Gå til innhold

Mer enn tendenser og tilfeldigheter :-)


mamma-x-3

Anbefalte innlegg

Jeg viste til en studie som viste at de fleste kusmasyke var vaksinert minst to ganger mot kusma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Du viste til denne studien i et innlegg overfor. Hvorfor ikke like godt innrømme at du klipper og limer uten å gidde å lese hva det er du publiserer?

 

JAMA. 1987 May 8;257(18):2455-8.

The effect of a school entry law on mumps activity in a school district.

 

Chaiken BP, Williams NM, Preblud SR, Parkin W, Altman R.

Abstract

 

Sixty-three cases of clinical mumps occurring in a New Jersey school district presented an opportunity to determine compliance with the state's 1978 mumps "new entrants" school immunization law, investigate the effect of the law on the pattern of the outbreak, estimate the efficacy of mumps vaccine, and quantitate the economic impact of the outbreak. Only students in kindergarten (K) through grade 5 would have been affected by the immunization law. Students in the sixth grade were nearly seven times more likely to develop mumps than students in grades K through 5. The observed differences between the sixth graders and those in grades K through 5 most likely reflect the fact that sixth graders were not covered by the school law. Vaccine efficacy was estimated to be 91% (95% confidence interval = 77% to 93%). The total direct cost of the outbreak was $10,937 (clinic costs plus total cost to households). This outbreak demonstrates the significant impact of appropriate school vaccination laws on limiting the morbidity and economic and social costs of mumps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Helseinterressert:

 

Den 05.05.2010, kl 14:17 viste du til sitater fra Dr. ing. Joachim-F. Grätz og Dr. Kalmar.

Altså:

Tilbake til kildekritikken:

Vet du hva en Dr. ing. er?

Og hvem er Dr. Kalmar?

Og hvor er referansene?

 

Dette vil jeg fortsatt ha svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asked and answered.

Asked and not answered:

Den 05.05.2010, kl 14:17 viste du til sitater fra Dr. ing. Joachim-F. Grätz og Dr. Kalmar.

Altså:

Tilbake til kildekritikken:

Vet du hva en Dr. ing. er?

Og hvem er Dr. Kalmar?

Og hvor er referansene?

 

Dette vil jeg fortsatt ha svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar meg for avsporingene, la oss holde oss til vaksiner EJ. Hva er det du betviler ifm antistoffer indusert av vaksiner? Fornekter du at antistoffinduksjon fra vaksiner ikke gir noen garantier for beskyttelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vri deg unna. Det er ikke en avsporing. DU har introdusert dette i diskusjonen, og da må du også tåle at det blir stilt spørsmål om dine kilder.

Altså:

Den 05.05.2010, kl 14:17 viste du til sitater fra Dr. ing. Joachim-F. Grätz og Dr. Kalmar.

Tilbake til kildekritikken:

Vet du hva en Dr. ing. er?

Og hvem er Dr. Kalmar?

Og hvor er referansene?

 

Dette vil jeg fortsatt ha svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte tidlig at sitater fra andre med avvikende oppfatninger fra egne ville bli angrepet. Dette er et kjent vaksinepusher triks. Derfor viste jeg til annen litteratur som viser at det kan stilles spørsmål vedrørende antistoffdannelse fra vaksine sin relevans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kildekritikk er et triks nå plutselig. Javel. Har ikke du selv propagert viktigheten av kildekritikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke plutselig, det er et kjent fenomen at eksperter som hevder sammenheng mellom vaksine og skade blir degradert. Se feks dokumentaren "Et løfte om beskyttelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, alt er en konspirasjon. Men hva med heller å svare for å bli ferdig med det? Vet du ikke hvem de du siterte er og hva de baserer sine utsagn på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helseinterressert:

 

At mange ble smittet med kusma, sier da ingenting annet enn at man har behov for en bedre kusmavaksine. Du har derimot til gode å forklare meg hvorfor du viste til denne studien i et innlegg overfor; i sammenheng med at du forsøker å dokumentere at antistoffer ikke har noe som helst med beskyttelse å gjøre.

 

Hvorfor ikke like godt innrømme at du klipper og limer uten å gidde å lese hva det er du publiserer?

 

JAMA. 1987 May 8;257(18):2455-8.

The effect of a school entry law on mumps activity in a school district.

 

Chaiken BP, Williams NM, Preblud SR, Parkin W, Altman R.

Abstract

 

Sixty-three cases of clinical mumps occurring in a New Jersey school district presented an opportunity to determine compliance with the state's 1978 mumps "new entrants" school immunization law, investigate the effect of the law on the pattern of the outbreak, estimate the efficacy of mumps vaccine, and quantitate the economic impact of the outbreak. Only students in kindergarten (K) through grade 5 would have been affected by the immunization law. Students in the sixth grade were nearly seven times more likely to develop mumps than students in grades K through 5. The observed differences between the sixth graders and those in grades K through 5 most likely reflect the fact that sixth graders were not covered by the school law. Vaccine efficacy was estimated to be 91% (95% confidence interval = 77% to 93%). The total direct cost of the outbreak was $10,937 (clinic costs plus total cost to households). This outbreak demonstrates the significant impact of appropriate school vaccination laws on limiting the morbidity and economic and social costs of mumps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier dette "ingenting annet enn at man har behov for en bedre vaksine" ostepop?

 

Burde man ikke funnet ut dette FØR man utsetter mange barn for risiko i form av massevaksinering?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fascinerende hvordan du klarer å ignorere ca 10 cm av mitt innlegg, og også spørsmålet til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer ikke:

Den 05.05.2010, kl 14:17 viste du til sitater fra Dr. ing. Joachim-F. Grätz og Dr. Kalmar.

Tilbake til kildekritikken:

Vet du hva en Dr. ing. er?

Og hvem er Dr. Kalmar?

Og hvor er referansene?

 

Dette vil jeg fortsatt ha svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EJ,

 

Du har fått svar, og mitt svar var:

 

"Jeg skjønte tidlig at sitater fra andre med avvikende oppfatninger fra egne ville bli angrepet. Dette er et kjent vaksinepusher triks. Derfor viste jeg til annen litteratur som viser at det kan stilles spørsmål vedrørende antistoffdannelse fra vaksine sin relevans."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et svar på mitt spørsmål. Betyr det at du vrir deg unna at du bruker sitater som du bare klipper og limer fra en eller annen blogg uten å vurdere deres kvalitet og innhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EJo9. Du er og blir en vits! Aksepter at jorden er rund! Sett deg i stolen og pust dypt inn - at vi lytter til dine fiender kan du ikke gjøre noe med. Hvor mange ganger har du frest at homeopati ikke virker? Vi har skjønt det nå. Du vil ikke engang se på artiklene vi legger ut. Bare lete etter detaljer du kan henge ut. Strategien begynner å bli kjedelig.

 

Dess flere tragiske rettsaker, hvor vaksineofte prøver å få innrømmelser, kampen de må tåle, dess sterkere blir engasjementet mitt mot det gigantiske vaksineapparatet. At du forsvarer det hele ukritisk sier ikke så rent lite.

 

Jeg kan komme med mange, mange artikler fra internasjonale vaksineskadekamper. Som viser hvor langt inne innrømmelser går. Hvor vanskelig det er å få bevis godtatt. Det er tragisk og unødvendig at disse menneskene skal møte en slik kollosal vegg av fornektelser. De og kommende vaksineskadde fortjener at vi engasjerer oss!

 

Og så tyter du og ostepoppen i vei med leksa om at vaksiner er tryggere enn sykdommene vi vaksinerer mot. Jeg finner ikke større løgn her inne. Sterkt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma-x-3: "at vi lytter til dine fiender kan du ikke gjøre noe med."

 

-> For det første er det ikke mine fiender, de er vitenskapens (=fornuftens) fiender. Jeg prøver heller ikke å overbevise deg, siden du er argumentasjonsresistent og ikke istand til å skille forskning fra pølsevev. Jeg motsier deg så ikke tøvet ditt står uimotsagt blant dem som søker informasjon og ikke mumbojumbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den resistensen går begge veier, om du har vondt for å se det, EJ09. Morsomt svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at jeg er for kritisk til å godta dine udokumenterte påstander.

Du tror på enhver som hyler at vaksiner er farlige, helt uten forskningsresultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada.. Der var du igjen. Verden din er og blir flat. Jeg er visst en skikkelig torn i siden, som ser med kritisk blikk på "sannheter" og forskningsrapporter. Bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din metafor holder ikke stand. Jorden er rund fordi det er det vi vet. Det er observert og godt dokumentert i lang tid. Du prøver imidlertid å selge et standpunkt om at jorden er en kube, helt uten fakta til å støtte opp om synet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...