baremay Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Hei på dere:-) Har ikke vært så mye her inne, men tenkte å hilse på. Har termin 3. mai så det begynner å nærme seg. Flere som har termin rundt da? Hvordan er formen deres? Min er veldig fin egentlig, sover godt, trener og går turer og nyter det å få være hjemme og slappe av:-) Hadde vært hyggelig å følge med på dere som har termin ca samtidig! M
Prinsesse Kuul Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Jeg har termin 2. eller 4. mai. (2. mai i forhold til ultralyd, men jeg ba om at terminen blir staaende paa 4, da de kun regner 40 uker og ikke 40 uker pluss 2 dager her). Skummelt hvor naerme det er Jeg har det egentlig greit, men lider mye av migrene. I tillegg har jeg kynnere som er vonde og regelmessige hver kveld og natt, saa kjenner jeg blir sur av soevnmangel.
Tirilto Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Har også termin 3. mai, og er i superfin form. Kan sikkert grave frem litt her og der om jeg kjenner godt etter, men er jevnt over fornøyd med formen, og har fortsatt mye å gå på. Håper faktisk ikke det skjer noe før termin, for jeg stresser egentlig litt med å få alt klart hjemme. Vet man ikke skal det, men jeg vil så gjerne at at skal være i orden så vi bare kan konsentrere oss om babyen når den kommer:-)
baremay Skrevet 20. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2010 Så bra at du også er i fin form Tirilto :-) Jeg har hele tiden tenkt at han gjerne kan vente en stund med å komme ut, men nå begynner jeg å bli ganske klar sånn psykisk. Er veldig spent på hvordan fødselen kommer til å starte, så tenker litt på det. Høres ikke bra ut med migrene og slike maserier eller kynnere. Jeg har jo noe kynnere, men de er ikke vonde - magen blir bare veldig hard og det presser litt. Håper du får sove litt bedre framover da. Det er virkelig rart at det begynner å nærme seg, kan jo liksom skje noe hvert øyeblikk - selv om det jo sikkert ikke gjør der. Har dere barn fra før? Første for oss, er 27 og mannen er 30.
Silius82 Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Moro at det er flere av oss her inne med termin likt, da kan vi følge litt med på hverandre. Jeg har UL termin 5. mai. (menstermin 2.mai) Det nærmer seg virkelig med stormskritt for oss nå! Har veldig lite plager, egentlig hatt svært få plager i det hele tatt. Men det er deilig med permisjon, det skal innrømmes. Jeg skulle ønske jeg klarte å gå litt mer turer og slikt, men jeg får fort vondt i bekkenet, det presser på en måte, er vel hodet som presser..... Ellers får jeg sove om nettene, og sover lenge om morgenene, det er vel bare å nyte det. Samtidig gleder jeg meg veeeeldig, så det er jo lett å bli utålmodig. Men man må jo bare vente. Jeg har ingen kynnere eller noe jeg... Noen som vet om det er sånn man på en måte "må" ha før fødsel? Har hatt noen tilfeller av menssmerter, men de er svake og varer ikke lenge. Dette er vårt første barn, vi er 28 og 29 år gamle
eja Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Termin 2. mai her :-) Veldig spennende nå, og nesten uvirkelig at det endelig skal skje! Jeg begynner også å bli veldig spent på hvordan og når fødselen starter. Vanskelig å tenke på så mye annet Her er formen også fin, men merker at det er tyngre å gå (får fort leggkramper) og at ryggen begynner å bli litt sliten. I tillegg har halsbrannen nådd nye høyder, noe som spesielt er plagsomt når jeg skal sove. Men jeg har vært kjempeheldig og omtrent plagefri hele svangerskapet, så jeg klager ikke. Lykke til alle sammen!
Prinsesse Kuul Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Jeg har en soenn paa fire aar fra foer. Jeg blir 28 aar i sommer og sambo blir 27
Prinsesse Kuul Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Det er svaert vanlig aa ha mer og vondere kynnere ved fleregangsgraviditet, saa det trenger du ikke savne
Tirilto Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 Virker som damene med termin i begynnelsen av mai er en frisk og glad gjeng da:-) Jeg har heller ikke hatt noen kynnere, skjønner ikke helt hva det er faktisk. Dette er forresten vår første, og vi er 29 og 30 år gamle.
baremay Skrevet 20. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. april 2010 Så utrolig koselig å høre at det er flere av oss, og at formen er så fin på dere alle:-) Litt stas at vi er ca samme alder også. Flere som er førstegangs? Det hadde vært veldig koselig å følge hverandre litt. De siste ukene opplever man jo sikkert litt vondt her og der, og da er det fint å kunne "diskutere" det litt med andre som er akkurat like langt. Da skal jeg begynne å være litt mer her inne så kan vi jo ha noen sånne skravletråder eller hva de kalles. Snakkes!
Rosa J10 Skrevet 20. april 2010 #12 Skrevet 20. april 2010 Jeg har menstermin 2.mai og ul - termin 5. mai - ikke lenge igjen! Formen er upåklagelig! Den har vel nesten ikke vært så bra som det den er akkurat nå Bortsett fra at jeg er sinnsykt klar for å ta imot den vesle jenta vår, kunne jeg fint klart og gått en stund til. Men nå vil jeg møte henne snart! Jeg har endel kynnere og mensmurringer, ellers merker jeg ikke så mye til at jeg faktisk er høygravid og fødeklar. Har også merket økt utflod den siste uka. Håper dette er tegn på at ting skjer snart! Jeg går også til modningsakupunktur, så vi får se om det hjelper.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 20. april 2010 #13 Skrevet 20. april 2010 Huff, jeg merker jeg er skikkelig misunnelig på dere. Jeg har termin 5 mai. Nr 2 her, har en på 3 fra før. Jeg har bare hatt problemer i dette sv.skapet også, så jeg er rimelig mørbanka og utmatta. Psykisk sliten og deprimert. Men veldig hyggelig og lese at dere har det fint da! =) Nå gleder jeg meg bare til å få ut prinsessa mi, så jeg prøver og stimulere brystene og har sex og masserer på punktene jeg har fått beskjed om alt for at det skal fremskyndes. Har masse maserier og kraftige kynnere. Så da håper vi at jeg snart er ferdig. Dette blir nok siste for jeg er tydeligvis ikke skapt for dette. Men nå har jeg hvertfall en av hver da=) Lykke til damer, og jeg håper formen deres fortsetter og være på topp!
to + en til Skrevet 20. april 2010 #14 Skrevet 20. april 2010 Hei, jeg har termin 2 mai. Kan ikke akkurat si at formen min er så veldig bra. Venter mitt tredje barn og dette svangerskapet har vært det tyngste. Men nå er det heldigvis ikke lenge igjen. Har vært veldig forkjølet de siste tre ukene, med bihulebet., migrene osv så det har ikke gjort det så mye bedre. Ellers har jeg veldig masse kynnere, som nå kan være ganske vonde. Så blir spennende å se når og hvordan det starter, håper veldig at det skal starte av seg selv denne gangen.
baremay Skrevet 21. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 21. april 2010 Det er jo ikke så rart at formen er litt opp og ned. Får håpe vi alle får en fin tid framover. Noen flere som skal føde på Riksen? Jeg har egentlig ingen følelse av at det kommer til å skje noe med det første. Kjenner ikke noe særlig til slike murringer som det snakkes så mye om. Kjenner dere andre mye?
Silius82 Skrevet 22. april 2010 #16 Skrevet 22. april 2010 I dag har jeg hatt menssmerter/ murringer siden kl 09.. Vet ikke helt hva jeg syns om det. Ser flere steder her inne at det kan gå flere uker fra man kjenner det til det skjer noe, men hos andre kan det være begynnelsen på rier. Man får kanskje slutte å tenke så mye og heller bare se hva som skjer. hehe.. Har jo ikke hatt antydninger til noe mensmurringer etc i det hele tatt tidligere... Skal til ny kontroll i morgen, var der for 1,5 uke siden og da var hodet festet. Men vet ikke om det har noe å si heller. Moro at de fleste her inne er i så god form da! Jeg skal føde på Ullevål, noen andre?
hulderpus Skrevet 22. april 2010 #17 Skrevet 22. april 2010 Hei Termin 6 mai her, og formen er bra. Merker jo at kroppen er endret og at snuppa presser ned når jeg går lange turer, men ellers syntes jeg dette går ganske knirkefritt. Er jo så flott vær i vestfold, så jeg jobber i hagen, går tur og koser meg masse. Deilig med litt fri, har jobbet 100% hele veien. Ellers er jeg førstegangs og 35. Mannen er 39.
*LillaMeg* Skrevet 22. april 2010 #18 Skrevet 22. april 2010 Har termin 5. mai. Formen er opp og ned.. Er i perm, så kjeder meg litt, men igjen så er det deilig å slappe av. Er mye kvalm og trøtt.. :s Men er jo snart over.. Merker at jeg er litt utålmodig nå, men er jo leeeenge igjen..
baremay Skrevet 22. april 2010 Forfatter #19 Skrevet 22. april 2010 Spennende med murringer da Silius. Er litt enig med deg at det sikkert er lurt å ikke tenke så mye på hva som er hva, og bare nyte den siste tiden. Så setter det jo i gang når kroppen er klar. Likevel er det jo ikke akkurat så lett å ikke tenke på det. Hvordan føles det nå, fortsatt vondt? Her skjer det ikke så mye. Sol i dag så jeg skal sitte litt ute. Akkurat gått tur med hunden og trent litt yoga. Deilig med slike later dager altså:-)
Silius82 Skrevet 22. april 2010 #20 Skrevet 22. april 2010 ja, spennende! Det er fremdeles litt vondt, men ikke veldig. Kjennes egentlig bare ut som jeg skal få mensen hvert øyeblikk...Jeg merker det vel veldig når det skjer noe har jeg hørt rykter om... hehe Ja, best å bare nyte den siste tiden. Sove og fikse og ordne ting. Jeg holder på å vaske badet, det går sakte, men deilig å få det gjort! Blir spennende å følge med her inne da, håper folk er flinke til å oppdatere! har du barn fra før baremay?
baremay Skrevet 22. april 2010 Forfatter #21 Skrevet 22. april 2010 Ja, vi merker det nok da! Men med dette været gjør det ikke meg noe å gå en stund til altså, koser meg masse. Prøver å fikse litt ting jeg også, vasker og rydder litt. Planen var å lage bryllupsalbumet vårt, siden det nå er to år siden vi giftet oss, hehe. Alt ligger klart, men liksom ikke helt kommet i gang. Godt å ikke ha noe man må gjøre. Vi har ikke barn fra før nei, bare ei lita hund:-) Hva med dere? Vet dere kjønnet? Vi får en gutt:-)
Buddhine Skrevet 22. april 2010 #22 Skrevet 22. april 2010 Hei:) Har termin 3 mai! Hatt ett kjempe enkelt svangerskap, men merker det begynner å bli tungt, særlig på kveldene. Men ikke noe halsbrann,hevelser eller noen andre plager enn litt bekkenløsning, og tung kropp:) Så nå skal jeg slappes av, og kose meg resten av vente tiden:)
Gjest Skrevet 22. april 2010 #23 Skrevet 22. april 2010 Har termin 1.mai. Formen er fin. Er 2.gangs. Er ikke utålmodig ennå, koser meg og slapper av i permisjonen. Deilig med vår. Gleder meg til lillebror kommer, men koser meg i ventetida.
Silius82 Skrevet 22. april 2010 #24 Skrevet 22. april 2010 Ja, alltid noe man kan gjøre, men som du sier deilig å ikke ha noe man MÅ gjøre... Har heller ikke barn fra før, og vi får også en gutt! Har dere bestemt dere for navn?
Gjest Ayreon Skrevet 22. april 2010 #25 Skrevet 22. april 2010 Hei hei Dette var ekstra hyggelig - noe jeg gledet meg til nå som terminen nærmet seg, slik at vi kan følge hverandre litt Oppmuntrende å lese om at denne gjengen er så frisk og rask Jeg har det også veldig fint om dagen, går tur med hunden hver dag( noen lengre, noen kortere, etter hvor mye nedpress, bekkenplager osv) og har rolige dager med litt klargjøring og formiddagsbesøk:) Jeg har slitt med søvn, men dette har blitt mye bedre etter at jeg får behandling for dette i forbindelse med modningsakupunktur. Har mye kynnere, stikninger, korsryggsmerter og modningsrier som noen ganger kommer i regelmessige tak en stund, men så kan det ta et døgn før det kommer igjen... Behagelig er det ikke, men jeg gleder meg over hvert tegn til at det nærmer seg Har termin 1.mai og er så utrolig spent på å få se, holde og oppleve den lille gutten vi har ventet på! Og gleder meg over å kunne dele denne siste tiden med flere som står i det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå