Gå til innhold

^^(¯`°?.¸ Skravletråd for IKM uke 21 ¸.?°´¯)^^


Lillemy36

Anbefalte innlegg

Hei alle Suuuuuuupre jenter som hører til uke 21:-)) Og ellers de som vil følge med oss.

Ja nå er det klart for en ny kjempespennende runde for oss som vil bestå av; Laaaaange dager før TR tar ferie (forhåpentligvis i godt over 9 mnd), spising av vitaminer i slike doser at vi går Jan Thomas en god gang, Vill jakt etter det store GULL egget, enten det skjer ved hjelp av tappetafsing, slimjakt, EL testere, fertillitetsmonitorer, Pergokurer og you name it:-)), og så en enda værre jakt etter tidlige syptomer, ikketilstedeværende symptomer og alle opp og nedturene det fører med seg.....

Håpet er at vi alle seiler inn på 1.tri med en knallpositiv test i handa og med ett LYKKELIG glis rundt munnen.

LYKKE TIL JENTER!!!! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoj, det var litt av en introduksjon! :) Måtte dra på smilebåndet her.

 

Vel, jeg er uansett på plass (igjen!) og det nye nå er at jeg faktisk har bestilt EL-tester. Den dagen trodde jeg aldri skulle komme. He he.

 

Lykke til alle sammen, er bare å krysse fingre og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig introduksjon, Lillemy:)

 

Ønsker bare å si lykke til til alle sammen jeg også! Måtte flere av oss få en gledelig nyhet å fortelle denne pp-en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med fram mot IKM i uke 21..........

 

Denne pp var jeg så sikker på klaff som jeg sjelden har vært før. Hadde flust med sikre tegn..........Og så kom tanta for fult 1. mai.

 

Ja ja, det har vel heller vært flust med PMS tenker jeg, men nå har jeg hvertfall opplevd det, så er jeg (kanskje) mer nøktern neste pp igjen. *ler*

 

Dette blir nok en enda en pp hvor vi ikke legger oss 110% i selen for å bli gravide da akupunktøren min har anbefalt meg at jeg ikke bør bli gravid før tidligst i juni/juli sånn at kroppen min får henta seg inn etter MA'en. Vi følger hennes råd sånn "halveis" he he. Dvs. at vi ikke bruker prevensjon, men at vi heller ikke har sex midt oppi EL (som vi ville ha gjort om vi prøvde veldig aktivt). Vi har sex når vi har lyst, og blir det klaff så blir det klaff. Vi har imidlertid ikke for vane å bli så veldig lett gravide så det tar nok uansett noen pp å bli gravid...........

 

Vi begynte å prøve på barn nr. 3 sommer 2009. Overraskelsen var stor da det bare tok 2pp før vi fikk klaff. Gleden var uansett svært kortvarig da jeg hadde en SA i uke 5. Så tok det 4 pp før vi ble gravide igjen, denne gangen resulterte graviditeten i en MA med utskrapning i uke 13. Og nå er vi i gang med 2 pp etter MA. Dette betyr vel at vi har hatt 8pp nå, men har prøvd i litt over 11 mnd. Eneste positive er at jeg har "korte" stabile sykluser på 24-25 dager, og ikke sliter med lange upålitelige sykluser slik mange er uheldige å gjøre.

 

Og som hovedinnlegger her er jeg også 75 modell (jeg regner med at det er det 75 står for i nicket ditt lillemy?)

 

Det var litt om meg.......

 

Lykke til alle sammen, måtte våren by på stor fruktbarhet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bringebærmamma.

 

Leit å høre om de to du mistet. Mistet selv en i desember, dvs vi måtte ta det bort etter at UL viste at krabaten ikke var levedyktig. Har etter den tid ikke brukt prevensjon, men heller ikke prøvd veldig hardt, kanskje med unntak av siste periode. Har hatt veldig lett for å bli gravid før, men denne gangen ser det ut til at det kan ta litt tid. Symptomene har lurt meg et par ganger til å tro at jeg var gravid på ny, men nå vet jeg at det er veldig normalt å være kvalm mellom EL og TR. Så nå har jeg kjøpt EL-tester, føler ikke at jeg har all verdens tid. Er 73-modell.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jepp stemmer d, jeg er 75 modell:-) God årgang får vi håpe:-))

Er i dag på dag 2 i syklusen og har jo ikke greid å starta monitoren nå i helga....,men i morgen blir d start, d skal gå bra i følge bruksanvisningen. Blir spennende hva den skal fortelle meg denne mnd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja i dag er jeg i gang med monitoren igjen:-) Må bare legge det inn på "huskelapper" at jeg skal starte den hver morgen.

i dag er jeg på dag 3 i syklusen og jeg tror det er leeenge siden jeg har blødd så mye og i løpet av dagen har det altså kommet store koagler sammen med blodet noe som jeg ikke kan huske å ha opplevd før... iallefall ikke SÅ store... ekkelt synest jeg det var!!

Begynne å tenke på om det har vært noe som ikke fikk fortsette...?

Ellers jenter hvordan går det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Jeg vet ikke om det har vært "noe som ikke fikk fortsette" hos deg Lillemy, men det er vel ikke så uvanlig at det skjer hos oss kvinnfolk? Mener å huske å ha lest at flere kvinner har "mistet" uten at de vet det. Det vil være som en vanlig mens. Men uansett synes jeg det er greit at det skjer så tidlig, og kanskje uten at man vet det, hvis spiren likevel ikke er levedyktig. Skal man ha en spire så må det være en frisk og levedyktig en:)

 

I dag dukket TR endelig opp hos meg. Har ventet på henne siden i går. Glad for at hun kom i dag (og ikke i går), for det betyr at lutealfasen min ikke er så styggelig kort som jeg fryktet. Den er på 11-12 dager har jeg funnet ut nå. Det er nokså kort dét og, men er i allefall innenfor normalen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)

 

Ja, da var det på`an igjen for oss også!! Skal ha pausemåned etter at jeg tok trippel pergo forrige syklus. Hadde en merkelig TR denne gangen - hun kom på fredag (slik jeg hadde beregnet IKM). Hadde positiv EL test på en onsdag og da kommer EL ca 2 dager etter det, dvs jeg regnet ut at EL kom sånn ca natt til den fredagen og jammen kom hun ikke fredagen nøyaktig 2 uker etter :(

Lutealfasen min er det ikke noe galt med ihvertfall, den er 14 dager på dagen!!! Av og til tuller den, men da spotter jeg i forkant - men stort sett kommer den alltid etter 14 dager, altså ganske normalt, hehe :)

 

Det var som å skru på en bryter - TR kom for fullt, og det kom masse, masse, masse - jeg blødde gjennom truser, bukser og det som var!! Jeg jobber på sykehus, så det var bare å få skaffet seg ett digert nattbind (fra gyn avd), ny truse og så skifte ny bukse - så ikke ut i de hvite klærne, æsj, dritflaut... Hadde skikkelig magekramper/vondt i korsryggen - synes det minnet meg om slike etter-rier som jeg hadde når jeg fikk datteren min for 4 år siden. Alt fosset ut på en gang og dagen etter var TR forsvunnet, varte altså bare 1,5 dag. Har opplevd det samme en gang tidligere, men da var jeg 5 dager på overtid og hadde testet svakt positivt på graviditetstest i over 1 uke. Min gyn sa den gangen at det var en tidlig SA i uke 5. Da opplevde jeg akkurat det samme, plutselig kom TR brått og brutalt med masse smerter og masse blod, men denne gangen testet jeg ikke svakt positivt engang - så har hatt en mistanke om at egget ble befruktet, men at det ikke ble noe av... Uansett, deilig å være ferdig med TR etter bare 1 dag, hehe... pleier alltid ha TR i minimum 6-7 dager!!

 

I mine tidligere pausemåned (etter bruk av pergo) har syklusen alltid vært på 27 dager - så håper det skjer denne pp også!!

Krysser fingrene og vi kommer til å prøve like intenst denne pp`n som alle de andre månedene vi har prøvd, annenhver dag fra TR har dratt sin vei og hver dag hele den uken (6 dager før EL) og flere dager etter EL - kan bare ikke bomme da vet dere, hehe ;)

 

Ellers er jeg også -75 modell, virker som en god årgang, hehe!!!

 

Så må jeg også fortelle at jeg fikk tilbud om fast jobb i dag!!! Ble kjempeglad!! Har ikke hatt fast jobb siden 2007 og da sa jeg opp jobben min fordi jeg flyttet fra Oslo til Buskerud, gikk ikke an å pendle inn til Oslo etter at jeg fikk barn!! Gikk ikke opp med åpningstidene i barnehagen etc... Måtte bare skaffe meg en jobb her, men var bare engasjement! Hadde engasjement i over 2 år og så hadde de plutselig ikke bruk for meg lenger :(

De presterte til og med å fortelle meg dette 4 dager før jul (2009) at etter jul hadde jeg ikke lenger jobb. Jeg var en av 32 som måtte gå, men det var egentlig like greit - for makan til møkkabedrift har jeg aldri jobbet på før. Dårlig arb.miljø i tillegg!!

 

Fikk meg ny jobb (vikariat) i begynnelsen av februar - og har bare jobbet der i 3 mnd, og nå har jeg fått tilbud om fast stilling!!! HURRAAAAAAAA!!!!!!! Det er så deilig å være økonomisk trygg synes jeg!! Og ikke minst arb.miljøet er så mye, mye bedre, sjefen så mye, mye hyggeligere!! Kan nesten ikke vente med å skrive under kontrakten - og nå trenger vi ihvertfall ikke være bekymret for rettigheter som svangerskapspenger/permisjon dersom vi er så heldige å bli gravid igjen!! JIPPIIIIIIIII :D :D :D

 

Ellers ønsker jeg dere alle sammen en fortsatt riktig, riktig fin kveld og lykke til med EL-jakten :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei:-) og gratulerer sååå masse med fast jobb, så bra!!!:-)

Alt føles så mye tryggere når man har en fast stilling.

 

Ja jeg er heldigvis kvitt TR for denne gang, bank i bordet for at hun holder seg borte leeenge nå pga en nusselig lite spire:-)

 

Så dere den nye serien i kveld på tv norge som heter fødestuen el noe sånt:-) åååååå så nusselige små, fikk ett skikkelig sug i magen....

Nå må det bare klaffe dere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt gått til anskaffelse av slike fine billigtester, så her skal det testes. Trenger da gode tips fra dere drevne testere.Når i syklusen begynner dere å ta el-tester og når har dere bukt å fått utslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det bruker å stå i bruksanvisningen om når du bør begynne å ta testene og det er avhengig av hvor lang syklus du har. hvis du har rundt 28 dagers normal syklus er det fra dag 10-11. det er lurt å teste på ettermiddagen da de hormonene den leter etter er sterkes da. når du har fått positiv er det også greit å sjekke morgen og etterm for å se når den blir negativ igjen:-)

 

Jeg trodde jeg hadde faste sykluser på 27 dager inntil for to sykluser siden da ble de forskjøvet med 2 dager. da hadde jeg positiv på dag 14 på etterm og neg på morgen dag 15. Jeg bruker fertillitetsmonitor jeg da, så jeg trykker den av hver dag og så er det 2. mnd med den...så når jeg skal begynne å teste denne mnd det vet jeg ikke:-) Uansett Lykke til med testingen:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med fast jobb ja, Meg og lille snuppis!! Og så bra at det er et godt arbeidsmiljø:) Det er utrolig hvor mye det har å si for trivselen på jobb.

 

Lillemy75: Ja, jeg så også serien som gikk på TVNorge i kveld:) Syntes så synd i den unge jenta som fikk uventet beskjed om hun skulle bli mamma "allerede", ved keisersnitt.. Noe hun ikke var forberedet på.

 

Lubine: Jeg er slettes ingen drevet EL-tester, men prøvde for første gang pp.-en som var. Jeg har en syklus på ca. 27 dager (denne gangen 28), og jeg fikk positiv EL-test på dag 16. Jeg begyte testinga på dag 9, en dag eller to før det som sto i bruksanvingen. Da holdt det ikke med 7 tester for meg, siden jeg testet 2 ganger per dag noen dager. Jeg benyttet tester fra Clearblue og Quick Response. Vet ikke om det er med noen bruksanvisning på de billigtestene, men jeg mener det finnes en oversikt på nettet en plass (Clearblue sine sider?) over på hvilken syklusdag du bør begynne EL-testinga:) Kan vel kanskje være greit å begynne noe tidligere enn det som står, for å være på den helt sikre siden. Så trenger man ikke å bekymre seg over at en "går glipp av" EL i allefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og god fredagskveld damer:-)

Jeg ble i dag spådd inne på spåsidene og der ble det sagt at jeg kom til å bli gravid veldig snart og innen juni og at det ble en gutt.....Ååååååå så spennende, håper at det stemmer:-) Da er det isåfall bare å "kjøre på"!!

 

Noen andre som har prøvd seg der inne??

 

Denne uka har jeg hatt masse fridager fra jobb og det har vært alldeles nydelig og hvile seg ut litt:-) Våren er i full anmars og livet er i grunnen ganske så fint:-)

 

Er det noen som har tips til fine strikkeoppskrifter til babyting, da mener jeg småting. ikke sånne sett, det har jeg nok av etter de andre pluss at jeg har 2 sett strikkeglade bestemødre som det klør i fingrene til:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OH MY GOD!!!!!!!!!! Jeg har EL-SLIM!!!!!!!!! HURRAAAAAAAAAA!!!! Har ikke hatt så fin kvalitet på EL-slimet siden jeg ble gravid i april i fjor!!! EL-slim allerede på dag 8??!?!! Jaja - da blir det kort syklus igjen da, rundt 26-27 dager tenker jeg, pleier å få det i pausemåned etter pergo :)

 

Jeg ble forresten spådd inne på spå-sidene at jeg kom til å bli gravid i mai og at det ble en gutt!! Blir spennende å se da ;)

 

Heldig du lillemy som har hatt masse fri nå... Synes denne uken har vært så lang - så jeg skal bare jobbe, mandag, tirsdag og onsdag så har jeg fri en hel uke!! Begynner igjen torsdag etter 17.mai - det blir deilig!! Ser frem til det :)

 

Har ingen strikkeoppskrifter - har ikke strikket siden jeg gikk 1 år på tegn-form-farge for ørtenhundredeogførtiår siden jeg, hehe ;)

 

Ha en strålende fin helg jenter :) :) :)

 

Klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende da Meg og Lille snuppis, kanskje vi vandrer over til 1.tri sammen da.... tenk så koselig det hadde vært:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter ;-)

 

Grattis med EL-slim og fast jobb meg og lille snuppis ;-) Jeg har foreløpig ikke hatt EL-slim etter MA'en, og håper på at det ikke blir et varig "fenomen" at EL-slim ikke kommer. Har alltid hatt det tidligere.

 

Men det virker som jeg ellers er full av hormoner! Jeg mister sånn ca like mye hår nå som da jeg ammet. Puppene er ømme. Det murrer og stikker i livmor,og i tillegg har buksa blitt trangere (noe som antagelig er et resultat av litt mye sjokolade) Hadde det ikke vært for jeg temper og på den måten kan se at jeg ikke er gravid, ville jeg nok ha vært "hellig" overbevist om at jeg var gravid igjen pga. alle "gravidtegnene".

Heldigvis er EL og mens i syklus så da vil vel disse hormonene som er på ville veier komme i sjakk etter hvert.

 

Til onsdag skal jeg til jobbsamtale (forresten samme dag som jeg forventer EL). Er veldig i tvil om jeg skal satse på ny jobb samtidig vi prøver på å bli gravide igjen. Samtidig har vi jo hatt to graviditeter som ikke har gått bra, og man har jo ingen garanti for at man får et barn til. Den jobber jeg er i nå trives jeg ikke i! Jeg har null interesse i fagområdet, og det som har gjort at jeg har holdt ut i nærmere to år er trivelige kollegaer. Må jo uansett se hvordan det går, jeg trenger jo ikke "bekymre" meg hva jeg skal gjøre før det eventuelt ligger et nytt jobbtilbud på bordet ,-)

 

Appropo spåing. Jeg har også blitt spådd. Den ene så graviditet i mai, og den andre så graviditet i mai eller juni. Så vi får alle satse på at det stemmer ,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei opp, opp, side 2?? nei, nei det går ikke ann:-)

Syklusdag 9 bare... dagene går så sakte og tenk etter EL da....sneeeegle fart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at tråden kom opp på første side igjen. Vi må bli flinkere til å skrive her jenter ,-)

 

Noen som føler EL er i anmarsj?

 

Jeg har foreløpig ikke sett snurten av ELslim, (det fikk jeg for så vidt ikke i forrige syklus heller) :-(

 

ELslim har jeg alltid hatt, så jeg tipper det er MA'en som har tøysa med systemet. Har pleid å få ELslim 2-5 dager før EL, nå forventer jeg EL i morgen eller onsdag, så tror ikke det kommer denne gang heller, irriterende!

 

Det er alltid litt spennende å "se" om egget klarer å slippe.........temper så har kontroll på det hvertfall ,-)

 

Lykke til jenter med EL og gymnastikken ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her også jeg,ettersom jeg har ikm den 30 el 31 mai..så enten uke 21 eller uke 22..

 

Da var jakten på egget igang...fikk tantebesøk den 3 mai og er nå på syklusdag 8...venter og venter på den store el-dagen...

Denne mnd skal jeg bruke el tester for første gang og skal vel starte på dag 12 å teste...er inne i 5 pp og håper virkelig snart spiren sitter og får meg en etterfølgende voksende mage..:) Har hatt en avslappende mnd med prøving så får jobbe mer intenst med kos i sengehalmen denne mnd...

 

Ønsker alle dere andre lykke til med jakten på egget og prøvingen...og krysser fingrene for at spiren sitter slik at vi får et februarbarn i 2011..;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Melder meg inn her jeg å! IKM er 24.mai for meg.

Kan jo fortele litt om megselv, er ei jente på 21 år fra sørlandet, er forlovet med drømmemannen min, og vi har vært sammen i snart 4år så nå fant vi ut at det var på tide med en liten familieforøkelse!

Er i 4PP så håper snart spiren sitter, vet jo det at det kan ta sin tid.

 

Men lurer på et par ting, sist når TR kom, 23 mars blødde jeg kun knappe 2 dager..? Syns det var så rart.. pleier hvertfall å blø 3-5 dager..

Og en ting til, er det noen her som klør rundt brystvortene/brystet?

 

Lykke til alle sammen!! Krysser alt bortsett fra beina! :-P hehe Litt humor må man ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MakeNo4. Ser ut til at vi ligger likt an i løpet! Er selv på syklusdag 8, og har IKM 30. mai:) Benyttet selv EL-tester forrige pp., fikk da positiv test først på dag 16. Fant ut at jeg har en lutealfase på 11-12 dager. Lutealfasen min ligger da i den kortere delen av skalaen, men håper det ikke byr på problemer for oss. Tenkte jeg skulle teste etter EL denne gangen også, synes det er greit å vite når en skal trø til med litt eksta sengekos:P

Får håpe spiren sitter snart for deg, MakeNo4, og til dere andre også for den saks skyld! Syns det høres allright ut med februarbarn jeg..:)

 

*krysser fingrene for oss alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...