Gjest Ayreon Skrevet 22. april 2010 #26 Skrevet 22. april 2010 Glemte å skrive at jeg er 26 år og førstegangs... Er det forresten noen fra Fredrikstad her?
Gjest Ayreon Skrevet 23. april 2010 #27 Skrevet 23. april 2010 Har mensmurringene fortsatt idag Sillius? hvordan gikk det med deg i natt? Jeg har også hatt ganske kraftige mensmurringer, både i nedre del av magen og korsryggen siden igår, og i natt var det umulig å sove... fortsetter idag tydeligvis, men kommer og går med kynnere/maserier/stikninger - det endrer seg liksom litt hele tiden, men noe skjer ihvertfall:) håper det nærmer seg Hvordan er d med deg idag da?
baremay Skrevet 23. april 2010 Forfatter #28 Skrevet 23. april 2010 Så fint at formen din også er fin Ayreon. Hvordan har du hatt det i dag, mye murringer? Jeg går også til modningsakupuntur, men har egentlig ikke kjent så mye til det, selv om jeg merker nålene veldig godt der og da. Det stikker litt noen ganger, men kjenner ikke så mye murringer, bare litt kynnere nå og da. Hvordan har du det i dag Silius? Vi får gutter alle tre da:-) Vi har snakket en del om navn, men har ikke bestemt oss enda. William leder nå om dagen. Hva med dere? Jeg er egentlig ikke lei i det hele tatt, men likevel så spent på hvordan fødselen kommer til å starte, og selvsagt på alt det som komme etterpå. Siden alle har så ulik opplevelse er det umulig å vite. Jeg er en skikkelig kontrollfreak ellers, så det fascinerer meg egenlig litt at dette er noe jeg overhodet ikke har kontroll på:-) Dere må oppdatere hvordan formen utvikler seg da! Her har det i alle fall vært en rolig dag, ingen plager og ingen følelse av at noe er på gang. God helg til dere tidligmai-jenter:-)
Gjest Ayreon Skrevet 23. april 2010 #29 Skrevet 23. april 2010 Ja, en god del murringer, men ikke så kraftige som igår kveld og inatt, men det pleier gjerne å vise seg på den tiden, så kan jo henne det kommer igjen inatt... For meg gikk kynnerne en tid over til å bli mer og mer ubehagelige, og det fulgte gjerne med stikninger nedentlig, eller noen uregelmessige "tak" i korsrygg og nedre del av magen.. Kjenner du noe til det da "baremay"? Nå er murringene oftere og kraftigere...Noen ganger så kan jeg ligge å lure på om det ikke skal være et opphold imellom vondtene, men det sitter i ett... Så tror faktisk modningsakupunkturen er med på å trigge denne fasen litt men det tiltar liksom ikke nok til at jeg tror det er noe på gang... bare håper Jeg er ikke sterkt plaget eller lei, mer utålmodig fordi jeg er så spent!! Spennende hvordan helgen utarter seg for de forskjellige Ha en riktig god helg jenter!
Gjest Ayreon Skrevet 24. april 2010 #30 Skrevet 24. april 2010 Hold denne i gang da tidlige Mai-jenter vil gjerne høre hvordan det går med dere
baremay Skrevet 25. april 2010 Forfatter #31 Skrevet 25. april 2010 Det må vi absolutt gjøre ja! Her har det vært en rolig helg. Hadde litt vondt i magem i går så la meg ned noen timer midt på dagen. På kvelden var det en del stikkinger, skikkelig vondt - men det er vel tegn på modning så ønsker det velkommen:-) Hva med dere andre? Ha en strålende søndag:-)
Silius82 Skrevet 25. april 2010 #32 Skrevet 25. april 2010 Hei igjen! Jeg har hatt en fin helg, mens-murringene er der fremdeles, og verst på natta, spesielt etter jeg har vært oppe og tisset. Men det skjer ikke noe mer foreløpig ser det ut som. Magen har heller ikke sunket noe spesielt, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Må si jeg blir litt utålmodig når jeg ser at vannet til "jentebaby fødeklar" gikk i dag.. Hun har helt lik termin som meg, både menstermin og UL-termin Men moro for henne da, det skjer jo snart med oss andre og! Håper dere andre har hatt en fin helg og? Hvordan går det med "symptomene"? William er et kjempefint navn da:) Har ikke bestemt oss helt enda vi heller, men her i gården er det Henrik som leder foreløpig
Gjest Ayreon Skrevet 25. april 2010 #33 Skrevet 25. april 2010 Etter nok en natt med kraftigere murringer og maserier og korsryggverk, så har jeg bare skjønt at jeg nok må infinne meg i å ha det slik noen netter til... Skal til modningsakupunktur imorgen og fullmåne onsdag, så kan jo hende det skjer noe innen termin - hååper... Prøver å instille meg på å gå en uke til, men ikke så lett med alt en går og kjenner på, ikke sant?
baremay Skrevet 26. april 2010 Forfatter #34 Skrevet 26. april 2010 Spennende med "jentebaby fødeklar" ja - det er nok ikke lenge til det er vår tur. Var på modnings ak igjen i dag. Hun satt mange nåler så håper på at det virker godt. I går synes jeg magen sank en del, og nå kjenner jeg mer press nedover, litt sånn spregninger som kjennes like mye bak. Ellers er det ikke så mye nytt å medele. Formen er uforskammet bra, som min far sa i går :-) Hvordan har dere andre det?
Trallllle Skrevet 26. april 2010 #35 Skrevet 26. april 2010 Hei! Jeg har også termin 3 mai. Men pga kjempe baby er jeg blitt satt i gang idag.. Har gått på modningsakupunktur et par tre ganger og de har strippet meg to ganger forrige uke men hun ville rett og slett ikke ut.. Så idag prøvde de med ballongkateter, og det var ingen behagelig opplevelse:P Dessuten datt det bare ut igjen for jeg hadde 3 cm åpning. Så måtte jeg vente 3-4 timer for å se om fødselen startet, noe den selvfølgelig ikke gjorde, så da fikk jeg en modningspille.. Så nå sitter jeg her og venter på at ting skal skje.. Og de vil ikke gi meg ny pille før i morra tidlig igjen hvis ting ikke skjer. Kjenner ingenting.. Så er vel bare å smøre seg med tålmodighet..
baremay Skrevet 26. april 2010 Forfatter #36 Skrevet 26. april 2010 Oj Trallle, da håper jeg det skjer noe snart. Høres ikke så veldig behagelig ut å ha det slik. Får håpe modningen virker. Når du sier kjempebaby.... hva vil det si sånn cirka?
baremay Skrevet 26. april 2010 Forfatter #38 Skrevet 26. april 2010 Hmm, det er vel ofte de tar feil når det gjelder vekten også. Får håpe fødselen kommer i gang snart. Lykke til - tenk, snart holder du babyen din i armene:-)
Gjest Ayreon Skrevet 26. april 2010 #39 Skrevet 26. april 2010 Hei Jeg var også på modningsak idag.. var litt spent på det da jeg lå våken med smårier hvert 4.minutt inatt... men plutselig gikk det over og jeg sovnet etterhvert, våknet og alt var bare fred i mageregionen... igjen Men nå har jeg trasket rundt på handlesenter og surret rundt for meg selv i hele dag, med nedpress og tette kynnere etter modningsak, og nå når jeg kom hjem om kvelden, gikk visst deler av slimproppen! var ikke så mye, men alle tegn er positive
baremay Skrevet 26. april 2010 Forfatter #40 Skrevet 26. april 2010 Så spennende Ayreon!!! Da får vi håpe det fortsetter slik for deg:-) Litt skuffet siden jeg ikke har kjent noe etter akupunturen. Ikke noe stikk og ikke noen kynnere. Men er jo egentlig ikke utålmodig og tenker at det ikke gjør noe om det tar en stund til:-) Hold oss oppdatert da!:-)
Gjest Ayreon Skrevet 26. april 2010 #41 Skrevet 26. april 2010 Er egentlig ikke utålmodig eller lei jeg heller, har fine dager... er bare veldig forventningsfull Må bare si du er så oppmuntrende baremay Du er så flink til å gi positive tilbakemeldinger til meg og alle her legger jeg merke til, at du gleder deg på andres vegne Det tror jeg gjør ventetiden din fin, at du har så positivt fokus! Hjertelig takk for det!
