Gå til innhold

^^(¯`°?.¸ Skravletråd for IKM uke 21 ¸.?°´¯)^^


Lillemy36

Anbefalte innlegg

Hei, hei jenter :)

 

Hadde endelig positiv EL-test på lørdag, var da på syklusdag 16, så har beregnet EL til lørdagen eller søndagen, altså syklusdag 17/18, i såfall har jeg en syklus denne gangen på 30 eller 31 dager mot tidligere 26 dager...

 

bringebærmamma: Dersom jeg også blir gravid nå får jeg termin på nøyaktig samme dato som datteren min ble født i -06. Hadde da termin 7 feb, jentungen ble født 8 februar. Blir jeg gravid nå får jeg faktisk termin den 8 februar 2011, sprøtt!!!! Krysser fingrene og håper, håper, håper...

 

Siden jeg hadde EL enten i går eller på søndag er jeg bare 1-2 dpo, så det er altfor tidlig til å kjenne etter symptomer allerede!! Kjenner meg fryktelig trøtt og uopplagt, trykk i hodet og det kjennes ut som om jeg har bomull i ørene. Er så plaget med pollenallergi om dagene... Er også helt snylta! Æsj :(

Pleier å ta kortisonsprøyter ett par ganger i løpet av sommerhalvåret, men nå sa gyn at han ikke anbefalte det pga prøvingen! Så da må jeg ta til takke med tabl, nesespray og øyedråper - håper virkelig at det sitter en spire snart, fint om jeg liksom kan få litt lønn for alt strevet og alle forsakelsene man har gjort i over 2 år nå :)

 

Lykke til med den lange ventingen til IKM da jenter :)

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var forresten en som spurte ang wild yam over her... Jeg har litt erfaring med bidronninggele som jeg tok fra syklusdag 1 og frem til EL, når jeg fikk positiv EL-test sluttet jeg med bidronninggele og begynte på Wild Yam omtrent den dagen jeg fikk EL, eller dagen etter!! Brukte dette i noen sykluser, men ble ikke gravid :(

 

Wild yam må ihvertfall ikke brukes fra mens og hele syklusen - for den kan faktisk hindre EL. Mange afrikanske kvinner bruker yamsroten som en slags prevensjon (utsetter eller hindrer EL, men det er jo ikke alltid at den gjør det da!), men dersom du ønsker å bli gravid skal man ihvertfall ikke bruke dette før EL, kun etter!! Lykke til da! Blir spennende å følge med deg :)

 

Har hørt om andre som har blitt gravide av det, altså at man har tatt wild yam etter EL - men det kan jo ha vært tilfeldigheter også da, vet jo ikke det, hehe ;)

 

Ha en fortsatt strålende fin kveld jenter :)

 

Klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Er tilbake fra weekend i København. La igjen el-testene hjemme for anledningen, så aner ikke hvor i løypa jeg ligger. Hadde ikke fått positivt utslag før jeg stoppet testingen. Satser på naturmetoden denne gangen (inspirert av de våryre dyrene i Zoologisk Have, kjære vene som de holdt på.. He he). En uke igjen til TR kan finne på å dukke opp. Hold deg unna slemme megge! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heissan...

 

Her har el kommet og gått og aksjene er lagt inn med jevne mellomrom så nå gjenstår ventingen for å se om tanta kommer..:-) IKM den 30-31 mai..men hun er ikke velkommen her !!

Første gang jeg tester med el tester og jammen fikk jeg positiv test på lørdag og søndag...negativ igjen idag så da har jeg da eggløsning ennå....ikke for Gammel...Jeeeyyy...hehehehe;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemy75 jeg er ingen storstrikker, nei. Men har mange ivrige strikkere rundt meg, og disse bøkene har vært en slager på gavefronten. Har tenkt at jeg bør kaste meg inn i strikkeverden og avansere fra skoletidens grytekluter og julenisser.

 

Ellers har jeg ikke den helt store trua denne mnd., måtte reise rundt EL, og testa heller ikke, så jeg veit ikke om vi har lagt inn aksjene på riktig tidspunkt. Men sånn høvelig vil jeg tro. Faktisk litt deilig med så lave forventninger denne pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Slenger meg på her. Vår første PP. Har ei jente fra før.

Fikk tanta 3 dager for tidlig sist så det skipla hele systemet, bra med ELslim, men har ikke testet på noen måte, og pga tidlig tante hadde jeg ikke helt kontroll, så vi får se hva som skjer i slutten av mnd.

