Gå til innhold

Termin rundt 3. mai - hvordan har dere det?

Anbefalte innlegg

Gjest Ayreon
Skrevet

åh, stakkars... nå håper jeg virkelig det snart setter igang hos deg også baremay!! for en tålmodighetsprøve... jeg var visst veldig heldig... koser meg veldig om dagen, men tenker fortsatt på deg, om noe har skjedd.... ønsker deg masse lykke til i dagene som kommer, og håper det skjer noe for deg inatt!!! ber for deg at ditt lille gull er klar nå!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hvor mange er her fremdeles??

Jeg har vært hos jordmor i dag,er 6 dager over termin nå. Hun undersøkte meg vaginalt, i et forsøk på å strippe vil jeg tro, men kom ikke til i mormunnen som hun sa... for jeg var veldig umoden!!!! Helt utrolig, jeg ble så skuffa, hadde håpet at jeg skulle være litt moden................

Men jeg fikk time til kontroll på Ullevål i morgen tidlig. Jeg bare håper de setter meg i gang da, for jeg blir snart GAL.

Er jo ingen grunn til å vente, da jeg sannsynligvis må ha hjelp til å modne uansett.....

Jordmor la til at hun var sikker på at vi var ute med barnevogn på 17.mai... Det hadde vært fint....

Huff, det er vanskelig å holde motet oppe....

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Hei!

Jeg er her fremdeles, elleve dager over i dag. Har time til overtidskontroll paa fredag. (Den avtalen ble laget forrige fredag, saa naa synes jeg nesten det var urettferdig at du fikk tidligere....:-)) Jeg er skikkelig emosjonelt ustabil, bare graater og er pessimistisk og har liksom nesten gitt opp haapet..

Ingen god troest med andre ord, men godt aa vite at det fins andre der ute.. Lykke til, du har all min sympati

Skrevet

Uff stakkars deg!! :/ Det er jo verre med deg, 11 dager over, jeg bøyer meg i støvet!! Forstår godt at du bare gråter, det hadde jeg gjort og.... Og skjønner at du syns det er urettferdig at jeg fikk før deg! Jeg hadde kommet til å brutt helt sammen dersom jeg hadde måttet vente en uke til.

Er det Ullevål du også har?

Jeg vet det ikke finnes mye trøst, men nå har du faktisk en dato å forholde deg til, for på fredag blir du vel garantert satt igang uansett??

Jeg prøver å instille meg på at de ikke vil sette meg igang i morgen, men klarer det nok ikke helt (kjenner meg selv så godt), så sannsynligvis blir jeg sendt hjem og må gå med mage på 17. mai. Da skal jeg iallfall ikke ut!! hehe...

Huff dette er ikke lett, men vi får trøste oss med at alt er glemt når vi har barna våre her :)

Skrevet

Jepp, du har helt rett, det er en viktig jobb å gi barna våre alt de trenger, og så lenge barnet har det bra, er det det viktigste. Tror jeg kommer til å bryte sammen hvis det ikke blir noe action på fredag, de tør kanskje ikke annet enn sette meg igang, da får de med en hysterisk dame å gjøre tror jeg. ...det er bare det at jeg så gjerne vil slippe akkurat det. Har en tanke om at fødselen blir bedre av å skje naturlig.

Blir spennende med deg i morgen da, vil gjerne høre hva de sa til deg! Er det på selve fødeavdelingen overtidskontroll skjer? Glemte å spørre jordmor om det.

Nå er det ikke mer igjen å vaske i huset mitt, får kanskje gå meg en tur i det fine vaeret.

Hold motet oppe! Og lykke til i morgen

Skrevet

Jeg vet så godt hvordan dere har det surfermamma og silius!! Er 12 dager over menstermin og 8 over ull-termin. Håper det går bra på kontrollen i morgen og på fredag!!

Jeg var jo hos jordmor i går, hvor hun strippet meg. Hun sa jeg var ganske moden og myk og nådde så vidt fram og fikk strippet. I dag har jeg vært på kontroll på riksen pga lite liv. Alt var i skjønneste orden og lillevennen har det visst topp der inne. Legen strippet meg igjen, dette var betraktelig vondere kan man si. Både med tanke på at legen var en mann og fordi han virkelig holdt på en stund, auauauau - men alt for å få igang fødselen.

Fordi fosteret er ganske lite skulle jeg komme tilbake til føden i morgen kl ni, så skulle de se hva de gjør videre. Forstod det slik at de skulle prøve å hjelpe fødselen i gang, så nå er jeg veldig spent!! Vet selvsagt ikke hva som skjer, men spennende blir det uansett. Håper selvsagt det starter av seg selv før det.

Takk for at du tenker på meg Ayreon - hvordan trives du som mamme?:-)

Prøv og hold motet oppe jenter, det er ikke lenge igjen for noen av oss! :-)

Skrevet

Hei!!

Nå har jeg fått en "liten" prins <3 Han kom 6 dager over ul termin, 4250 gram og 54 cm lang:)

Hadde termin 3 mai, og til dere som fremdeles venter, hold motet oppe! Vet det er tøft, men er verdt det når den lille kommer:)

Sender hver å en av dere en klem!

Skrevet

Gratulerer så masse kokosrull!! :)

baremay og surfermamma, er dere fremdeles her?

Jeg har vært på overtidskontroll i dag, og skal igangsettes fredag morgen dersom ingenting har skjedd.. Veldig lettet over at jeg har fått en dato å forholde meg til. Pluss at i morgen er det fridag, så jeg slipper å være alene (holdt på å gå på veggen). Legen undersøkte meg vaginalt i dag, og til forskjell fra i går var det 1 cm åpning i dag. Det er jo et godt tegn. Vil jo helst slippe å settes i gang, men må man så må man. Jeg vil ha ham UT nå!! Legen ville egentlig vente til mandag, men jeg minnet henne om at det var 17. mai da. Og de setter normalt ikke i gang fødsler 17.mai (hvis det ikke er noe spesielt).

Så da håper jeg at jeg blir mamma i løpet av helga, og det blir vel dere andre og!

Hvordan gikk det på kontroll i dag baremay?

surfermamma: overtidskontrollen foregår på svangerskapspoliklinikken, nede i kjellern der man er på UL.

Gleder meg til å høre evt oppdateringer fra dere!

:)

Skrevet

Ååå, gratulerer så mye kokosrull!! kos å høre:-)

Jeg er her fortsatt vet du Silius. På kontrollen i går strippet legen meg skikkelig - ikke en hyggelig opplevelse! Hadde mye kynnere etter det, men ikke noe annet. Var tilbake i dag tidlig og de har startet igangsettelsen, men det kan ta tid! Jeg hadde noen cm åpning så de har satt inn en ballong med saltvann for at det forhåpentigvis skal bli større åpning. Det var ikke så vondt å sette den inn, men har vært en del vondt i dag. Vi fikk dra hjem og skal tilbake i morgen. Da starter de vel med piller, så får vi håpe det ikke tar så mange flere dager.

Supert at de starter å sette i gang med deg også snart da silius, så får vi håpe det går raskt. Man må jo bare være tålmodig:-)

Skrevet

Godt å se at vi holder sammen!

Ingen fødsel her heller, hadde jeg virkelig ikke trodd. Nå blir det vel igangsetting i morgen regner jeg med, da er jeg 14 dager overtiden. Ballonger og piller og røskinger skremmer meg, men dette barnet skal ut. Nå som liksom alt har gått galt er jeg redd for at de ikke skal finne noen tegn på modning i morgen også, og at igangsettelsen skal ta tre dager...Jeg har visst blitt en pessimist....

Og jeg som hadde en perfekt og lynrask fødsel forrige gang. Dumme meg forventet det samme.

Men hurra! Her skal det produseres barn i løpet av helga, og det er det aller viktigste.

Lykke til begge to, vil gjerne høre fra dere om hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...