SurferMamma Skrevet 27. april 2010 #42 Skrevet 27. april 2010 Jeg er andregangs med termin 1.mai. Vet ikke hva det blir - spennende!Kjenner meg skikkelig klar, men ingen tegn til action. Har ikke gjort noe for aa fremskynde prosessen heller. Med mitt 1.barn gikk jeg seks dager over, og det var lange seks dager, vil gjerne slippe det denne gangen, men vet at det beste er aa pröve aa ikke tenke for mye paa det. Hadde ingen tegn paa at jeg var klar forrige gang heller, bare vaaknet av at jeg hadde rier. Krysser fingrene for fullmaanen i morgen, lykke til alle sammen
baremay Skrevet 27. april 2010 Forfatter #43 Skrevet 27. april 2010 Så søt du er Ayreon, det var hyggelig sagt:-) Jeg forstår veldig godt hva du mener, selv om man ikke er lei, er jeg liksom bare så spent og forventningsfull. Men jeg tenker at akkurat denne perioden når vi går slik og gleder oss så mye til å få møte den lille babyen som har bodd inne i oss så lenge, er en fantastisk tid. Tenk å gå å glede seg til noe så stort. Vi kommer aldri til å bli helt den samme igjen, og dette er den siste tiden hvor vi bare er oss og ikke mamma (om man ikke har barn fra før selvsagt). Jeg synes det er veldig fascinerende og fint. Når kroppen er klar så settes det hele i gang på sin egen måte. Vi får bare vente i spenning:-) Hvordan er formen din i dag? Min er veldig fin. Var ute på lang tur i stad og planlegger en treningsøkt etterpå. Synes det er så deilig å være i bevegelse, da blir ikke kroppen så stiv og vond. Ha en fin dag videre!
Gjest Ayreon Skrevet 28. april 2010 #44 Skrevet 28. april 2010 Hei jenter Hvordan går det med dere?? Noen fremgang? Småriene har visst gitt seg og det har vært ganske rolig et par dager... Nå har jeg bare noe som ligner mageknip og er kvalm og slapp... Har vært i fin form til nå og vært på tur hver dag, men kan hende kroppen reagerer på lite søvn de siste nettene Du har hund "baremay" ? Jeg også, det har vært redningen min disse månedene - utrolig deilig å komme seg ut hver dag - uansett vær:) Er så klar for å se den lille gutten vår nå!!
Silius82 Skrevet 28. april 2010 #45 Skrevet 28. april 2010 Ser ut som situasjonen vår er ganske lik Ayreon... Har hatt mindre kynnere i det siste, men har vært ekstremt sliten, slapp og trøtt hele uka. Sover til 11, står opp og spiser og dusjer, og så må jeg jammen legge meg på sofaen igjen... Veldig slitsomt. Var ute og gikk meg en tur i går, syns kanskje det hjalp med litt luft... Men er så tung nå at det gjør vondt å gå.. Flinke dere to da, baremay og Ayreon, som har vært så mye på turer. Det har jeg vært dårlig på. Og baremay, som planla treningsøkt i dag!! Det må jeg si! Jeg håper jeg slipper å gå så mye på overtid.... Jeg vet man skal kose seg og nyte de siste dagene før babyen kommer, men jeg klarer liksom ikke å nyte det 100% lenger jeg.... hehe.. utålmodig, ja- men samtidig er det liksom vanskelig å nyte når det går så mange tanker gjennom hodet! Jeg er ikke redd for å føde, men spent. Er ikke redd for smerten og slik, men man tenker jo selvfølgelig sitt, og det er jo ikke til å unngå å tenke på at noe er galt eller kan gå galt. Men det er bare å skyve slike tanker vekk og glede seg til å se lille gullet. Dette ble litt mye.. hehe... greit å få det ut!! Spennende å følge dere, vi må være flinke til å oppdatere. Flere enn meg som håper på fullmånens effekt i kveld.........?
Gjest Ayreon Skrevet 28. april 2010 #46 Skrevet 28. april 2010 Jeg vet jo også at jeg ikke bør vente noe før termin lørdag, litt tidlig å vente noe, men får jo forventinger for hvert tegn som viser seg, og ja, da merker jeg tankene ikke dreier seg om noe annet - så jeg er enig med deg der Silius, ikke lett å nyte... må prøve å distrahere meg selv med noe.. Jeg er heller ikke redd for fødsel, håper jeg bare er "i form nok" til å takle smertene uten å bli altfor sliten - og at fødselen ikke blir altfor lang... men jeg gleder meg faktisk uansett og har egentlig hverken frykt eller forventinger, må bare ta det som det kommer... Alt for å ta imot vårt lille vidunder! Og ja!! Håper veldig på fullmåneffekt!! Men vet det er dumt å forvente noe... Fortsett å oppdatere om noe skjer
baremay Skrevet 28. april 2010 Forfatter #47 Skrevet 28. april 2010 Jeg tror vi tenker veldig likt Silius og Ayreon. Jeg tenker akkurat som dere når det gjelder fødsel, smerte og alt sånt. Blir så spent og forventningsfull, og kjenner etter på hver minste følelse. Men mest gleder jeg meg:-) Synes jeg er i overraskende grei form og har en god del energi. Det er visst ikke så vanlig (får en del rare blikk på treningssenteret om dagen), men jeg trenger yoga, sykling eller vekter nesten hver dag. Blir jo litt mer sliten enn ellers, men det går veldig greit. Skal kanskje legge til at jeg vanligvis arbeider som instrukør (ved siden av den vanlige jobben som psykolog), og jo trener en god del til daglig. Vi har også hund ja, ei lita Cavalier King Charles Spaniel - verdens søteste jente på litt over to år. Hun er en fin turkamerat. Kanskje der er fint for dere at modningsreiene (eller hva man nå kaller dem) har tatt en liten pause. Det er jo godt å få slappet av og kanskje sovet ut litt. For min del kunne jeg gjerne kjent litt mer, men er samtidig glad for at jeg får sove godt. Jeg tenker også at jeg tidligst kan vente meg at noe skjer i helga eller til uken, men.... man kan jo aldri vite:-) Håper dere begge får en fin kveld og søvnfull natt. Det er veldig koselig med oppdateringer, så kan vi følge hverandre - vi tidlige mai jenter:-)
baremay Skrevet 28. april 2010 Forfatter #48 Skrevet 28. april 2010 Jeg tror vi tenker veldig likt Silius og Ayreon. Jeg tenker akkurat som dere når det gjelder fødsel, smerte og alt sånt. Blir så spent og forventningsfull, og kjenner etter på hver minste følelse. Men mest gleder jeg meg:-) Synes jeg er i overraskende grei form og har en god del energi. Det er visst ikke så vanlig (får en del rare blikk på treningssenteret om dagen), men jeg trenger yoga, sykling eller vekter nesten hver dag. Blir jo litt mer sliten enn ellers, men det går veldig greit. Skal kanskje legge til at jeg vanligvis arbeider som instrukør (ved siden av den vanlige jobben som psykolog), og jo trener en god del til daglig. Vi har også hund ja, ei lita Cavalier King Charles Spaniel - verdens søteste jente på litt over to år. Hun er en fin turkamerat. Kanskje der er fint for dere at modningsreiene (eller hva man nå kaller dem) har tatt en liten pause. Det er jo godt å få slappet av og kanskje sovet ut litt. For min del kunne jeg gjerne kjent litt mer, men er samtidig glad for at jeg får sove godt. Jeg tenker også at jeg tidligst kan vente meg at noe skjer i helga eller til uken, men.... man kan jo aldri vite:-) Håper dere begge får en fin kveld og søvnfull natt. Det er veldig koselig med oppdateringer, så kan vi følge hverandre - vi tidlige mai jenter:-)
Gjest Ayreon Skrevet 30. april 2010 #49 Skrevet 30. april 2010 Hei jenter Hvordan går det med dere?? Etter å ha gått med press og rier i ryggen i hele går ettermiddag (+3 dager med blankt slim) og kveld, med 7 min imellom, ringte jeg ned til sykehuset, og de ville ha meg ned for en sjekk siden jeg hadde gått med dette så lange. Hadde kun 1-2 cm åpning, så det var ikke skikkelig igang enda, men var kjekt med en sjekk for å vite hvordan det lå an Jeg fikk noe avslappende for å dra hjem og hvile på, så jeg har faktisk klart å hvile mellom riene i hele natt.. Bare litt skuffende og ligge å se på klokka på morgenkvisten, at de forstatt kommer hvert 7. min!! Så dette kan ta sin tid ja.... kanskje starter det om to timer eller to dager...? Håper virkelig at det øker på nå slik at lillegutt kan komme iløpet av helgen!! Men i min familie er tradisjonen en laaang fødsel, så jeg lurer på om noen har tips for å få det til å øke på litt, slik at jeg kommer over i aktiv fødsel fase?
baremay Skrevet 30. april 2010 Forfatter #50 Skrevet 30. april 2010 Hmm, skjønner at du gjerne vil komme videre ja. Har, for å være ærlig, ikke så mange gode råd gitt. Her skjer det ingenting, men jeg slapper av og nyter dagene så det er helt ok. Tror kanskje det kan være lurt å bare ta det med ro og samle mest mulig krefter. Kroppen din har jo allerede startet siden du har litt åpning, og da trenger den nok bare litt ekstra tid for å komme videre. Tenk at du uansett holder lillegutten din i armene om ikke lenge:-) Lykke til nå i helgen, så gleder jeg meg til å høre hvordan det går! Oppmuntrende klem til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå