Gå til innhold

Sug Lut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i din barndom og oppvekst har gjort deg så til di grader bestemt og direkte? Du svarer på tråder som et menneske uten mye følelser, og du baserer ofte svarene på fakta, og ikke empati, forståelse eller innsyn i andres situasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke hennes barndom som gjør at folk ikke tåler å høre sannheten

Skrevet

Så du tror at sannheten er ensidig og nøytral?

Skrevet

Det har jeg ikke sagt, men så blir ikke folk sure for svar fra Luten med mindre hun treffer et sårt punkt på sin sedvanlige humoristiske måte. Ergo: Folk her tåler ikke sannheten

Skrevet

Les tråden om viljesterke barn. Hvor er humoren i sug lut sitt svar? Den er fraværende. Det eneste man sitter igjen med er et svar som er lite relevant for problemstillingen og i tillegg uten empati. Rasende festlig altså.

Skrevet

Hvilken tråd er det?

Gjest sug lut
Skrevet

Det var overhodet ikke ment humoristisk. Så den delen har du i alle fall forstått.

Skrevet

Jeg liker mye av det sug lut kommer med, må akkurat i dette tilfellet er jeg enig med hi. Det var ikke mye empati å se i svaret ditt under innlegget viljesterke barn.

Skrevet

Jeg har lest den tråden, og jeg ser ikke helt problemet i det hun sa? Svarene var faktisk fornuftige, og det var ikke noe som helst annet enn sannhet i dem. For omgivelsene så er det fremtreden som teller, og ikke den bakenforliggende årsaken.

For eksempel så er det jo kjent at tisper (jeg snakker om hunder nå altså!) kan bli litt aggressive i løpetida, ihvertfall hvis de ikke vet hva det er. Da tar en ikke bikkja med seg der som det er størst sjanse for at det skal oppstå problemer med mange andre hunder? Da tar en konsekvensen av det, og holder seg til mer rolige og trygge omgivelser.

Dersom en har et barn som ikke fungerer i enkelte situasjoner, så tar en dem ut av den situasjonen, og lar dem venne seg til det GRADVIS slik at det blir en overgang. Dette vet jeg at fungerer, for jeg har et vennepar som selv har måttet gjøre det, og det gikk knirkefritt etter de gjorde på denne måten! Diagnose har ingenting å si, det er hvordan en velger å takle den. Bruke det som et skalkeskjul hjelper ikke.

Hva var det Luten sa som var til å misforstå eller som var frekkt? Sannheten svir, spesiellt når en ikke er åpne for andre innspill enn dem som passer en selv.

Skrevet

Link til tråden det refereres til?

Skrevet

Men likevel så var det sant det hun skrev, enten du liker det eller ikke.

Skrevet

Det hadde vært interessant å vite hvorfor noen føler seg kallet til å komme med den sviende sannheten når rådet som etterspørres et hvordan man skal takle andres utidige innblanding? Et behov for å servere sviende sannheter der de ikke er etterspurt virker umodent, eventuelt vitner om liten evne til empati.

Skrevet

Så du innbiller deg at sannheten kun skal serveres på sølvfat og på bestilling?

Sorry mac.

Skrevet

Og jeg skulle ikke være anonym, nei.

Skrevet

Selvsagt ikke. Men normalt oppegående mennesker ser an situasjonen og temaet. Det er mildest talt dårlig oppførsel å servere sviende sannheter til fortvilete mennesker som har bedt om noe helt annet. Noen er jo så dumme at de ikke vet bedre, sug lut er en som er smart nok til å skjønne slikt.

Skrevet

Så om man er fortvilt over at noen faktisk bryr seg nok til å komme med råd til en mor som har en sønn som ikke fungerer, så skal man strykes med hårene og klappes på kinnet og få full støtte? Tror ikke det.

Skrevet

Hva i all verden er meningen blant sammensetningen av ord kl. 15.21?

Skrevet

Kunne ikke se at HI i den tråden har bedt om å ikke få høre sannheten. Kan dessuten ikke si at jeg er enig i at formuleringen var så veldig sviende.

Du får ha i bakhodet at enkelte (deriblant du, ser det ut til) er over gjennomsnittlig nærtagende. Synes du det er riktig at alle vi andre skal trå som på nåler bare slik at du kan slippe å føle deg støtt?

Skrevet

Hehe, jeg er et veldig lite nærtagende menneske. Jeg finner det spesielt at folk som ikke klarer å komme med råd til problemstillingen føler de må presentere sannheter (sviende eller ikke) som viser lite annet enn mangel på empati.

Det er også en vesenforskjell på å trå på nåler og det å avstå fra kommentarer som ikke har noe med det spørres etter. Jeg forstår at dette er et veldig vanskelig konsept for enkelte her inne. Man kan spørre seg om det har med oppdragelse, sosial intelligens eller folkeskikk å gjøre? Kanskje noen rett og slett er slemme.

Skrevet

Skal man avstå fra å si noe om noe som helst så lenge det ikke er et direkte svar på spørsmålet og kun det?

Du har rett, det er et vanskelig konsept, for ikke å si meningsløst - vi er jo tilbake på det om å få servert sannheter uten å ha bedt om det, noe man i rimelighetens navn ikke kan reservere seg mot, verken her eller andre steder. Hvis du ikke kan tåle å høre noens perspektiv på en sak så lenge du ikke har bedt om det så er det du som er problemet.

Det kan være mange gode råd i sannheten. Jeg foretrekker i alle fall den fremfor dikkedarier og puter under armene. Det er vel fordi jeg er bevisst på hva som er mest hensiktsmessig i lengden.

Skrevet

Selvsagt trenger man ikke avstå fra å kommentere det man lyster på et åpent forum som dette. Da må man regne med meninger tilbake. Utover det fabulerer du noe voldsomt om meningsløsheter. I forhold til den aktuelle tråden vi diskuterer her; på hvilken måte ble sug lut sine sannheter hensiktsmessige for HI av tråden?

Sannheter kan være gode å ha, i forhold til den aktuelle tråden vi diskuterer akkurat nå ble sannheten helt meningsløs. Den fremsto som en person sitt behov for å være lite empatisk, intet annet. Men for all del, ønsker man å fremstå som en dritt må man jo bare kjøre på. Jeg står forøvrig for min karakteristikk av sug lut i et annet innlegg; mye fornuft, virker oppegående, tidvis svært morsom og samtidig noen problemer med grenser og hva som sømmer seg.

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke se hva som var lite empatisk med akkurat det svaret. Jeg måtte faktisk dobbeltsjekke for å se om vi snakket om samme tråd etter å ha lest 16.02. Enten har du en vanvittig lav evne til å lese noe og forstå meningen med det med mindre det står i farger og blokkbokstaver, eller så vil du bare ikke se relevansen.

Og fabulerer? Var dét det eneste du kunne komme med?

Skrevet

Da burde du kanskje slå opp ordet empatisk? Fabulerer ble feil ord i settingen, for negativt ladet. Jeg trekker det tilbake og omformulerer til: du snakker en del om meningsløshet.

Du svarte heller ikke på hvordan sug lut sitt svar var relevant i den aktuelle tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...