Gå til innhold

Mer enn tendenser og tilfeldigheter :-)


mamma-x-3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I overskriften din kommer du til en konklusjon som ikke en gang de som foretok telefonundersøkelsen (ikke "flere studier" - én er ikke flere, og en telefonundersøkelse er ikke en studie) kommer frem til.

Det telefonundersøkelsen konkluderer med er at det finnes behov for forskning, og den vil eventuelt kunne si noe om det finnes "mer enn tendenser og tilfeldigheter". Og det ser jeg frem til å se.

Men overskriften din har du ikke dekning for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, det er stort behov for mer forskning! Der er vi hjertens enige.

 

Det er svært vanskelig å bevise sammenhengene, men det er mer enn nok som heller i den retningen, noe som burde presse fram grundige (objektive) undersøkelser - og ikke minst vilje til å godta resultatene.

 

Dersom det viser seg at sammenhengen er der, ville virkelig en liten tue velte et stort lass. Det sier noe om hva som "beskyttes" av interesser her. Bjellene ringer som klokker! .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften er min subjektive mening. Det er vel ingen tvil om det? :-)

At jeg ser at flere deler min teori (som dere kaller det) er selvfølgelig positivt. Jeg melder gjerne alt som kommer for mine føtter i denne retningen. Klart det!

 

Så får tiden vise hva konklusjonen blir. I mellom tiden holder vi oss unna sprøytene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Du har fortsatt tilgode å vise at vaksiner er farligere enn sykdommene de beskytter mot. Tvert imot, sykdommene har fortsatt MYE høyere risk for komplikasjoner enn vaksiner. Det er rapportert dødsfall av meslinger i vestlige land i nyere tid. Misdannelser hos barn av mødre som får rubella under svangerskapet er svært sannsynlige. Derfor vaksinerer man og kartlegger bivirkninger og de svært sjeldne komplikasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var vi igjen. Jeg ser at du ikke leser et fnugg av mine linker, foredrag, bøker etc. Så du kverner fortsatt i vei med gamle skremsler.

 

Jeg kjøper ikke dine setninger over. Ikke én.

 

Jeg er grunnleggende uenig i dine forsikringer av hvor mye tryggere vaksiner er enn sykdommene vi vaksinerer for i dagens samfunn - Våre barn er jheldige som er født i en verden hvor de slett ikke trenger å frykte sykdommer i samme grad som tidligere generasjoner. Vi kan leve sunt og godt og lenge - helt uten vaksinene.

 

Meslingedødsfall er så skstremt sjeldne at den risikoen tar jeg uten å nøle! Bivirkningene til MMR (og de fleste av vaksinene generelt) er derimot langt verre å leve med. Ja, jeg snakker om autisme, ADHD, nevrologiske forstyrrelser, autoimmune sykdommer, allergier, astma, kreft m.m.

 

Sorry. Jeg kjøper ikke ditt scenario. Det er derfor jeg presenterer litteratur og kilder som viser et annet bilde enn ditt .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat: "Der var vi igjen. Jeg ser at du ikke leser et fnugg av mine linker, foredrag, bøker etc. Så du kverner fortsatt i vei med gamle skremsler."

 

Det er ikke skremsler, det er dokumentasjon og forskningsresultater. Om du kunne vise til forskning du også, hadde det vært mer interessant enn linker om hva homeopater mener.

 

Sitat: "Jeg kjøper ikke dine setninger over. Ikke én."

 

Heldigvis bryr ikke vitenskapen seg om hva mamma-x-3 "kjøper" eller ikke.

 

Sitat: "Jeg er grunnleggende uenig i dine forsikringer av hvor mye tryggere vaksiner er enn sykdommene vi vaksinerer for i dagens samfunn"

 

Du som påstår noe annet har tilgode å vise til dokumentasjon.

 

Sitat: "Våre barn er heldige som er født i en verden hvor de slett ikke trenger å frykte sykdommer i samme grad som tidligere generasjoner."

 

Hvis du virkelig tror det beror på flaks lever du i en fantasiverden. Det er mange årsaker til dette. Hygiene, kosthold, infrastruktur og et helsevesen som bl. a. ved hjelp av vaksiner har holdt svært smittsome sykdommer i sjakk.

 

Sitat: "Vi kan leve sunt og godt og lenge - helt uten vaksinene."

 

Det er klart at det går, men det går ikke uten at de fleste andre er vaksinerte.

 

Sitat:"Bivirkningene til MMR (og de fleste av vaksinene generelt) er derimot langt verre å leve med. Ja, jeg snakker om autisme, ADHD, nevrologiske forstyrrelser, autoimmune sykdommer, allergier, astma, kreft m.m."

 

Dokumenter dine påstander.

 

Sitat: "Sorry. Jeg kjøper ikke ditt scenario. Det er derfor jeg presenterer litteratur og kilder som viser et annet bilde enn ditt"

 

Det er ikke "mitt scenario". Vet du hva et scenario er, egentlig? Vis til forskning, så har vi noe å diskutere. Men det kan nok medføre at du faktisk må lese noe du synes er så kjedelig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: "Våre barn er heldige som er født i en verden hvor de slett ikke trenger å frykte sykdommer i samme grad som tidligere generasjoner."

 

 

Selvfølgelig mener jeg at vi i Norge lever med høy levestandard (gode hygieneforhold, rent vann, muligheter for variert og sunt kosthold, mye natur/aktiv livsstil osv) og derfor er bedre rustet enn noen gang til å takle sykdommer! Derfor lever vi godt og lenge i landet UTEN vaksinedosene. Vi trenger dem ikke! Og barn lever langt sunnere og har bedre helse uten!

 

Jeg var litt kjapp i vendingen. Og begrunnet ikke dette nok mht ordet heldig. Dette har jeg nevnt utallige ganger før i tidligere innlegg, om du hadde giddet å lese dem :-)

 

Kjære deg. Sjansen for å dø av sykdommer for et friskt barn er mikroskopisk. Slutt den skremselspropagandaen en gang for alle.

 

Ellers: Du vet jeg aldri kommer deg i møte her inne, med dine holdninger. Jeg lytter aktivt både til homeopater, kiropraktikere, antroposofiske leger og andre som viser en ganske annen holdning til vaksinespørsmålet enn deg. Selvfølgelig går jeg til kilder jeg får fra disse gruppene!!!! Siden du hverken gidder lese eller høre noe herfra , har det ingen som helst hensikt å bruke tiden på deg. Din holdning er din egen private sak. Du har en travel jobb å holde disse faggruppene i sjakk. Men du er mer alene i din nedrakking enn du tror. Halvparten av befolkningen benytter dem :-)

 

Jeg kan love deg at jeg fortsatt kommer til å presentere ulike kritiske kilder her inne. Du får bare holde ut.

 

Vaksiner har mange flere baksider enn hva som er behagelig å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er HELDIGE som bor i Norge med de mulighetene vi alle har for en god helse - uten vaksinedosene. Prisen for å "utrydde" sykdommer ved å massevaksinere befolkningen betaler vi med våre barns fremtidige helse. Og denne prisen er altfor dyr, dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å være ydmyk overfor manglende fagkunnskap (ref. annen tråd) er du sannelig min hatt skråsikker i konklusjonene dine, synes jeg.

 

"betaler vi med våre barns fremtidige helse"! Come on! Og du ber EJ09 slutte med skremselspropaganda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke forutsi om en vaksine vil gi en gevinst eller en skade til den enkelte. Dette er et uomtvistelig faktum og det kan derfor argumenteres med at enhver vaksine satt er et medisinsk eksperiment.

 

Det som selvfølgelig kan diskuteres er hvor stort dette eksperimentet er. En vaksinetilhenger vil trolig argumentere med at tilgjengelige data taler for at det er trygt og effektivt med høy sannsynlighet for gevinst og lav sannsynlighet for svekkelse. En vaksineskeptiker vil trolig argumentere med at risikoen er vanskelig å forutse og at gevinsten også er vanskelig å forutse.

