrevet 14. mai 2010 Nope.Det var et glitrende eksempel på hvordan man kan være forstående uten et snev av empatisk kommunikasjon i innlegget. (Brudal 2004)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #81 Skrevet 14. mai 2010 Det er ikke noen pålegg om empati i verden. Men jeg mener fremdeles at innlegget holdt.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #82 Skrevet 14. mai 2010 I innleget som startet dette står det helt klart og tydelig at det gjaldt en fireåring og at det gjelder fremmede som bryter inn i situasjoner. Så, igjen, hvis man som fremmed legger seg opp i situasjoner med små barn der foreldrene er på plass og tar ta da er man dum som et stykke loff. Følg med i diskusjonen du. Dine skoleunger med foreldre som ikke tar tak er en helt annen diskusjon.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #83 Skrevet 14. mai 2010 Det må du gjerne mene. Kritikken går på fraværet av empatisk kommunikasjon.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #84 Skrevet 14. mai 2010 Men de samme foreldrene tok ikke tak i fjor eller forfjor heller, synes du det gjør situasjonen radikalt annerledes?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #85 Skrevet 14. mai 2010 Nei, for diskusjonen gjelder foreldre som TAR TAK selv!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #86 Skrevet 14. mai 2010 Nei. For det dreier seg fortsatt ikke om temaet her. Hvis du har veldig lyst til å diskutere din problemstilling kan vi godt det, men da må du klare å skille.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #87 Skrevet 14. mai 2010 Men hvis det er tak som ikke gjør en vesentlig kvalitetsmessig forskjell er vi fremdeles i samme diskusjon. Og jeg mener da fremdeles at det er min rett å gripe inn overfor noe som kvalitetsmessig forringer min egen og andres opplevelse.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #88 Skrevet 14. mai 2010 Det er forskjell på empati og empatisk kommunikasjon! Empati er fremdeles enven til å Hva er empati? • evne til innlevelse • medfølelse • sanse den andre • se den andre fra den andres synsvinkel, normer, vurderinger og oppfatninger Noe sug lut gjorde. Hun viste oss "den andre siden". Den andres synsvinkel. Noe, slik jeg oppfattet det, gjorde for å vise Hi i tråden hvorfor de andre handler som de gjør. Ikke ondsinnet, non voilent. Empatisk kommunikasjon er vel noe helsevesenet bruker? For å få den som "trenger" sympati/hjelp til å åpne seg?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #89 Skrevet 14. mai 2010 Det er ikke noe å skille. Det er snakk om én problemstilling: at noen mener at ingen har rett til å komme med råd overfor dem, siden de allerede gjør noe for å få sitt barn til å fungere. Vel, de gjør da ikke nok eller det er ikke mulig å gjøre nok, summen blir den samme.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #90 Skrevet 14. mai 2010 Du glemte affektbevissthet og refleksjon i klippingen og limingen din
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #91 Skrevet 14. mai 2010 Det er slett ikke samme sak. Det er en stor forskjell på situasjoner hvor foreldrene tar tak i situasjonen (fremmede har i det tilfellet intet belegg for å mene noe om hvorvidt det er bra nok siden de ikke kjenner barnet eller familien) og situasjoner der foreldre er fraværende. At du ikke forstår dette er ganske beskrivende.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #92 Skrevet 14. mai 2010 Jo, de har belegg for å mene det dersom ungen faktisk fortløpende er til forstyrrelse for alle andre. Da er det ikke gjort nok, ikke gjort rett, eller det er ikke noe å gjøre og det eneste som gjenstår er å fjerne vedkommende fra situasjonen så andre kan få et minimum av fred.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #93 Skrevet 14. mai 2010 Jeg synes sånn helt generelt at det er en jævla uting og sitte og kommentere nick når man selv er anonym. Feiginger. DYTTER denne tråden opp og ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå