Gå til innhold

^^(¯`°?.¸ Skravletråd for IKM uke 21 ¸.?°´¯)^^


Lillemy36

Anbefalte innlegg

Kan ikke så mye om TR, men jeg har også hatt kortere TR enn det jeg normalt har. Hmm...

 

Ellers så har jeg prøvd meg frem med disse billigtestene (EL-tester), men ingen klaff så langt. Begynner å tro at eggstokkene har tørket ut eller blitt fjernet av utenomjordiske vesener ...Øøh.. Jeg har hatt ganske korte sykluser de siste par månedene, 25-26 dager, så ville trodd at noe var i gjære snart. Får fortsette testingen min, det er jo ganske spennende med daglig testing da. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

marihøne85: Så artig da at vi ligger likt i syklusen,blir spennende å se om vi snart er av de heldige som får en spire sittende.

Er veldig spent på hvordan disse testene virker og om de slår ut,og ikke minst når. Veldig greit å følge med el og vite sånn ca når den er,selv har jeg ikke el slim men en del andre tegn,men er alikevel ikke sikker når vonde bryster kan komme både før,under og etter el...har også en del murringer. Så nå får jeg da teste å se hvem dag vi havner på.

Februarbarn høres topp ut...:-D

 

lubine: Har også hatt en litt ustabil syklus,slått seg ugrei de siste to pp,fra ikm dag 24 og denne mnd ikm på dag 30...så fra en vanligvis klokkesyklus så er den rimelig ugrei...tenker som du at mulig jeg begynner å bli for gammel...ser vi er like gamle...hehe..

 

Ønsker dere allesammen lykke til !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AK88 om du ikke har tatt en graviditetstest ville ha "svidd av en" ,-)

Første gang jeg var gravid hadde jeg en kort mens på bare 2 dager. Husker at jeg var forundret over at mensen var så kort, men grublet ikke så mye mer over det. 4 uker senere (da jeg ventet mens igjen) fant jeg ut at jeg var gravid, da var jeg 8 uker på vei.Ellers så kan jo tanta finne ut at hun vil bølle litt på den ene eller andre måten uten at "hun" har en god grunn. Denne pp har min tante vært på besøk i hele 9 dager. Det har aldri skjedd meg før! Har vanligvis hatt mens i 4-6 dager så dette er ganske unormalt. Irriterende!

 

Lubine: Jeg har tidligere prøvd EL-tester. Jeg har i alle år kjent når jeg har EL, men ville se om det var faktisk ELsmerter jeg kjente og at det ikke var kroppen som tøyset med meg. Jeg fant ut at det å finne EL med ELtester ikke bare var enkelt. Første pp fikke jeg kun negative tester. Neste pp testet jeg både morgen og ettermiddag, og da fikk jeg en positiv test. Denne testen tok jeg en ettermiddag. Har lest om at noen har en veldig kort hormonstigning før EL, og om man da ikke tester veldig ofte så kan man gå glipp av den positive EL-testen. Så det er ikke dermed sagt at du ikke har hatt EL selv om du ikke har fått positiv test til nå.

 

Jeg måler kroppstemperatur. På denne måten ser jeg at kroppen har hatt EL. Om du har regelmessige sykluser kan temping gi deg god kontroll og kjennskap til kroppen som du ikke hadde før. Kan anbefales! ;-) les mer på www.pernille.info

 

Lykke til videre alle sammen ;-)

 

I dag skal jeg på kurs med jobben. For "en gang skyld" er det et interessant kurs: Gleder meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. kanskje jeg skal få tatt en test da.. :-) Ble så forundra når mensen plutselig slutta. Takk bringebærmamma! :-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Melder meg inn her jeg... Har IKM den 27..Sånn ca...

 

I dag fikk jeg en super pos EL test så i kveld blir det kosing...Og på torsdag tenker jeg...

 

Jeg temper også..Linken ligger i profilen min om noen har lyst å se...Spennende å se...

 

Jeg vet ikke hvor lang syklus jeg har, men tror den er et sted mellom 28 og 33 dager..så da har jeg tatt utgangspunktet i det ff sier...31 dager..

 

Er sååå spent om det blir noe...

 

Har selv blitt spådd liten jente til innen to mnd...Enten gravid nå eller neste mnd..så det blir spennende å se...

 

Ja alt er spennende... :oD

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en positiv el-test!! Ble så glad at jeg måtte løpe ut å vise den til sambo:) Kroppen har tydeligvis hoppet over en periode nå, så nå begynte jeg og bli utålmodig!! Greitnok at spira ikke sitter, men man mister i allefall håpet da mens og alt uteblir...Men da jeg kjente murringer i magen i dag, tok jeg en test, og den var positiv::) Så nå har jeg tatt mine første wild jam tabletter, og hopper i høyet, for så og krysse fingrene for at spira sitter denne mnd. Har prøvd litt over et år nå, så vurderer sterkt å prøve akupunktur hvis det ikke klaffer denne mnd.

Ellers så fikk jeg gladnyheten om at det blir en sydentur på meg til høsten, så det er jo en fin premie for å prøve å jobbe med å ta av noen kilo!! ( så kanskje dette vil hjelpe på fertiliteten i tillegg)

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det bare å prøve igjen. Har masse jobbreinsing i denne prøveperioden, så har ikke de helt store forhåpningene, færre prøvedager, men tror jeg er i alle fall hjemme akkurat under eggløsninga. Det virker sånn! De andre prøveperiodene har jeg testa EL, men er tom for tester og strevde ikke så hardt for å få nye til denne perioden. Tips om billigtester tas i mot med takk, til en eventuelt neste pp.

Godt å se en del søttitallsmodeller her også! Jer er også 75-modell.

Når det gjelder strikking, har du sjekka denne fin-fine boka "strikk til nøstebarn":

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2804148

 

Masse gode hobbytips i denne:

Brukt på nytt, av samme forfatter.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3136772

Krysser fingrene for alle her inne i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei takk for stikkeråd:-) Har ikke sett i de bøkene, men fikk ei bok i posten i dag som jeg har bestillt som heter "myk start" og gjett om der var utrolig mye fint:-)) og lettstrikka ting ikke minst. Jeg har tidligere bestillt fra nøstebarn og driver å strikker ett babyteppe derifra i merino lammeull som blir veldig deilig, men må ha litt pauser innimellom for det er bare rettstrikk att og fram så det er litt kjedelig:-)

Strikker du "Llanbleddian"??

 

Ellers driver jeg jo å tester med fertillitets monitoren til CB og denne mnd gikk jeg fra lav fertillitet direkte til max i dag på dag 12....?? forrige mnd hadde jeg høy på dag 12-13 og max på dag 14-15.

Har to el testere igjen fra forrige mnd så jeg skal svi av en i etterm og en i morgen etterm for å dobbeltsjekke:-)) teste lysten er STOR!! hi, hi....

Må vel blunke og stryke litt på gubben i kveld:-)))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene mine for deg lillemy75 :)

 

Selv er jeg på syklusdag 13 i dag - hadde EL-slim på dag 8 og ikke sett noe mer til det, begynte å teste etter EL på dag 10 og har fortsatt ikke fått positiv EL-test, så enten har jeg;

a) Hatt en supertidlig EL (som jeg aldri har hatt før!!!) eller

B) Jeg har ennå ikke hatt EL og får en forlenget syklus, arghhhh

 

Tror jeg heller mot det siste - kjenner at det endelig begynner å murre litt i eggstokkene - ser på det som ett godt tegn...

 

Skjønner egentlig ingenting av denne dumme tullekroppen, hehe :)

 

Dere får ha en strålende fin langhelg, 17 mai feiring og ikke minst lykke til med EL-jakten denne uken!!!

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg krysser fingrene jeg også for deg og for meg og alle her inne:-)

 

Fikk max i dag også på fertillitetsmonitoren og da blir den nok å gå ned i morgen. kjenner det på murringene nede der... El testen fikk jeg "feilmelding" på i går så jeg skal ta den siste i morgen tidlig for å se om den da er blitt neg igjen eller i ettermiddag.....

Ulidelig spennende dette her...

 

I dag har jeg hatt ryddedag i hagen min, det spirer og gror i bedene selv om det er kaldt ute. Deeeeeilig med vår og snart sommer:-)

 

Jeg sier det samme som Meg og lille snuppis, gooood helg, 17 mai og Gull-egg jakt:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det strengt tatt nødvendig med disse EL-testene? Det er vel ikke mye man kan gjøre fra eller til uansett? Vi bare gjør det sånn at vi har sex hver dag rundt eggløsning (beregnet i tid etter siste mens). Det er en utrolig kjekk periode! Jeg merker at det er utrolig avspennende. Jeg sover bedre om natten og er mindre anspent om dagen. Kanskje man burde gjennomføre sex hver dag selv når man ikke er i eggløsningsperioden. :P Men det har vel kanskje noe med hormoner å gjøre også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du vet at du har EL til samme tid hver mnd så er det kanskje ikke vits. For meg er det greit å vite sånn ca når EL er da vi begge går skiftordning og sex ikke er det første man tenker på etter et tungt kveldsskift eller skal på nattskift og sånn, men hvis man er sikker på at EL er der så kan man gjøre en liten ekstra innsats....:-) Denne pp ventet jeg feks EL to dager senere enn jeg fikk den og akkurat denne EL så har mannen min "sprengskifthelg" da jeg forventet EL, så i vårt liv er det en del som skal klaffe....

Jeg sover forøvrig bedre om natten nå som jeg tester etter EL...;-) (så er jeg vel en liten kontrollfrik i tillegg:-))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Ser at her skjer det mye spennende i hverdagen, jeg hører vel til uke 20 da jeg tror etter sist syklus på 25 dager jeg har ikm den 23,kanskje den 24?? da blir jeg jo med i denne klubben igjen

Har ikke testet med el tester denne måneden, men hadde el slim på dag 10.Aksjer er kun blitt lagt inn på dag 10,13 og 15, er på dag 17 i dag men mannen og jeg jobber skift,så jeg trodde ikke vi skulle klare og hoppe i høyet rundt el denne gang, men den som vil klarer....................alt!!!

Her i vår hverdag er det mye på gang, begynte i jobb den 24 april, så ennå driver vi og kjører inn nye rutiner, lille jenta er godt vant med og ha mor hjemme hele dagen, og sesongen er tøff i starten for henne

Samtidig så har min mann fått en telefon samtale i fra hovedkontoret på jobben om han vil være kandidat til og jobbe min.2 år i Tyrkia

Vi ble tatt på sengen, og fikk 10 minutter til og svare, Hjelp, vi sa ja for det er masse penger og tjene.

Om to uker får han vite om han er blitt valgt, og om de velger han så reiser vi om halvannen måned.

Mange tanker rundt andre ting, så jeg håper på at det hjelper på at spiren skal sitte, selv om jeg måååååååååå inn hit en gang i blant og snuse

Vel det var litt om meg og mine, håper alle får en flott 17.mai, her i spania skal vi gå i tog og vi gleder oss masse

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, oj, oj andreita :D

Så utrolig mye spennende som skjer i hverdagen din!!!! Lykke, lykke til med jobb og Tyrkia og absolutt alt sammen :)

Krysser fingrene for at spiren din sitter snart!!

 

Lillemy og dere andre: Jeg også tester etter EL - det er fordi jeg har hatt så mye tull med syklusen etter at jeg mistet i MA for andre gang på rad den 30.mai i fjor!! Etter det har jeg hatt dårlig eggkvalitet, ingen EL og noen bra EL og mange ikke så kvalitet på EL. Har derfor også gått på Pergotime kurer (som er ovulasjonsstimulerende=eggløsningsstimulerende middel) - har derfor fått beskjed av gyn å teste etter EL, samt at jeg i tillegg har blitt fulgt opp med innvendig UL og blodprøver underveis i syklusen!!

 

Ellers er jeg i dag på syklusdag 15 og fortsatt ingen tegn til positv EL tester. Fikk positiv EL test på dag 15 sist kl 16, testen var negativ den morgenen og senere på kvelden, så dersom jeg ikke hadde testet meg 3 ganger for dagen hadde jeg faktisk gått glipp av LH-stigningen!! Uansett, så er det jo håp at jeg faktisk tester positivt litt senere i dag, får da en syklus på 30 dager som forrige gang!! Blir spennende å se :)

 

Ha en flott 17 mai feiring alle sammen!!! Vet ikke når jeg får tid til å stikke innom BIM igjen, hehe - kjenner jeg meg rett så må jeg inn å sjekke oppdateringer i kveld fra mobilen, men da logger jeg meg ikke inn og skriver, går å tregt fra mobilen synes jeg ;)

Lettere å logge seg inn når man sitter ved pc`n!!

 

Klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er min første mnd med wild jam. noen flere her som har prøvd dette og kan svare på om dette kan føre til at jeg har fått mere sekresjon fra skjeden? Har aldri hatt el-slim før, men nå er jeg liksom veldig våt og har slim. (sorry detaljer) tror dere dette kan komme av wj, og tror dere at det betyr at el- er sterkere slik at wj har effekt?? tenk om det hadde hjulpet meg til å få spira til å sitte denne mnd:):) Har prøvd 1 år nå, så er litt utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter:-)

 

Andreita: å hvor spennende det høres ut med kanskje flytting:-) Og til slike plasser vi andre bare drar på ferie for å slikke sol innimellom:-)) Lykke til uansett hva det blir til både med flytting og spire:-))

 

Meg og lille snuppis har du hatt EL ennå?? blir så spennende å se om "spådommen" slår til denne mnd.

Er jo selv en realist med litt tendenser til overtro, så det er morsomt å bli spådd. Er blitt spådd 2 ganger nå, begge sa gravid snart, enten denne mnd eller iløpet av jun/juli, en sa gutt den andre jente....

 

Prøvende: bruker du Wild Yam før EL?? har hørt at man ikke skal ta Wild Yam mellom mens og EL, men være sikker på at EL har vært før man begynner å ta dem, og så ta dem en uke, for man skal heller ikke bruke dem hvis man er blitt gravid.... Wild Yam kan vistnok være med på å klusse til EL.