 

Personlig synes jeg ikke at manglende forskning rundt langtidsbivirkninger og spesielt manglende forskning på helsen til vaksinerte kontra helt uvaksinerte taler for vaksinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den logikken ville det jo lønne seg å satse alle pengene man har på å spille lotto, fordi det jo faktisk finnes en sjanse for å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen er at det er langt lettere å beregne risikoen i Lotto og sjansen for å vinne.

 

Når det gjelder vaksine finnes det lite eller intet som sier noe om risko over tid (feks sammenligninger av helt uvaksinerte vs vaksinertes helse). I tillegg vet vi at mange blir syke likevel til tross for å være vaksinerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden vet du at mange blir syke når det, i følge deg, ikke finnes data om risiko over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med risiko menes bivirkning. Med syke til tross for å være vaksinert menes at man blir syk av sykdommen det vaksineres mot til tross for å være vaksinert.

 

Vet ikke om dette ble mer forståelig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spare deg å være frekk. Du trenger da sannelig min hatt ting inn med teskje selv stadig vekk.

 

At flere vaksinerte enn uvaksinerte blir syke, sier seg selv. Det er jo selvsagt langt flere som er vaksinerte enn ikke, la oss si 90% (dette tallet har jeg funnet på selv, nb). Så er det jo slik at ingen vaksiner fungerer perfekt (det er det da vel ingen som påstår), ofte er det vel slik at mellom 85% og 95% blir immunisert når de får vaksiner. Om så de 10% uvaksinerte på en skole med 1000 elever blir smittet av f.eks. meslinger, så har vi altså 100 smittede uvaksinerte. I tillegg vil også, om meslingvaksinen fungerer for 85%, 15% av de 900 vaksinerte, være i faresonen for å bli smittet - like mye som de uvaksinerte. 135 potensielt smittede der altså.

 

Det er jo nettopp derfor man er interessert i å ha 100% vaksinedekning. Når sykdommer sprer seg i klynger av uvaksinerte (les: smitteringer) kan man potensielt også smitte de mer spuriøse tilfellene av ikke-immuniserte vaksinerte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ikke meningen å være frekk.

 

Det er ikke slik at man automatisk blir syk hvis man blir smittet når man ikke har vaksinert seg. Vi omgir oss av bakterier og virus og vi blir derfor smittet hele tiden. Men er vi syke hele tiden for det?

 

En familie som lot seg skremme til å vaksinere sin førstefødte opplevde at de vaksinerte barnet fikk kikhoste mens det uvaksinerte barnet under samme tak ikke fikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt er det ikke det, men for 135 vaksinerte og 100 uvaksinerte vil risikoen for å bli smittet være den samme. Derfor vil sannsynligvis flere vaksinerte bli syke enn uvaksinerte.

 

Enkelthistorier som det du presenterer her, er ikke spesielt holdbart som dokumentasjon, siden jeg ikke har noen måte å verifisere det du sier på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er desverre et sentralt problem og det er derfor det er viktig at man uansett ståsted står sammen og krever mer dokumentasjon og studier på vaksiner og dets konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjo...men det er jo derfor man har store epidemiologiske studier. De vil fange opp denne typen hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at det ikke finnes studier som sammenligner helt uvaksinerte vs vaksinertes helse og at det derfor er svært vanskelig å si noe om hvordan alle vaksinene påvirker oss over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå brukte du et eksempel om kikhostevaksinen. Er det da så forferdelig irrelevant å sammenligne dem som er vaksinert mot kikhoste med dem som ikke er det - for så å se hvor mange som evt dør, og av hvilke årsaker? Eller mener du det likegodt kunne være MMR-vaksinen som forårsaket kikhoste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke irrelevant, men av begrenset interesse fordi barnevaksinasjonsprogrammet handler ikke om en vaksine men faktisk 32-35 + evt svineinfluensavaksiner. Og da vil jeg som utsettes for pushing av vaksiner gjerne vite mer om helsen til de som blir vaksinert kontra de som ikke blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når du påstår at et dødsfall skyldes én gitt vaksine, er det allikevel av begrenset interesse med studier av denne spesifikke vaksinen?

 

Beklager, men det har jeg faktisk vanskelig for å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...