 

Det er iallefall spennende å vere igang igjen og se hva som skjer. Håper spiren sitter raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen jenter :)

 

Fikk positiv EL test på lørdag, tror faktisk jeg hadde EL på mandag på selve 17 mai, så dermed burde jeg egentlig bevege meg over til IKM uke 22, men siden jeg har hengt her inne frem til nå slenger jeg meg fortsatt på IKM uke 21 tråden :)

Kommer til å teste før IKM uansett og da regner jeg med at jeg får ett negativt eller positivt resultat i uke 21 uansett :)

 

Siden jeg hadde EL på syklusdag 18, er jeg bare 2 dpo i dag - og aaaaaaltfor tidlig til å finne ut av evt symptomer osv, så må bare prøve å smøre meg med tolmodighet!!

 

Har egentlig en god følelse - men det har jeg hatt lenge nå, og har blitt lurt så mange ganger før, men det er allikevel godt å være positiv!! Må jo bare ha drømmer og håp...

 

Lykke til jenter!!! Gleder meg til å høre første gledesropet her inne og se hvem det er!!! Spennende!!!!

 

Ha en riktig, riktig god natt :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Først må jeg bare si gratulerer til Gutt08<3 Baby 2011? og ~Roskva~ med spire i magen! Så at dere hadde kommet opp på IKM-listen over de som har blitt gravid:) Så heldige dere er:) Og masse lykke til videre med det voksende frøet!

 

Jeg har gått utålmodig og ventet på å få positiv EL-test de siste dagene, og positiv ble den først i kveld klokken 23.00.... Er på syklusdag 17. Det betyr at også jeg havner over til IKM uke 22. Men siden jeg har blitt så pass "etablert" i denne tråden her, så tror jeg at jeg kanskje forblir her.. Hvis det er allright for dere..?

Fanken og, syklusen min ser ut til å bli litt lengre for hver gang nå. Har hatt en stabil syklus på 27 dager, men denne gangen blir den på 29-30 dager. IKM tirsdag 1. eller onsdag 2. juni. Det er vel lite en kan gjøre med det! Men én ting er sikkert.. I kveld skal min kjære forføres, og det satses på at et topptrent rumpetroll klarer å gjennomføre maratonløpet og trone toppen av pallen.. Haha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen alle nye i tråden vår:-)

Og gratulerer til de som allerede har fått positiv test:-)

 

Selv er jeg 7 dpo i dag (dag 20 i syklusen) og jeg synest nå det stikker og sliter overalt, men ingenting nytt som ikke har vært der de forrige pp,ne.... så jeg vet ikke...

I dag har jeg siste dag med Wild Yam for denne pp, så gjenstår det å se om det kunne gjort noe med resultatet denne mnd.

Håpe, håpe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 6 i dag og det er utrolig hvor mange gravidtegn man kan ha så tidlig *ler*

 

Jeg kan "ramse opp" murringer, sensible brystvorter og vondt i bekkenet på venstre side. Men så har jeg har forrige syklus frisk i minne hvor jeg også hadde flust med gravidtegn. Det viste seg til slutt at jeg hadde hatt PMS i en størrelsesorden jeg aldri har vært i nærheten av før. Regner med at det er det som skjer igjen!

 

Er nå like opptimistisk hver eneste pp :-) Snodig det der! I enhver pp regner man liksom med at NÅ, NÅ skjer det, he he. Vel, for vår del har vi ikke lagt inn alle kluter for bli gravide. Har fått beskjed av akupunktøren min at kroppen min trengte tid på å ruste seg opp etter både SA og MA. Denne "regelen" har vi levd sånn halveis etter. Vi har hatt sex når vi har hatt lyst, og ikke etter EL sånn som tidligere.

 

Neste syklus der i mot, da blir det full pakke, he he, med trippel/dobbel dose bidronninggele og Wild yam. Og sex etter EL. *ler igjen* Ja, ja får nå først og fremst se hvordan denne syklus går. Selv om vi ikke tenkte på EL denne syklus viste det seg at vi endte med å ha sex dagen før EL, så ting kan jo ha skjedd................ Så spenning blir det denne syklus uansett ,-)

 

klem klem og lykke til i symptom jakten.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 4 dpo, eller forresten nå er det den 22 mai - da er jeg 5 dpo... Hadde EL på 17 mai.... Synes ventetiden er så fryktelig laaaaaaang - det er den alltid :)

 

Krysser fingrene og håper på ett lite mirakel ;)

 

Spennende å følge med dere jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føler det samme her,, Ventetiden er bare helt forferdelig laaaang,, tenker alltid at Denna gang DA,, ,,,men ,,,

Spennende tid da,, er jo det , men utrolig slitsomt å aldri vite heller,,

IKM 28. her da :) Vurd nok å teste litt uti den uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg har IKM neste søndag 30.mai, sånn ca. Jeg er fortsatt litt usikker på syklusen, men de to siste har den vært på 25 dager. Så da satser jeg på søndag.

 

Er i min 4 PP, 21 år. Fantastisk mann som jeg elsker høyt. Eier leilighet mefd 3 soverom og har faste jobber.

 

Blitt spådd gravid i sommer/August. Så jeg gleder meg :) Har ikke dårlig tid, men har hatt 2 SA.. så hadde blitt veldig glad om det satt denne mnd!

 

Lykketil alle sammen!! Vi fortjener alle å bli mammaer, som ønsker det så høyt. Sender masse babystøv!!*******

 

Håper vi møtes på 1.trimester, gratulerer på forhånd til dere som går over neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter..:)

 

Er nå på 6 dpo og våknet tidlig idag ved 5 tiden pga stikkninger og murringer i nedre del av magen. Var såpass så jeg våknet av det så nå er jeg spent på om det kan være festesmerter,disse har vart litt utover dagen m jevne mellomrom.Trodde først det var magekramper når jeg våknet men er mer lik mensmurringer men alikevel mildere..hmm..

Ikke fått noe vondt i brystene etter positiv el som var forrige helg (lørdag/søndag) noe jeg alltid bruker å få veldig i etterkant. Har ikm den 30 mai og venter spent nå,teller dager frem til neste helg. Er noe som føles annerledes denne pp, men er redd for å håpe på noe så sier til meg selv at jeg bare innbilder meg ting..Denne kroppen kan lure oss godt.

 

Tror ikke jeg skal teste før ikm....men spørs om jeg klarer det da!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så mange symptom som kom da! Haha, lurer nok meg selv. Stikninger noen ganger om dagen, men spesielt natta og om jeg tar for lange skritt eller ugunstig vending, må late vannet LITT(haha) oftere enn før og sulten når jeg våkner, noe jeg aldri er ellers. Var jeg litt øm i puppene her en dag??? Husker ikke hvordan det var sist. Da husker jeg bare ting etter ikm.

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det andre natta jeg er opp å tisser, noe jeg Aldrig har gjort før...er på dag 7 dpo.. Ikke spes vondt i puppene men mer superømme brystvorter. Myae murringer nederst i magen så nå er jeg redd kroppen min lurer meg solid godt hvis det Ikke skjer noe med att en spire fester seg...

 

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ikke den mest aktive her inne men testet pos på CB dig i går kveld... :oP

 

Termin er ca 5 feb...

 

Ikke så mye symptomer, sånn egentlig...Bare litt vondt i ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten, *BabyCakes*prøver*på*nr3*!:)

 

Spennende at noen av dere har symptomer da, det kan jo hende det ligger noe i det, at det er noe i magen som vokser:)

Jeg kan ikke si jeg kjenner til noe, men nå er jeg kun 3 DPO og da.. Hadde EL på torsdag tror jeg, hadde i allefall positiv EL-test på onsdag. (gikk desverre tom for tester, så fikk ikke sjekket når EL var overstått). Jeg har vært mye mer avslappet denne pp-en i forhold til de foregående. Jeg har blant annet ikke tmpet så regelmessig, bare når jeg har orket eller kommet på det. Tappetafsing har det også vært mindre med nå. Tror det bare er sunt at jeg senker skuldrene litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å avgjøre om jeg har sympromer eller ikke.. Har egentlig en følelse av at jeg ikke er gravid, men man kan jo være gravid uten å føle alle disse symptomene?.. Men de forrige gangene jeg var gravid følte jeg meg helt sikker lenge før IKM. Nå er IKM på torsdag. Men de to andre gangene gikk jeg ikke og kjente så vanvittig etter symptomer. Denne ganger er det sånn at jeg ikke kan vite om det jeg kjenner er fordi jeg ønsker å kjenne det, eller om det faktisk er fordi det er der.

I går stakk det liksom litt i eggstokkene (eller det jeg tror må være eggstokkene) da jeg hostet. Men kan det være et tegn på mensen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka vår begynner i morgen, spennende spennende tider jenter!