 

Selv er jeg 2 dpo i dag....Jei:-)) og optimismen er på fullt:-) så går det en liten uke så er den på vei ned igjen....ja, ja og sånn går nu pp,ne

 

ha en fin lørdagskveld da jenter:-)))))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen ,-)

 

Uka er snart over og EL har ikke vist seg ennå. Forventet EL var tirs. eller ons. denne uka (ut i fra forrige syklus som var på 24 dager) men her er intet egg sluppet ennå ,-(

 

Kjenner litt murringer så det kan hende at det skjer noe i dag eller i morgen, men er ikke optimistisk på eggslipp denne pp i det hele tatt. Har hatt to mens etter MA i mars, men bare en EL. Er redd for at dette kan bli enda en pp uten EL. Har ikke fått tatt akupunktur denne pp (pga jobbing) og jeg mistenker at kroppen min trenger stimuli for å komme i gang igjen etter MA'en.

 

Jeg får bytte IKM til uke 22 (i et svakt håp på at det kan komme ett egg de nærmeste dagene) Om EL uteblir kommer nok mens midt i uke 21 som i utgangspunktet forventet...........

 

Uansett, takk for følget i IKM 21-tråden jenter . Ønsker dere alle masse masse lykke til videre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen..:)

 

Sitter nå på dag 14 og har positiv eggløsningstest på andre dagen...begynte å teste på dag 10 og var negativ helt til i går..dag 13.

Har lagt inn en del aksjer i går og idag (flau) så blir spennende å se hvordan dette går...er inne i 5 pp nå så man håper jo,men overlever jo noen mnd til med prøving også..;)

 

Har aldrig brukt eggløsningstester før, så syns det var litt morro å se at den ble positiv,trodde kansje jeg begynte å bli for gammel....man tenker så¨mye rart i denne prøvetiden..hehe..

Da er det bare å vente på IKM den 30 el 31 mai, for å se om vi har vært heldige vinnere av denne mnd`s aksjeinnlegg..

 

Lubine: Hvordan går det med deg,vi var vel likt i syklusen?

 

Masse Lykke til dere andre...håper det er vår tur snart!! :))

 

Kos dere masse i morgen på 17 mai..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte ikke å bruke wild jam før enn jeg fikk positiv el-test, så har fulgt oppskrifta :) Kan bare ikke husket at jeg har hatt så mye "slim" før, da jeg aldri har hatt el-slim el noe i nærheten. Tenkte kanskje dette kunne komme av wj, og om det er et positivt tegn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Bringebærmamma: Håper EL bare er forsinket og at den dukker opp snart!

 

Jeg er i dag på sykusdag 14. Ingen positiv EL-test å se, men forrige gang fikk jeg positiv test på dag 16, så egget har vel ikke lyst å slippe taket riktig enda. Det kan hende jeg også havner over til IKM uke 22-gjengen, hvis EL kommer da..

Åååh, så deilig vær det har vært i dag! 18 grader og soool.. Da er det jaggu godt med frihelg og late dager;)

 

Ha en fortreffelig dag i morgen damer, og kos dere masse på nasjonaldagen vår!

 

Klem fra Marianne aka Marihøne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvende: Okei, da missforsto jeg deg bare:-)

kan ikke svare deg på hvorvidt det er positivt eller ikke, men ser selv etter 3 dagers bruk av WY att det er mer slim/utflod så det kan jo være den ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El smerter har tatt seg opp i løpet av dagen, og fingre krysses for at eggslipp likevel har skjedd. Nå må jeg bare sove godt en natt og håpe på at temp har økt i morgen tidlig!

 

Ha en fin 17.mai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det IKM ca 28. Mai her denne gang,, spennende tider,, Merker jeg syntes det er slitsomt og stressende dette,, selv jeg liksom skal ta det hele helt med ro,.,. MEN tankene er der,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back :-D

 

Det viste seg at murringene i magen søndags ettermiddag/kveld faktisk var EL. Tempmålingen viste at temp. hadde økt, hurra hurra.

 

Da ble det lagt et lite egg denne pp alikevel. EL var 16. mai, samme dag som yngstemann er født. Krysser fingre for at det er et godt tegn *ler*

 

Denne pp blir syklusen på 29 dager. Det har aldri hent meg før!! Har alltid hatt forholdsvis korte sykluser. Men, overlever det når det til slutt viser seg at det blir sluppet ett egg ,-) Får håpe at det er gullegget siden det tok så lang tid før det ble "lagt" *ler*.

 

Ser ut til at IKM blir søndag 30. mai ,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her jeg.. :) Har veldig ustabil syklus men hvis den skal følge det den er bynt me i det siste så håper jeg TR ikke kommer den 30.Mai.. :P

 

Lykke til da jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...