 

Dere som allerede har testet positivt: GRATULERE SÅ MYE til dere ;-D

 

Jeg er sinnsykt støl i hele kroppen!! Det er vel neppe et graviditetstegn men mer et resultat av en lengre joggetur. Løpeturen jeg tok i går var i en ny lengre løype, men burde ikke bli helt hinsidig støl for det! Er støl over alt, til og med i rygg, mage og armer!! Kjære vene - trodde jeg tålte mer enn dette *ler*

 

Som potensielle graviditetstegn har jeg hatt et kort anfall av metallsmak i munnen (sjekka til og med med en Q-tips for å være sikker på at jeg ikke blødde i munnnen fordi det smakte så veldig blodaktig). Må ofte på do og tisse, og bittelitt murring i magen. Men som nevnt tidligere ble jeg rundlurt av PMS forrige syklus så jeg er rimelig nøktern. Tror mer på at tegnene er tilfeldige kontra at jeg faktisk er gravid.........

 

Uansett, litt spenning blir det nå fram mot IKM som hos meg ikke er før til søndag.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, ja tenk nå er den her igjen, uka vår:-)) Det går jo egentlig raskt mellom månedene:-))

Gratulerer såå mye til dere som er gravide, tallet øker raskt og jeg håper det blir maaaange flere etterhvert:-))

 

Jeg selv har "bare" tre dager igjen til IKM, Vet nå ikke med symptomer.... der er vel noen, men det har det jo vært før også da jeg ikke har vært gravid så .....

Kjenner meg ennå ganske avslappet ift testing. Har bare en billigtest stav igjen, så jeg MÅ spare den til IKM.

 

Ellers da jenter når skal dere teste?

 

Foresten hvorfor kan man ikke lengre trykke på "nickene" til de som skriver innlegg for å komme inn på brukerprofilen deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei p dere..

 

jeg har IKM på torsdag, dette er spennende! =)

kjente i går stikkinger og hadde vondt! har aldri vondt før IKM, gåt mye på do og ømme bryst (mest i det ene*ler*) men det har jeg også når jeg skal ha mensen...blir fort irritert/sinna=(

 

ønsker alle lykke til, gratulerer til dere som er blitt gravide!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også IKM på torsdag, og nå tror jeg faktisk at jeg er gravid. Jeg har mange symptomer, men det hadde jeg også forrige måned før mensen kom. Men da var jeg ikke så sikker. Denne gangen er jeg like sikker som jeg var de to andre gangene jeg har vært gravid. Og da var jeg faktisk nesten helt sikker. Så får vi se hvor mye jeg egentlig kan stole på denne intuisjonen min.. Jeg kommer aldri til å stole på tegnene jeg føler igjen hvis jeg ikke er gravid denne gangen.

Jeg har metallsmak i munnen, stikkinger i livmor og eggstokker, hetetokter, "tydelige" drømmer, ekstra sultfølelse, har blødd neseblod, har fått kviser på ryggen (noe jeg aldri ellers har), og har hatt "lemus" i leggene, og har ekstra og hvit utflod (beklager hvis dette ble for mye detaljer :P).

Nå blir fallhøyden stor hvis det er negativt. Tester meg på fredag. Spennende.

Lykke til til dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, lovet meg selv at jeg skulle være maks nøktern denne pp til symptomer, siden kroppen "rundlurte" meg forrige pp.

 

Men så sitter jeg her da med mensliknende murringer for andre dag på rad. Det er ikke vondt, bare murringer og så blir det ømt på en måte. Er 9 DPO i dag, så det er litt for tidlig i syklusen til at det skulle være "normale" murringer som kommer rett før mens. Jeg opplevde det samme da jeg ble gravid i høst. Så det ser ut til at løfte jeg ga meg selv om å ikke kjenne etter symptomer rakner......................

 

Det viser seg vel at mens kommer før lenge før IKM eller noe sånt, og at det er derfor at jeg har mensmurringer. Denne syklusen har ikke vært helt etter boka............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bringebærmamma..

 

Sitter her på 10 dpo idag og har skikkelige mensmurringer,ikke vondt men mer ubehagelig...liksom øm eller støl om man kan si det slik og værst når jeg beveger meg..vondt i korsryggen...vonde pupper men mer såre brystvorter og oppi alt kommer det dråper med melk...hmm...

 

Alt for tidlig for tante murr for det bruker jeg ikke få før på dag to el tre etter hu har kommet..men tok test igår og den var negativ...ikm 30/31 mai..

 

Tenker jeg ikke skal forvente noe men så var det det da,tankene går liksom av seg selv..og noen symtommer er jo så like de jeg har hatt de foregående svangerskap,selv om det er lenge siden...

 

Utålmodig...enten så kan tanta komme eller så kan testen bli positiv...helst det sistvalgte!!

 

hafffrr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...